Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 46 ... 391 392
Raul Alcala

Leuk hoor. Kan wel zien dat jij en Ronnie familie zijn.

Romāns Vainšteins

Die Bleker was eigenlijk gewoon een dikke mafiabaas, lekker onnozele kop maar altijd met zijn hand in andermans zakken. Verschrikkelijk figuur.

Raul Alcala

Beetje creepy ook, Romans

Romāns Vainšteins

Meer dan creepy, die man had gewoon 'smeergeld' op zijn voorhoofd in pulserend neonlicht staan, of ze 'hadden iets op hem', kan ook. In ieder geval is het iemand die veel schade toegebracht heeft.

Raul Alcala

Een ongeleid projectiel, ja.

Raul Alcala

'Volgens ingewijden zou NSC’er Eddy van Hijum minister van Sociale Zaken worden. Sophie Hermans (VVD) wordt genoemd als minister van Energietransitie. Eelco Heinen (VVD, minister) en Folkert Idsinga (NSC, staatssecretaris fiscaliteit) zijn kandidaten voor het ministerie van Financiën. Jean Rummenie (BBB) wordt geopperd als staatssecretaris op Landbouw. De naam van BBB’s nummer twee Mona Keijzer zingt rond als woonminister.

De PVV zal ministers leveren die gaan over Migratie, Zorg, Buitenlandse Handel, Economische Zaken en Infrastructuur. Bij de VVD landen de ministersposten op het gebied van Financiën, Justitie, Defensie en Klimaat. NSC-ministers landen op Binnenlandse Zaken, Buitenlandse Zaken, Sociale Zaken en Onderwijs. BBB krijgt de ministersposten voor Landbouw en Wonen.'

Raul Alcala

Gidi Markuszower wordt ook genoemd. Die roept wel wat op, zeg maar. Als dat maar goed gaat met de pro pallies anti zionisten brigades.

Romāns Vainšteins

Het enige dat de wereldwijde 'anti - Netanyahu's vieze oorlogskabinet' - beweging stop kan zetten lijkt de politiek daar zelf te zijn, waarvan de eerste bewegingen, véél te onvergefelijk laat, zijn ingezet. Voor zij die waarde hechten aan paspoorten zullen de schaddaden van zijn regime nog lang aan hen blijven kleven. Ze zouden hem met echte goede pek en veren als een berooide kakatoe moeten achterlaten.

Romāns Vainšteins

Gantz stapt er sowieso uit en zijn slijmerige move om de piijpenkrukllentelgen een legergang te besparen wordt ook niet echt gepruimd daar. Netanyahu is momenteel afhankelijk van hetzelfde type religieuze fanaten dat ie graag vernietigen wil, dikke kans dat 'Netanyahu' 'ondergang' betekent in de taal van de misschien tóch aanwezige baardaap daar tussen de wolkjes?

Raul Alcala

Gidi Markuszower maakt idd wel wat los ja. Los daarvan,

Netanyahu z'n laatstekunstjedrang, om het maar zo lang mogelijk niet over te hoeven hebben hoe 7 oktober toch heeft kunnen gebeuren, want dan hoef ik me nog niet te verantwoorden, leidt er denk ik helaas wel toe hoe (hoe walgelijk en onterecht ook), het antisemitisme en jodenhaat in de rest van de wereld welig tiert vandaag de dag. En daar is hij onderhand medeverantwoordelijk voor.

Ik kan je dus wel een beetje volgen, Romans.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nogmaals, omdat je zo hardleers bent.

De haat is met náme tov van het vieze oorlogskabinet Netanyahu en iedereen die ermee 'heult', níet de joden of hun -dom an sich (voor zover je nog überhaupt spreken kunt over enig type entniciteit met aan de ene kant een versnippernde en aan de andere kant een voor 75% aangeworven volk). Álle mensen van Israëlische en/of Joodse afkomst, inclusief alle politici, zijn door Netanyahu's onaflaatbare, onzalige en criminele vernietigingsdrang in een houdgreep genomen. Niet de protesten tegen dat ongeziene oorlogsgeweld (bommen gooien op een opgehokte, als jachtdieren opgedreven mensenmassa) zijn de vijand maar die duivel van een Netanyahu zélf.

