Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 316 ... 346 347
Romāns Vainšteins

'De baarsjes is een volkse wijk, waar echte Amsterdammers wonen'

Nee man, toen ik er woonde (2005-2010) was het al alleen Noord waar nog 'echte Amsterdammers' woonden. De hele originele bevolking was destijds al uitgekocht richting Lelystad, Almere en de kop van NH in (Purmerend, Krommenie, Koog aan de Zaan, dat type). Weinig zo yuppie als 'de Baarsjes'. Wat ook nog eens een klein pokkestukkie was. Zelfs de jaren dáárvoor al was het van dat, een kameraad van me woonde op de Admiralengracht destijds, begin 2000's, was het al 'over' met de 'echte Amsterdammers'.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Vast. Daarom klapte het publiek z'n handen ook stuk toen Van der Laan dat zei.

https://www.parool.nl/nieuws/waarom-criminelen-zich-in-de-baarsjes-onaantastbaar-voelen~bb98eb25/

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/308910/de-baarsjes-100-jaar-van-een-leeg-stuk-natuur-tot-een-van-de-meest-dichtbevolkte-wijken

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar goed, Yesilgöz lijkt toch dit (opnieuw) dit robbertje knokken van Wilders gewonnen te hebben mbt de rechterkant. Heeft haar pro-Israël campagne goed uitgekiend waardoor Wilders moet overcompenseren en rare dingen doet die nergens op slaan. Ook op migratie heeft ze het sneaky gespeeld op dat electoraat: 'Nood, spoed, kan mij het schelen zolang die troela maar ópschiet!'. Ze maakt van Wilders een speldenkussen joh.

 

Raul Alcala

Geboren en getogen he, een potpourri. Prima

De overtreffende trap echte Amsterdammers zijn generaties lange Joodse Amsterdammers wijken, bijvoorbeeld.

Maa je mist wederom het punt. Van der Laan zijn burgermeesterschap vs die van lakleer Halsema.

Ik ga wel netflixen dan.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tering, ik zie nu dat ook ík er gewoond heb! Marco Polostraat, 2008-2009, ja kolere leer mij Amsterdam kennen jongen. Ja had daar een coffeeshop die zeer sterke muntthee vergeven van de suiker schonk, nagenoeg naast mijn deur.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Boy,  ik wist wel dat je m'n linkjes aanklikt.

Marco Polo snit

Romāns Vainšteins

Nee ik keek op google maps, ik dacht dat Marco Polo er net buiten viel maar het is er in.

 

Raul Alcala

Snap ik volkomen. Daarom m'n eerste 12 inches, onderstaande. Dat is voor mij nostalgie met een krasje.

Masta Ace is de meester story teller. Hiphop glory, deurtje leller. Verbale koppensneller. Raakt niet uitgepraat met pre paid bellers. Uit de tijd van Johnny Blaze, methodische mannen rap, beetje hees.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Het is me volkomen duidelijk: Raul heeft óveral verstand van én heeft ook nog eens overal gelijk over. Dat mensen hem nog durven tegenspreken joh. Stelletje antisemieten zijn het!

Romāns Vainšteins

Van der Laan heeft overigens de afbraak van het leuke nachtleven in het centrum, door Cohen ingezet, afgemaakt. Alle live-muziek vergunningen waren ineens foetsie. Jarenlang gewerkt voor een hotelfamilie waarbij we één locatie, op de Nieuwe Brugsteeg, elke donder-, vrij- en zaterdag, omtoverden naar een live bluegrass/blues café. Geweldige dagen, lange nachten. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Het is me volkomen duidelijk: Raul heeft óveral verstand van én heeft ook nog eens ove...

Waar zit je nou nog mee in je maag joh? Vlinders van je Joodse date? Dat ik beter plat proat dan jij Twents? Maar ok, laten we elkaar geen mietje noemen. 

Had ik jullie al verteld over m'n vlinder/bijenhuisje, BTW?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Van der Laan heeft overigens de afbraak van het leuke nachtleven in het centrum, door Cohen ingezet,...

In de hemel is Eberhard omringt door muziek. Van harp tot hoempapa. God maakt geen onderscheid.

Raul Alcala

Jullie moeten gewoon goed naar me luisteren, en het in je oren knopen

Simon says!

kraamhol

Eveningtime is readingtime

Romāns Vainšteins

Eerste kamer formeert al een meerderheid die het plan Orban-wet blokkeert. Een meerderheid aldaar dringt aan op een spoedwet in plaats ervan. Als de PVV overstag gaat is dat een keiharde boemerang vol op de bakkes en heeft Wilders 'de ruggengraat van een banaan'. Hoe langer ze zich er in vast blijven bijten des te komsicher het wordt. Zo meteen al 100 dagen geen moer aan je 'crisis' gedaan omdat het per se op een bepaalde manier moet.

Sunneklaas

Effies lachen om de Jeaup:
Wilders bedreigt Halsema, kabinet durft niet in actie te komen, Yesilgöz zwijgt - Joop - BNNVARA

vErBanNeN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Eerste kamer formeert al een meerderheid die het plan Orban-wet blokkeert. Een meerderheid aldaar dr...

Je hoopt op zulke momenten op een bepaald besef bij de PVV kiezer. Die eindelijk gaat inzien dat Geert er niet is om voor hen problemen op te lossen, en gaan snappen dat zij gebruikt worden om Geert in de Orban-positie te krijgen.

