Kijk ook even dit filmpje, wat vol staat met oorlogsmisdaden door de Israelische militairen zelf gefilmd en op oa FB gezet. Maar nee joh, geen bewijs. Is goed zo.
Weet je wat engnekgedrag is? Ondanks alle bewijzen volhouden dat IDF allemaal braverikken zijn, die werken aan "het heilige doel". Het is niet voor niets dat de pers door Israel systematisch werd uitgeroeid in Gaza. Anders zouden we dagelijks van dat soort video's zien, maar dan gemaakt door onafhankelijke journalisten. Nu kunnen ze lekker hun gang gaan met hun genocide-achtige praktijken.
Voor mij mag de volgende Nobelprijs voor de vrede naar de man of vrouw die het lukt om Netanyahu om te brengen. En het maakt mij niet uit of daarbij 1, 100, 1000 of zelfs 40.000 joden het loodje leggen. Al moeten ze allemaal sterven: het doel heiligt de middelen. Tenmiste, dat is wel zo'n beetje waar je op uit komt als je de denkwijze van Krazi 180 graden zou draaien.
Dat is vragen om gecanceld te worden deze dagen.
Wat ik er goed aan vind is dat het letterlijk uncensored is. Wat ik er minder aan vind is dat het ook echt uncensored is. Van de week nog iemand die Alan Dershowitz in de uitzending van alles ad hominem beschuldigde. En meteen de respons kreeg dat hij wat zaken kan verwachten. Het helpt het niveau vaak niet, maar het is een plek waar elk geluid de ruimte krijgt. En uiteindelijk is de dialoog toch het enige wat moet blijven gebeuren.
hij zou naar eigen zeggen al gecanceled zijn. Al wordt dat woord overal voor gebruikt nowadays, het verliest aardig z'n betekenis. Dat je toevallig niet meer op elk foodfestival en in elke podcast terecht kan als je vrij agressief twittert over je pro-israel standpunt met woorden als 'een gerechtvaardigde oorlog' is in mijn ogen niet meer dan logisch, en het risico ervan. Maar er zijn andere plekken waar je wellicht nu wel terecht kan, zoals de catering op de PVV open dag. ;)
ongecensureerd is overigens prima, nadeel is dat je inderdaad vrij snel vervalt in jijbakken, gescheld, en meer van dat soort inhoudsloos geneuzel. Zie je ook mooi in dit topic, en daar ga je ook snel in mee merk ik, als ik dan even voor mezelf spreek. ;)
Maar als wat níet mag heel objectief is, dan is wat wél mag dat eigenlijk ook. Al zitten dit soort situaties natuurlijk vol nuances en dat soort ongein, en dan ook niet te vergeten de mist van de oorlog. Maar leegstaande woningblokken zonder reden opblazen en zo mensen dakloos maken is objectief een oorlogsmisdaad, dat wel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.