Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 335 ... 344 345
Raul Alcala
kraamhol
Waaaat???? Is het alweer zooo vroeg? Sorry, heb insomnia, schapies tellen werkt al jaren niet meer.

Ik wilde eigenlijk op je rearappen met een Pete Philly track. Maar dan gaat Leo huilon

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Oh nu gaat het ineens over nieuwsberichten. Ga toch fietsen man, ik heb wel wat beters te doen dan m...

Over huilen gesproken

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ach fok it

kraamhol

thanks, alle vids zijn welkom in dit ietwat merkwaardige topic.

kraamhol

Zouden ze langzaam wakker worden, de boeren in de kampen, dat bbb ze niet nog rijker gaat maken? Zouden ze volgende keer weer gewoon vvd stemmen, en in de belt sgp? #opdewegterugnaarnormaalland

Puddingbenen

Vids zijn voor sneue gasten die geen eigen mening willen opschrijven. En denken dat er ook maar iemand de moeite neemt om die video aan te klikken.

Verder vandaag in het nieuws: Kamp Westerbork komt niet meer rond. En hoewel ik sinds een klein jaar geen Jodenvriendje meer ben, moeten dergelijke monumenten/musea blijven bestaan. Zodat ze ons blijvend herinneren waar xenofobie en de zondenbokkentheorie toe kunnen leiden.

En het aparte is dat juist de PVV zegt prat te gaan op onze cultuur en onze geschiedenis. Maar we in kabinet Wilders 1 juist de cultuursector hard pakken met de BTW verhoging. Misschien is het doel wel om ons verleden te vergeten, zodat het de deur open zet voor de volgende generatie autocratische leiders met een xenofobe agenda van "minder, minder". Weer even wat nieuwe rails leggen, en je kunt weer aan de slag!

Raul Alcala
kraamhol
thanks, alle vids zijn welkom in dit ietwat merkwaardige topic.

Leo is zeker merk waardig. Een C eigen huis merk, onderin de supermarktschappen.

kraamhol

Vroegah had je c merk rookworst en vissticks voor onder de gulden, dat waren tijden. en de lekkerste paprikachips, ook onder in het schap, voor 20 cent, van die semi transparante zakken. Heel brood voor onder de 50 cent, moest je mazzel hebben dat ie semi vers was. Maar goed om te dopen in van die zakjes poedersoep (voor 6 borden!), onder de 15 cent. En de california erwtensoep met zo'n hele knakworst erin. Smerig bestond toen nog niet, wel goedkoop.

Romāns Vainšteins

Let maar op dat Wilders hier gaat 'glijden', in tegenstelling tot 'linkse shit' moet Westerbork natuurlijk open blijven want 'onderdeel van onze wortels, opdat we nooít vergeten etc'. Net zoals met het demonstratierecht zal hij wel even vertellen wat we wél vs níet zouden moeten denken en willen.

Raul Alcala
kraamhol
Vroegah had je c merk rookworst en vissticks voor onder de gulden, dat waren tijden. en de lekkerste...

Ik buk niet voor Leo.

Ravioli uit blik, brrrr

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ik buk niet voor Leo. Ravioli uit blik, brrrr

Je hebt anders wel een aardige obsessie voor mij ontwikkeld, of ben je gewoon niet zo'n bottom?

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Let maar op dat Wilders hier gaat 'glijden', in tegenstelling tot 'linkse shit' moet Westerbork natu...

Dat is vintage Wilders:


  • vrijheid van meningsuiting, zolang het ZIJN mening is die verkondigd wordt

  • inperken van demonstratierecht, behalve bij demonstraties waar hij achter staat

  • Cultuur is linkse hobby. Slavernij museum moet zich maar bedruipen, echter als het gaat om de Joden dan moet er geld komen.

En het meest wrange is dat we als het aan hem ligt weer hard op weg zijn naar treinen en kampen. En "minder, minder"... 

Romāns Vainšteins

Doch ligt door dit type acties zijn masker al langere tijd op de grond. Bij aankomende verkiezingen gaat hij sowieso onder de peiling scoren want er zijn zowel overstappers (Jimmy, die wél wat geeft om de arbeiders), afhakers (ook díe lul krijgt niks voor elkaar voor me!) als pragmatisten (dan maar Dilan, die gaan wél in de coalitie terechtkomen).

