Wilders op z'n best?
Hij plaatst lukraak een foto met 'tuig dat het land uit moet' (zonder te weten wie het zijn, wat ze precies gedaan hebben en welke nationaliteit ze hebben) en voegt er aan toe dat ook de burgemeester van Amsterdam mee moet. Dat is pure paniek joh, volkomen achterlijk, emotioneel instabiel.
Er wordt hier voorgesorteerd op het hart van de ultrarechtse stemmer aankomende ronde.
Na Leo ben jij met afstand degene erna als meest vermoeiende gast, en je thermometer slaat weer eens op tilt, zou Klootje zeggen.
De baarsjes is een volkse wijk, waar echte Amsterdammers wonen, in reactie op die klootviool in het publiek. Het ging me dus om Eberhard van der Laan, die ik nu mis. Icm hoe Halsema de stad bestuurt. Maar jij bent natuurlijk van de hoofdzaken. Ik van de randzaken.
Net nog even de uitleg van Halsema gehoord bij Jinek. Ondanks dat Jinek haar gasten niet laat uitpraten heeft Halsema haarfijn uitgelegd wat er gisteren aan de hand was, en waarom de zaken gegaan zijn zoals ze zijn gegaan.
Jinek deed haar uiterste best om er een halve slachtpartij van te maken, maar ze werd keurig in de hoek gezet door Femke. Net als Wilders overigens, wiens tweet ze ook nog eens haarfijn fileerde.
Het enige jammere is dat boodschappen van Halsema per definitie niet aankomen bij Wilders-adepten. Want Halsema is links, en alles wat links zegt deugt niet. Zelfs als ze gelijk hebben.
'De baarsjes is een volkse wijk, waar echte Amsterdammers wonen'
Nee man, toen ik er woonde (2005-2010) was het al alleen Noord waar nog 'echte Amsterdammers' woonden. De hele originele bevolking was destijds al uitgekocht richting Lelystad, Almere en de kop van NH in (Purmerend, Krommenie, Koog aan de Zaan, dat type). Weinig zo yuppie als 'de Baarsjes'. Wat ook nog eens een klein pokkestukkie was. Zelfs de jaren dáárvoor al was het van dat, een kameraad van me woonde op de Admiralengracht destijds, begin 2000's, was het al 'over' met de 'echte Amsterdammers'.
Vast. Daarom klapte het publiek z'n handen ook stuk toen Van der Laan dat zei.
https://www.parool.nl/nieuws/waarom-criminelen-zich-in-de-baarsjes-onaantastbaar-voelen~bb98eb25/
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/308910/de-baarsjes-100-jaar-van-een-leeg-stuk-natuur-tot-een-van-de-meest-dichtbevolkte-wijken
Maar goed, Yesilgöz lijkt toch dit (opnieuw) dit robbertje knokken van Wilders gewonnen te hebben mbt de rechterkant. Heeft haar pro-Israël campagne goed uitgekiend waardoor Wilders moet overcompenseren en rare dingen doet die nergens op slaan. Ook op migratie heeft ze het sneaky gespeeld op dat electoraat: 'Nood, spoed, kan mij het schelen zolang die troela maar ópschiet!'. Ze maakt van Wilders een speldenkussen joh.
Snap ik volkomen. Daarom m'n eerste 12 inches, onderstaande. Dat is voor mij nostalgie met een krasje.
Masta Ace is de meester story teller. Hiphop glory, deurtje leller. Verbale koppensneller. Raakt niet uitgepraat met pre paid bellers. Uit de tijd van Johnny Blaze, methodische mannen rap, beetje hees.
Van der Laan heeft overigens de afbraak van het leuke nachtleven in het centrum, door Cohen ingezet, afgemaakt. Alle live-muziek vergunningen waren ineens foetsie. Jarenlang gewerkt voor een hotelfamilie waarbij we één locatie, op de Nieuwe Brugsteeg, elke donder-, vrij- en zaterdag, omtoverden naar een live bluegrass/blues café. Geweldige dagen, lange nachten.
Waar zit je nou nog mee in je maag joh? Vlinders van je Joodse date? Dat ik beter plat proat dan jij Twents? Maar ok, laten we elkaar geen mietje noemen.
Had ik jullie al verteld over m'n vlinder/bijenhuisje, BTW?
Eerste kamer formeert al een meerderheid die het plan Orban-wet blokkeert. Een meerderheid aldaar dringt aan op een spoedwet in plaats ervan. Als de PVV overstag gaat is dat een keiharde boemerang vol op de bakkes en heeft Wilders 'de ruggengraat van een banaan'. Hoe langer ze zich er in vast blijven bijten des te komsicher het wordt. Zo meteen al 100 dagen geen moer aan je 'crisis' gedaan omdat het per se op een bepaalde manier moet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.