Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 305 ... 349 350
kraamhol
Raul Alcala
  Die 25 procent is natuurlijk exclusief de jodenhaat tirades van Plumpudding Joden maken 0,3...

We zien hier maar een fractie van antisemitisme Raul, en we weten van wie het komt, weinig nieuws onder de zon. Denk dat ie vast op andere websites te vinden is, waar wat meer nazi's samenkomen.

Edit: pas je op met de zon, schijn je kanker van te kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
Raul Alcala
  Die 25 procent is natuurlijk exclusief de jodenhaat tirades van Plumpudding Joden maken 0,3...

Je had daar ook 2 oktober kunnen noemen. Of 20 oktober. 

Je doet alsof de aanval van Hamas op 7 oktober de toegenomen haat jegens Israel heeft veroorzaakt. Maar lieverd, dat doen ze toch echt zelf. Netanyahu is de grote aanjager van de huidige golf van afkeer tegen de acties van Israel. Iets wat ook weer vaak verward wordt met antisemitisme, omdat het "de Joodse staat" is, en ze zelf ook vanalles doen om de link te leggen met hun Joods zijn. Tot het opplakken van sterren in de Verenigde Naties aan toe.

En 7 oktober is niet de datum dat de jodenhaat is toegenomen. Dat is gekomen nadat Israel besloot om allerlei "precisiebommen" te gooien op ziekenhuizen of scholen, en daarmee een grote hoeveelheid burgerslachtoffers te maken.

En eigenlijk hoef ik je dit niet te vertellen. Je bent slim genoeg, net als je holmaatje. Maar je overtuigingen loslaten is nou eenmaal lastig.

Raul Alcala

"Aanstaande maandag herdenken wij de pogroms van Hamas op 7 oktober. Dat was zulke onvoorstelbare horror, dat ik bij het vernemen van het nieuws in shock raakte. Terwijl ik nauwelijks kon bevatten wat er plaatsvond, dat Hamas bewust martelmoorden en gijzelingen uitvoerde en die vierde, had ik één heldere gedachte: dit zal Israël en de wereld voorgoed veranderen. Er gaat iets kantelen, de schade zal onherstelbaar zijn.

Een jaar later is er nog steeds oorlog in het Midden-Oosten. De vijanden van Israël slaan harder toe dan ooit en het wanhopige Israël ook. De verraderlijke Verenigde Naties, die de ergste dictaturen ter wereld moreel gezag verlenen, helpen een handje door de antisemitische beschuldiging te propageren dat Israël massamoord pleegt.

Jodenhaat

Intussen zwelt de Jodenhaat wereldwijd op, want blijkbaar is het logisch om elke Jood in de diaspora in verband te brengen met de politiek en het bestaan van Israël en hem daarvoor te laten boeten door bedreigingen, geweld en de wens tot uitroeiing. De lessen van WO II zijn pervers verdraaid: de Holocaust is geen waarschuwing meer voor rassenhaat en vernietiging van mensen, maar een instrument om Joden te pesten, herdenkingen te verstoren en de uitroeiing van ’zionisten’ uit te roepen. Als het beeld van Anne Frank in Amsterdam beklad wordt, dan weet je niet meer in wat voor land je woont.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Kraam treft geen blaam wanneer hij m'n stijl omschrijft als 'stratig'. Een mispeer deze keer. Wat meer beklijft is 'matig', van zijn kant. Niks aan de hand, ik vind het eerder 'statig', poëzie van de bovenste plank. Om mee te kunnen lezen sta je op je tenen, of op een trapje. Links naast je bank.

Ik betrap me erop met de pallie demo in m'n hoofd, op een muzikale associatie. Iets met een nazi. De wereld op z'n kop. Beloofd is beloofd. 

 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Kraam treft geen blaam wanneer hij m'n stijl omschrijft als 'stratig'. Een mispeer deze keer. Wat me...

Stratig is een compliment in deze. Pure taal, niet die wanna be shit van een aantal hier. M'n moeder zei altijd ik ben onder de appelboom geboren, ik heb me echt gek gezocht daar, geen stukkie groen te bekennen, alleen straat, overal straat. En dan moesten we na het sjoelen ook altijd nog monopoly spelen. 

kraamhol

Effe een biggie voor je:

Raul Alcala

Vochtige ogen met een glimlach, maat. Je weet wat me beroert, en dat ontroert wel. I will take it als een compliment dan.

