Nou ja, dat meten met twee maten is al bekend: ze willen Nederlanders met een dubbel paspoort in bepaalde gevallen kunnen deporteren, terwijl Nederlanders met een enkel paspoort bij eenzelfde overtreding níet gedeporteerd worden. Dat is pure discriminatie.
Anders dan*
En ik zeg nergens dat dat hetzelfde is, ik denk ook niet dat dat de reden is dat Achahbar is opgestapt. Overigens is discriminatie verboden volgens de grondwet, dus best bizar dat dit kabinet een discriminerende maatregel wil invoeren.
Ik denk dat ze juridisch niet over een nacht ijs zijn gegaan zoals jij. Overigens las ik dat voornemen van het paspoort afnemen hier als eerste en dan is het meestal niet de meest objectieve vorm. Op NOS Teletekst werd het al weer heel anders. Ik denk dat geen enkele Chinees in Nederland er wakker van ligt.
Het gedrag waar het om gaat is wel cultureel bepaald. Nu ben ik aan het discrimineren maar ik vind dat dat mag.
Hoe zit het met openbaarmaking van de notulen?
Verschillende oppositiepartijen willen dat de notulen uit de ministerraad openbaar gemaakt worden, zodat duidelijk wordt wat maandag precies is gezegd, en door wie. "Het kabinet moet vertrekken als daaruit blijkt dat er daadwerkelijk racistische uitingen zijn gedaan", vindt Denk-leider Van Baarle.
Openbaarmaking van notulen van de ministerraad is zeer ongebruikelijk. In principe gebeurt dat pas na twintig jaar.
Toch gebeurde het al eens eerder. In 2021 werden de notulen van de ministerraad over de toeslagenaffaire op verzoek van de Tweede Kamer openbaar gemaakt. Dat was een unicum en daar wijst partijleider Ouwehand van de Partij voor de Dieren nu ook op.
De Tweede Kamer wilde toen inzien wat er precies in de ministerraad was gezegd, na een bericht van RTL dat het kabinet doelbewust informatie over de toeslagenaffaire had achtergehouden. Uiteindelijk leverden de notulen geen nieuwe informatie op.
Nu je toch de link met Maxim en de nieuwe huisregels legt, de vergelijking met het paspoort afnemen en hier geband worden was ook al bij mij opgekomen. Ik ben drie keer hier geband waarvan ik zeker de eerste twee keren het totaal niet zag aankomen. Vooraf geen vermoeden en achteraf geen toelichting gekregen, op dat punt wil ik verbetering van Wielerflits zien, maar dat gebeurt gewoon niet. Alsof WF zelf onschendbaar is. Dit in tegenstelling tot het afnemen van een paspoort, dat gebeurt niet zomaar.
Ik geloof niet dat jij in dit geval helemaal objectief bent. Dat geldt ook voor Raul en Romans van wie ik onlangs wat kritiek kreeg, omdat ik erover doorga. Maar zij likken zich terug na een ban en dat doe ik niet. Iets met ruggengraat en een banaan.
Het moet gewoon een keer klaar zijn Esims, na meer dan een jaar. Je lijkt wel een vrouw die onthoud hoe vaak haar man rommel in de wasbak heeft laten liggen en hem daar steeds mee confronteert. Als je het er niet mee eens bent kun je twee dingen doen zonder de sfeer hier steeds te verpesten:
1 verdwijn van dit forum/deze site.
2. neem je verlies en hou op te zeuren.
Verder dan ad hominems kom ook jij niet. Het punt werd weer actueel na het introduceren van de nieuwe huisregels, waarin nog eens de nadruk gelegd werd op het omzeilen van bans. Wat ik als kritiek zag, dus reageer ik. Niet eens meteen, want dit soort reacties kon je dan verwachten.
Die gozer van Denk neem ik na deze week niet meer serieus hoor. Als er eentje is die zichzelf compleet belachelijk heeft gemaakt en in een schijnwereld leeft dan is hij het wel. Altijd de racismekaart trekken, maar het vuur in zijn ogen als hij over Joodse mensen praat, is ronduit eng.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.