Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 302 ... 399 400
kleomantre

Ik denk dat deze regering zoveel mogelijk tijd moet doorkomen, liefst een normale kabinetsperiode, waarna het eventueel implodeert. 

Niet dat voortijdige stekker eruit trekken vanwege wat armetierig geklooi aan de start. Het beste is dat dat geklooi aanhoudt er niks wordt bereikt, er steeds plannen herzien moeten worden, mensen weinig verschil gaan merken met voorheen zodat de mensen die uit protest (of nog iets meer) op de huidige regerende partijen hebben gestemd ook echt ervaren dat dit net zo goed niks brengt.

Voortijdig de stekker er door een partij uit laten trekken is gevaarlijk, men kan dan ''ze hebben ons nooit de kans gegeven/ze hadden altijd al een hekel aan ons'' uitgespeeld worden. Na 4 jaar is die kaart uitspelen niet sterk meer. Bovendien heb je ze dan ook het recht gegund om beleid te voeren zoals dat in een democratie hoort.   

Niettemin zitten we in ons land wel met een enorm probleem. Op het oog is er zeer weinig bestuurlijk talent in de kamer aanwezig, toch zeker om de complexe materie te begrijpen. Daarnaast zitten we in een NL (of eigenlijk wereld) waar op iedere slak zout wordt gelegd, men op achterste benen gaat staan en verantwoording eist, wat beleid bedenken en uitvoeren enorm in de weg zit. We zien hoofdzakelijk wat stapel-, lijm- of schaafwerk op allerlei beleidsterreinen. Visie is er niet, de korte termijn regeert en daar profiteert heel wat volk van dat ergens op een bevoorrechte of goede positie zit. Hun belang is vaak niet te tornen aan hun welvaart\invloed en wat beter dan een hoop zever om relatieve futiliteiten. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Die optie heb ik ook mijn gedachten laten passeren maar ik ben daar absoluut niet voor. Dit kabinet en haar plannen zijn dermate slecht en de uitvoerders zijn dermate onbekwaam dat het beter in de knop gekilld wordt. Hoe minder beleid er uit rolt des te beter. Ik denk dat pakweg 60-70% van de PVV-stemmers ziende blind zijn van het type Trump Maga en ook na 4 jaar rondkutten toch wel weer scherp rechts stemmen (ik reken hier ook alle swingers onder die beurtelings in de reet van Wilders, Baudet of een andere mafkees zitten). Let it be. Wilders als schreeuwlelijk weer 4 jaar de oppositie in gaat hem denk ik niet meer sterker maken. Op een gegeven moment vervaagt zijn Sithdroom en gaat hij in Hongarije van zijn oude dag genieten.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Romāns Vainšteins
Die optie heb ik ook mijn gedachten laten passeren maar ik ben daar absoluut niet voor. Dit kabinet...

Amerika (niet ons hier in Europa) gun ik nog wel een periode Trump.

Als zoveel mensen een echt volslagen leugenachtige idioot met grootheidswaanzin, die ondertussen de meerheid van de inwoners op de een of andere manier wel heeft geschoffeerd en krachten in gang zet waarbij er niks van een democratisch systeem overblijft toch dat ambt gunnen, ja dan vind ik dat die Rednecks het ook maar mogen krijgen ook. 

Alleen voor de rechtsorde met een sluw, sloom opererend China op de achtergrond en een Europa dat de grote broer de VS nodig heeft, is het wel in ons belang dat Trump niet kan winnen. Het zou me geopolitiek gezien, niks verbazen als Trump heavy gebacked wordt door grotere machten op de achtergrond, want het verzwakt de VS als natie op het internationale toneel met een leider wiens ego je enkel hoeft te strelen om dingen geregeld te krijgen en die intern een enorme onrust achterlaat, zowel in de politiek als in de maatschappij.  

Ragnar Lolbroek

Die autoritaire sjarels in de wereld zijn blij met de chaos, polarisering en capitool bestormingen waar Trump de USA mee opzadelt. Dat geeft een minstens zo verzwakte indruk op Poetin,Xi,... dan al dat seniele gestamel van Biden. Maar leg dat eens uit aan MAGApetjes uit een achtergesteld kutdorp in Alabama. Die geven liever Biden de schuld.

Romāns Vainšteins

Wederom neen, sorry.. :)

Hoe eerder Trump en zijn MAGA-bullshit afgedroogd worden des te beter. Het liefst met een klinkend verlies in alle swing states. Ik acht dat verre van uitgesloten trouwens, waar men in 2016 Trump verkeerd inschatte denk ik dat het onderhuidse sentiment (oprotten met die kwaaie oude man) nu andersom ligt.

