Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 346 ... 395 396
Raul Alcala

Ik heb niet de dromerige dictie van Martin Bosma, maar geweldigenoten van onderstaand gedicht van Simon Carmiggelt.

Ik kom ze vanzelf weer tegen.

Later

Later gaan we naast elkaar

wand'len op de Overtoom,

drinken zoete melk met room,

strijken door ons grijze haar.

Zie je ons daar samen lopen?

Naast elkaar - zo diep bedaard.

Jij, een lieve, oude taart.

Ik, nog kras - dat is te hopen...

Maar al worden we ook wrakken,

al dat vréselijke snoeven

zal tenminste niet meer hoeven.

Gaar of muf - we zijn gebakken.

En we zeggen: ‘Kijk, de tram.’

Of: ‘Hoor jij die vogel zingen?’

Al die nutteloze dingen,

want het hoeft niet meer ad rem.

En het hoeft niet meer zo rap,

want we moeten nergens heen.

Och, we wonen toch alleen

in zo'n rothuis met een trap.

Ik beloof je, dat ik dan

het attent zijn aan zal leren.

En ik zal ook vaak proberen,

of je nog wel lachen kan,

lachen als een oude dame,

die haar zegje heeft gezegd,

die, als ze wordt afgelegd,

zich voor niemand hoeft te schamen.

Wel, wel, wel zo zal dat gaan.

En we sterven, heel bedaard,

op een donderdag in maart.

Tegelijk - daar hecht ik aan.

En als onze aardse last

met de wereld gaat vergroeien,

zal uit jou een bloempje bloeien.

Een viooltje - dat staat vast.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Iemand Faber, haar dragende motivering en persoonlijke assistent nog ergens gezien?

Het gerucht gaat dat Maxim haar ook heeft weggeflitst, inclusief assistent. Wel na een belletje natuurlijk.

SprintMaster

ROFL.

Puddingbenen

Het wordt er allemaal niet fraaier op: WF volgt het voorbeeld van onze landelijke politiek zo lijkt het

Puddingbenen

En inmiddels de "standaard" doodsbedreigingen aan het adres van Halsema. Zou deze doodsbedreiging komen van links of van rechts?

Raul Alcala
Puddingbenen
En inmiddels de "standaard" doodsbedreigingen aan het adres van Halsema. Zou deze doodsbedreiging ko...

Hangt van de windrichting af, Oosten of Westen windjes. Paragliders, bust a move 

Raul Alcala

Leo krijgt er rode konen van en ziet het als vrijwilligerswerk.

"Het geeft me ook zoveel energie" aldus Leo

kraamhol

Mooie kleuren zo op de regenachtige zaterdagochtend, beetje geeloranje, beetje zwart, net wf.

kraamhol
Raul Alcala

Dikke prima

Duitsland gaat van een deel van de asielzoekers de uitkering korten. Daarnaast is het voortaan op minder plekken toegestaan om een mes bij je te dragen.

kraamhol
Raul Alcala
Dikke prima Duitsland gaat van een deel van de asielzoekers de uitkering korten. Daarnaast is...

Alle asielzoekers over één kam, waar kennen we dat toch van...

kraamhol
Raul Alcala

Duitsland gaat van een deel van de asielzoekers de uitkering korten.

"Alle asielzoekers over één kam, waar kennen we dat toch van..."

SprintMaster

Een mini-formatie met de premier en de fractieleiders van PVV en NSC maar ZONDER de minister van Asiel en Migratie. Heel apart. Dat wordt dus gewoon een spoedwet. 

Daarna gaat Greenpeace het kabinet om de oren slaan met de stikstofcrisis. De borrelnootjes zullen niet aan te slepen zijn...

