Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 339 340 341 342
esims4.0
Romāns Vainšteins
Ik vroeg me gewoon af hoe dat bij jou gaat, herhaaldelijk aandringen: mails, appjes, videos (vast ni...

Vorig jaar stond er bij het inloggen een bericht dat het account geblokkeerd was en dat je contact op moest nemen. Ik nam dat letterlijk, terwijl de mededeling over contact opnemen er waarschijnlijk puur voor de vorm stond (op dit moment staat er een Engelse variant en die is gewoon onderdeel van een WordPress sjabloon). Toen Martin van den Bosch anderhalve dag later reageerde, merkte ik al dat hij helemaal niets wilde uitleggen. Nog een paar keer geprobeerd via de mail maar hij weigerde concreet te worden. En dan ga ik geen excuses maken, dat is voor mij dezelfde wiskunde als 1+1=2.

Dit jaar had ik gezegd dat ik zeker geen contact (meer) zou opnemen na die ervaring van vorig jaar, maar ik heb WF bij nader inzien nog wel de link gestuurd van het bericht op mijn wielerspel forum. Dat ze later niet met het verhaal kunnen komen "goh had even een berichtje gestuurd, dit berust allemaal op een ongelukkig misverstand."

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik kan het "herhaaldelijk aandringen" en de reactie erop helemaal plaatsen.

Een vriend van me ( onze bekende Italiaanse schilder/Turtle) heeft me ooit verteld over zijn ervaringen. En die zijn eigenlijk helemaal in de lijn met wat Esims beschrijft. Je moet zwaar door het stof, zelfs al heb je helemaal niks geks gezegd of gedaan. En doe je dat niet, dan krijg je een ban. Desnoods ook op het IP adres. Aldus die vriend van me. 

En helaas was de redelijkheid ver te zoeken, aldus die goede vriend. Het voelde als een soort persoonlijke vete, beslecht door de machtspositie van WF. Hij moest diep door het stof, hij mocht niet meer op bepaalde artikelen reageren, en ook niet meer op bepaalde personen reageren. Een soort Russisch beleid. En dat is herkenbaar in de houding ik regelmatig terug zie, o.a. bij het verbeterpunten topic.

En nu maar weer snel naar de politiek...

Romāns Vainšteins

Shit, dus géén tegen het raam te pletter slaande harakiri-duiven... :(

Is natuurlijk ook vet lastig te trainen.

Romāns Vainšteins

Terug naar de basis:

Na Faber is nu Wiersma de 'ik heb geen moer' - tuthola. Ook hier wordt 'hard gewerkt' aan iets dat 'er binnenkort' ligt. Al het geld foetsie maar nog steeds dezelfde eisen en doelen. Dat gaat boeren de kop kosten.

esims4.0

Terug naar de terugkeerhubs. Naar een roman van Jan Wolkers.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En ja hoorrrrrr, Klever wil geen cent uitgeven aan ontwikkelingshulp maar wel afrikaanse asielzoekers in het niet zo gezellige Oeganda dumpen. Vast genoeg H&I's die zoiets geweldig vinden maar eigenlijk zijn zulke ideeën best griezelig.

Gelukkig duurt zo iets heel, heel lang.

Laatst gewijzigd
Veenbrand
esims4.0
Terug naar de terugkeerhubs. Naar een roman van Jan Wolkers.

Goed plan, scheelt een hoop mensen ook een gevaarlijke overtocht als ze daar ook echt asiel aan kunnen vragen!

esims4.0

Als ik nu eens t-shirts laat drukken met de tekst "Ceci n'est pas une crise de l'asile", dat moet toch een goedlopende handel worden.

SprintMaster
Romāns Vainšteins
Terug naar de basis: Na Faber is nu Wiersma de 'ik heb geen moer' - tuthola. Ook hier wordt 'hard g...

Nu ziet iedereen dat de rundveesector en hun belangenclub Agractie de hele landbouwsector gijzelen. Column in Nederlands Dagblad via 

Randy Martens on X: "Te veel koeien. Oplossing: minder koeien. Iedereen ziet dit inmiddels maar binnen de coalitie is de oplossing tot taboe verklaard waardoor alles vastloopt en andere sectoren moeten bloeden. https://t.co/bIzdDlFrwj" / X

 

 

Laatst gewijzigd
Veenbrand
esims4.0
Als ik nu eens t-shirts laat drukken met de tekst "Ceci n'est pas une crise de l'asile", dat moet to...

Met welke afbeelding erbij?

esims4.0
Veenbrand
Met welke afbeelding erbij?

Het portret van minister Faber?

Het is voor alle duidelijkheid ironie richting de asielcrisisontkenners. Waarvan er nogal veel in dit topic zitten.

esims4.0
SprintMaster
Nu ziet iedereen dat de rundveesector en hun belangenclub Agractie de hele landbouwsector gijzelen....

Ook hier zit je net als bij de asieldiscussie te goochelen met feiten. Daar probeerde je een vergelijking met andere landen te maken wat betreft opvang per 1000 inwoners. Terwijl je ook bevolkingsdichtheid erbij moet betrekken. Hier doe je iets soortgelijks. Dat er te veel koeien in Nederland zijn, komt misschien ook doordat er landbouwgrond ingeleverd wordt voor andere doelen. En ten tweede gaat de (totale) stikstofuitstoot helemaal niet omlaag met het inkrimpen van de veestapel, want de consumptie van zuivel zal niet opeens afnemen. "Vertel toch eens het eerlijke verhaal" zou Diederik Samsom zeggen.

