En Lubach was inderdaad weer prachtig. En confronterend. Hoe "we" zoveel onkunde in een kabinet kunnen stoppen... Tijd dat iemand Faber snel het politieke nekschot geeft en haar uit haar lijden verlost.
Je zinkt steeds dieper weg knul. Dacht gister al dat een tekst van je voldoende was voor een ban. Maar goed, ezi is weg, dus ik ga ervanuit dat daarmee de enige bruinhemd op wf ook weg is.
Je kunt ook gewoon antwoord geven, Kraam. Concreet: aantallen doden die mogen vallen voor "de heilige missie". En wat maakt het uit of je ze noemt of niet, het is toch de schuld van Hamas zelf.
Dat samenkneden van 'semitisch', 'jodendom', 'Israël' en 'Kabinet Netanyahu' is sowieso een rookgordijn en/of gebrek aan inzicht. Om louter daarmee een 'discussie' in te vliegen is een gigantisch zwaktebod.
Ik ga er ook niet meer om vragen of het uitleggen aan Orky & Borky, voor al uw lege huilbuien.
De speech die Sith Bibi gisteren afleverde laat niet aan de verbeelding over: 7 oktober was een zegen voor hem om aan het einde van de loopbaan nog even als fullcore oorlogscrimineel de geschiedenis in te gaan.
Als hier al antisemieten zijn - wat ik niet geloof - is het wel duidelijk wie dat zijn. Er zijn hier een paar figuren die er duidelijk op gebrand zijn om de Israelische staat als een soort duivel neer te zetten, door te doen alsof álles geoorloofd is voor een Joodse staat. Wat ze wellicht niet doorhebben (of juist wel, als het toch antisemieten blijken) is dat dit averechts werkt, en ze mensen vooral laten beseffen wat voor schurkenstaat Israel eigenlijk is. En door kritiek op de staat Israel ook nog eens gelijk te trekken met antisemitisme in hun waanzinnige verhalen is het cirkeltje rond, en helpen ze - in hun ogen - nog meer antisemitisme de wereld in. Het lijkt wel een false flag.
Ze zouden die speech eens moeten terugkijken ja, kan leerzaam zijn. Maar wellicht staat de huilies ondertussen wel vierkant achter sithlord bibi, rode lightsabers incluis.
Dan trek ik op basis van de antwoorden maar de conclusie dat Kraamhol bereid is om een heel volk uit te roeien om Hamas te vernietigen. 2 miljoen Palestijnen in Gaza. Dat is dan toch al in de zelfde ordegrootte als de 6 miljoen Joden uit WOII, waarvan we toch met z'n allen ooit gezegd hebben dat we dat "nie wieder" zouden moeten hebben.
Het is misschien een pijnlijke spiegel, Kraam. Maar waar je anderen altijd de maat wilt nemen op hun morele kompas en ze zelfs weg zet als nazi, ben je misschien zelf wel de ergste hier. Openlijke voorstanders van genocide heb ik hier nog weinig gezien, maar je hebt jezelf ontmaskerd.
Misschien moet je jezelf nog eens goed aankijken, Kraam. En jezelf afvragen of dat ECHT is waar je voor staat. Of dat er ook voor jou ergens gewoon een grens ligt aan wat nog uit te leggen valt aan de kinderen in je kraamkamer.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.