Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 386 387 388 389 »
Kirsipuu

Het was meer de vraagstelling van Raul en misschien ook wat overgevoeligheid van mijn kant. Als docent in deze tijd krijg je vaak het verwijt links, wegkijkend, bevooroordeeld, indoctrinerend enz.

Excuses.

Klootje Kriekeljon
Kirsipuu
Het was meer de vraagstelling van Raul en misschien ook wat overgevoeligheid van mijn kant. Als doce...

No offense taken. Kan ik me ook voorstellen, de spanningen die in de maatschappij zijn zullen bij jou al bijna jaren dagelijkse kost zijn.

Jij staat met je poten in de modder. Denk dat leraren op dit gebied en moment niet te benijden zijn. Waar ze in de politiek ook wat er nu weer gebeurd is voor eigen electorale gewin gebruiken mogen jullie (met vele andere beroepen) het echte veldwerk uitvoeren. Zonder daar genoeg credits of salaris voor te krijgen. Dan zijn de persoonlijke idealen van een leraar opeens heel belangrijk.

Puddingbenen

Ik heb het debat gevolgd. De gebruikelijke riedels op rechts. Met als dieptepunt onze vriend van JA21 die zegt dat Van Baarle de oorzaak is van alle problemen.

Waar ik moeite mee heb, is het meten met twee maten als het gaat om racisme, discriminatie en bedreiging. We hebben een partij de grootste gemaakt die als doel heeft om racisme, discriminatie en het verjagen van Moslims tot kerndoel van de partij heeft gemaakt. Die "minder, minder" roept over een hele bevolkingsgroep, die hun vrijheid van godsdienst wil afpakken, hun klederdracht, hun gebedshuizen.

Maar kom bij diezelfde partij niet aan de Joden. Dan is de wereld te klein. We noemen het dan geen racisme, maar antisemitisme (misschien moeten Marokkanen ook maar een specifieke naam bedenken voor disrciminatie van hun landgenoten). Die moeten onbedreigd met hun keppel door de stad kunnen lopen. En als deze groep gediscrimineerd wordt, dan moet het gelijk gesteld worden aan terrorisme. En wie dat doet, raakt een eventueel tweede paspoort kwijt.

Racisme is voor mij racisme. Allebei even fout. En allebei zou wat mij betreft ook op dezelfde manier behandeld moeten worden. Maar we hebben enkele partijen (van het CDA, via het NSC naar SGP, BBB uiteindelijk naar de VVD, PVV en JA21), die overduidelijk racisme richting de ene groep anders benaderen dan richting de andere groep. Dat geeft ook automatisch het idee dat je eerste- en tweederangsburgers hebt. Zeker als dit gecombineerd wordt met een stigma van crimineel of slecht geintegreerd.

Ik denk dan ook dat de rechtse koers niet de oplossing is. Het gaat niet helpen bij het wegnemen van de gevoelens van haat, onvrede en onrecht. Integendeel, zou ik zeggen.

En ik ben eigenlijk ook niet helemaal mee met het stigma dat de aanpak richting probleemjongeren vooral pappen, nathouden en theedrinken is geweest, ingegeven door links. We hebben al heel lang centrumrechtse regeringen. Ik denk dat we eerder wat anders zien. Namelijk dat de samenleving haar cohesie verliest. Een veel te ver doorgevoerd individualisme, gekoppeld aan een steeds ruimer palet aan meningen en overtuigingen. Waardoor verzuiling ontstaat: geholpen door de algoritmes in de socials, en politici die garen spinnen bij een verzuilde en verdeelde samenleving. Zelfs Yesilgoz heeft nu bedacht dat het haar misschien wel stemmen op gaat leveren als je niet meer probeert te verbinden (zoals Rutte nog wel eens probeerde) maar om "Wilders met een jurk en een haakneus" te worden.

En nog verder uitzoomend: we zien dit fenomeen ook wereldwijd ontstaan. En dat maakt me niet heel happy en hoopvol.

Raul Alcala
Kirsipuu
In een vrije democratie bepaalt de rechter, op basis van het Wetboek, de grondwet en mensenrechtenve...

Ze hangen het onder de paraplu van terrorisme. Daar waar je al je paspoort kan kwijtraken.

Raul Alcala
Kirsipuu
Het was meer de vraagstelling van Raul en misschien ook wat overgevoeligheid van mijn kant. Als doce...

Nee, gewoon oprecht nieuwsgierig. Maar inderdaad wel in m'n achterhoofd het besef dat het me heel erg beladen lijkt gezien de verhalen die gaan over de felheid als het over Gaza gaat. Wetende dat het praten over de Holocaust met leerlingen uit bepaalde steden, wel eens uit de klauwen kan lopen. Maar wel van belang om ze mee te geven dat een georganiseerde klopjacht op Joden onacceptabel is.

En als het om Gaza gaat kunnen ze altijd en overal protesteren. That's it. Maar van mensen blijf je af. Draai het eens om. Toen met Bataclan, Parijs, en er kalasnikovs ratelden als slangen. Bommen bij voetbalwedstrijden, Brussel, al die andere Europese steden. Er is geen klopjacht op moslims geweest, als ik het me goed herinner. Al weet ik niet of dat goed gaat landen.

