Nee, die verplaatsen we lekker naar Afrika. Uit het zicht.
Maar blijkbaar is het ook voor jou confronterend om de parallel te zien tussen toen en nu. En blijf je maar ontkennen. Net als ook geen enkele Duitser uit de jaren 30 het voor mogelijk zou hebben gehouden dat ie 10 jaar later kampbewaker was en Joden ging vergassen. Toch?
Kijk waar we 10 jaar geleden stonden met onze vreemdelingenhaat, kijk waar we nu staan, en trek die lijn in je hoofd gewoon eens even door.
Meteen klaarstaan met liegen. Als je geen uitroepteken had gebruikt, had ik je niet geloofd 🙄
We gaan nu weer oude discussies overnieuw doen maar bevolkingsdichtheid speelt natuurlijk een rol bij het vermogen van een land om mensen op te vangen. Jij kwam op een geven moment zelf met een statistiek met als titel "Aantal toelatingen in Nederland relatief hoog" waardoor je in een spagaat kwam met *kuch* je gezaghebbende tweet en waarna je er een eigen verklaring op losliet. Ik heb daarna gevraagd om de onderbouwing van die verklaring (een claim dat de cijfers significant anders waren na beroep), maar dat bewijs kon je niet leveren.
Wat betreft landbouwgrond die ingeleverd wordt geef je ook geen onderbouwing. Ik wist zo zonder te googelen dat we in twee decennia tijd (ik meende 1980 tot 2000, maar dezelfde waarde zie ik voor 2000-2021) een gebied zo groot als de provincie Utrecht aan landbouwgrond kwijt zijn geraakt. En tijdens de voedselzekerheid discussie met Leopardo kwam ik toevallig ergens een statistiek tegen waarin Nederland heel hoog stond als het gaat om percentage landbouwgrond die jaarlijks verdwijnt. Hongarije stond op 1. Andermaal een illustratie hoe ver je bereid bent te gaan om je gelijk te willen halen.
Met jouw gevoel voor drama mag je vast wel een boom spelen in een of andere musical. Of op een camping in een animatieteam. Werkelijk waar, wat een sprookjes in jouw hoofd.
Heb jij überhaupt wel opgelet bij geschiedenis? Of zijn de nuances niet besteed aan je?
Jij geeft ook geen onderbouwing van deze woordsalade zonder inhoudelijke argumenten en vooral jijbakken. Netjes.
PS: er is tussen 2013 en 2020 zo'n 244km2 aan landbouwgrond verdwenen, en sinds 2000 zo'n 900km2. Ter vergelijking: de provincie Utrecht is 1560km2. Je praat weer eens onzin zoals gewoonlijk.
'Het plan moet nog verder worden uitgewerkt'
Goh, waar kennen we die van?
Ik ben het trouwens niet eens met de WOII - vergelijkingen maar zie eveneens paralellen. Met name het 'wir haben es nicht gewusst' dat zal volgen op de gruwelijke misstanden die vanuit dergelijke hubs gaan opborrelen. De deal die Rutte, von der Leyen en Meloni in Tunesië maakten zal daarvan het eerste voorbeeld zijn.
Overigens doet Italië in Albanië iets fundamenteel anders hè, ze 'huren' de grond maar al het personeel en de verantwoordelijkheid houden ze in eigen hand. Op de manier is het een soort legermissie. Wanneer ze Albanees personeel gaan inhuren etc blijven zij aansprakelijk voor het welzijn en de orde, dat is in die gekke Rwanda/Oeganda - concepten wel anders en vanwege dat verantwoordelijkheidsvraagstuk alleen al gaan dat nooit lukken.
Waarbij mijn interesse vooral uitgaat naar, ik zal het eens met een casus vergezellen.
Rwandees denkt : ik ga naar Europa
Rwandees meert aan in ter Apel : onder NL's verantwoordelijkheid
Rwandees wordt op vliegtuig naar Oeganda, niet bepaald naast zijn heimat-deur gedumpt.
Wie heeft bij deze actie exact de verantwoordelijkheid en het mandaat mbt de rechten en het welzijn van Rwandees? Juridisch lijkt me dat best een getruct iets, NL dumpt hem actief 1000'en K's weg van waar hij vandaan komt en brengt Rwandees zo procatief in een nieuwe situatie.
Wanneer die verantwoordelijkheid, inclusief toelage, ook doorverkocht worden kan is dit idd pure mensenhandel.
Gooi er maar losse flodders in, je krijgt altijd wel een paar andere linkse boys mee. Dat van de afname van landbouwgrond ter grootte van de provincie Utrecht had ik al eens heel lang geleden gehoord (ik vermoed nog steeds de vorige eeuw), dus dat had ik sowieso niet verzonnen. Mijn bewering van gisteren over de periode 2000-2021 was gebaseerd op dit artikel. Ik snap dat je snakt naar een overwinning na Bacchus- en Donald Duck gate, maar je had sowieso aan mijn formulering kunnen zien dat ik geen onzin zat te verkopen.
Een praktische Rwandees steekt dan wandelend de grens over naar Oeganda. Is gewoon buurland. En kijkt daar of hij asiel kan aanvragen voor Europa. Zo ja: Joepie!!! Zo neen: Rwandees wandelt weer naar huis, pislink.
Iemand Fox interview met Harris gezien? Indrukken?
Dat is ook zoiets minderwaardigcomplexachtigs van jou, denken dat we hier strijden om overwinningen. Er zal vroeger wel een knikker naast het potje beland zijn.
Heb je hiervoor een telraampje of hele gave excelsheets waarvan we binnenkort lijstjes voorgeschoteld krijgen?
'Ja, wat ik ook aangaf, die hubs niet laten bemannen door Oeganda zelf'
Mooi dat je dat aangaf! Maar hoe realistisch is dat NL een asielzoekerscentrum gaat bemannen in Kampala? Ze kunnen hier al amper mensen krijgen. En wat voor mensen dienen zich voor zoiets aan? Het is gewoon een luchtkasteel, zie ook UK, we kunnen er evenwel over ophouden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.