Haha, als kind neem je alles letterlijk he. De appel valt niet ver van de boom. M'n ma zei van alles. Bijvoorbeeld "Ik kan rijmen en dichten zonder m'n hempie op te lichten". Heb ik m'n gerijm in ieder geval van haar. "As is verbrande turf." En" Altijd je troep meenemen als je naar de keuken gaat." 

Een sjoelbak hadden wij ook. Monopoly, Yahtzee. Handjeklap (underrated) kaartspel! En een elektronische Zeeslag als kers op de taart.  De sky was the limit. 

Deze zong ze altijd luidkeels mee

Laatst gewijzigd
kraamhol

Ik huil met je mee

Raul Alcala

Ruud Koopmans en babe nu op wnl

Raul Alcala
kraamhol
Ik huil met je mee

Puddingbenen

Zat net ook WNL te kijken.... wat een droeftoeters daar in die studio.

Ik snap in ieder geval waarom ze Yesilgoz Turkije uitgejaagd hebben. Jammer genoeg is ze niet gestopt in het eerste veilige land wat ze tegenkwam.

En dan die Leon de Winter of hoe heet die gast. Als je te veel leest over het leed van de Palestijnen en daarom kritisch bent op Israel, dan "moet je maar andere kranten gaan lezen". Wat een randdebiel ben je dan. Op zulke momenten hoop je op een veel kritischer interviewer. Maar WNL is natuurlijk het speelkwartiertje van rechts Nederland.

Raul Alcala

Ik krijg niet snel de rillingen van iemand, maar ik vind je een regelrechte

Puddingbenen

Je muzieksmaak is kut, Raul. Deze is mooier: 

kraamhol

https://www.ad.nl/politiek/vvd-leider-yesilgoz-haalt-uit-naar-pro-palestina-demonstraties-op-7-oktober-smakeloos~aec0f959/

Wat mij betreft hebben we hier de nieuwe premier na de val van schooft. En tyf al die hamas-friends maandag gewoon voor de trein. Benieuwd of geer ook gaat protesteren.

Puddingbenen
kraamhol
https://www.ad.nl/politiek/vvd-leider-yesilgoz-haalt-uit-naar-pro-palestina-demonstraties-op-7-oktob...

Toch wel apart, Kraam. Dat blijkbaar jouw besneden snikkel zo positief reageert op Yesilgoz. Want op mij kom je nou niet bepaald over als iemand die aansluit bij de visie van de VVD.

Of ben je gewoon een one-issue ventje geworden? 

Il Leopardo della Primavera

Het demonstratierecht is een groot goed wat stelselmatig door de VVD wordt ingeperkt, en daar zijn ze nu weer mee bezig. Enorm schadelijk voor een goed functionerende democratie. 

Raul Alcala

Het overbelast de politie wel op een manier die eigenlijk niet vol te houden is. Ze hebben al een tekort aan, en dan die explosie van demonstraties. Verloven ingetrokken om met tientallen collega's, of nog meer, telkens weer die snelwegvervuilers te aanschouwen en dan weer dezelfde capriolen als de week daarvoor uit te halen. Wegslepen,  in een bus pleuren, naar het bureau, id vaststellen en dan mogen ze direct weer gaan. Dankbaar werk lijkt me dat. Als asfaltkusser zou ik dan snel kijken of je nog een keer de pritstift kan hanteren.

En die pro palestina anti Israël demo's van de laatste maanden. Tering jantje, complete anarchie in steden, vaak georganiseerd door zgn weldenkende studenten van UVA en co. Slopen, amoniak in gezichten van agenten spuiten, een groot gekkenhuis. Helemaal als je achteraf dat gejank hoorde van demonstranten die zo onteleurgesteld waren in het politiegeweld naar hullie, hen, zij, en de rest niet te vergeten. Wat een club ongeregeld is dat zeg. Dan valt het met de tegenstrijdigheden in kabinet Wilders 1 nog reuze mee. 