Raul Alcala

Je betrekt het teveel op jezelf denk ik romans. Kritiek op Netanyahu,  prima, is er ook volop vanuit Israël en Joden daarbuiten.

Je hebt echt geen idee wat er momenteel speelt richting Joden en Joodse instellingen wereldwijd momenteel. Griezelig, vol haat. Wellicht klik je te weinig linkjes of te weinig video's. Best een beetje beschamend onderhand.

Voor ik echt link word, en dat gun ik je geweldige forum en mezelf niet, ga ik Helene en Jack kijken. Word ik blij van. Die zeiken niet zo als jij. Fijne avond kerel.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
Nogmaals, omdat je zo hardleers bent. De haat is met náme tov van het vieze oorlogskabinet N...

Wat ben je toch allemaal aan het brabbelen joh

Raul Alcala

Iedereen die 'heult' met Hamas zou dus dezelfde behandeling verdienen van jou. Succes ermee, ik weet wel een paar plekken voor je te bedenken.

Romāns Vainšteins

Mocht Israël echt tijd, aandacht en (vooral) kapitaal gestopt hebben in de tweestatenoplossing had Gaza een tweede Tel Aviv kunnen zijn en was heel veel mensen heel veel ellende bespaard gebleven.

Romāns Vainšteins

En mbt

'Je hebt echt geen idee wat er momenteel speelt richting Joden en Joodse instellingen wereldwijd momenteel'

Dat klopt wel een beetje ja, ik volg dat niet op de voet of zo.

Maar dat staat nog steeds los van dat een figuur als Netanyahu achter de tralies in Den Haag thuis hoort.

Romāns Vainšteins

En

'Wellicht klik je te weinig linkjes of te weinig video's'

Helemaal correct, ik ben een lezer, geen klikker of kijker.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Mocht Israël echt tijd, aandacht en (vooral) kapitaal gestopt hebben in de tweestatenoplossing...

Daar was Israël niet verantwoordelijk voor. Sinds 2006 hebben ze daar geen voet meer aan grond gezet. Zij bestuurden daar niet joh.

Al die miljarden subsidies die de Palestijnse staat (Hamas) heeft ontvangen vanuit instanties als de VN, EU, etc. Als deze waren gebruikt woning, werk, economie, onderwijs etc, dan was Gaza het Singapore van het MO geweest.

Helaas besloot Hamas de Palestijnen te onderdrukken en vooral te investeren in tunnels en raketten.

Gijs Tuinman staatssecretaris van Defensie.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
En 'Wellicht klik je te weinig linkjes of te weinig video's' Helemaal correct, ik ben een lezer, g...

Na klikken lees je toch 🤫

Romāns Vainšteins

Het kabinet lijkt dus veel moeite te hebben met de poppetjes van buiten en overal 'neen, dank je' te vangen. Niet gek ook want Omtzigts gedroomde exonogwakabinet is alleen mogelijk vanuit een middencoalitie. Zeker PVV heeft daar last van en zal zelf het strijdtoneel op moeten met muilkorfafwerpende aspirant-leden.

SprintMaster

Niemand iets opgevallen bij de ministersverdeling? PVV 5 + BBB 2 = 7, VVD 4 + NSC 4 = 8. Terwijl beide blokken evenveel zetels in de Tweede Kamer hebben. Dat is een overwinning voor VVD en NSC.

Qua beeldvorming: Yesilgöz en Omtzigt willen duidelijk niet samen met Wilders voor de camera gezien worden. Gelukkig is er dan vdPlas die zich als een wethouder Hekking gedraagt. Deed me denk aan deze, vanaf 1:35.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik kan me nog herinneren toen Mark Rutte net partijleider was en in het begin moeite had met zich zichtbaar maken in tv-debatten. Hij zei toen een keer dat ie zich niet als een wethouder Hekking wilde opdringen. Juinen was toch wel een sterk item van Van Kooten en De Bie. "Zo zou Juinen een "Gedoogstraat" hebben, waar alles is toegestaan wat elders verboden is, zoals prostitutie en dergelijke. Het blijkt een landweg van 9 kilometer te betreffen, waar verder niets is." -- Wikipedia

Raul Alcala

Brekelmans lijkt me een eloquente, intelligente, snel denkende pragmatist, met oog voor detail en nuance. Had veiligheid in z'n portefeuille. Wordt nu minister van Defensie met Tuinman als staatssecretaris. Mooi duo, nu al.

