Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 328 ... 345 346
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Ja, dat is wel echt kwalijk. Sowieso is 90% van de bevolking in Gaza nu dakloos. Bizar eigenlijk, al...

Deze aflevering gelukkig niet. Maar de afgelopen maanden weet je bij dit programma niet wat je hoort aan geschreeuw. Deze aflevering is zoals je zegt een voorbeeld van hoe complex het conflict is. Deze mannen hoor je 90% waarheden vertellen, vanuit hun perspectief. En toch is het niet eenduidig. 

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Interessant lees- (en kijk)voer over de oorlogsmisdaden van duizenden militairen in het Israelische...

Onderzoek is gedaan door al jazeera, pipo. Geen onafhankelijke bron dus.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Deze aflevering gelukkig niet. Maar de afgelopen maanden weet je bij dit programma niet wat je hoort...

Dat soort programma's mijd ik dan ook graag, ik lees liever. Kwam vandaag in de Volkskrant een interview tegen met Jigal Krant, Nederlandse (tv)kok en kookboekenmaker, die uit een orthodox Joods gezin komt. Interessant om te lezen, maar ook hier valt het me op dat het snel uitmondt in provoceren (van beide kanten), waarbij ze elkaar steeds verder de hoek in drijven en er dus minder ruimte is voor raakvlak. Ik blijf het wel goed vinden dat er ruimte is voor dit soort interviews in de VK trouwens. Volgens mij een toffe gast ook, kan z'n bevlogenheid wel waarderen in ieder geval.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ontgaat de ironie van je rechtse gewauwel in combinatie met Opgezwolle/hiphop video's en quotes je n...

Gebabbel gebabbel gebabbel 

Raul Alcala
kraamhol
Onderzoek is gedaan door al jazeera, pipo. Geen onafhankelijke bron dus.

Leo is net een wijf, lult urenlang, zegt niets en gaat dan zeuren

Laatst gewijzigd
kraamhol

Dat gillen van ze (geer voorop) over oorlogsmisdaden, genocide, terwijl ze dondersgoed weten dat er geen enkel bewijs is, behoorlijk engnekgedrag.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Vrij bizar ook im nu.nl rechts te noemen. Dat is het echt totaal niet. Die kneuzen in de commentaren...

Leopardo

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Dat gillen van ze (geer voorop) over oorlogsmisdaden, genocide, terwijl ze dondersgoed weten dat er...

Kijk ook even dit filmpje, wat vol staat met oorlogsmisdaden door de Israelische militairen zelf gefilmd en op oa FB gezet. Maar nee joh, geen bewijs. Is goed zo.

Raul Alcala

Leo praat ook met geen woord hier over Hamas. Het is Israël voor en na. Hoe is het met je Joodse date afgelopen, Leo? Of beter, met jou?

Puddingbenen

Weet je wat engnekgedrag is? Ondanks alle bewijzen volhouden dat IDF allemaal braverikken zijn, die werken aan "het heilige doel". Het is niet voor niets dat de pers door Israel systematisch werd uitgeroeid in Gaza. Anders zouden we dagelijks van dat soort video's zien, maar dan gemaakt door onafhankelijke journalisten. Nu kunnen ze lekker hun gang gaan met hun genocide-achtige praktijken.

Voor mij mag de volgende Nobelprijs voor de vrede naar de man of vrouw die het lukt om Netanyahu om te brengen. En het maakt mij niet uit of daarbij 1, 100, 1000 of zelfs 40.000 joden het loodje leggen. Al moeten ze allemaal sterven: het doel heiligt de middelen. Tenmiste, dat is wel zo'n beetje waar je op uit komt als je de denkwijze van Krazi 180 graden zou draaien.

 

kraamhol
Puddingbenen
Weet je wat engnekgedrag is? Ondanks alle bewijzen volhouden dat IDF allemaal braverikken zijn, die...

