Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 338 ... 342 343
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Gisteren heeft Wilders in ieder geval zijn eigen minister voor de bus gegooid zonder haar van tevore...

De motivatie komt er niet, dat weten we allemaal al lang toch. Gaat een spoedwet worden ipv noodwet, en zowel de eerste als tweede kamer gaan die de tyfus in blokkeren omdat ook een spoedwet onzin is. Voer gewoon de spreidingswet uit en een groot deel van de 'problemen' verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Il Leopardo della Primavera

Wat ik overigens ook vreemd vind aan de huidige constructie van dit kabinet is dat Wilders en co níet in de regering zitten, maar zich wel continu er tegenaan blijven bemoeien, mee vergaderen, en al die ongein. Ik snap dat ze dat willen, maar volgens mij was dat niet de insteek van de huidige regering. Wilders kan nu zowel vanaf de zijlijn hard schreeuwen - want 'ik zit niet in de regering' - terwijl hij uiteindelijk wel gewoon over veel dingen beslist. Voelt een beetje als een soort schaduwregering, want ik denk niet dat de PVV-poppetjes in de regering veel zelf kunnen beslissen eigenlijk.

Raul Alcala

Interesseert niemand nog een hol joh, jullie repeterende Wilders plaat 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mooie reactie op het feit dat Wilders zijn banaan opvreten moet en Faber maandenlang voor lul heeft zitten werken. Zuurrechts zou je bijna zeggen. Geen verlies pakken maar doen alsof er niets gebeurd is, bwlèh.

Ik heb bij deze vrede met een spoedwet waarin 2 van Fabers ideeën toegepast worden, dus de beperking op volwassen nareizigers, de verkorting van de verblijfsvergunning. De 3e, het intrekken van rechten bij niet komen opdagen gesprekken, heb ik veel meer moeite mee. Dat lijkt me een uiterst corrupt, onnavolgbaar en foutgevoelig systeem waarin 'targets' de zaak kunnen verkloten op een manier zoals bij de toeslagenouders.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Wat een treurnis elkaar gaan wegen op opleidingsniveau, iets dat bij daten bij sommigen al is ingebed als de relevante standaard. Ben je lekker mee als je dan een type Elon Musk treft. 

Bij veel studies valt het niveau nog tegen ook, die blinken niet uit in selectief genoeg zijn. Veel mensen met iets minder hoog denkniveau kunnen het nu al afronden en veel meer van hen zouden het ook kunnen als ze de motivatie ervoor hebben icm doorzettingsvermogen en ietwat zelfvertrouwen. Bij diverse studies kun je er ook zo lang over doen als je wil, ook niet bevorderlijk voor het uitstralen van een echt niveau. En anders verlaagt de uni misschien het niveau wel om ietwat meer studenten aan boord te houden. Immers krijgen ze niet betaald voor afvallers.

Bovendien wat leer je nou eigenlijk op een opleiding? Veel sluiten helemaal niet aan op de praktijk. In mijn eigen werkveld zie je best vaak dat afgestudeerden die bij accountantskantoor gaan werken in de controlepraktijk en eigenlijk de basis van boekhouden niet eens kennen. Dat vertraagt de boel (en is bij deze inefficiënt) vanwege extra uitleg plus dat ze daardoor minder goed de gerichte vragen kunnen stellen of gaten überhaupt kunnen vinden. Of denk eens aan types die bestuurskunde doen en dan in een managementfunctie terecht komen maar van zichzelf niet het talent hebben om te leiden of te sturen, want daar wordt vooraf niet op geselecteerd. Mochten ze dat wel hebben is het maar de vraag of ze snappen wat er onder hen gebeurt door het gebrek van kennis over de branche, het type product, service of onderzoeksveld en alle relevante processen. 

Laatst gewijzigd
esims4.0
kleomantre
Wat een treurnis elkaar gaan wegen op opleidingsniveau, iets dat bij daten bij sommigen al is ingebe...

Dat je iets over opleidingen wilt zeggen is prima, maar het begin is onzuiver, en niet toevallig afkomstig van ook een linkse boy. Nogmaals, de trigger was de term populisme, waarmee rechtse kiezers niet aflatend als dom worden weggezet. Dat roept bij mij de vraag op hoe intelligent degenen zelf zijn die dat doen, en dat zei ik eens een keer hardop.

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Wat ik overigens ook vreemd vind aan de huidige constructie van dit kabinet is dat Wilders en co n&i...

Ik heb ook precies dat idee. De 4 grote leiders (nou ja, 1 overspannen) lijken geen afstand te kunnen nemen van het kabinet. Denk dat vooral dát voor al die onduidelijkheid zorgt, buiten het onmachtige kabinet natuurlijk. De blaadjes beginnen te vallen in de belt, ik wil nog vóór de eerste natte sneeuw naar de stembus.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Mooie reactie op het feit dat Wilders zijn banaan opvreten moet en Faber maandenlang voor lul heeft...

Ahaha je creëert je eigen nieuws joh. Lult al dagen over bananen inslikken hier.

 Wat een wonderlijke wereld

Romāns Vainšteins

Banaan inslikken is uiteraard een metafoor voor 'noodwet kan ie vergeten'. En dat is geen eigen nieuws maar de realiteit. Ze hebben nu een spoedwettraject, met alle mogelijke beren op de weg, om 3 maatregelen die niet meteen instroombeperkend zijn langs 2 kamers te wurmen.

