Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 306 ... 348 349
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
"...schoonmaakbedrijven die moesten puinruimen zo enorm (met de dood) bedreigd dat de medewerkers ni...

Boeren storten troep op snelweg en steken het in de fik. Troep moet worden weggehaald en snelwegen worden schoongemaakt. Er zijn bedrijven die daarvoor worden ingehuurd. Die bedrijven kregen vrijwel direct allerlei doodsbedreigingen vanuit de FDF hoek en durfden hun werk niet meer te doen.

 

Nogmaals, je bent doorzichtig.

Romāns Vainšteins

Het is een blijft een randzaak natuurlijk: wie waar procies met welk bord op 7 oktober staat. Van mij verdienen beide stromingen gewoon een plek om henzelf te laten horen, dat is demonstratierecht.

Toekomstig zal blijken dat dit ultrarechtse, extrahahahaha kabinet Schoof(hondjepootjeopzitafbraafapport) wel degelijk een fout maakt door zich niet wat neutraler en met meer respect voor het oorlogsrecht te positioneren in deze kwestie. PVV, BBB en VVD gaan all - in terwijl het landelijk sentiment zeer verdeeld is, een slechte keuze.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Boeren storten troep op snelweg en steken het in de fik. Troep moet worden weggehaald en snelwegen w...

Ja, dat herinner ik me nog wel. Verschrikkelijk en meer dan dat. Agenten waren bang ook.

Net als met stratig zie ik het dan maar weer als een compliment. Leo. Met doorzichtig bedoel je natuurlijk dat ik transparant ben in mn communicatie. Ik open en eerlijk ben over m'n  gedachten en gevoelens, zonder iets achter te houden (haha je moest eens weten)

Anyway, Free Free Palestine

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Het is een blijft een randzaak natuurlijk: wie waar procies met welk bord op 7 oktober staat. Van mi...

Je hebt altijd je bek vol over de ethiek van rechts, de moraal van populisten, of hoe je mij en klootje ook voor je ziet. Een andere ethiek dan de jouwe. Eigen keuzes blabla. Noemde John Bidon jou niet een deugdzame welbespraakte rakker, of iets dergelijks? Een brave jongen.

Behalve op dierendag en 7 oktober! Dan is álles rand en bijzaak voor je. Krab je wel eens aan je zak, Romans? Want er doemt ineens een heel andere typering dan die van John in me op.

 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ja, dat herinner ik me nog wel. Verschrikkelijk en meer dan dat. Agenten waren bang ook. Net als me...

Ik bedoel meer dat je je afkeer voor bepaalde demonstranten wil ophangen aan dat de politie er volgens jou last van heeft, in plaats van dat je gewoon eerlijk zegt dat je linkse demonstranten stom vindt. Want we weten allemaal dat het dat laatste is.

 

PS: jij bent blijkbaar voor strengere regels rondom demonstraties. Hoe zie je dat voor je (zonder meteen in Chinese praktijken te vervallen)?

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ik bedoel meer dat je je afkeer voor bepaalde demonstranten wil ophangen aan dat de politie er volge...

Man, man

"Klimaatactivisten zorgen voor enorme druk op politie: bijna 16.000 agenten ingezet bij snelwegblokkades

De voortdurende snelwegblokkades van Extinction Rebellion in Den Haag kosten de politie enorm veel mankracht. Sinds begin vorig jaar brachten de klimaatactivisten in totaal bijna 16.000 agenten op de been in Den Haag."

Raul Alcala

Na zo'n beroerde intro hierover met jou, met allerlei gezochte verschillen die er niet zijn of er niet toe doen, gewoon puur om te trollen. No way dat ik Chinese toestanden met je ga uitdiepen. Om in de asfaltwappies termen te blijven. My way or the highway!

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Die overlast van klimaatactivisten op de snelweg, volgens mij altijd de A12, valt in het niet bij de ellende die de boeren hebben veroorzaakt en al die voetbal hooligans. Dat men op de eerste groep zoveel agenten  inzet is compleet bezopen maar zal wel politiek gemotiveerd zijn. 

SprintMaster

Dan over Israel: ik vind het compleet bezopen dat de oorlog nu al een jaar duurt. In het verleden kon dit binnen 6 dagen respectievelijk enkele weken. 

Il Leopardo della Primavera

Ik ben wel benieuwd hoeveel agenten er jaarlijks op de been zijn rondom voetbal. Of hoeveel de inzet rondom de boerenterreurdemo's alles bij elkaar heeft gekost. Zal ongetwijfeld een veelvoud van 16.000 zijn. Daarnaast is aantal agenten een belabberde maatstaf. Je kan beter kijken naar de totale uren wat het kost. 

Dat je verder niks zegt over het inperken van demonstratierecht zegt ook genoeg. We weten beide dat dat niet de way to go is. 