Waarvan akte, precies deze reactie van geer waar ik op doelde. De retoriek uit de jaren 30 van de vorige eeuw.

Raul Alcala

Hezbollah hoor je em ook niet over. Hezbollah broers brokstukken drone raken Nederlandse verzorgingshuis in Israël 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Laatst gewijzigd
Marik

En de kwaliteit stijgt hier met de dag. Goed bezig hoor gasten.

Il Leopardo della Primavera
Marik
En de kwaliteit stijgt hier met de dag. Goed bezig hoor gasten.

Ik had nochtans een fijne inhoudelijke discussie met Klootje!

Romāns Vainšteins

De 'alles is kut hier!'- passant heb ik altijd al een goedkope stijl gevonden.

 

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Dat soort programma's mijd ik dan ook graag, ik lees liever. Kwam vandaag in de Volkskrant een inter...

Dat is vragen om gecanceld te worden deze dagen.

Wat ik er goed aan vind is dat het letterlijk uncensored is. Wat ik er minder aan vind is dat het ook echt uncensored is. Van de week nog iemand die Alan Dershowitz in de uitzending van alles ad hominem beschuldigde. En meteen de respons kreeg dat hij wat zaken kan verwachten. Het helpt het niveau vaak niet, maar het is een plek waar elk geluid de ruimte krijgt. En uiteindelijk is de dialoog toch het enige wat moet blijven gebeuren.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Dat is vragen om gecanceld te worden deze dagen. Wat ik er goed aan vind is dat het letterlijk unce...

hij zou naar eigen zeggen al gecanceled zijn. Al wordt dat woord overal voor gebruikt nowadays, het verliest aardig z'n betekenis. Dat je toevallig niet meer op elk foodfestival en in elke podcast terecht kan als je vrij agressief twittert over je pro-israel standpunt met woorden als 'een gerechtvaardigde oorlog' is in mijn ogen niet meer dan logisch, en het risico ervan. Maar er zijn andere plekken waar je wellicht nu wel terecht kan, zoals de catering op de PVV open dag. ;)

ongecensureerd is overigens prima, nadeel is dat je inderdaad vrij snel vervalt in jijbakken, gescheld, en meer van dat soort inhoudsloos geneuzel. Zie je ook mooi in dit topic, en daar ga je ook snel in mee merk ik, als ik dan even voor mezelf spreek. ;)

Romāns Vainšteins

Een kraampje met Kraam en Raul, inclusief megafoons, stickers en bekeringsformulier zou ook al snel gecancelled worden. 

Romāns Vainšteins

Meer on topic denk ik dat wat WEL geoorloofd is vele malen lastiger en subjectiever is dan wat NIET mag. Oorlogsrecht houdt daar ook rekening mee.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Een kraampje met Kraam en Raul, inclusief megafoons, stickers en bekeringsformulier zou ook al snel...

Krijg de rambam joh. Ons koffje kraampje Hebrews it is een hit. Alleen jij komt er niet in

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Meer on topic denk ik dat wat WEL geoorloofd is vele malen lastiger en subjectiever is dan wat NIET...

Andersom man

Romāns Vainšteins

Nee hoor, want dan komt baardaapvoorkeur om de hoek. En die bestaan niet.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Meer on topic denk ik dat wat WEL geoorloofd is vele malen lastiger en subjectiever is dan wat NIET...

Maar als wat níet mag heel objectief is, dan is wat wél mag dat eigenlijk ook. Al zitten dit soort situaties natuurlijk vol nuances en dat soort ongein, en dan ook niet te vergeten de mist van de oorlog. Maar leegstaande woningblokken zonder reden opblazen en zo mensen dakloos maken is objectief een oorlogsmisdaad, dat wel.

Raul Alcala

Religie en oorlogsrecht in Romans blender. Ik snap weer eens geen reet van je. Is teveel voor me op de vroege zondag. Ik zal zo voor je bidden. Mazzel 

1 2 ... 328 ... 345 346

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.