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Je hebt anders wel een aardige obsessie voor mij ontwikkeld, of ben je gewoon niet zo'n bottom?

Je overschat jezelf nogal. Potsierlijk vind ik je vooral

Romāns Vainšteins

Jullie obeservaties ten opzichte van elkaars, wederzijdse (non-)betrokkenheid zijn doodsaai en bovendien off-topic.

Fabers PA al boven water?

Romāns Vainšteins

Hoe dan ook vind ik het een slimme zet van Westerbork om nu aan de deur te kloppen, vlak na Wilders' flippen op 7 oktober. Het zet de achterlijke bezuiniging op cultuur namelijk in een nieuw licht en drijft mr Peroxide in het nauw op dit vlak. Kijken wat er vanuit de PVV komt aan respons.

 

Raul Alcala

Off topic lol. Je wilt tot in den treure hier herhalen door over hetzelfde te lullen, begrijp ik? Kut kamp bewaarder Faber, fascist Wilders, trut Mona Keijzer etc. 

Dictatoriale neigingen die Romans rakker hoor. Je kan ook gewoon een psycholoog raadplegen, Romans.

Be my guest, maar ik ga toch m'n eigen gang.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik hou het even inhoudelijk:

Faber heeft weliswaar de looks van een kampbewaarder maar is er juist uitermate onmgeschikt voor. Ze kan niet samenwerken, houdt onlogische volgordes in processen aan, praat eerst en denkt dan etc etc. Haar kamp zou een volkomen chaos zijn waar de gevangen de lakens uitdelen en zijzelf snikkend, haarzelf opgesloten, in een wachttorentje bevend achter de deur zit. Van haar norse forsheid is niets meer over.

Wilders is niet zozeer een facist maar meer opportunistische machtswellusteling, wannabe Orban-Oetang/the Dutch Sith Lord. Deels drijvend op een trauma waarin de djaballa's hem door Kanaleneiland joegen maar vooral uit op iedereen naar zijn (fluïde) maatstaven knevelen. Hierbij misbruik makens van het electoraat der simpele zielen die hij op populistische honingpraat trakteert. Rijtje Trump, Erdogan, Orban, Netanyahu, maar dan het mislukte, debiele broertje ervan.

En Mona Keijzer ís gewoon een trut, simpel als dat. Wél een trut die ze beter op asiel hadden kunnen zetten, ik denk dat dat een gemiste kans is voor dit kabinet.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Hoe dan ook vind ik het een slimme zet van Westerbork om nu aan de deur te kloppen, vlak na Wilders'...

Eens. Benieuwd of Wilders - danwel iemand anders bij de PVV - een soort paradox-meltdown gaat krijgen omdat ze tegen geld voor cultuur zijn maar voor alles wat naar Israel ruikt; kan je dan wel of geen geld geven aan Kamp Westerbork? 

 

Puddingbenen

Ik vraag me dat overigens wel af. Tot op heden heeft de PVV kiezer blijk gegeven van hetzelfde lemmingengedrag dat er ooit voor zorgde dat Kamp Westerbork uberhaupt in gebruik werd genomen voor deportaties. Wat Wilders ook doet, niet voor elkaar krijgt of zegt: ze blijven achter hem aanhobbelen, als ware hij de rattenvanger van Hamelen. Zolang er maar xenofobe tonen uit zijn blokfluit komen, vinden ze het fantastisch.

En dat is wat mij wel eens bezorgd maakt over deze tijd: de hang naar zulke leiders, of beter gezegd volksmenners. Waar de rest van de politiek geen antwoord op lijkt te hebben.

Romāns Vainšteins

In plaats van de rattenvanger van Harmelen vind ik een lot à la Jean-Baptiste Grenouille leuker en passender mbt Geertje de Sith. Sluit niet eens uit dat zowel hem als de BBB zo'n lot te wachten staat.

Raul Alcala

Dat zeg ik, voer voor psychologen.

On topic. Er is maar 1 Jean. Nee 2. Onze meesterverteller Jean Dumas en disse

kraamhol

Dit topic is anders ook wel een aardige studycase, ik doe m'n best.

Raul Alcala
1 2 ... 335 ... 344 345

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.