Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 356 ... 395 396
Raul Alcala
Romāns Vainšteins

Ben wel klaar met die Samoudian of hoe dat figuur ook heten mag, wat mij betreft mag ie daar niet spreken.

Romāns Vainšteins

Meer relevant en minder randzaak:

Fleur Agema blijkt een clusterbegroting aan bezuinigingen op de zorg af te vuren waar iedereen scheel van kijkt. Die gaat op de pijnbank de aankomende dagen.

Raul Alcala

Sinbad Samidoun heet die islamitische terreur organisatie.

Die infiltreren in de universiteiten van Nederland (in de ban van het simplistische woke denken; 'onderdrukker vs onderdrukten, fout vs goed) en de zo belangrijke universiteitspijler van open debat, dialoog compleet ondermijnen. 

Randzaak inderdaad. Laten we de rest van pagina 356 gebruiken voor Romans z'n politieke fetishen.

🤚

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dit is wel heel opzichtig infiltreren niet?

Raul Alcala

Begon al met de pro pallie demo's he. Een bonte combinatie van zgn verstandige studenten, samidoun, Antifa, kraak, lontjesmoslims, lhbtq plus achtigen, etc. Beetje in de luwte ophitsen en slopen. Paar maanden later wat lezingen op universiteiten....

Aan alles komt een einde

Romāns Vainšteins

Aan alles komt een einde

Zo ook aan de BTW verhoging die het kabinet wilde doorvoeren op kranten, boeken, cultuur en sport. De 1e kamer stuurt staatssecretaris Idsinga terug met de boodschap 'doen we niet, haal maar ergens anders dat geld op of kom met een goede onderbouwing'

Mislukking nr zoveel.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Tegelijk gokt het kabinet erop dat de Eerste Kamer niet zo maar ‘nee’ kan zeggen. De btw-verhoging is immers onderdeel van het héle belastingpakket van het kabinet. Als de Eerste Kamer dus de btw-verhoging wil blokkeren moet het het hele belastingplan wegstemmen. En dat is nog nooit gebeurd. Simpelweg omdat met het hele belastingpakket miljarden euro’s gemoeid gaan waarmee andere uitgaven van de overheid betaald moeten worden: dat staat dan allemaal ter discussie.

esims5.0

Dit is mijn grootste hittweet. 7.800 views, maar niet veel likes :)

Romāns Vainšteins

Had ik ook gezien ja. Maw gaat de coalitie uit van 'doen ze toch niet'? En wordt het een staredown tussen hen en eerste kamer?

Ik voorspel dan een afwijzing. Vanuit de eerste kamer is hierop al de feedback gekomen 'belastingplan van nu is ook prima, houden ze die maar even aan voordat ze de shit op orde hebben'.

Sowieso hebben ze de eerste kamer al goed kwaad met dat hele noodwetgezeik. Die relatie is zeer slecht nu.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Had ik ook gezien ja. Maw gaat de coalitie uit van 'doen ze toch niet'? En wordt het een staredown t...

Ja dit. En voor alles is een eerste keer, ik zie de eerste kamer er wel degelijk voor aan om het hele plan weg te stemmen. 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Had ik ook gezien ja. Maw gaat de coalitie uit van 'doen ze toch niet'? En wordt het een staredown t...

Zal allemaal wel loslopen, als de hond van de buren

Leuk ook dat Schoof over de asielwet sprak met Wilders en Van Vroonhoven, zonder Faber. Het is Fabers beleid, zij is de minister, maar praat niet mee. Duidelijk dat sommige ministers slechts poppetjes zijn die geen eigen wil hebben, althans die van de PVV. Wilders en Van Vroonhoven zitten geeneens in het kabinet, blijft bizar dat zij uiteindelijk alles bepalen natuurlijk. Benieuwd ook of de VVD en BBB er niet bij hadden willen zijn. Een grote poppenkast is het.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dingetje en die dikke (om even in jullie bewoordingen te blijven) hebben al aangegeven vóór de noodwet te zijn en er niet perse bij hoeven te zitten. Alleen malle pietje z'n partij is tegen, dus zit die Vroonhoven erbij met Omtzigt in haar oor te schreeuwen. En premier Wilders natuurlijk 

Nee hoor, komt allemaal goed 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Dingetje en die dikke (om even in jullie bewoordingen te blijven) hebben al aangegeven vó&oac...

Ja das leuk hoor maar waarom zitten er mensen bij het overleg die niet in het kabinet zitten?

