Ik vind het vooral een eng idee dat bijvoorbeeld een partij als de VVD, tot een paar jaar geleden nog een behoorlijk "fatsoenlijke" partij (ook al was het niet mijn partij qua standpunten), inmiddels net zo populistisch is geworden als de PVV.
Maar waar moet je heen als kiezer met veel centen? Het is ofwel de VVD van Yesilgoz, ofwel neoliberale partijen met nog meer racistische en xenofobe kantjes.
Met hetzelfde gemak kun je een herdenking zien als schoffering/goedkeuring van de bombardamenten op Gaza en Libanon aanzien. Dat hangt volledig af van welke positie je inneemt binnen het conflict. 'Zielig hoopje mens' is sowieso lekker aangezet, zelfs Wilders (Orban Oetang) en Faber (Frau Bülstronk) zou ik niet zo snel die titel vergeven.
Ik blijf er bij: gun ze gewoon allebei, los van elkaar, een plek om hun zegje te doen. Je hóeft je niet hysterisch met de anderen te bemoeien. Gewoon 2 x borden, megafonen etc. Laten begaan, morgen klaar.
Eeven aangezet: zowel de Israëlier wiens familielid nog steeds gegijzeld (en waarschijnlijk dood) is als de Palestijn die een kind verloor bij bommem verdient een stem. Ook op 7 oktober. Al is het maar omdat je er als overheid geen wetten- en of invloed voor/over hebt. Je mag gewoon demonstreren.
En dan nog verzanden in onzin als demonstratierecht. Dat is nou Pcies een VVD manier van denken. 0 moreel kompas en dan verwijzen naar regels dat het mag. Opportunities!
Maar RV die het voorzetje van zijn maatje door zet dat is nog wel de grap van de dag. Zijn hele genre staat onder zwaar aangezet. Niet meer serieus te nemen deze boys. Het nieuwe links 👍.
Zolang het bij borden en megafonen blijft, lijkt me dat ok. Dan moeten kasseien en straatstenen wel gewoon kasseien en straatstenen blijven zonder gepromoveerd te worden tot projectiel.
De pro Palestina mensen hadden er beter aan gedaan om ergens één besloten stil protest te houden zonder dat in de media te gooien. Nu krijg je dat zo'n Yesilgöz er als de kippen bij is om zieltjes te gaan winnen met haar gele pro Israel symbool. Je zou zeggen dat gisteren al genoeg was maar vanmorgen zat ze er weer bij WNL. Daarmee maakt ze het weer groter.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.