Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 302 ... 351 352
kraamhol
kraamhol
Heb je bewijzen van die genocide? Zoja, dan moet je die even doorsturen naar het internationaal stra...

pcies...

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Wie zegt me dat het gehele ambtelijke apparaat tegen de moeder van Maarten Ducrot is? Wil je wel op...

Je stelt veel vragen voor iemand die niet van vragen houdt. Kraam eveneens.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Als dat heel sec je opvatting van propaganda is dan heb ik een andere. Een beetje zoals het woord ra...

Wrang is inderdaad het goede woord. En deze oorlog gaat hamas (of vergelijkbare terrorgroepen) niet wegkrijgen. Integendeel.

Romāns Vainšteins

Precies dat inderdaad.

Wat Faber probeert te introduceren is verregaande omgekeerde redenatie waarbij zo weinig mogelijk binnenlaten het doel is. Dat zijn níet de grondwaarden en skills waarop mensen in de keten werkzaam zijn. Daar wordt vanuit de casus geredeneerd.

Om daar toch beweging in te krijgen heb je een integer, dimplomatiek en sociaal vaardig bewindspersoon nodig. Geen bulderende heks met ijzige blik die rechtstreeks uit Das Boot geklommen lijkt te zijn. En het zijn ook niet de PVV-stemmers die staan te trappelen om de lege vacatures binnen dit apparaat op te vullen, die lui gaan liever schreeuwen en beweren dat ze als burgerwachters zélf buitenlanders de noordzee intrappen.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Je stelt veel vragen voor iemand die niet van vragen houdt. Kraam eveneens.

say whaaaat?

kraamhol

Alsof je geer hoort preken:


De Iraanse ayatollah Ali Khamenei, geestelijk leider en de feitelijke baas van Iran, noemt de aanvallen van Hamas en Iran op Israël tijdens zijn preek 'volledig legitiem'. Dat zei hij bij de start van het traditionele vrijdaggebed in de grote moskee in Teheran. Deze week is dat tegelijk een herdenkingsdienst voor de gedode Hezbollah-leider Hassan Nasrallah.

,,Het beleid van onze vijand is om het zaad van verdeeldheid en opruiing te zaaien, om een wig te drijven tussen alle moslims. Zij zijn dezelfde vijanden van de Palestijnen, Libanezen, Egyptenaren en Irakezen. Ze zijn de vijand van het Jemenitische en Syrische volk", verklaarde de Iraanse opperste leider, die een geweer naast zich had staan. ,,Moslimlanden moeten de verdedigingsgordel omdoen tegen de gemeenschappelijke vijand, van Afghanistan tot Jemen, van Iran tot Gaza en Libanon", verklaarde Khamenei.

De opperste leider zei dat zijn land 'zijn plicht niet zal uitstellen of overhaasten' in de confrontatie met Israël.

Hij bevestigde ook aanvallen vanuit Libanon op de Israëlische regio Haifa. Het Israëlische luchtverdedigingssysteem onderschepte de twee raketten en er vielen geen dodelijke slachtoffers. Hezbollah had eerder de aanval aangekondigd op Telegram.

Puddingbenen
kraamhol
Alsof je geer hoort preken: De Iraanse ayatollah Ali Khamenei, geestelijk leider en de feitelijke...

ik zou ze huilend beschuldigen van antisemitisme, Kraampie!

kraamhol
Puddingbenen
ik zou ze huilend beschuldigen van antisemitisme, Kraampie!

Het is dat je bent verschenen net vóór de ban van de laatste ezi, anders zou je nog denken dat...wacht even...

Puddingbenen

Faber is gewoon geboren in de verkeerde tijd. Die had het geweldig gedaan als kampbewaarder in WOII. 

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar haar ECHTE opvattingen over de Joodse gemeenschap. Want ze zit natuurlijk in de partij van Jodenknuffelaar Wilders, en dat maakt dat ze op dat gebied niet vrijuit mag spreken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze niks heeft met Joden, Moslims, Roma, homo's, negers, lesbo's, transmensen en maak het lijstje nog maar wat langer. Is tenminste mijn inschatting als ik haar zie acteren...

Ik mag hopen dat het NSC heel snel de stekker uit dit kabinet gaat trekken. Want dat is het enige juiste om te doen.

kraamhol

Als NSC de stekker eruit trekt, trekken ze de stekker uit zichzelf, en nemen de pvvd vrolijk hun kiezertjes over...laten we nog effe wachten.

Puddingbenen

Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig hoe het er de afgelopen paar weken aan toe is gegaan binnen het NCS. Toen bleek welke kant Wilders en Faber op bewogen, hoe de gesprekken over de begroting gingen, op welk moment (en waarom) Omtzigt besloot om ziek thuis te gaan zitten, etc.