Maar eerlijk gezegd heb ik daar een hard hoofd in. Tot op heden hebben veel PVV kiezers nog weinig blijk gegeven dat ze snappen voor welk karretje ze gespannen zijn. En doen ze niets liever dan tweetjes retweeten. Ook hier.

Er lopen veel Sunneklazen in ons land...

Sunneklaas
Puddingbenen
Je hoopt op zulke momenten op een bepaald besef bij de PVV kiezer. Die eindelijk gaat inzien dat Gee...

Sterker nog: het worden er steeds meer! De wal keert het schip.
Op welke partij stem jij?

Puddingbenen
Sunneklaas
Sterker nog: het worden er steeds meer! De wal keert het schip.Op welke partij stem jij?

Ik stem SP.

En dat het er steeds meer worden: in het Duitsland van de jaren 30 liep op een gegeven moment ook iedereen achter die gast met dat snorretje aan. Het feit dat iedereen ergens achteraan loopt maakt het niet meteen slim of goed.

Maar dat is een beetje de PVV manier van redeneren (ik hoop dat ik je daarmee niet beledig, Klaas). "Als ik iets vaak genoeg om mij heen hoor, dan zal het allemaal wel kloppen." Dus als er door mensen met een groot twitterbereik maar vaak genoeg geroepen wordt dat iets een crisis is, dan ervaren we (want populisten praten altijd in termen als "we" en "het volk") een crisis, en dan is het ook een crisis. En alles wat daar anders over denkt is links en dus per definitie fout. Want ook dat hebben we heel vaak gehoord, dus zal het wel zo zijn.

Ik maak er een beetje een karikatuur van (of spotprent), maar dat is wel hoe het in dat soort breintjes werkt. En Wilders heeft dat heel goed door.

Romāns Vainšteins

Volgens mij is het plafond gewoon bereikt zo met die 40 zetels en zullen er dat bij verkiezingen minder worden ook nog. Dat 'Halsema het land uit' is al een stuiptrekking vanuit de kruipruimte joh. Kijk ook hoe hij er bij liep, die man staat op instorten. Faber die het spoor (en haar persoonlijk assistent) volledig kwijt is, op zoek naar crisis en noodwet, wordt de nagel aan zijn doodskist.

SprintMaster

Derksen en van der Gijp hebben Wilders (en Schoof) al opgegeven. Zegt wel wat denk ik. 

Romāns Vainšteins

Het gaat iig invloed hebben, als die nu doorlopend hen in de zeik gaan nemen.

Want je weet: als Derksen meedoet aan de verkiezingen krijgt die zo 10 zetels hoor, dat is ons kikkerlandje vandaag de dag.

Zou die snor niet gewoon met Dilan 'in de slag' zitten?

En dat het er niet 'steeds meer' worden blijkt wel uit het gevecht dat er nu woedt tussen de VVD en PVV, die zien de bui hangen hoor.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Puddingbenen
Ik stem SP. En dat het er steeds meer worden: in het Duitsland van de jaren 30 liep op een gegeven...

Ja het gepeupel met die breintjes trapt er elke keer weer in als ome Geert het CBS citeert. En tuurlijk is er geen crisis... Asielcrisis willen afdoen als iets dat met een paar extra gymzalen opgelost kan worden en dat er daardoor geen crisis is, is enorm makkelijk. Je moet alles meerekenen. Er is geen plek voor ze, of dat nou in een woning, ziekenhuis, schoolgebouw of de gevangenis is. Tenzij de oorspronkelijke braafburger er op achteruit mag gaan, dan kun je kinderen tot hun 35ste bij de ouders laten wonen, patienten op lange wachtlijsten zetten/zorgkosten omhoog smijten, kinderen maar 4 dagen naar school sturen en criminelen eerder de keien opschoppen. Als de enige manier om asielzoekers te accomoderen het steeds minder kunnen voldoen aan de grondwetten van onderwijs (art. 23), zorg (art. 35), veiligheid (art. 6) en huisvesting (art. 22) is, hebbie misschien toch een crisis. En neen, je had dit niet kunnen voorkomen als je eerder was begonnen met bouwen. Er is ook geen wet die stelt dat je veiligelanders (ze komen uit BE of DE) binnen moet laten.

"(want populisten praten altijd in termen als "we" en "het volk") " Zijn populisten verkeerd?

Il Leopardo della Primavera

Eerste kamer heeft een motie aangenomen tegen het gebruik van noodrecht. Die noodwet kan er dus nu simpelweg niet komen. Benieuwd naar de huiliehuilie van Wilders en co. 

wat een gelul van sunneklaas hierboven trouwens zeg. Puur iets wat hij zelf wellicht 'ervaart' maar totaal niet te onderbouwen is. Past wel bij dit kabinet, dat wel. 

Romāns Vainšteins

Zelfs aanhangers van rechts geven al toe dat asiel een ministeentje van de puzzel 'tekorten' is. Sunny (schiet trouwens lekker op met die zon, 1 groot landsfeest is het) hangt zo'n halfjaar terug in de tijd met zijn standaardriedel.

Het gaat nu over Wilders die Orbangewijs Sith worden wil en daar geen ruimte voor krijgt. Van islamitische asielzoekers zwartepietenkneden is al voorbij, workshop is gesloten.

1 2 ... 316 ... 346 347

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.