De vraag is: weten we zeker dat dit allemaal goed gaat aflopen? Waar is de tegenmacht? De voortekenen zijn allemaal dieprood. Tijs van den Brink merkte gisteravond op dat een deel van de retoriek niet in beleid om werd gezet in de eerste periode Trump. Maar toen was hij niet goed voor bereid. Nu ligt er het Project 2025 en de hele partij zit vol met kontilkkers dus een grote wraakoefening op alle tegenstanders is denkbaar. Dus het is niet de tijd om heel releaxed te zijn en we kunnen ons maar beter voor voorbereiden op het ergste...
Het blijft bijzonder dat je hotel California zo vol zit met zelfkastijding. Israël heeft overigens net een wet aangenomen waarin ze familieleden van vermeende terroristen zonder proces jarenlang kunnen vasthouden. Dat land is aan het afzakken naar een autocratie of dictatuur.
De oppositie slijpt de messen:
https://nos.nl/artikel/2543574-minister-faber-onder-vuur-in-debat-kamer-verwijt-haar-onwetendheid
Zeker weten dat het niet andersom is? Die hooligans van die Israelische club zijn in ieder geval geen lievertjes. Zouden zij ook al familieleden mogen vastzetten zonder reden?
Al dat gevit over en weer slaat helemaal nergens op. Iedereen weet dat de oorzaak en oorsprong ligt in het Midden-Oostenconflict. Wat ik er nog aan toe wil voegen dat het opmerkelijk is dat VN-baas Guterres monddood gemaakt is door Israël, door hem als persona non grata te bestempelen. Daar wordt ook veel te weinig over gezegd. De brutalen hebben het voor het zeggen in de wereld, dat was volgens mij ook de boodschap van Guterres, die zei dat er te veel wetteloosheid is in de wereld.
Daarvan ken ik de feiten niet, maar ik neem het nieuws uit The Alcala Times niet zonder meer aan als objectief en betrouwbaar. Volgens mij noemde Guterres bij zijn opmerking over wetteloosheid ook de oorlog in Oekraïne en had hij daarmee impliciet kritiek op Poetin.
Overigens is dat een jij-bak realiseer ik me nu.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.