Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 55 ... 283 284
SprintMaster

"Ik kijk maar weinig tv maar heb gisteren ook een paar van die gewraakte momenten van Faber gezien. Geen fijn persoon voor die post. Maar tussen de politieke correctheid van vóór Fortuyn en Faber zit wel een groot verschil. "

Omvolkingstheorie verspreiden, een ten onrechte geuite beschulding om moslims te bashen niet terug willen nemen, op kosten van de partij haar zoons bedrijf een paar opdrachten geven. Bij elke normale kabinetsformatie zou zo iemand meteen gewieberd worden. Ook de dame op ontwikkelingssamenwerking zou er uit gaan. Maar ja, men wil Wilders niet teveel voor het hoofd stoten want daar is de spoeling al heel dun. Via de achterdeur worden nu toch allerlei zaken wat genormaliseerd omdat het beschaafde deel van de coalitie er niet heel duidelijk afstand van neemt. Je zag gisteravond bij Omtzigt zichtbaar het ongemak om zich niet keihard erover uit te kunnen spreken. Dat is het grote gevaar en dat zal je ook in de media terug gaan zien. Mensen als Wierd Duk en Roderick Veelo zullen hun kans schoon zien om nog harder op het orgel te gaan en het beschaafde midden en links nog verder af te zeiken. Op SBS6 zie je een Jack van Gelder praten over zijn PVV stem alsof het de normaalste zaak van de wereld is. 

Een groot deel van de verwijten van (radicaal) rechts richting links dat men zo slap zou zijn t.o.v. de migratie is vooral ook beeldvorming. Het was nota bene Job Cohen die in 2000 (kabinet paars 2) verantwoordelijk was voor de strenge vreemdelingenwet, later door gezet door Verdonk. Dus nog voor de Fortuyn revolutie. En herinnert men zich nog de zaak Gümüs? Turkse kleermaker die met zijn gezin jarenlang illegaal in Nederland was. Er kwam een regeling maar omdat Gümüs niet kon aantonen dat hij zoveel jaar premie en belastingen had betaald moesten hij en zijn gezin van de staatssecretaris (een Pvda-er) het land uit.  

Asielzaak Gümüş - Wikipedia

Vanaf 2004 is Wilders vooral bezig geweest om ongegeneerd moslims te bashen (met dank ook aan 9-11 en de moord op Theo van Gogh). Het is keer op keer voor agitatie zorgen door elk incident maximaal op te blazen. Keer op keer demagogie met kreten als massa immigratie, islam tsunami enz. en altijd maar roepen om niet uitvoerbare maatregelen (grenzen dicht, moskees sluiten). Denkt men nu echt dat dat gaat helpen om mensen beter te laten integreren? Hoe harder men mensen de hoek in drukt hoe meer ze gaan vasthouden aan hun identiteit. Problemen die al sinds de jaren 70/80 spelen los je niet zo maar op. Speelt denk ik vooral in de wijken waar verschillende problemen zich opstapelen. Goed inburgeren en werken zijn stappen om vooruit te komen maar geen garantie. De spreidingswet is vooral door de VVD jarenlang tegen gehouden, ook dat was een manier om de ellende minder te maken. Wijkagenten werden weg bezuingd terwijl ze de ogen en oren zijn in een probleembuurt. Na het afschaffen van de spreidingswet zal men wel weer gaan roeptoeteren als een clubje veilige landers de boel weer een keer verzieken. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Wilders is heel onhandig met het brengen van zijn boodschap. Het is de toon waarop mensen afhaken en waarom hij jarenlang geen poot aan de grond kreeg. Maar dat wil nog niet zeggen dat zijn standpunten niet legitiem zijn. Met beladen termen als omvolken trekt links de discussie weer in de taboesfeer en dat vind ik eerlijk gezegd kwalijker. En kijk ook eens verder dan alleen Nederland, want dit is geen typisch Nederlands fenomeen.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik kan me nog een verkiezingsdebatje herinneren met onder anderen aan tafel Thom de Graaf van D66 en Pim Fortuyn. Die eerste zei dat het in Nederland niet zo moet zijn dat we als bonte was in de machine gaan en er rood-wit-blauw weer uitkomen. Waarop Pim Fortuyn reageerde dat dat helemaal niet zo verkeerd zou zijn. We moesten maar eens wat trotser zijn op onze eigen cultuur. En met het olijke gezicht dat hij daarbij trok, had hij menig kijker denk ik wel aan zijn kant.

