Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 309 ... 346 347
Raul Alcala

Sandra Beckerman van de SP is wel een goeie. No nonsens en echt een goed hart

Raul Alcala

Een Gronings nagerecht van 18 letters?

Vlaaaaaaaaaaaaaaaa

Raul Alcala

Mestfraude. Weer wat geleerd. Maat ik zal jullie niet langer ophouden. Ik ga m'n rug snuiten.

Raul Alcala

In gesprek met Naftali Bennet, voormalig premier van Israël

Raul Alcala

Bennet is de opvolger van bibi, he.

https://www.trouw.nl/buitenland/oud-commando-en-techmiljonair-dit-is-naftali-bennett-de-beoogde-nieuwe-leider-van-israel~b97740e4/

Romāns Vainšteins

Als al 15 jaar import-Groninger doe ik maar een paar kleine dingetjes Gronings.

Zonder aantoonbare reden 'ja' achter aan een zin.

Soms klemtonen anders, die zijn hier soms vaag, zoals 'dat is mooi VOOR elkaar' en EbbingeSTRAAT. 'De kortste klap' (beste oplossing) vind ik een leuke, dus die gebruik ik wel eens. 'Moi' als groet/afscheid, zo doen ze het in Hamburg ook trouwens, maar die alleen wanneer de ander het ook doet.

Opgegroeid in de regio Arnhem zonder dat mijn ouders (Enschede en Leiden) daar vandaan kwamen. Nooit een accent of dialect gehad, misschien ooit heel vroeger... Elke vorm van plat 'boers' accent vind ik ook niet mooi, dan nog liever dat gure Arnhems/Nijmeegs (verschilt nauwelijks van elkaar, logischerwijs). Meer zuidelijke accenten vind ik leuker. Qua randstad is Leids/Haags het mooiste stuk qua accenten.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

1 maand, 2 maand, over 10 maand vind ik altijd de opvallendste.

 

Demonstratierecht. De vragen zullen van de week gaan over waarom Halsema niet van te voren ingreep.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Als al 15 jaar import-Groninger doe ik maar een paar kleine dingetjes Gronings. Zonder aantoonbare...

Ernhems en Nimweegs verschilt wel degelijk aardig van elkaar. In Nijmegen zit de zachte g er al in en hoor je wat meer Brabantse invloeden, terwijl het in Arnhem wat rauwer klinkt. Al hoor je plat Ernhems nog maar weinig.  Ik heb in beide gewoond trouwens, dus kan het (hopelijk) wel aardig inschatten. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik kom dus uit die regio en vind het behoorlijk op elkaar lijken, maar goed, dat vind ik ook van Leids, Haags en Rotterdams. Ben niet zo'n purist op dat vlak. Dat gezegd hebbende klinkt Arnhems wel ietsie smeriger inderdaad, die stad hebben ze misschien net iets te veel opgeknapt, leeggefilterd om iets sowieso nog rauw te kunnen laten zijn. Vroeger was het daar rennen voor je leven kan ik je vertellen, vandaag de dag is daar weinig meer van over. Volgens mij zit alle zooi in zuid nu.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Ik kom dus uit die regio en vind het behoorlijk op elkaar lijken, maar goed, dat vind ik ook van Lei...

Ja in vergelijking met andere regio's lijkt het natuurlijk wel op elkaar, maar het klinkt toch wel anders. Noord is aardig gegentrificeerd ondertussen, alleen geitenkamp is nog een echte volksbuurt. Allemaal sociale huur ook. Verder zit al het tuig in noord. In geitenkamp zit tegenwoordig ook café cadans, leuk fietskoffietentje. 

Puddingbenen

Ik vind het "Leidsch" van de Bennekommer Wopke Hoekstra altijd wel mooi klinken. Bekakte gast!!

kraamhol

320 aanhoudingen bij pro-hamas protesten, 0 bij israel herdenkingen...

kraamhol

hamas pro protesten? antisemietenbijeenkomsten?

Raul Alcala

Boeit romans en Leo niet,  Kraam 

Randzaken @! En doorrrr

Il Leopardo della Primavera



Lubach slaat zoals zovaak de spijker precies op z'n kop mbt de demonstraties en alle andere randzaken er omheen. Ook mbt de 'asielcrisis' trouwens.

kraamhol

Ja Raul, twee vd driehoek hier zijn nog niet verschenen, misschien ook aangehouden?

kraamhol

Al zijn het zolderkamer antisemieten natuurlijk, lekker veilig.

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Al zijn het zolderkamer antisemieten natuurlijk, lekker veilig.

Kan je antisemiet zijn als je met een Joodse date? Ik vraag dit voor een vriend.

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Ja Raul, twee vd driehoek hier zijn nog niet verschenen, misschien ook aangehouden?

Ik begrijp dat jij voor een meldplicht hier bent? Beetje antisemitisch nietwaar?

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Ik begrijp dat jij voor een meldplicht hier bent? Beetje antisemitisch nietwaar?

grappig dat je je voelt aangesproken, hoe kan dat nu, gek.

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
grappig dat je je voelt aangesproken, hoe kan dat nu, gek.

Dus je vind mij géén antisemiet? Fijn, zijn we het daarover eens. Blij dat dat is opgehelderd.

kraamhol

We weten inmiddels wie en wat je bent...by its right name...

Puddingbenen

Netanyahu: Vernietiging Hamas is heilige missie

@Kraamhol, even een vraag. Hoeveel onschuldige slachtoffers mogen er wat jou betreft nog vallen bij deze heilige missie? 40.000? 80.000? 100.000? 200.000? 1.000.000? Of zoveel als nodig is, al is het de hele Palestijnse bevolking?

En dit is geen retorische vraag...

kraamhol

@Geer: hamas en hezbol moeten zsm worden weggevaagd. Ook gister gewoon weer raketten op Israel, op zo'n dag. Wat mij betreft mag er nog wel een schepje bovenop. En zoals we weten, volgens het oorlogsrecht, zijn plekken waar terroristen zich verschuilen legitieme doelen.

Edit: dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen, is inherent aan de taktiek van hamas en hezbol, en niet op konto van Israel. Maar dat weet je allemaal best.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
kraamhol
@Geer: hamas en hezbol moeten zsm worden weggevaagd. Ook gister gewoon weer raketten op Israel, op z...

Maar hoeveel zijn er dat dan? Geef gewoon eens concreet antwoord? Of moet ik hieruit concluderen dat je het best vindt om alle Palestijnen uit te roeien als dat nodig is om Hamas te bestrijden?

1 2 ... 309 ... 346 347

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.