Als het grote doel is H&I in een betaalbare woning krijgen zonder dat er te veel moslims rond het huis hangen zijn ze letterlijk 0,0 verder gekomen in 100+ dagen. Verder weg zelfs want de bestaanszekerheid krijgt de één na andere leverstoot voor de kiezen.

Raul Alcala

Joh, dat snapte ik al hoor bonobo apie van me. Maar 30 plus reacties hierover specifiek de laatste dagen, met her en der wat verschillende bijvoeglijke naamwoorden, doet me watertanden naar bruine bonen 

Raul Alcala

Excuses

Romāns Vainšteins

Schoof geeft nu expliciet aan dat ook de opt-out 'geen prioriteit' heeft.

Geen opt-out, geen noodwet en/of dragende motivering, geen bordjes ,..., ook nog geen spoedwet, geen afgeschafte spreidingswet, geen instroombeperkende maatregelen, geen persoonlijke assistent.....

Ik voel een afservering aankomen, misschien doet Wilders het zelf wel na een ledenvergadering met zichzelf.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Harris lijkt meer en meer het haasje te gaan worden. Maffe Amerikanen.  Vandaag interview met Fox. Benieuwd wat dat gaat geven...

SprintMaster

Dat de vier fractieleiders zich er steeds mee bemoeien komt doordat er geen persoonlijkheden met overwicht in het kabinet zitten en de PVV ministers onder curatele staan. 

Romāns Vainšteins

Ik vermoed toch een beetje dat de nieuwssites hun persoonlijk belang (veel bezoekers) laten meewegen en daarom polls graag spannend houden. 

Ragnar Lolbroek

Als antisemitisme echt je prioriteit is, doe je gewoon een David Duke.😅

 https://www.newsweek.com/former-kkk-leader-david-duke-endorses-jill-stein-trashes-donald-trump-1969710

SprintMaster
Romāns Vainšteins
Ik vermoed toch een beetje dat de nieuwssites hun persoonlijk belang (veel bezoekers) laten meewegen...

Wat je zag is dat als Harris veel in het nieuws is, ze in de peilingen afstand neemt. Zoals na het debat in september. Nu dat weggeëbt is loopt Trump met een meer hardcore achterban weer in. Ik blijf het zeggen: het zal er vooral om draaien hoe groot de afkeer van Trump is. Hoe hoger de opkomst hoe groter de kans voor Harris. Zie de favorable/unfavorable verhouding bij Harris 46.9/46.9% tegen Trump 43.1/52.8%

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik denk echt dat net zoals in 2016 bij Trump ditmaal de peilers er vrij fors naast zitten, maar nu omgekeerd. Het aandeel stille anti-Trumpians is een niet al te luide groep maar wel omvangrijk, gok ik. 

 

Marik
Romāns Vainšteins
Ik denk echt dat net zoals in 2016 bij Trump ditmaal de peilers er vrij fors naast zitten, maar nu o...

Ik denk dat de hoop hierin groter is dan de rede.

Klootje Kriekeljon

Trump heeft de wind in de zeilen met oa een goed optreden bij Andrew Schulz en mag zo ook nog een thuiswedstrijd bij Joe Rogan gaan spelen.
Harris is nog steeds bezig met geen antwoord te geven op vragen over haar rol en beleid als VP en border tsar en dat begint nu tegen haar te werken. Ook de recente oproep van Obama aan Afro-Amerikanen om vanwege huiskleur op Harris te stemmen lijkt eerder contraproductief te zijn.

Ragnar Lolbroek
SprintMaster
Wat je zag is dat als Harris veel in het nieuws is, ze in de peilingen afstand neemt. Zoals na het d...

Die favorable/unfavorable verhouding blijft al een tijdje  redelijk constant bij Trump. Bij Harris is die verhouding de laatste dagen net stevig ingekakt.  Als die tendens zich door zet en enige predictieve waarde heeft, lijkt Harris mij het haasje. 🤷‍♂️

Romāns Vainšteins

We zullen zien, ze zitten er niet zelden naast bij de polls en voorspellingen. Bovendien zijn er nog 2 weken om treffers en/of missers te maken.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
We zullen zien, ze zitten er niet zelden naast bij de polls en voorspellingen. Bovendien zijn er nog...

Het is allemaal inderdaad verre van zeker. Als de peilingen er de laatste jaren naast zaten, was het doorgaans wel in het voordeel van Trump. Dat gaat zich niet plotseling omdraaien vrees ik. 4 more years die brulboei. Daar wordt ik dan minder vrolijk van. 

esims4.0

"Omschrijf: 'herhaaldelijk aandringen'."

Dit is even een reactie op Romans in het nu al legendarische Verbeterpunten Reageerders topic, maar ik vond het te veel eer om het daar uitgebreid te hebben over mijn eigen geschil. Ik wil er hier best antwoord op geven (dat had ik al gedaan, had hier naar een bericht willen linken, maar ook het archief is ontregeld als gevolg van verkeerde paginanummering), maar jij kunt dingen niet los van elkaar zien en dan kun je - net als bij dat asielboot bericht en Fokke & Sukke cartoon - dezelfde nuance verwachten als bij Geert Wilders.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik vroeg me gewoon af hoe dat bij jou gaat, herhaaldelijk aandringen: mails, appjes, videos (vast niet), telefoontjes, tegen het raam te pletter slaande harakiri-duiven??

die vergalde painanummering is trouwens mea culpa, ik heb ooit een bericht verwijderd en toen ging de hele shabang fully loco, sorry daarvoor aan iedereen, dat had ik nooit moeten doen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 338 ... 342 343

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.