Want je gaat bijna denken dat de partij van binnenuit wordt uitgehold door bewindspersonen die meer hebben met de macht dan met de principes van de partij.

kraamhol

Iemand überhaupt al iets vernomen van zigt? Ergens een reactie van hem zou toch niet gek zijn?

Ragnar Lolbroek
Puddingbenen
Faber is gewoon geboren in de verkeerde tijd. Die had het geweldig gedaan als kampbewaarder in WOII....

Het zou me niet verbazen als er stiekem wat antisemitische sympathieën verstopt zitten in de PVV.

Bij de Vlaamse collega's worden er wel eens bloemen gelegd op graven van notoire collaborateurs (August Borms) & SS'ers (Willem Heubel). 

Romāns Vainšteins

Ik zie Omtzigt de zaken 'pensioengang' en 'het goede doen' wel met elkaar combineren eigenlijk.


  • Faber komt met flutonderbouwing

  • Raad van Sate keurt deze af

  • NSC zegt 'dat wordt een spoedwet'

  • VVD wíl dat wel maar blijft stellen, links of rechtsom, regel die shit (bekent geen kleur)

  • Wilder schreeuwt 'accepteer die shit, anders blaas ik de boel op en verdwijnt NSC!''

  • Genoeg NSC'ers die hun baan willen houden en dan die noodwet maar willen slikken willen zich afsplitsten en zo het kabinet, inclusief noodwet, levend houden.

  • Omtzigt grijpt in. Het kán niet anders dan dat de statuten bevatten dat híj het gedeelte NSC is en de afsplitsers, ook al zijn het er 19, níet (beetje à la Wilders)

  • BOEM! Kabinet kapot. Misschien dat Omtwzigt weer zichzelf verkiesbaar stelt als nakende oppositiepartij. Hij blijft dan genoeg krijgen hoor, zeteltje of 3-5.

Romāns Vainšteins

Zou een passend einde van deze shitshow zijn: alle wetten nog niet doorgevoerd, Schoof met pensioen, Wilders woedend met 40 zetels in de oppositie omdat iedereen hem uitsluit. Kleurrijk kabinet van CDA, PvdA/GL, VVD, D66, CU.

Beetje rechts, beetje links, beetje baardaap.

kleomantre

Ik denk dat deze regering zoveel mogelijk tijd moet doorkomen, liefst een normale kabinetsperiode, waarna het eventueel implodeert. 

Niet dat voortijdige stekker eruit trekken vanwege wat armetierig geklooi aan de start. Het beste is dat dat geklooi aanhoudt er niks wordt bereikt, er steeds plannen herzien moeten worden, mensen weinig verschil gaan merken met voorheen zodat de mensen die uit protest (of nog iets meer) op de huidige regerende partijen hebben gestemd ook echt ervaren dat dit net zo goed niks brengt.

Voortijdig de stekker er door een partij uit laten trekken is gevaarlijk, men kan dan ''ze hebben ons nooit de kans gegeven/ze hadden altijd al een hekel aan ons'' uitgespeeld worden. Na 4 jaar is die kaart uitspelen niet sterk meer. Bovendien heb je ze dan ook het recht gegund om beleid te voeren zoals dat in een democratie hoort.   

Niettemin zitten we in ons land wel met een enorm probleem. Op het oog is er zeer weinig bestuurlijk talent in de kamer aanwezig, toch zeker om de complexe materie te begrijpen. Daarnaast zitten we in een NL (of eigenlijk wereld) waar op iedere slak zout wordt gelegd, men op achterste benen gaat staan en verantwoording eist, wat beleid bedenken en uitvoeren enorm in de weg zit. We zien hoofdzakelijk wat stapel-, lijm- of schaafwerk op allerlei beleidsterreinen. Visie is er niet, de korte termijn regeert en daar profiteert heel wat volk van dat ergens op een bevoorrechte of goede positie zit. Hun belang is vaak niet te tornen aan hun welvaart\invloed en wat beter dan een hoop zever om relatieve futiliteiten. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Die optie heb ik ook mijn gedachten laten passeren maar ik ben daar absoluut niet voor. Dit kabinet en haar plannen zijn dermate slecht en de uitvoerders zijn dermate onbekwaam dat het beter in de knop gekilld wordt. Hoe minder beleid er uit rolt des te beter. Ik denk dat pakweg 60-70% van de PVV-stemmers ziende blind zijn van het type Trump Maga en ook na 4 jaar rondkutten toch wel weer scherp rechts stemmen (ik reken hier ook alle swingers onder die beurtelings in de reet van Wilders, Baudet of een andere mafkees zitten). Let it be. Wilders als schreeuwlelijk weer 4 jaar de oppositie in gaat hem denk ik niet meer sterker maken. Op een gegeven moment vervaagt zijn Sithdroom en gaat hij in Hongarije van zijn oude dag genieten.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Romāns Vainšteins
Die optie heb ik ook mijn gedachten laten passeren maar ik ben daar absoluut niet voor. Dit kabinet...

