Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 47 ... 282 283
esims2.0

Ik kan me nog herinneren toen Mark Rutte net partijleider was en in het begin moeite had met zich zichtbaar maken in tv-debatten. Hij zei toen een keer dat ie zich niet als een wethouder Hekking wilde opdringen. Juinen was toch wel een sterk item van Van Kooten en De Bie. "Zo zou Juinen een "Gedoogstraat" hebben, waar alles is toegestaan wat elders verboden is, zoals prostitutie en dergelijke. Het blijkt een landweg van 9 kilometer te betreffen, waar verder niets is." -- Wikipedia

Raul Alcala

Brekelmans lijkt me een eloquente, intelligente, snel denkende pragmatist, met oog voor detail en nuance. Had veiligheid in z'n portefeuille. Wordt nu minister van Defensie met Tuinman als staatssecretaris. Mooi duo, nu al.

 

Gijs Tuinman, commando, in Afghanistan gediend, officier in de rang van luitenant-kolonel van de Koninklijke Landmacht. Onderscheiden met de Militaire Willems-Orde en de Bronzen Leeuw.

"Dat majoor Gijs Tuinman (35) de Militaire Willems-Orde ontvangt, kwam voor geen van zijn collega’s als een verrassing. Voor voormalig Apache-vlieger Roy de Ruiter staat Gijs zelfs op eenzame hoogte. “Zijn kennis van het luchtoptreden is uitzonderlijk. Bij operaties ver van de thuisbasis met beperkte 'speeltijd' op de grond, haalde hij het maximale eruit en had op de minuut nauwkeurig zijn eenheid gereed voor de pick-up. Met name tijdens dit soort operaties zag je hoe effectief hij zijn team had voorbereid voor de uitzending.” 

Ook voor sergeant-majoor Mario staat Tuinmans benoeming buiten kijf. “Niemand kan om Gijs heen. Als hij op missie zijn operatieplan presenteerde, wist je dat hij over ieder detail had nagedacht. Zijn tactisch inzicht gaf vanaf het eerste moment veel vertrouwen bij de kerels.” Met plaatsvervanger Mario vormt Tuinman de perfecte combinatie tijdens Task Force 55-2. Op het eerste gezicht 2 enorme tegenpolen, maar tegelijkertijd elkaars beste maten. Mario was één van de weinigen die de bevlogen Tuinman af en toe kon terugfluiten. “Gijs schakelt ontzettend snel. Hij is altijd 10 stappen verder dan de rest. Zijn gedrevenheid is soms ook zijn valkuil. Dan kwamen we terug van een intensieve operatie en stond hij alweer in de Ops room voor de laatste inlichtingen. Daarom remde ik hem soms af.”

Er is één voorval in de VCO dat volgens Van Wiggen tekenend is voor de persoon Gijs. “Tijdens het parachutespringen in Amerika stootte hij zijn hoofd aan de vliegtuigklep en viel bewusteloos naar beneden. Zijn valscherm opende gelukkig automatisch, maar het moet een angstige ervaring zijn geweest. De volgende dag sprong hij gewoon weer mee. Incasseren, en weer doorgaan. Dat is Gijs.”

Dat achter zijn vriendelijke uiterlijk een koelbloedige leider schuilgaat, bewijst Tuinman in 2006. Hij vecht onverschrokken tegen de Taliban en krijgt voor zijn excellent leiderschap en dapper optreden de Bronzen Leeuw, de op één na hoogste dapperheidsonderscheiding. “Wat hij tijdens Task Force Viper heeft laten zien, was al Willemsorde-waardig”, vindt Van Wiggen. “Hij voelt aan wat tactisch nodig is en buit dat uit. Bovendien is hij een echte teamplayer.” 

 

Hup Gijs.

Laatst gewijzigd
kraamhol
SprintMaster
#1150
Niemand iets opgevallen bij de ministersverdeling? PVV 5 + BBB 2 = 7, VVD 4 + NSC 4 = 8. Terwijl bei...

God, wat mis ik die mannen!

esims2.0

"eloquente, intelligente"

En dan weet je al weer hoe laat het is en dat er een stukje Israël-propaganda komt. Ik denk dat op een of twee andere dubieuze figuren na, niemand dat nog serieus neemt. Fraai stukje trias politica ook, die titel van die video die ik verder niet aangeklikt heb. Video's vind ik überhaupt een verkeerde gewoonte in dit topic.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik heb die Tuinman al best eens dingen horen zeggen dat het verhaal van die vliegtuigklep-klap inderdaad bevestigt.