Romāns Vainšteins

En sindsdien is dus het idiote idee ontstaan dat je was in een machine kan gooien om het er rood wit blauw uit te laten komen. Zonder enige aandacht of plan daarbij maar op bais van boos vingerwapperen en biddend dat ze dat dan maar gaan doen.

Wijsgeer

Precies wat Sprintmaster hierboven beschrijft. En als je maar hard genoeg mensen (of een groep mensen) in een bepaalde hoek drukt, dan gaan ze uiteindelijk ook echt wel in die hoek eindigen. 

Maar als je je in een hoek gedrukt voelt, dan ga je ook vechten als een kat in het nauw. En dan kun je natuurlijk de kat de schuld geven, maar of dat dan helemaal fair is...? En dan kun je ook uiteindelijk alle katten gaan verbieden, maar ook dat klinkt niet als een route naar succes.

Raul Alcala

Trots op je eigen cultuur wordt al snel uitgelegd als nationalistisch. Voor je het weer wordt Adolf van stal gehaald. In sport ben ik zeker nationalistisch ingesteld. Als Femke Bol als een razende roeland tekeer gaat, schreeuw ik haar vooruit. Bij m'n favoriete wielerploeg vind ik eigenlijk dat zo'n 40 procent van de renners Nederlanders moeten zijn. Eigenlijk is het patriotisme, trots zoals esims aangeeft.

Tegelijk kan ik ook genieten als Stoltz op de schaatsbaan iedereen naar huis rijdt.

'Normaliseren', een woord die de laatste tijd bewust als een soort wapen lijkt te worden gebruikt in de politiek, en zelfs daarbuiten. We moeten wmb het woord normaliseren niet normaliseren als iets niet naar je wens gaat.

esims2.0

En dan die dubbele moraal dat immigranten hun identiteit wel mogen houden door onder anderen het dragen van een hoofddoek, maar Nederlanders mogen zich niet druk maken over de verdringing van hun eigen identiteit. Want dan zijn ze xenofoob.

Ik vind die hoofddoek-bij-boa's discussie te gek voor woorden. Als ik naar een land ga waarvan ik weet dat ze moeite hebben met bepaalde gebruiken van hier, dan pas ik me aan. Geen enkel probleem. Maar omgekeerd wordt ons het gebruik van de andere cultuur opgedrongen, nota bene bij gezagdragers die neutraliteit behoren uit te stralen. En het lijkt ook wel alsof SprintMaster dat hele verhaal van het Iraanse meisje gemist heeft, met zijn opmerking dat het geen symbool voor onderdrukking is. Want hier natuurlijk niet, daar wel. En waarom hier dan zo moeilijk doen als je hem niet mag dragen?

Laatst gewijzigd
SprintMaster

"'Normaliseren', een woord die de laatste tijd bewust als een soort wapen lijkt te worden gebruikt in de politiek, en zelfs daarbuiten. We moeten wmb het woord normaliseren niet normaliseren als iets niet naar je wens gaat."

Voor jou, wie zei ook al weer: "Als een ontwikkelde democratie wordt afgebroken, gebeurt dat niet met één grote klap, maar heel geleidelijk, met kleine stukjes. Telkens brokkelt er wat af. En het griezelige is dat we het daardoor bijna niet in de gaten hebben." Spoiler alert: het was niet Frans Timmermans. 

En zie wat er nu gaande is... 

esims2.0

Haha Jack van Gelder had met een papieren zak over zijn hoofd naar het stemlokaal moeten gaan begrijp ik. Bizar om stemmen op de PVV als normaliseren te zien, ook al heb ik zelf ook wel wat weerstand tegen die partij.

Raul Alcala

Geen idee. Jack van Gelder?

Romāns Vainšteins

Het toppunt van normaliseren hebben we voorlopig wel bereikt met eerst een geheim agent vicepremier proberen te maken om hem bij ontdekking te vervangen voor iets dat allo allo en een kampbewaarster in zit.

Raul Alcala

Het normaliseren van wat?

