Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 308 ... 399 400
Il Leopardo della Primavera

https://nos.nl/artikel/2539945-madlener-misschien-op-vier-plaatsen-weer-130-rijden-maar-eerst-meer-onderzoek

Gelukkig zijn ze met de echt belangrijke zaken bezig!

Raul Alcala

Die mw Pot van D zassenzastig is onderhand zo'n zure zult zeikertje, met haar quasi intelligente blik, en vliegen afvangende kut kul vragen. Maar haar mond verraadt alles. Dochter Bromet straks nog ff en we hebben ons dagelijks portie liefdevol links progressieve happines weer binnen, voor een dag of 3.

En ondertussen maakt Wiersma er een flinke hoop stront van op haar ministerie, dit gaat over 2 jaar enorm veel boeren de kop kosten.

Raul Alcala

Ja hoor,  minister boerenchick zegt Bromeh (zonder t) en de reactie iis direct..."Het is BromeT!"

Heerlijk 

Raul Alcala
En ondertussen maakt Wiersma er een flinke hoop stront van op haar ministerie, dit gaat over 2 jaar...

Wiersma, check. Thanks. Goeie boeren achternaam ook

Raul Alcala
Wiersma, check. Thanks. Goeie boeren achternaam ook

Twentse achternaam. En Tukkers allemaal voor boeren uitmaken is antisemitisme discriminatie ;)

Raul Alcala
Twentse achternaam. En Tukkers allemaal voor boeren uitmaken is antisemitisme discriminatie ;)

Machtig mooi man. Ik hol van schiere boerendochters. Boeren is een geuzennaam pur sang mejong.

Wanneer we nou iedereen discrimineern,  dan discrimineern we eigenlijk niemand. Afsproken?

Romāns Vainšteins

Wiersma is gewoon de H&I boeren aan het killen ten bate van de grote jongens 

Raul Alcala
Machtig mooi man. Ik hol van schiere boerendochters. Boeren is een geuzennaam pur sang mejong. Wann...

Probeer je nou Twents te typen (wat je niet lukt) terwijl je een filmpje van FC Groningen post? Man man man, m'n Twentse hart bloed. 

Raul Alcala

Nee das import Grunnegs wat ik erbij tiepte, Leo. Gewoon kop der veur, mejong. 

Hoe gaat het?

Het kon minder (het gaat prima)

Mejong is zoals jochie van Utreg. Bijna liefkozend. Maar jij blijft natuurlijk wel Leo, Leo. Erg transparant doorzichtig. Morgen kan alles weer anders zijn.

In het Grunnegs

'T Het nog nooit zo donker west, of ’t wer altied wel weer licht."

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Sandra Beckerman van de SP is wel een goeie. No nonsens en echt een goed hart

Raul Alcala

Een Gronings nagerecht van 18 letters?

Vlaaaaaaaaaaaaaaaa

Raul Alcala

Mestfraude. Weer wat geleerd. Maat ik zal jullie niet langer ophouden. Ik ga m'n rug snuiten.

Raul Alcala

In gesprek met Naftali Bennet, voormalig premier van Israël

Raul Alcala

Bennet is de opvolger van bibi, he.

https://www.trouw.nl/buitenland/oud-commando-en-techmiljonair-dit-is-naftali-bennett-de-beoogde-nieuwe-leider-van-israel~b97740e4/

Romāns Vainšteins

Als al 15 jaar import-Groninger doe ik maar een paar kleine dingetjes Gronings.

Zonder aantoonbare reden 'ja' achter aan een zin.

Soms klemtonen anders, die zijn hier soms vaag, zoals 'dat is mooi VOOR elkaar' en EbbingeSTRAAT. 'De kortste klap' (beste oplossing) vind ik een leuke, dus die gebruik ik wel eens. 'Moi' als groet/afscheid, zo doen ze het in Hamburg ook trouwens, maar die alleen wanneer de ander het ook doet.

Opgegroeid in de regio Arnhem zonder dat mijn ouders (Enschede en Leiden) daar vandaan kwamen. Nooit een accent of dialect gehad, misschien ooit heel vroeger... Elke vorm van plat 'boers' accent vind ik ook niet mooi, dan nog liever dat gure Arnhems/Nijmeegs (verschilt nauwelijks van elkaar, logischerwijs). Meer zuidelijke accenten vind ik leuker. Qua randstad is Leids/Haags het mooiste stuk qua accenten.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

1 maand, 2 maand, over 10 maand vind ik altijd de opvallendste.

Demonstratierecht. De vragen zullen van de week gaan over waarom Halsema niet van te voren ingreep.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Als al 15 jaar import-Groninger doe ik maar een paar kleine dingetjes Gronings. Zonder aantoonbare...

Ernhems en Nimweegs verschilt wel degelijk aardig van elkaar. In Nijmegen zit de zachte g er al in en hoor je wat meer Brabantse invloeden, terwijl het in Arnhem wat rauwer klinkt. Al hoor je plat Ernhems nog maar weinig.  Ik heb in beide gewoond trouwens, dus kan het (hopelijk) wel aardig inschatten. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik kom dus uit die regio en vind het behoorlijk op elkaar lijken, maar goed, dat vind ik ook van Leids, Haags en Rotterdams. Ben niet zo'n purist op dat vlak. Dat gezegd hebbende klinkt Arnhems wel ietsie smeriger inderdaad, die stad hebben ze misschien net iets te veel opgeknapt, leeggefilterd om iets sowieso nog rauw te kunnen laten zijn. Vroeger was het daar rennen voor je leven kan ik je vertellen, vandaag de dag is daar weinig meer van over. Volgens mij zit alle zooi in zuid nu.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Ik kom dus uit die regio en vind het behoorlijk op elkaar lijken, maar goed, dat vind ik ook van Lei...

Ja in vergelijking met andere regio's lijkt het natuurlijk wel op elkaar, maar het klinkt toch wel anders. Noord is aardig gegentrificeerd ondertussen, alleen geitenkamp is nog een echte volksbuurt. Allemaal sociale huur ook. Verder zit al het tuig in noord. In geitenkamp zit tegenwoordig ook café cadans, leuk fietskoffietentje. 

Puddingbenen

Ik vind het "Leidsch" van de Bennekommer Wopke Hoekstra altijd wel mooi klinken. Bekakte gast!!

kraamhol

320 aanhoudingen bij pro-hamas protesten, 0 bij israel herdenkingen...

kraamhol

hamas pro protesten? antisemietenbijeenkomsten?

Raul Alcala

Boeit romans en Leo niet,  Kraam 

Randzaken @! En doorrrr

Lubach slaat zoals zovaak de spijker precies op z'n kop mbt de demonstraties en alle andere randzaken er omheen. Ook mbt de 'asielcrisis' trouwens.

1 2 ... 308 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.