Hahaha, nog zo'n gefrustreerde zure sloot genaamd Leo. CBS mongool komt niet verder dan 'cherrypicking' brullen en weerlegt dus helemaal niets. Jan heeft obv hun cijfers zaken als werkloosheid per bevolkingsgroep doorgerekend.
Is dat cherry picking? Nee, Jan is dé man.
Jullie zijn als een medicijn tegen m'n griep. Al dat linkse ijlen laat mijn koorts als sneeuw voor de zon verdwijnen
Lekker aan het schelden! Lucht dat nou op? Hoop het voor je.
En natuurlijk kan dat wel cherrypicking zijn. Ik kan het weten: ik heb dat nagerekend!
Houden jullie eens even op met dat niet eens onderhoudende gejijbak, misstaat enorm voor dit topic in boekvorm.
Het is natuurlijk geen 'beste zet' om (inderdaad) de niet heel erg sprankelende Piri tegenover een tot de tanden gewapend mispunt zoals die Jan te zetten. Dat is een uiterst gewiekste teringlijer die vernuftig shoppen kan in cijfers en daar een lekkere boodschap aan verbinden kan. Ideale frontsoldaat voor Schoof 1 om nóg meer onevenredige aandacht richting dit thema te laten uitgaan (afleiding).
Bovendien is het laagdrempelige Bar Laat niet de juiste plek, zet Jan van de Beek solo in Nieuwsuur en dan gaat hij plat. Pauw is slappe hap tegenwoordig, is geen schim van vroeger.
Ja klopt, maar daar zijn talkshows natuurlijk op gebouwd tegenwoordig. De twitterficatie van talkshows is al een tijdje een feit, helaas.
Sowieso ben ik voorstander van zo min mogelijk op dat medium te zitten, iedereen is daar alleen maar boos op elkaar, het staat vol 'alternative facts' en inhoudelijk discussieren is quasi-onmogelijk. Geldt ook voor Twitter trouwens.
Kamer wil verbod, maar man man dat het überhaupt mag, via de pin:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2541768-pinnen-op-de-pof-tweede-kamer-wil-verbod
Zeker, maar als 'linkse partij' moet je wél uitkijken dat je niet in een situatie zoals deze belandt, het is dus wel degelijk een fout van Timmermans & Co om in die uitzending deze 2 personen tegenover elkaar hebben, of lees dan tenminste met een team van tevoren dat hele boek na, factcheck het en kom met schuim op de bek naar de studio.
Op dat vlak is populistisch rechts een stuk verder dan de linkerkant, doen ze knap. Tijd voor actie dus.
Ja, laten we jouw manier van communiceren hanteren. Onderstaande tekst laat wel zien wat voor een gribus je eigenlijk bent. Een nitwit met blaaskaken. Je hebt de uitzending niet eens gezien, laat staan dat je de beste man kent.
Die zgn teringlijer lichtte juist nog mensen uit Iran dat zij beter presteren dan autochtonen op de arbeidsmarkt. En ik meen meiden uit Afghanistan die beter presteren op school dan kaaskoppen
Dat is een uiterst gewiekste teringlijer die vernuftig shoppen kan in cijfers en daar een lekkere boodschap aan verbinden kan. Ideale frontsoldaat voor Schoof 1 om nóg meer onevenredige aandacht richting dit thema te laten uitgaan (afleiding).
@ Kraamy : doorn in het oog inderdaad en maatschappelijk zéér schadelijk. Als politicus voor bestaanszekerheid knokken heeft geen enkele zin met dit type kapitalisme op de achtergrond. Oneindig keer meer dan de asielstroom is dít een openstaande kraan.
Net zoals influencerkijkende mama's & papa's heb je al genoeg ouders die opdepofshoppen, moet je nagaan wat voor volgende generatie zoiets oplevert. Overigens zit NL nog in de relatieve achterhoede op dit vlak, er zijn zat landen waar men standaard de ene creditcard met de volgende afkoopt en een leven vol schuld de standaard is.
Brrrr ik krijg de rillingen van je en ook spontaan aan de dunne. Ik mik snel een handvol paracetamol in m'n mik.
Die man heeft een boek over migratie geschreven, dus moet hij dan over het klimaat lullen? 50 tot 75 procent van de asielzoekers met status zit in een uitkering.
Je kent hem helemaal niet. Je doet alsof, net als die vermeende Joodse date van Leo.
Ik ga m'n kat uitlaten
Het allesomvattende trucje is het door elkaar gooien van typen immigratie: asielimmigranten en arbeidsmigranten moet je echt als losse groepen analyseren. Hij heeft zeker punten hoor, maar juist zijn opvattingen zouden moeten leiden tot iets wat ik al tijdenlang roep. Economie weren die afhankelijk is van laagopgeleide arbeidsmigranten. Feitelijk doet NL nu exact hetzelfde met Oost-Europese arbeidsmigranten wat ze in de jaren 60-70 deden met (vooral) Turken en Marrokanen.
Nog even die tweet van die CBS dude ontleden.
Cherry pickend
Charlatans
Niet "opvoeren" als experts.
Laten we aannemen dat hij Van de Beek bedoeld, hoewel ik er nog niet helemaal uit ben of het om Piri gaat, dan blameert hij een wiskundige in één zin met drie kwalijke kolder uitspraken. Als CBS'er had hij natuurlijk kunnen pareren met cijfers, een berekening. Maar nee, hij kiest voor de onderbuik. Zijn werkgever mag hem hiervoor wel op het matje roepen. Want het impliceert dat CBS subjectieve conclusies wereldkundig maakt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.