Romāns Vainšteins

Het eerlijke verhaal is dat de BBB in een beste crisis aan het geraken is omdat 'het volk' het bedrog begint te ruiken. Dat wordt een stankmestbende

Puddingbenen

Inmiddels maken we weer plannen voor deportatie van zondebokken. De trein is vervangen door het vliegtuig, Polen door Oeganda. De Jood door de asielzoeker. En de zwarte snor door een peroxidekop.

Maar voor de rest lijken we hard op weg om de geschiedenis te herhalen. Mensen als vee deporteren naar kampen; het is bangelijk om te horen. 

En de kampbewaarder is al gevonden, en zit nu nog als minister in het kabinet. En waarschijnlijk meldt xenofobe Esims zich vrijwillig aan om te zorgen dat er niemand ontsnapt.

esims4.0

Het komt op mij niet consequent over dat NOS Teletekst het altijd over Poetin heeft en nu over Uganda (zie eerdere Teletekst bericht). Als ik mensen hier Putin zie schrijven, dan doet dat merkwaardig aan, maar ik kan goed begrijpen dat het omgekeerde ook het geval is; dat er mensen zijn die de schrijfwijze 'Poetin' maar raar vinden.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Overigens: als dit topic al voer is voor psychologen en psychiaters, dan ben ik benieuwd wat ze denken van het nieuwe verbeterpunten topic

Romāns Vainšteins

Voer voor Psychiaters is wat mij betreft meer de mensen die bij zo'n Oeganda-plan oprecht 'yes! eindelijk gaan ze wat doen' denken. Daar ontbreekt toch een kwabje ergens.

Puddingbenen

Gisteren een subsidie losgepeuterd in de kamer om Kamp Westerbork open te kunnen houden. 

Zou dat het verzamelpunt worden voor de asielzoekes voordat ze naar Oeganda gedeporteerd worden? Ze hebben er in ieder geval voldoende ervaring mee daar.

esims4.0
Romāns Vainšteins
Voer voor Psychiaters is wat mij betreft meer de mensen die bij zo'n Oeganda-plan oprecht 'yes! eind...

Nee hoor, het omgekeerde. Als je bedoelt of het plan ook praktisch uitvoerbaar is, dan is het een ander verhaal. Maar jij lijkt helemaal geen baat te hebben bij een oplossing van de huidige situatie. Het hele idee dat een conflict ergens in de wereld een soort gratis toegang tot Europa betekent, lijkt wel een aanmoediging om een oorlog te beginnen.

esims4.0

Ik kan me er ook niet toe zetten om geld over te maken op Giro555. Dat is geen krenterigheid, maar Israël houdt met grote sommen geld de politieke toestand in de wereld in zijn greep, en daarmee de toestand in het Midden-Oosten. Dat cynisme.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Kleine snor --> peroxidepruik

Jood --> asielzoeker

Trein --> vliegtuig

Polen --> Oeganda

Maar voor de rest zijn we niet bezig om de geschiedenis te herhalen.... 

esims4.0
Puddingbenen
Gisteren een subsidie losgepeuterd in de kamer om Kamp Westerbork open te kunnen houden.  Zou...

Hou toch eens op met dit soort misplaatste vergelijkingen.

Puddingbenen
esims4.0
Hou toch eens op met dit soort misplaatste vergelijkingen.

Misplaatst? Of heel pijnlijk en confronterend...

Raul Alcala
Puddingbenen
Ik kan het "herhaaldelijk aandringen" en de reactie erop helemaal plaatsen. Een vriend van me ( onz...

Mooi dat je goede vrienden met jezelf bent

SprintMaster
esims4.0
Ook hier zit je net als bij de asieldiscussie te goochelen met feiten. Daar probeerde je een vergeli...

Nu probeer je weer met schijnargumenten je leugens vol te  blijven houden!


  • het meest relevante cijfer in de asieldiscussie is het aantal asielzoekers per 1000 inwoners. Daar staat NL in de middenmoot van de EU. Dat jij en andere rechts/conservatieven aankomen met andere statistieken is alleen maar omdat die wel in jullie straatje passen. Dus hou op met dat gezeik/ genuil/ gejank over asielcrisis. Je kunt het gewoon niet hard maken. 

  • dat bevolkingsdichtheid er met de haren bij slepen is alleen maar omdat NL dan veel minder zou moeten doen, ofwel proberen in jouw straatje te laten passen. Echter gaat het qua wat NL (en andere landen) aan zou kunnen eerder om wat we in NL (en andere landen) met zijn allen verdienen en dat relateert met het aantal inwoners. 

  • dat er landbouwgrond ingeleverd wordt is misschien zo, maar dit betreft wel echt een klein percentage. Sowieso geld dat natuurlijk voor alle landen. Dus onzin om daar een punt van te maken. NL heeft verreweg de grootste veedichtheid van EU samen met Vlaanderen. Dus hoog tijd om eens een maximale GVE per hectare in te voeren en grondgebonden landbouw. 

  • m.b..t de de stikstofuitstoot/stikstofdepositie in Natura 2000 gebieden is het gewoon zo dat NL hier verreweg het slechtse jongetje van de EU klas is. Die uitstoot moet hier echt wel naar beneden. Dat jij dat niet wil inzien en steeds weer de zaak vooruit wil schuiven (net zoals de BBB) met valse argumenten komt misschien wel omdat je er een belang bij hebt om de status quo zo lang mogelijk in stand te houden. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 339 340 341 342

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.