Raul Alcala

Ja, ja, esims en romans maken weer eens indruk met hun analyses.

Thurau

Extra parlementair kabinet dat dus praktisch niks van buiten de kamerbankjes/Haagse stolp aantrekt. Wat een armoede. Lachen is het natuurlijk dat Sophie Hermans vice-premier wordt als beloning voor falen en dat Rutte's topadviseur van Weel aan de touwtjes gaat trekken op Justitie. Blijkt dus dat de vierde macht via Algemene Zaken en Justitie en ook BuZa met Veldkamp stevig het kabinet in haar greep houdt. Die boterzachte bezuiniging op de ambtenaren is nu al in de prullenbak. Daarnaast ronduit grappig hoe zeer de andere 3 Lientje buitenspel hebben gezet. Mona op Wonen en slechts Landbouw als ministeries voor je partij is lachwekkend. Je moet tenminste 1 ministerie in de zogeheten zeshoek hebben maar kennelijk is Big Agro daar niet van gediend.

Romāns Vainšteins

Wonen en boeren zijn natuurlijk communicerende vaten: die zullen wel proberen lekker door te gaan op beide fronten om dan straks 'huh, mocht dat níet?' te gaan zeggen. Óf wonen wordt gewoon geofferd zodat ook Bert-Jaap en Lottelien de 5e generatie koeienkillers vorm kunnen geven.

Thurau
Romāns Vainšteins
#1158
Wonen en boeren zijn natuurlijk communicerende vaten: die zullen wel proberen lekker door te gaan op...

Het bevestigd het beeld dat Lientje niks anders is dan een juichaapje voor Wilders, als je werkelijk een strategisch plan hebt binnen dit kabinet eis je 1 van de zware ministeries op. Erg vind ik het niet, want Mona moet je niet al te veel laten nadenken. Over huilbuien gesproken, er was veel aandacht voor die van Pieter maar in het Haagse is Fleur ook beroemd vanwege deze kwaliteit. Veel tissues nodig op Volksgezondheid als blijkt dat de wachtlijsten weer langer worden doordat met het half afschaffen van het eigen risicio het werk zich opstapelt voor minder personeel.

Romāns Vainšteins

Agema zou nog wel eens in conflict kunnen komen met haar fractie daaromtrent, oa vanwege het moeten werven van arbeidsmigranten om de sector draaiende te houden.

Romāns Vainšteins

Maar een vraag die eerder niet beantwoord werd maar nog wel speelt bij mij: wanneer Lientje en haar geldschieters erachter komen pontificaal genaaid te zijn. Schoof krijgt 'no/nein/non' op het bordje, fonds is foetsie en wonen en landbouw zitten beiden vast in hun verstrengelde houdgreep. Kan het kabinet dan de schouders ophalen bij hun uitstappen, er 4 nieuwe poppetjes inknallen en voortgaan met de banaan? Ze hebben immers nog genoeg over dan.

Romāns Vainšteins

Ik zou zeggen van niet: dan is het gewoon over, uit & stemmen toch? Met dan meer stemmen richting de BBB vanwege 'dapper genoeg om achter de idealen te blijven staan en stekker er uit te trekken'

esims2.0
Romāns Vainšteins
#1158
Wonen en boeren zijn natuurlijk communicerende vaten: die zullen wel proberen lekker door te gaan op...

Wat is nu precies je standpunt Romans? Moeten boeren maar wijken voor woningbouw en infrastructuur? Volgens mij is er in twee decennia van de vorige eeuw een gebied zo groot als Utrecht opgegaan aan woningbouw en infrastructuur. Moet het maar die kant op in Nederland? Onteigenen lijkt hier ook de gewoonste zaak van de wereld te zijn.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Over dat interview met Brekelmans:
Met het eerste heeft ie misschien een punt. Dat is vooral beeldvorming zoals hij zelf al aan geeft. Natuurlijk snapt iedereen dat men de drie Hamas leiders en twee Israelische leiders niet aan elkaar gelijk kan stellen.
Het tweede punt is vooral whataboutism. Door naar Assad en Maduro te wijzen probeert hij de aandacht te verleggen. 