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik vind het een enge gewaarwording dat partijen met de woorden "vrijheid" en / of "democratie" in hun naam wel heel makkelijk een streep willen halen door het demonstratierecht, of de volksvertegenwoordiging buitenspel willen zetten als het ze uitkomt. VVD, PVV en ook FvD moeten maar snel eens hun naam gaan wijzigen. Ik zal de reclamecodecommissie eens inseinen.

Romāns Vainšteins

Dit kabinet is in staat ook nog om qua demonstratierecht 'maatwerk op basis van voorkeur' te gaan opwerpen. Is vast ook een noodwet voor mogelijk.

@Pudding, vergeet ook BBB niet he. Verbazingwekkend hoe rap die Lientje ineens tot een regelrechte voorvechter verworden is, die heeft een grote zak geld en/of keppeltje in haar kledingkast liggen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
SprintMaster
Dan over Israel: ik vind het compleet bezopen dat de oorlog nu al een jaar duurt. In het verleden ko...

Omdat Israël geen genocide pleegt, anders was het varkentje inderdaad wel binnen een dag of 6 gewassen .

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ik ben wel benieuwd hoeveel agenten er jaarlijks op de been zijn rondom voetbal. Of hoeveel de inzet...

Praat je altijd in koninklijke meervoud? Wat dacht je om te beginnen dat ze de snelweg niet eens opkomen, maar vantevoren worden tegen gehouden, en ze laten opsoedmieteren. Het is immers verboden een snelweg te kapen en daar zittend strijdliederen zingen.

Plus,  je mag bepaalde demo's best maximeren.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Praat je altijd in koninklijke meervoud? Wat dacht je om te beginnen dat ze de snelweg niet eens opk...

Je hebt het over de boeren? Akkoord, dat was simpelweg gevaarlijk omdat ook hulpdiensten vast stonden. 

bij de tunnelbak in Den Haag is het geeneens meer een snelweg, en daar zijn talloze andere even snelle routes voor de hulpdiensten. Mede daarom is die plek ook uitgekozen. In tegenstelling tot de radicale terreurboeren van FDF denkt ER wel aan dit soort zaken. 

Raul Alcala

"die heeft een grote zak geld en/of keppeltje in haar kledingkast liggen."

De klassieke antisemiet verpakt in een losse pols jasje 

Raul Alcala

Ik zie toch maar af van dat bakkie in Havanna aan de Waal, inclusief dierentuin bezoek. Ik zou je al na 5 minuten voor de leeuwen gooien. Je bent extreem vermoeiend. Beter pak ik de trein naar Utrecht

Puddingbenen

Ik vind het vooral een eng idee dat bijvoorbeeld een partij als de VVD, tot een paar jaar geleden nog een behoorlijk "fatsoenlijke" partij (ook al was het niet mijn partij qua standpunten), inmiddels net zo populistisch is geworden als de PVV. 

Maar waar moet je heen als kiezer met veel centen? Het is ofwel de VVD van Yesilgoz, ofwel neoliberale partijen met nog meer racistische en xenofobe kantjes.

Klootje Kriekeljon

Als je  op 7 oktober tegen Israël wil protesteren ben je een zielig hoopje mens. 

Romāns Vainšteins

Met hetzelfde gemak kun je een herdenking zien als schoffering/goedkeuring van de bombardamenten op Gaza en Libanon aanzien. Dat hangt volledig af van welke positie je inneemt binnen het conflict. 'Zielig hoopje mens' is sowieso lekker aangezet, zelfs Wilders (Orban Oetang) en Faber (Frau Bülstronk) zou ik niet zo snel die titel vergeven.

Ik blijf er bij: gun ze gewoon allebei, los van elkaar, een plek om hun zegje te doen. Je hóeft je niet hysterisch met de anderen te bemoeien. Gewoon 2 x borden, megafonen etc. Laten begaan, morgen klaar. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Je radicaliseert, half maaltje met je klassieke antisemitische gedachtes 

Of je hebt de empathie van een dood paard

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Als je  op 7 oktober tegen Israël wil protesteren ben je een zielig hoopje mens. 

Ik las je pas na de bs van Romans.

Zo is het maar net

Romāns Vainšteins

'Antisemiet! Antisemiet!'

Onderhand heeft het zowat de lading van 'kraa kraa' wat de eksters hier in de bomen doen. Wat een slap, lui en krachteloos verweer blijft het toch.

Raul Alcala

"die heeft een grote zak geld en/of keppeltje in haar kledingkast liggen."

Met je soepjurk 

Romāns Vainšteins

Eeven aangezet: zowel de Israëlier wiens familielid nog steeds gegijzeld (en waarschijnlijk dood) is als de Palestijn die een kind verloor bij bommem verdient een stem. Ook op 7 oktober. Al is het maar omdat je er als overheid geen wetten- en of invloed voor/over hebt. Je mag gewoon demonstreren.

1 2 ... 306 ... 348 349

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.