Ik bedoel meer dat je je afkeer voor bepaalde demonstranten wil ophangen aan dat de politie er volgens jou last van heeft, in plaats van dat je gewoon eerlijk zegt dat je linkse demonstranten stom vindt. Want we weten allemaal dat het dat laatste is.
PS: jij bent blijkbaar voor strengere regels rondom demonstraties. Hoe zie je dat voor je (zonder meteen in Chinese praktijken te vervallen)?
Man, man
"Klimaatactivisten zorgen voor enorme druk op politie: bijna 16.000 agenten ingezet bij snelwegblokkades
De voortdurende snelwegblokkades van Extinction Rebellion in Den Haag kosten de politie enorm veel mankracht. Sinds begin vorig jaar brachten de klimaatactivisten in totaal bijna 16.000 agenten op de been in Den Haag."
Ik ben wel benieuwd hoeveel agenten er jaarlijks op de been zijn rondom voetbal. Of hoeveel de inzet rondom de boerenterreurdemo's alles bij elkaar heeft gekost. Zal ongetwijfeld een veelvoud van 16.000 zijn. Daarnaast is aantal agenten een belabberde maatstaf. Je kan beter kijken naar de totale uren wat het kost.
Dat je verder niks zegt over het inperken van demonstratierecht zegt ook genoeg. We weten beide dat dat niet de way to go is.
Ik vind het een enge gewaarwording dat partijen met de woorden "vrijheid" en / of "democratie" in hun naam wel heel makkelijk een streep willen halen door het demonstratierecht, of de volksvertegenwoordiging buitenspel willen zetten als het ze uitkomt. VVD, PVV en ook FvD moeten maar snel eens hun naam gaan wijzigen. Ik zal de reclamecodecommissie eens inseinen.
Dit kabinet is in staat ook nog om qua demonstratierecht 'maatwerk op basis van voorkeur' te gaan opwerpen. Is vast ook een noodwet voor mogelijk.
@Pudding, vergeet ook BBB niet he. Verbazingwekkend hoe rap die Lientje ineens tot een regelrechte voorvechter verworden is, die heeft een grote zak geld en/of keppeltje in haar kledingkast liggen.
Praat je altijd in koninklijke meervoud? Wat dacht je om te beginnen dat ze de snelweg niet eens opkomen, maar vantevoren worden tegen gehouden, en ze laten opsoedmieteren. Het is immers verboden een snelweg te kapen en daar zittend strijdliederen zingen.
Plus, je mag bepaalde demo's best maximeren.
Je hebt het over de boeren? Akkoord, dat was simpelweg gevaarlijk omdat ook hulpdiensten vast stonden.
bij de tunnelbak in Den Haag is het geeneens meer een snelweg, en daar zijn talloze andere even snelle routes voor de hulpdiensten. Mede daarom is die plek ook uitgekozen. In tegenstelling tot de radicale terreurboeren van FDF denkt ER wel aan dit soort zaken.
Ik vind het vooral een eng idee dat bijvoorbeeld een partij als de VVD, tot een paar jaar geleden nog een behoorlijk "fatsoenlijke" partij (ook al was het niet mijn partij qua standpunten), inmiddels net zo populistisch is geworden als de PVV.
Maar waar moet je heen als kiezer met veel centen? Het is ofwel de VVD van Yesilgoz, ofwel neoliberale partijen met nog meer racistische en xenofobe kantjes.
Met hetzelfde gemak kun je een herdenking zien als schoffering/goedkeuring van de bombardamenten op Gaza en Libanon aanzien. Dat hangt volledig af van welke positie je inneemt binnen het conflict. 'Zielig hoopje mens' is sowieso lekker aangezet, zelfs Wilders (Orban Oetang) en Faber (Frau Bülstronk) zou ik niet zo snel die titel vergeven.
Ik blijf er bij: gun ze gewoon allebei, los van elkaar, een plek om hun zegje te doen. Je hóeft je niet hysterisch met de anderen te bemoeien. Gewoon 2 x borden, megafonen etc. Laten begaan, morgen klaar.
Eeven aangezet: zowel de Israëlier wiens familielid nog steeds gegijzeld (en waarschijnlijk dood) is als de Palestijn die een kind verloor bij bommem verdient een stem. Ook op 7 oktober. Al is het maar omdat je er als overheid geen wetten- en of invloed voor/over hebt. Je mag gewoon demonstreren.
En dan nog verzanden in onzin als demonstratierecht. Dat is nou Pcies een VVD manier van denken. 0 moreel kompas en dan verwijzen naar regels dat het mag. Opportunities!
Maar RV die het voorzetje van zijn maatje door zet dat is nog wel de grap van de dag. Zijn hele genre staat onder zwaar aangezet. Niet meer serieus te nemen deze boys. Het nieuwe links 👍.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.