Verder totaal niet eens met hem dat hierdoor het ICC gepolitiseerd wordt. Dat komt vooral omdat de VS, dat het hof ook niet erkend, zich zo duidelijk er tegen heeft uitgesproken. Ja duh! Dat Israel zelf de rijen sluit, kon je ook wel voorspellen. Het punt dat hij aanhaalt dat het geen genocide is, klopt. Daarvoor ligt de lat behoorlijk hoog en zal ook opzet bewezen moeten worden. Ondanks dat de Israeli's behoorlijk huishouden, heeft men de bevolking wel de kans gegeven te evacueren. Hoewel de indruk ook is dat je als Palestijn nergens echt veilig bent. Overigens is het aantal slachtoffers behoorlijk ongelijk verdeeld met 36.586 Palestijnen en 1.493 Isareli's, iets wat Brekelmans niet noemt.  (bron  Statistieken - The Rights Forum )

Kortom, eigenlijk geen enkele kritiek op Israel maar vooral het ICC in een kwaad daglicht zetten. Dat wordt dan ook het kabinetsbeleid. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
SprintMaster
#1164
Over dat interview met Brekelmans:Met het eerste heeft ie misschien een punt. Dat is vooral beeldvor...

Israel heeft een uitmuntend afweersysteem en IDF verschuilt zich niet tussen haar burgers en heeft itt Gaza wel schuilkelders.

Die verschillen in aantallen slachtoffers kan je Israël dan ook niet kwalijk nemen lijkt me.

SprintMaster

@Esims: nog zo'n BBB fabel, de landbouw moet vooral oprotten omdat er meer woningen moeten komen. Eerst probeerde men de asielzoekers de schuld te geven. Hier het ruimte gebruik in Nederland. Die kun je zelf ook binnen 1 minuut op je scherm hebben staan, tip Google ruimtegebruik Nederland landbouw. Dan zie dat 54% landbouw is en maar 13% bebouwing. Die extra woningen gaan misschien een keer 1% ruimte innemen.

Bron: Hoe wordt de Nederlandse bodem gebruikt? - Nederland in cijfers 2020 | CBS

 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins

Het demissionaire kabinet had al wat scheef beleid mbt deze kwestie en deze nieuwe variant vliegt en nóg veel bevooroordeelder in. Laat me raden: ze gaan de protesten nu allemaal 'keihard aanpakken' en 'in de kiem smoren', één voor allen allen voor één.

esims2.0

@SprintMaster: die afbeelding stond letterlijk in het stuk van Maaike van Charante en heb je daar vermoedelijk ook voor het eerst gezien. En die vond daar ook wat van. Zij overdrijft natuurlijk met de vergelijking met de indianen en Noord-Amerika, maar hoezo is het vanzelfsprekend dat, nu we in de knel komen, de boeren moeten inleveren omdat zij het meest bezitten?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Romans. Je punt?

Laatst gewijzigd
SprintMaster
Raul Alcala
#1167
Koop dat boek nu de btw nog lekker laag is.

Arnout Jaspers is een charlatan. Werd eerder al door Vollebroek aangepakt bij zijn eerste boek over stikstof. Zijn betoog zondag op WNL is al lang gedebunked op Twitter. Het begint al met selectief fragmenten aan elkaar plakken van Rutger Bregman om de kijker bang te maken.

Laatst gewijzigd
kraamhol
esims2.0
#1154
"eloquente, intelligente" En dan weet je al weer hoe laat het is en dat er een stukje Israël-p...

Je bent dus ook al anti-video? Oef, pittige lijst is dat aan het worden...

esims2.0
SprintMaster
#1171
Arnout Jaspers is een charlatan. Werd eerder al door Vollebroek aangepakt bij zijn eerste boek over...

Zei de flapdrol die nog niet eens het verschil tussen CO2 en stikstof weet (of althans die problemen door elkaar haalde) en sociale media als leidend beschouwt in dit debat. Gisteren kwam je er ook al zo onbesuisd in met betrekking tot het pulsvissen.

Nogmaals ik ben ook geen deskundige op dit gebied maar er zijn meer van dit soort tegengeluiden. Zoals een artikel van Ronald Plasterk. Die Maaike van Charante heeft in ieder geval het boek van Jaspers gelezen en allerlei tegenargumenten (meest op Twitter) in haar artikel besproken. Dat is een stuk evenwichtiger dan wat jij doet.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
SprintMaster
#1171
Arnout Jaspers is een charlatan. Werd eerder al door Vollebroek aangepakt bij zijn eerste boek over...

Tuurlijk joh

Raul Alcala
esims2.0
#1173
Zei de flapdrol die nog niet eens het verschil tussen CO2 en stikstof weet (of althans die problemen...

Spot on.

1 2 ... 47 ... 282 283

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.