Ok klopt, ik vind het onderwijs ook wel wat woke en week geworden de laatste decennia. Ik mag hopen dat excelleren en cum laude nog lang iets is om voor te gaan. Heb nog wel wat, maar voor dit gesprek niet van belang.

En ik benijd je niet. Concentratiespannes laag, met hun telefoon vervlonken. Maar je hebt echt een prachtig vak, jonge mensen kennis en handvaten meegeven, waar ze  de rest van hun leven iets aan hebben. Hun talenten laten inzien en ontwikkelen. In hun eigen inkomen kunnen voorzien. Huisje,  boompje, beestje. Jullie docenten helpen mee aan de piramides van Maslow.

Net als stratenmakers, koks en muzikanten trouwens. Kunstenaars, niet alle. Ook mooi, creëeren.

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

Het onderwijs is echt mooi werk, fijn dat Klootje en Raul dat ook zo zien. Wel merk je de spanning in de samenleving daar wel. Soms ook helemaal niet hoor, sommige klassen krijgen bijna niks mee, wat ook wel weer opmerkelijk is haha.

Ik denk dat de onlusten rond Southport deze zomer min of meer vergelijkbaar waren. Ook daar werden mensen opgejaagd en afgetuigd op basis van afkomst. De mensen die daar achter zitten moet je fors bestraffen. Maar verder moet je als samenleving vooral het extremisme wat er achter zit bestrijden en geen kans geven om uit te groeien. Dat doe je niet door het te hebben over 'Marokkaans tuig' 'uitzetten' en 'mislukte integratie'. Daar maak je extra onnodige slachtoffers mee en dat polariseert alleen maar verder. 

Laatst gewijzigd
esims5.0

Het komt allemaal door Joost. Ik wil niks bagatelliseren van de gebeurtenissen in Amsterdam, maar ik vind het wel ongelukkig dat de grote schreeuwers nu (Raul en kraamhol) de gebeurtenissen op het Songfestival willens en wetens op een kwalijke manier zaten te verdraaien. Enkel en alleen door dat "Why not?"

Raul Alcala
Kirsipuu
Het onderwijs is echt mooi werk, fijn dat Klootje en Raul dat ook zo zien. Wel merk je de spanning i...

Als het over mislukte integratie gaat heeft esims Paul Scheffer geheid voor je klaarliggen. En ja, kutmarokkanen. Ik kan iets met Raymzter doen, of die beste man Rob Oudkerk. Maar wat minder in de slachtofferrol en wat meer verantwoordelijkheid nemen en eelt kweken, is eigenlijk het balkon op het zuiden in de pyramide van Maslow.

Op het gevaar af in oud gedrag te vervallen. Maar toch een interessante optie voor het Songfestival.

esims5.0

*piramide

Raul Alcala
Kirsipuu
Het onderwijs is echt mooi werk, fijn dat Klootje en Raul dat ook zo zien. Wel merk je de spanning i...

Daar speelden die Pakistani groomings gangs een rol. Jarenlang weggekeken door politie en justitie. De processen zijn nu bezig. Van vorige week.

Grooming gangs in het VK: Shahzad, Nadeem, Sajid en 17 anderen veroordeeld tot 219 jaar gevangenisstraf voor verkrachting en seksueel misbruik van 4 jonge meisjes in West Yorkshire

Raul Alcala
esims5.0
*piramide

Puntjes op de i, meer dan een pyrrusoverwinning. 

Kirsipuu

Daar speelden die Pakistani groomings gangs een rol. Jarenlang weggekeken door politie en justitie.

Interessant dat je de motieven achter de aanvallen op onschuldige slachtoffers, op basis van afkomst/geloof, nu wel het vermelden waard vindt.

Raul Alcala

Food to think about dan.

Motieven van de jodenjacht was toch de oorlog in gaza, joden, en een later erbij vanaf getrokken palestijnse vlag?

Plus, die grooming gangs hadden we hier al eens eerder (kort)besproken. Vandaar de nutshell.

Raul Alcala

Ik vind die van Baarle trouwens een enge fanaticus. Over polariseren gesproken. Wist trouwens niet dat hij fan van Hans Teeuwen is. En mevrouw Koekkoek van Volt bloedirritant. Haar broertje ook trouwens. 

Maarik

Dit topic is gehackt door aan de ene kant alcala, kraam en hun jodenvriendjes, en aan de andere kant de jodenhaters puddingbenen, esims, leopardo. Topic kan gesloten worden WF!

Raul Alcala

santakraam

Ik hoor dus al járen pannetje haten pannetje stokuh. Balletje? Bammetje? Die beat blijft in je kop zitten.

Raul Alcala

Twee emmertjes water halen, pompen met die beat. Dat voel je op je klompen aan, zoals je ziet.

santakraam

nou breekt m'n klomp

santakraam
Raul Alcala

Nee nee, Kraam. De oppositie moet wel eerst 1,2 miljard bezuinigingen vinden van de minister van Financiën 

santakraam

De oppositie moet just niks. Die btw verhoging was volstrekte onzin, die zou geld kosten ipv opleveren (iets langere termijn)

Raul Alcala

Nou, dan houdt het op

1 2 ... 386 387 388 389 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.