Raul Alcala

Omdat ik grieperig ben en echt niet in staat ben om bij dat overleg aanwezig te zijn. Dan maar even zo

Raul Alcala

Drie mannen zijn gearresteerd in Scheveningen voor de mishandeling van een 77-jarige Joodse man, die eerder op 7 oktober betrokken was bij een pro-Palestijnse demonstratie in Den Haag. Deze man, die anoniem wil blijven, werd tijdens die demonstratie lastiggevallen terwijl hij met een Israëlische vlag zwaaide. De aanvallers, herkenbaar als supporters van de anti-Israël demonstratie, scheldden hem uit en probeerden zijn vlag af te pakken. Ondanks het ingrijpen van omstanders en politie, bleef Ben na de confrontatie niet ongedeerd.

Later, op 14 oktober, werd hij opgemerkt door een groep mannen die hem herkende van het eerdere incident. Hij werd twintig minuten lang gevolgd en vervolgens fysiek aangevallen, waarbij ze hem lelijke verwensingen toebrieven. Ben belde de politie, die de verdachten snel kon vinden. De autoriteiten beschouwen het geweld als 'met voorbedachten rade'. De aanhouding van de mannen heeft directe verbanden met het geweld dat Ben eerder heeft ervaren.

Ben, die in Israël heeft gewoond, meldt dat hij nooit eerder met antisemitisme in aanraking is gekomen totdat het afgelopen jaar, en beschrijft de huidige situatie als een zorgwekkende ontwikkeling binnen de samenleving. Hij vindt het cruciaal dat Joden zichtbaar blijven en niet uit angst zich terugtrekken.

Naomi Mestrum van het CIDI waarschuwt dat dit geweld een breder probleem laat zien, waar Joden onder het mom van antizionisme worden aangevallen. Ze pleit voor strenge maatregelen tegen deze trend en de noodzaak van een zero-tolerance beleid om de veiligheid van Joden in Nederland te waarborgen.

Klootje Kriekeljon

Het gaat hier wel eens over katten, maar hoe zou het zijn als jullie een hond hadden om uit te laten? Wakker worden en een rondje op straat ipv een rondje op kwaad. 

Raul Alcala

In dit leven laat ik mn hondje Snoop alleen uit op oneven dagen

Romāns Vainšteins

De goede parallel met de loslopende hond van de buren is het 'Owja, Bello lóópt niet zomaar voor een vrachtwagen hoor'. Aan de paniekerige opmerkingen van Idsinga, meer gericht op neveneffecten dan het verdedigen van de bezuinigingen zélf spreekt boekdelen. Er varen op dit moment iets van 10 titanics in de mist lukraak alle kanten op.

kraamhol

Ik doe even een ezitje: als je de laatste bent 's avonds hier, en de eerste 's ochtends, is het tijd voor een wheely

Romāns Vainšteins

Ja joh Klootje, wat nou als jij een kanariepiet zou hebben? En maar zaadjes voeren en er maar gepiep voor terugkrijgen.. Wat dan?

Raul Alcala
Raul Alcala
Prof Jan van de Beek droogt zure sloot Piri af met droge cijfers. Wat een monster

Ik heb dat nagerekend!

Ik ben beleid!

Mijn tweet klopt!

Ik zie overeenkomsten.

Welke cijfers eigenlijk? Hij roept maar wat zonder onderbouwing. De hoofdeconoom van het CBS - van de cijfers waarmee Jan goochelt - vindt ook dat hij maar wat lult.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

De AIV raadt dit kabinet aan om de Palestijnse staat te erkennen, er is niet genoeg internationaal mandaat om een tweestatenoplossing levend te houden. 

Dat gaat sowieso niet gebeuren met deze coalitie, is het niet tijd voor hen om gewoon kleur te bekennen en de volgende 2 opties aan te leveren.

A: Neem alles in, de Palestijenen verdelen we via een akkoord waarbij wereldwijd partners Palestijnen asiel geven.

B: Gooi er eerst een kernbom op Gaza, pak 25 K Zuid Libanon en maak daar een eeuwig mijnenveld van, jaag alle Moslims uit de Westbank Jordanie in, zet de Mossad op genogrammen en vaag elke druppel Palestijns bloed jullie samenleving uit. Maak er kortom een fijne moordpartij van.

Want ze stralen aan alle kanten uit geen enkele moeite met dat laatste scenario te hebben, of tenminste geen enkel alternatief.

1 2 ... 356 ... 395 396

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.