Gijs Tuinman, commando, in Afghanistan gediend, officier in de rang van luitenant-kolonel van de Koninklijke Landmacht. Onderscheiden met de Militaire Willems-Orde en de Bronzen Leeuw.

"Dat majoor Gijs Tuinman (35) de Militaire Willems-Orde ontvangt, kwam voor geen van zijn collega’s als een verrassing. Voor voormalig Apache-vlieger Roy de Ruiter staat Gijs zelfs op eenzame hoogte. “Zijn kennis van het luchtoptreden is uitzonderlijk. Bij operaties ver van de thuisbasis met beperkte 'speeltijd' op de grond, haalde hij het maximale eruit en had op de minuut nauwkeurig zijn eenheid gereed voor de pick-up. Met name tijdens dit soort operaties zag je hoe effectief hij zijn team had voorbereid voor de uitzending.” 

Ook voor sergeant-majoor Mario staat Tuinmans benoeming buiten kijf. “Niemand kan om Gijs heen. Als hij op missie zijn operatieplan presenteerde, wist je dat hij over ieder detail had nagedacht. Zijn tactisch inzicht gaf vanaf het eerste moment veel vertrouwen bij de kerels.” Met plaatsvervanger Mario vormt Tuinman de perfecte combinatie tijdens Task Force 55-2. Op het eerste gezicht 2 enorme tegenpolen, maar tegelijkertijd elkaars beste maten. Mario was één van de weinigen die de bevlogen Tuinman af en toe kon terugfluiten. “Gijs schakelt ontzettend snel. Hij is altijd 10 stappen verder dan de rest. Zijn gedrevenheid is soms ook zijn valkuil. Dan kwamen we terug van een intensieve operatie en stond hij alweer in de Ops room voor de laatste inlichtingen. Daarom remde ik hem soms af.”

Er is één voorval in de VCO dat volgens Van Wiggen tekenend is voor de persoon Gijs. “Tijdens het parachutespringen in Amerika stootte hij zijn hoofd aan de vliegtuigklep en viel bewusteloos naar beneden. Zijn valscherm opende gelukkig automatisch, maar het moet een angstige ervaring zijn geweest. De volgende dag sprong hij gewoon weer mee. Incasseren, en weer doorgaan. Dat is Gijs.”

Dat achter zijn vriendelijke uiterlijk een koelbloedige leider schuilgaat, bewijst Tuinman in 2006. Hij vecht onverschrokken tegen de Taliban en krijgt voor zijn excellent leiderschap en dapper optreden de Bronzen Leeuw, de op één na hoogste dapperheidsonderscheiding. “Wat hij tijdens Task Force Viper heeft laten zien, was al Willemsorde-waardig”, vindt Van Wiggen. “Hij voelt aan wat tactisch nodig is en buit dat uit. Bovendien is hij een echte teamplayer.” 

Hup Gijs.

Laatst gewijzigd
kraamhol
SprintMaster
Niemand iets opgevallen bij de ministersverdeling? PVV 5 + BBB 2 = 7, VVD 4 + NSC 4 = 8. Terwijl bei...

God, wat mis ik die mannen!

esims2.0

"eloquente, intelligente"

En dan weet je al weer hoe laat het is en dat er een stukje Israël-propaganda komt. Ik denk dat op een of twee andere dubieuze figuren na, niemand dat nog serieus neemt. Fraai stukje trias politica ook, die titel van die video die ik verder niet aangeklikt heb. Video's vind ik überhaupt een verkeerde gewoonte in dit topic.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 46 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.