Amerika (niet ons hier in Europa) gun ik nog wel een periode Trump.

Als zoveel mensen een echt volslagen leugenachtige idioot met grootheidswaanzin, die ondertussen de meerheid van de inwoners op de een of andere manier wel heeft geschoffeerd en krachten in gang zet waarbij er niks van een democratisch systeem overblijft toch dat ambt gunnen, ja dan vind ik dat die Rednecks het ook maar mogen krijgen ook. 

Alleen voor de rechtsorde met een sluw, sloom opererend China op de achtergrond en een Europa dat de grote broer de VS nodig heeft, is het wel in ons belang dat Trump niet kan winnen. Het zou me geopolitiek gezien, niks verbazen als Trump heavy gebacked wordt door grotere machten op de achtergrond, want het verzwakt de VS als natie op het internationale toneel met een leider wiens ego je enkel hoeft te strelen om dingen geregeld te krijgen en die intern een enorme onrust achterlaat, zowel in de politiek als in de maatschappij.  

Ragnar Lolbroek

Die autoritaire sjarels in de wereld zijn blij met de chaos, polarisering en capitool bestormingen waar Trump de USA mee opzadelt. Dat geeft een minstens zo verzwakte indruk op Poetin,Xi,... dan al dat seniele gestamel van Biden. Maar leg dat eens uit aan MAGApetjes uit een achtergesteld kutdorp in Alabama. Die geven liever Biden de schuld.

Romāns Vainšteins

Wederom neen, sorry.. :)

Hoe eerder Trump en zijn MAGA-bullshit afgedroogd worden des te beter. Het liefst met een klinkend verlies in alle swing states. Ik acht dat verre van uitgesloten trouwens, waar men in 2016 Trump verkeerd inschatte denk ik dat het onderhuidse sentiment (oprotten met die kwaaie oude man) nu andersom ligt.

Romāns Vainšteins

Het mooist zou zijn mocht hij Georgia en NC allebei verliezen, zijn 'mijn rallies zijn harder, better, faster, stronger dan die van Martin Luther King!' kan wel eens de verliezende opmerking zijn geweest.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Het mooist zou zijn mocht hij Georgia en NC allebei verliezen, zijn 'mijn rallies zijn harder, bette...

Zou mooi zijn ja. NC, Georgia & Arizona gaan gewoon naar Trump vrees ik. Hopen dat Harris MI, WISC & PENN kan houden. Daar heeft ze genoeg mee. NEV kan nog als kers op de taart. Enfin...we shall see...

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

In Arizona zal die wappie van een Kari Lake zich wel weer gaan roeren zo kort voor de verkiezingen, dat is ook een garantie voor meer democratische stemmen. Dat mens is zo knettergek.

Puddingbenen

Ook ik hoop dat Wilders weer snel in de oppositiebankjes verdwijnt. Want daar hoort deze pluchebezetter thuis. Hij heeft nu 2 keer min of meer aan de knoppen mogen draaien. En iedereen kan zien waar dat heen gaat. Al dat soort partijen die een fancy naam kiezen (zoals Partij voor de Vrijheid of Forum voor Democratie), maar die eigenlijk gewoon staan voor het slopen van de democratie en het ontnemen van vrijheden. Zeker als je geen blond haar en blauwe ogen hebt.

En NSC gaat klappen krijgen. Maar ik vind dat eigenlijk niet erg. Ik vind het vooral veelzeggend dat mensen iedere keer zo makkelijk in "de nieuwe politiek" geloven. NSC, BBB, FvD; ze hebben allemaal hun kans gehad met heel veel zetels, maar aan de top blijven blijkt toch lastiger dan er komen.

Ik hoop op een kans voor de SP. Gewoon al jarenlang een goed verhaal, zeker voor de gewone, hardwerkende Nederlander.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Je stelt veel vragen voor iemand die niet van vragen houdt. Kraam eveneens.

Nou ja Leo, er valt genoeg af te dingen op de start van dit kabinet. Poppetjes bij de PVV moeilijk te vinden, nul chemie. Op Wilders en Van der Plas na. Die mevrouw die jullie gretig fatshamen. Zij tongen vast op de wc. Omtzigt is de red button, en moet gewoon chillen, wat Wim Hof moties ademen en hij kan er weer tegenaan. Want van die Vroonhoven krijg ik echt de kriebels. Jullie gaan al een half jaar helemaal los. Vooral Romans en Toetje. Snap er maar een beetje van.

Maar voor mij gaat het nu echt beginnen, nu beleid moet worden uitgerold. Hopelijk hebben jullie nog genoeg energie over als het straks over de inhoud gaat.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 302 ... 351 352

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.