Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 339 340 341 342
Veenbrand
Puddingbenen
Kleine snor --> peroxidepruik Jood --> asielzoeker Trein --> vliegtuig Polen --> Oega...

Dat hele vergassen enzo was destijds toch wel een beetje de kern van de zaak. Zonder dat kan je de paralel met elk schoolkamp oostwaarts wel trekken. 

Puddingbenen
Veenbrand
Dat hele vergassen enzo was destijds toch wel een beetje de kern van de zaak. Zonder dat kan je de p...

Met de haat die er nu is jegens de nieuwe zondebok sluit ik niet uit dat we ook langzaam weer die kant op bewegen. 

In de jaren 30 had ook niemand van zichzelf bedacht dat ie in de jaren 40 Joden zou gaan "douchen". 

Klootje Kriekeljon
Puddingbenen
Met de haat die er nu is jegens de nieuwe zondebok sluit ik niet uit dat we ook langzaam weer die ka...

Jouw repertoire is zo beperkt. 

Dat jij oprecht denkt dat we ooit in Europa weer vernietingingskampen zouden kunnen krijgen is best wel belachelijk. 80 jaar geleden hield je wereld op bij de brug over een rivier en leerde je van de dominee wat je moest weten.  

Raul Alcala

Oeganda klinkt wat als Rwanda in m'n oren. De Engelse variant. Arsenal had ineens een nieuwe shirtsponsor. Bloedgeld en met 10 miljoen euro per jaar, a bloody good deal voor de Gunners.

Die hubs moet je alleen niet overlaten aan de Oegandese IND denk ik. Die rossen ze eerst nog even af voordat ze een stempel krijgen en naar Nederland mogen vliegen. 

Raul Alcala

Joden zijn toch de nieuwe Joden?

Puddingbenen
Klootje Kriekeljon
Jouw repertoire is zo beperkt.  Dat jij oprecht denkt dat we ooit in Europa weer vernietinging...

Nee, die verplaatsen we lekker naar Afrika. Uit het zicht.

Maar blijkbaar is het ook voor jou confronterend om de parallel te zien tussen toen en nu. En blijf je maar ontkennen. Net als ook geen enkele Duitser uit de jaren 30 het voor mogelijk zou hebben gehouden dat ie 10 jaar later kampbewaker was en Joden ging vergassen. Toch?

Kijk waar we 10 jaar geleden stonden met onze vreemdelingenhaat, kijk waar we nu staan, en trek die lijn in je hoofd gewoon eens even door.

Raul Alcala

Ja, naar Afrika. Kaapstad ofzo

kraamhol
esims4.0
Het portret van minister Faber? Het is voor alle duidelijkheid ironie richting de asielcrisisontken...

Welke crisis?

esims4.0
SprintMaster
Nu probeer je weer met schijnargumenten je leugens vol te  blijven houden! het meest relevan...

Meteen klaarstaan met liegen. Als je geen uitroepteken had gebruikt, had ik je niet geloofd 🙄

We gaan nu weer oude discussies overnieuw doen maar bevolkingsdichtheid speelt natuurlijk een rol bij het vermogen van een land om mensen op te vangen. Jij kwam op een geven moment zelf met een statistiek met als titel "Aantal toelatingen in Nederland relatief hoog" waardoor je in een spagaat kwam met *kuch* je gezaghebbende tweet en waarna je er een eigen verklaring op losliet. Ik heb daarna gevraagd om de onderbouwing van die verklaring (een claim dat de cijfers significant anders waren na beroep), maar dat bewijs kon je niet leveren.

Wat betreft landbouwgrond die ingeleverd wordt geef je ook geen onderbouwing. Ik wist zo zonder te googelen dat we in twee decennia tijd (ik meende 1980 tot 2000, maar dezelfde waarde zie ik voor 2000-2021) een gebied zo groot als de provincie Utrecht aan landbouwgrond kwijt zijn geraakt. En tijdens de voedselzekerheid discussie met Leopardo kwam ik toevallig ergens een statistiek tegen waarin Nederland heel hoog stond als het gaat om percentage landbouwgrond die jaarlijks verdwijnt. Hongarije stond op 1. Andermaal een illustratie hoe ver je bereid bent te gaan om je gelijk te willen halen.

kraamhol
esims4.0
Meteen klaarstaan met liegen. Als je geen uitroepteken had gebruikt, had ik je niet geloofd 🙄 We g...

Overnieuw=opnieuw 

esims4.0
kraamhol
Overnieuw=opnieuw 

Excuus. Het is weliswaar een veelgebruikte contaminatie en daardoor ook enigszins geaccepteerd geraakt, maar ik vind het zelf ook slordig.

Raul Alcala

Ja, ik baal er ook van. Onnodig ook.

Klootje Kriekeljon
Puddingbenen
Nee, die verplaatsen we lekker naar Afrika. Uit het zicht. Maar blijkbaar is het ook voor jou confr...

Met jouw gevoel voor drama mag je vast wel een boom spelen in een of andere musical. Of op een camping in een animatieteam. Werkelijk waar, wat een sprookjes in jouw hoofd. 

Heb jij überhaupt wel opgelet bij geschiedenis? Of zijn de nuances niet besteed aan je?

