https://www.geenstijl.nl/5179303/sinwar
Benieuwd hoe de Hamas-fan dit rechtlullen. Imelda Marcos zou er trots op zijn. Ouderwets corrupt tuig.
Ah zo.
Ik heb daar weinig zicht op. Wel zie ik wat hij beschrijft in onze eigen westerse wereld.
Edit: vanaf 1h.08min beschrijft hij waar we nu in inzitten. Hij voorspelt dat er geen plaats voor dissent zal zijn etc.
En aan welke kant je ook staat mbt bijv. covid/vaccinaties etc. het valt niet te ontkennen dat er geen plaats is voor dissent. Zie hoeveel berichtgeving er op soc media verboden is, zie Willem Engel die opgepakt wordt, zie David Icke die ons land niet in mag etc.
Tenzij je echt gelooft dat die mensen gevaarlijk zijn, dan zou ik zeggen: laat eens goed tot je doordringen wat Bezmenov zegt en vraag je af in welke zin Engel c.s. gevaarlijk zijn en of dat niet een gevolg is van de propaganda die Bezemnov beschrijft.
Ik begrijp de "asielcrisis" niet zo inderdaad, als er mensen voor oorlog vluchten lijkt het me logisch dat die een warm welkom krijgen in een veilig land. We hebben het over mensen immers, dat vergeten we nog wel eens als we het over "asielzoekers" etc. hebben, elk van hen is een mens, een mens met evenzoveel gevoelens, familie, kinderen etc. als ieder ander.
Wat er imho wél aan de hand is in NL is dat de sociale coherentie weg is. Ik woon in Spanje, in een klein dorpje en ervaar dagelijks wat het betekent om in een kleine coherente community te leven. Dat is in Nederland zo goed als verdwenen, en ik denk dat goed te kunnen merken omdat ik al meer dan 15 jaar weg ben en dus goed de verschillen met vroeger kan waarnemen als ik ik randstad in rijd.
Volgens het CBS zijn er de afgelopen tien jaar een miljoen immigranten naar Nederland gekomen, dat lijkt mij te veel in een te kort tijdsbestek om niet een bepaalde ontregeling van de saamhorigheid te veroorzaken.
Je zou kunnen pleiten voor een "one world" waar we allemaal citizens of the world zijn, we zíjn immers ook allemaal mensen maar ik geloof toch dat er onontbeerlijke culturele tradities zijn, tradities en gebruiken die een gemeenschap bij elkaar houdt. In Nederland zie ik vooral ontheemde mensen.
Je kan een klein Spaans dorpje natuurlijk niet met de randstad vergelijken, dat snap je zelf ook wel. De sociale cohesie waar je het over hebt zie ik buiten de randstad gelukkig nog genoeg, zelfs in mijn woonplaats. Immers, je gaat dezelfde cohesie van je kleine Spaansje dorpje ook niet in Barcelona vinden. Dat is nou eenmaal een van de grote tegenstellingen tussen (grofweg) grote stad - platteland, al jaaaarenlang.
Op dat vlak bestaat er een omslagpunt.
tot 250.000 inwoners in een stedelijke agglomeratie gedragen zich anders dan zij die er in een van boven de 500.000 wonen. In steden groter dan 1000000 voelt het gegarandeerd als 'ieder voor zich'. Dat gevoel vergroot zich uit in de Randstad waar veel aan elkaar zit (Leiden, Gouda, Zoetermeer, Delft kleinere steden met dezelfde 'vibe') maar kleine dorpjes in het groene hart, krimpener/alblasser/hoeksche waard? Ons kent ons, Piet zegt Bep hoi, sleuteltjes onder de mat, je geeft mijn kat en ik jouw hond te vreten.
In Barcelona is die sociale cohesie er wel degelijk. Niet in het gedisneyficeerde centrum maar in de andere 80% van de stad wel. Mensen leven daar namelijk in hun barrio (wijk) waar niet zoveel mobiliteit is met andere barrios. Je blijft in de wijk wonen waar je opgroeit, net als de rest van de familie. Familie waar je dagelijks contact mee hebt.
Misschien zie ik NL anders omdat ik inmiddels een buitenstaander ben en neem ik dingen waar op een manier die een ander beeld geven dan wanner je er middenin leeft.
Ik denk eerder dat de 'verwende status' van de NLler, merci VVD, het probleem is. Waar de hoogste goederen zelfredzaam zijn/volop consumeren kunnen zijn. Met nu een meer uitdagende periode vol schaarsteissues loopt de bedrading vast en raakt men in paniek: niet zelden met sneue xenofobie en schaamteloos egoisme tengevolge.
Het is toch bizar dat in de ogen van velen quota op oorlogsvluchtelingen moet zorgen dat H&I van de zolderkamer afkomen? En ontzettend hypocriet ook want de zelfzuchtige Nederlander geeft volgens mij diep van binnen geen moer om paspoortgenoten hun wel & wee. Het is gewoon IK ben zielig, IK had meer moeten hebben, verwend.
En blind ook, want zet morgen de schredder in alle gore, op arbeidsmigratie drijvende economie die ons land kent? Grote stappen met driedubbele winst.
Belachelijk hangt 1/3e van NL stoneder aan de voeten van SithPeroxide dan Mogwli ooit door Kaa gemaakt is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.