Romāns Vainšteins

Het mooist zou zijn mocht hij Georgia en NC allebei verliezen, zijn 'mijn rallies zijn harder, better, faster, stronger dan die van Martin Luther King!' kan wel eens de verliezende opmerking zijn geweest.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Het mooist zou zijn mocht hij Georgia en NC allebei verliezen, zijn 'mijn rallies zijn harder, bette...

Zou mooi zijn ja. NC, Georgia & Arizona gaan gewoon naar Trump vrees ik. Hopen dat Harris MI, WISC & PENN kan houden. Daar heeft ze genoeg mee. NEV kan nog als kers op de taart. Enfin...we shall see...

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

In Arizona zal die wappie van een Kari Lake zich wel weer gaan roeren zo kort voor de verkiezingen, dat is ook een garantie voor meer democratische stemmen. Dat mens is zo knettergek.

Puddingbenen

Ook ik hoop dat Wilders weer snel in de oppositiebankjes verdwijnt. Want daar hoort deze pluchebezetter thuis. Hij heeft nu 2 keer min of meer aan de knoppen mogen draaien. En iedereen kan zien waar dat heen gaat. Al dat soort partijen die een fancy naam kiezen (zoals Partij voor de Vrijheid of Forum voor Democratie), maar die eigenlijk gewoon staan voor het slopen van de democratie en het ontnemen van vrijheden. Zeker als je geen blond haar en blauwe ogen hebt.

En NSC gaat klappen krijgen. Maar ik vind dat eigenlijk niet erg. Ik vind het vooral veelzeggend dat mensen iedere keer zo makkelijk in "de nieuwe politiek" geloven. NSC, BBB, FvD; ze hebben allemaal hun kans gehad met heel veel zetels, maar aan de top blijven blijkt toch lastiger dan er komen.

Ik hoop op een kans voor de SP. Gewoon al jarenlang een goed verhaal, zeker voor de gewone, hardwerkende Nederlander.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Je stelt veel vragen voor iemand die niet van vragen houdt. Kraam eveneens.

Nou ja Leo, er valt genoeg af te dingen op de start van dit kabinet. Poppetjes bij de PVV moeilijk te vinden, nul chemie. Op Wilders en Van der Plas na. Die mevrouw die jullie gretig fatshamen. Zij tongen vast op de wc. Omtzigt is de red button, en moet gewoon chillen, wat Wim Hof moties ademen en hij kan er weer tegenaan. Want van die Vroonhoven krijg ik echt de kriebels. Jullie gaan al een half jaar helemaal los. Vooral Romans en Toetje. Snap er maar een beetje van.

Maar voor mij gaat het nu echt beginnen, nu beleid moet worden uitgerold. Hopelijk hebben jullie nog genoeg energie over als het straks over de inhoud gaat.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dierendag, partij van de dieren. 

Ondanks m'n verse lapjeskater een ode aan de abessijn. Zeldzaam prachtig. Ik had er 2, broer en zus. Prachtige vacht, als je er door woelde zag je allerlei kleurschakeringen. Lief, intelligent, aanhankelijk en gewoon een stel knapperds. Pasha de poes, slank en aanhankelijk. Als ze lekker op je buik lag kroop ze vaak steeds verder omhoog, knorrend als een varkentje. Haar broer was een beest, een boom van een kater. Als Dirk een kwartier op je been lag, was je been verdoofd. Koning van de buurt. Maar Pasha was uiteindelijk altijd de baas.

Het bleek dus dat Omtzigt het kabinet al bijna had laten vallen bij de onderhandelingen over het regeringsprogramma, was gisteren in het nieuws. Ik kan je vertellen dat hij al helemaal klaar is met met name de PVV en BBB en dat hij daarom lekker thuis zit nu. Hij raakt het huidige kabinet voorlopig met geen stok aan, en terecht. Diep respect voor Van Vroonhoven dat zij de klappen op dit moment wil opvangen en ook gewoon trouw blijft aan de waardes van de NSC. 

Wilders is overigens wel echt hard aan het bluffen met dat hij het kabinet laat vallen als ie zn noodwet niet krijgt; hij weet zelf ook dondersgoed dat dat niet in zijn voordeel is. Hij heeft in een interview overigens ook al gezegd dat de noodwet er hoe dan ook moet komen, zelfs als het staatsrechtelijk niet kan worden onderbouwd. Met andere woorden: Wilders is simpelweg bezig de democratie te saboteren. Zo snel mogelijk weg met die enge vent.

Romāns Vainšteins

SP als (ook) zetelwinnaar die in mijn droomcoalitie aanschuift? Why not?