Raul Alcala

"Het plan moet nog verder worden uitgewerkt, maar de kern is dat Afrikaanse asielzoekers die in Nederland zijn afgewezen voor asiel, uitgezet en opgevangen moeten worden in Oeganda. Het land wordt daarvoor dan financieel gecompenseerd"

Oh, ik dacht dus andersom. Excuses.

Raul Alcala

Het klinkt toch een beetje als 'alle Marokkanen terug naar Turkije' 

Grinnik 

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
Meteen klaarstaan met liegen. Als je geen uitroepteken had gebruikt, had ik je niet geloofd 🙄 We g...

Jij geeft ook geen onderbouwing van deze woordsalade zonder inhoudelijke argumenten en vooral jijbakken. Netjes.

PS: er is tussen 2013 en 2020 zo'n 244km2 aan landbouwgrond verdwenen, en sinds 2000 zo'n 900km2. Ter vergelijking: de provincie Utrecht is 1560km2. Je praat weer eens onzin zoals gewoonlijk.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Het plan moet nog verder worden uitgewerkt'

Goh, waar kennen we die van?

Ik ben het trouwens niet eens met de WOII - vergelijkingen maar zie eveneens paralellen. Met name het 'wir haben es nicht gewusst' dat zal volgen op de gruwelijke misstanden die vanuit dergelijke hubs gaan opborrelen. De deal die Rutte, von der Leyen en Meloni in Tunesië maakten zal daarvan het eerste voorbeeld zijn.

Overigens doet Italië in Albanië iets fundamenteel anders hè, ze 'huren' de grond maar al het personeel en de verantwoordelijkheid houden ze in eigen hand. Op de manier is het een soort legermissie. Wanneer ze Albanees personeel gaan inhuren etc blijven zij aansprakelijk voor het welzijn en de orde, dat is in die gekke Rwanda/Oeganda - concepten wel anders en vanwege dat verantwoordelijkheidsvraagstuk alleen al gaan dat nooit lukken.

kraamhol

Het is een beetje het systeem van stikstof en co2-rechten, die je kunt kopen en afkopen. Het lost allemaal niets op, en dan gaat het hier over mensen, ik noem het maar gewoon wat het gaat zijn: mensenhandel.

Romāns Vainšteins

Waarbij mijn interesse vooral uitgaat naar, ik zal het eens met een casus vergezellen.

Rwandees denkt : ik ga naar Europa

Rwandees meert aan in ter Apel : onder NL's verantwoordelijkheid

Rwandees wordt op vliegtuig naar Oeganda, niet bepaald naast zijn heimat-deur gedumpt.

Wie heeft bij deze actie exact de verantwoordelijkheid en het mandaat mbt de rechten en het welzijn van Rwandees? Juridisch lijkt me dat best een getruct iets, NL dumpt hem actief 1000'en K's weg van waar hij vandaan komt en brengt Rwandees zo procatief in een nieuwe situatie.

Wanneer die verantwoordelijkheid, inclusief toelage, ook doorverkocht worden kan is dit idd pure mensenhandel.

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
Jij geeft ook geen onderbouwing van deze woordsalade zonder inhoudelijke argumenten en vooral jijbak...

Gooi er maar losse flodders in, je krijgt altijd wel een paar andere linkse boys mee. Dat van de afname van landbouwgrond ter grootte van de provincie Utrecht had ik al eens heel lang geleden gehoord (ik vermoed nog steeds de vorige eeuw), dus dat had ik sowieso niet verzonnen. Mijn bewering van gisteren over de periode 2000-2021 was gebaseerd op dit artikel. Ik snap dat je snakt naar een overwinning na Bacchus- en Donald Duck gate, maar je had sowieso aan mijn formulering kunnen zien dat ik geen onzin zat te verkopen.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Waarbij mijn interesse vooral uitgaat naar, ik zal het eens met een casus vergezellen. Rwandees den...

Een praktische Rwandees steekt dan wandelend de grens over naar Oeganda. Is gewoon buurland. En kijkt daar of hij asiel kan aanvragen voor Europa. Zo ja: Joepie!!! Zo neen: Rwandees wandelt weer naar huis, pislink.

Iemand Fox interview met Harris gezien? Indrukken? 

 

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat is ook zoiets minderwaardigcomplexachtigs van jou, denken dat we hier strijden om overwinningen. Er zal vroeger wel een knikker naast het potje beland zijn.

Heb je hiervoor een telraampje of hele gave excelsheets waarvan we binnenkort lijstjes voorgeschoteld krijgen?

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Ragnar Lolbroek
Een praktische Rwandees steekt dan wandelend de grens over naar Oeganda. Is gewoon buurland. En kijk...

Nee, het is andersom 

Raul Alcala

Wat een gebrulboei over die hubs. Ja, wat ik ook aangaf, die hubs niet laten bemannen door Oeganda zelf. Maar 10x beter dan die gevaarlijke zee overtochten en de rest van het circus. Want preventief zal 't ook werken 

Maar dat deert de linkse boys niet zo.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tering: ik wilde Senegalees zeggen.

Nu dus dezelfde casus met Senegalees. Overigens, zou dit een ingreep Afrika-één-poot-nat zijn? Gaan ze daar ook Marrokanen en Algerijnen heen sturen? Dat moet toch makkelijker kunnen?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 339 340 341 342

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.