Queers for Palestine, internationale studenten uit landen als bijvoorbeeld China, nette studentes uit Blaricum met een hippe theedoek om de kop geknupt,  Antifa tuig, anarchisten, veel paars en blauwharigen, en natuurlijk de olifant in de kamer. Al die jodenhatende Finnen!

Ze hebben wel wat beters te doen, onze handhavers. Werk aan de winkel 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Nou ja Kraam, alweer een reden om Opgezwolle hier te droppen, zoals bommen in Gaza

Puddingbenen

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6330436/na-een-jaar-oorlog-voelt-het-leven-in-gaza-dodelijk-op-een-verstikkende-manier.html

Maar het lijkt verder niet op genocide...

Gelukkig mogen we morgen gezellig die paar doden van 7 oktober herdenken. Die 40,000 aan de andere kant doen er niet veel toe.

Raul Alcala

Je bent toch totaal mesjogge als je als pro pallies uitgerekend 7 oktober weer gaat demonstreren,  terwijl ze dat ook vandaag, overmorgen etc kunnen en doen.

De Asha-kliek zegt morgen de 'genocide' in Gaza te herdenken. Ik denk dat in Gaza zelf, en omstreken, morgen de dood van al die onschuldige mensen op 7-10-2023 uitbundig gevierd gaat worden. 

Misschien is het onder de streep wel hetzelfde.

Puddingbenen

Met alle respect, maar ik heb inmiddels weinig respect meer voor het Israelische volk. De aanval op 7 oktober was verschrikkelijk, maar hun reactie maakt ze wat mij betreft geen haar beter dan alles waar ze tegen strijden.

Ze verdienen dus wat mij betreft geen enkele herdenking. Of een herdenking, samen met alle andere onschuldige slachtoffers die inmiddels aan de andere kant zijn gevallen.

Maar Joden blijven Joden helaas: ze blijven heel lang teren op hun verleden, om op die manier wandaden goed te praten. En helaas komen ze daar ook nog te vaak mee weg. Omdat niemand in de politiek vlakaf durft te zeggen tegen de Israeli dat ze gewoon een agressief teringvolkje zijn.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Het overbelast de politie wel op een manier die eigenlijk niet vol te houden is. Ze hebben al een te...

Als je vindt dat de politie overbelast wordt zou ik m'n pijlen op hooligans en voetbalwedstrijden richten, niet demonstranten. Of op de VVD (onder leiding van Dilan) die jarenlang bezuinigd heeft op de politie. 

 

Je bent duidelijk op zoek om nóg iets in de schoenen van de linkse demonstraties te schuiven. Wellicht ook toch nog eens kijken naar de boerenprotesten: daar werden zelfs de schoonmaakbedrijven die moesten puinruimen zo enorm (met de dood) bedreigd dat de medewerkers niet meer durfden te werken. Je moet het zelf weten, maar jij wordt wel heel doorzichtig zo.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Leo. De inzet van politie bij het betaald voetbal moet ook minder, fair enough. Doen we die erbij. Ik kan me nog een politiek café herinneren met onder andere Tjeerd van Dekken. Dat ging over het weren van de hooligans in en rond de stadions. Voetbalwet had hij in de maak met haha de enige echte Richard de Mos. Gebiedsverbod enzo.

Alleen werkt het Engeland light idee niet, omdat de hooligans daar een meldplicht hebben op het politiebureau als hun clubs spelen. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

"...schoonmaakbedrijven die moesten puinruimen zo enorm (met de dood) bedreigd dat de medewerkers niet meer durfden te werken. Je moet het zelf weten, maar het wordt wel heel doorzichtig zo."

Zal wel aan mij liggen na tig keer te hebben gelezen, maar geen idee hoe ik deze fluim moet zien te begrijpen. Kom niet verder dan twee woorden. Schoonmaakbedrijven en doorzichtig.

Als ze ook ramen lappen zou dat wel een mooie uitkomst zijn, toch? Of is dat een retorische vraag?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Puddingbenen
Met alle respect, maar ik heb inmiddels weinig respect meer voor het Israelische volk. De aanval op...

Zo, dat zal ze daar in Den Haag leren. Heeft de versgebakken Nederlandse woordvoerder Hamas toch maar mooi indruk gemaakt bij zn officiële debuut.

Met je 

1 2 ... 305 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.