Ideaal:

PvdA/GL 26

VVD 25

CDA 11

D66 10

SP 7

CU 6

85 zeteltjes, lekker, lekker. Zoals je ziet heb ik ze állemaal één zeteltje winst gegeeven zodat ze allemaal kunnen roepen dat ze winnaars zijn.

Raul Alcala

Thanks Leo voor het voorzetje. Omtzigt en z'n moodswings brings me altijd weer bij Sticks.

't Is een gekkenhuis, sleep je door de dag. Geven deze woorden kracht. Ik dacht dat het met mij wel goed ging. Nu heb ik al weer last van moodswings

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
In Arizona zal die wappie van een Kari Lake zich wel weer gaan roeren zo kort voor de verkiezingen,...

Fratsen van Lake zijn voordeliger voor Gallego dan voor Harris. Split votes e.d.

Romāns Vainšteins

@ Leo,

In dat 'interview' (dat zijn het nooit, alleen maar wat quotes) zit hij al voor te sorteren als NSC die het kabinet opblaast. Hij wéét dat de noodwet er niet komt en lijkt geen bakzeil te willen halen. De chronologie die ik op de vorige pagina uiteenzette zal het worden. Misschien dat VVD nog het spoor van NSC kiest want ook die willen eigenlijk die noodwet niet.

kraamhol
Raul Alcala
Thanks Leo voor het voorzetje. Omtzigt en z'n moodswings brings me altijd weer bij Sticks. 't Is ee...

vaak al gepost hier, maar tis m'n favo, plaats 2 schapies tellen, plaats 3 de rest. Leuk, pasha en de dikke

Romāns Vainšteins
@ Leo,   In dat 'interview' (dat zijn het nooit, alleen maar wat quotes) zit hij al voor te s...

Ja heel plausibel scenario. Al zou het me ook niks verbazen als Wilders op het laatst toch inbindt omdat hij graag dit kabinet blijft behouden. Hij weet ook wel dat als ie het opblaast hij in principe nooit meer zal regeren.

Raul Alcala
kraamhol
vaak al gepost hier, maar tis m'n favo, plaats 2 schapies tellen, plaats 3 de rest. Leuk, pasha en d...

Ja, tijdloze track he. Alleen staat de zwaarbewapende Jood allang niet meer tegenover de steen gooiende Palestijn.

Lang niet gehoord Kraam met C Mon, van Kypski dan toch wel. 

Slaapverwekkend gebabbel hier, trutten en bitches zijn niet van de lug. T lijk wel zwarte hiphop masjo kutstuur promotende linkse lieden, ook wat stug

daarom

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Als ik de vibe goed aan voel, zijn we bezig met onze vingers in de oren elkaar te lezen. Word ik weer vrollijk opstandig van. En waar is Esims nu weer gebleven? Ook hij zou baat hebben bij Wim Hof.

Haal je vingers maar uit je oren. Met natuurlijk de Joodse Amsterdam Klezmer  Band@#

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
Romāns Vainšteins
@ Leo,   In dat 'interview' (dat zijn het nooit, alleen maar wat quotes) zit hij al voor te s...

We praten over de PVV alsof het een enge partij is. Maar eerlijk gezegd zie ik het onderscheid tussen PVV en VVD op dit moment niet meer heel goed. Het is dat de PVV een eenmanspartij is, en daarom niet lekker fuseert. Maar anders zouden Yesilgoz en Geert prima op 1 hoop geveegd kunnen worden.

Ik hoop eerlijk gezegd ook op een complete implosie van de VVD. Maar waar moeten ze heen, die rijkelui?

Romāns Vainšteins

Ik ken die gasten van de AKB, geloof me gast, linkser dan hen kan niet. Overigens zijn ze niet zo heel Joods, de zanger is een Oekrainer.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Ik ken die gasten van de AKB, geloof me gast, linkser dan hen kan niet. Overigens zijn ze niet zo he...

Mooi man, ik heb in principe niets tegen linkse mensen. Ze zijn alleen zo godvergeten zelfgenoegzaam in de politiek. Piri voorop met dat zure bekkie van haar. Jimmy moet nog iets meer chillen op z'n tijd, hij lijkt wel 24/7 fullgas te willen. Altijd met de noppen vooruit, middelvinger omhoog.

Nog sterker, ik hoop snel weer op de PvdA of SP te stemmen.

Klootje Kriekeljon
Ragnar Lolbroek
Het zou me niet verbazen als er stiekem wat antisemitische sympathieën verstopt zitten in de PV...

Houd het bij België, met je vergelijkingen. Je hebt geen idee, met alle respect. En wij niet van politiek België. 

Raul Alcala

Gifted Unlimited Rhymes Universal

1 2 ... 302 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.