Mogelijke asieldeal brengt even rust, maar volgende potentiële bom ligt al klaar | Politiek | NU.nl

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Zo, voor het hele weekend

Puddingbenen

Ik denk dat de crisisnoodwet een zo stil mogelijke dood gaat sterven. Ik denk niet dat we ooit de dragende motivering van Faber te zien gaan krijgen, tenzij er een ambtenaar of iemand uit het kabinet gaat lekken naar de pers.

Vandaar ook allerlei onderhandelingen achter de schermen, en PVV proefballonnetjes die de aandacht moeten afleiden van ruim 100 dagen kansloos en nutteloos werk op het PVV departement van Asiel en Migratie.

Romāns Vainšteins

Ze gaan proberen Faber prutswerk buiten de media te houden, maar dat gaat natuurlijk nooit lukken. Neetje bij beetje gaan de betrokken bronnen lekken hoe groot de chaos is.

SprintMaster

Oud-journalist Frits Wester maakte bij Humberto een mooie vergelijking: de PVV (Faber) heeft een Porsche besteld maar er geen rekening mee gehouden dat er een hele kinderklas mee moet. Stoerdoenerij voor de bühne. Hetzelfde zie je bij BBB (Wiersma) gebeuren die eerst het natuurbeleid van het vorige kabinet door de WC spoelt maar er dan achterkomt dat de stront de boeren aan de lippen staat. Vervolgens probeert ze met wat schraapwerk (o.a. aanpassen excretienormen melkvee, scheelt 6% stikstof) en de dooddoener 'innovaties' (die nooit veel opleverden) te doen alsof daarmee het probleem opgelost kan worden. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
SprintMaster
Een mini-formatie met de premier en de fractieleiders van PVV en NSC maar ZONDER de minister van Asi...

Het is dan ook een extraparlementair kabinet, met een partijlloze premier en de fractievoorzitters die geen kabinetsfunctie bekleden. Op het allerbelangrijkste onderwerp van de PVV.

Dan krijg je blijkbaar dit schouwspel 

Romāns Vainšteins

Het is gewoon crisisbeheer 

Raul Alcala

Ook dat, maar het ging even om de vorm. Toch lijkt het ook tot Europa door te dringen dat er iets moet veranderen. Ook andere EU landen schuiven verder op naar rechts als het over migratie gaat.

En dat Wilders dan hoog in boom hangt nu. Het lijkt ergens goed uit te kunnen gaan pakken, in combinatie met Schoof, die het doorvertaald naar Brussel en Von der Leyen op pad gaat sturen. Told you so.

Donderdagochtend organiseerde hij samen met de Italiaanse premier Giorgia Meloni en de Deense premier Mette Frederiksen een ontmoeting ter voorbereiding van de Europese top, later op de dag.

‘We hebben dat met zijn drieën gedaan omdat we migratie belangrijk vinden. Nederland heeft daar veel ambitie’, zegt Schoof. Italië en Denemarken staan al langer bekend om hun harde migratiebeleid. ‘Het is mooi dat Nederland zich bij die landen kan aansluiten’, zegt Schoof. ‘Met zijn drieën zijn we een drijvende kracht, om te kijken of er nieuwe voorstellen kunnen worden ontwikkeld.’

Raul Alcala

Fleurt op bij AI in de zorg. Ook Beljaars komt ook goed op me over als PVV minister, Economische Zaken. Maar Agema gaat vast en zeker naam maken 

Raul Alcala

Extremistische haatprediker Samidoun spreekt op Radboud universiteit Nijmegen.

Iemand hier bekend met Nijmegen?

Raul Alcala

Moet Radboud trouwens niet gedekoloniseerd worden en voortaan Amin al-Hoesseini universiteit heten? Kan die gehaktbal Bruls dat niet regelen?

Wat een retorische vragen weer.

SprintMaster

Wat meer info: Verontwaardiging over komst Samidoun-kopstuk naar universiteit - Omroep Gelderland (gld.nl)

Begrijp ik nu goed dat het kabinet deze man heeft toegelaten?

1 2 ... 346 ... 395 396

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.