Romāns Vainšteins

Trouwens, er moet ook nog even blijken wat Wilders met Mr Mossad gaat doen in zijn partij. Straks vernemen we de prinsjesdagstatus nog uit de waffel van Netanyahu. Eenmanspartijtje wordt dat.

Laatst gewijzigd
Thurau

Jack van Gelder is een symbool van de huidige meningen diarree op TV en overige media. Kennis van zaken hoef je niet meer te hebben maar je deint lekker mee op het zgn volksgevoel. Derksen is daar de koning in maar Jack die geen genoegen nam met zijn dikke pensioen van NOS, Tros en Ziggo is de perfecte opvolger. Iemand die anderen de maat neemt over uiterlijk maar zelf als een zeeleeuw met zonnebank verslaving daar aan tafel zit en wat uitspuugt qua makkelijk scoren. 

Thurau
Romāns Vainšteins
#1363
Trouwens, er moet ook nog even blijken wat Wilders met Mr Mossad gaat doen in zijn partij. Straks ve...

De foreign agent mag/moet blijven zitten van Geert. Er is geen reservebank meer van kandidaten en dus moet Gidi terug naar de kamerbankjes. Tandenknarsend, dat wel maar hij mag naast Dion zitten. Dat verzacht de pijn aanzienlijk LOL Overigens wordt Fleur de nieuwe vice-premier over wie de leider deze lieve woorden sprak: “Fleur Agema is vicefractievoorzitter af en volgens ingewijden in de hiërarchie gedaald. In mailverkeer dat het AD mocht inzien,schildert Wilders haar af als ‘dommer dan dom’. Perfect dus als vice-Premier.

Raul Alcala

Rechtse humor normaliseert fascisme

Ik lees normaalgesproken 1x per dag wat reacties op joop.nl. En weet ik weer waarom.

De laatste tijd denk ik soms dat ik hier op wf met Joop reaguurders communiceer.

Raul Alcala

Thurau kerel, je zou serieus eens een uncut moeten proberen. Onsamenhangende fantasyverhalen zijn daar ook de norm. Vraag maar aan Ayuso.

Thurau
Raul Alcala
#1367
Thurau kerel, je zou serieus eens een uncut moeten proberen. Onsamenhangende fantasyverhalen zijn da...

Zoals je zelf altijd zegt: Niet zo lichtgeraakt doen was maar sarcastisch bedoeld dibbes. Ik kan toch ook niet helpen dat Geert een mening heeft over Fleur, en waarom zou die niet kloppen dan?

Thurau
Raul Alcala
#1366
Rechtse humor normaliseert fascisme Ik lees normaalgesproken 1x per dag wat reacties op joop.nl. En...

Nu dat is raar, want jij communiceert niet. Was dat het geval hadden we hier veel meer inhoudelijke discussie kunnen hebben. In plaats daarvan gooi jij weer wat filmpjes van Peterson online of liedjes gewoon om de boel wat te ontregelen. Is niet erg maar ook niet bepaald het gedrag dat een oprechte interesse in uitwisseling van standpunten doet vermoeden.

Raul Alcala

Het woord 'dibbes' zou ik nooit hanteren.  Net als dat ik nooit "aantrekkelijk wijf" zou zeggen. Het is of eem 'lekker wijf' of een "aantrekkelijke vrouw'.

Enfin, ik geef je een oprecht compliment. Doe er mee wat je niet laten kan.

Raul Alcala

Nog een filmpje maar dan. Koop z'n boek, voor de belachelijke btw verhoging op boeken ingaat, waarmee genormaliseerd wordt.

Raul Alcala

Romāns Vainšteins

Nee dank je.

het topic:

'jullie zijn onverdraagzaam!' 'Wat? Jullie zijn juist onverdraagzaam dat je onverdraagzaamheid niet verdraagt! Wat? 'Jullie zijn onverdraagzaam door onverdraagzaam zijn ten opzichte van onverdraagzaamheid niet verdragen!'

zie ik eveneens als randzaak. Dat hele vrije meningsuiting- vraagstuk is een op hol geslagen draaideur die ik liever aan profs zoals Ruben Oppenheimer en Jos Collignon laat. 

esims2.0

"Ik heb arbeidsmigranten die er een (véél) sterker netwerk, inclusief verregaande hulp, steun en toeverlaat, op nahouden dan rasnederlanders die er helemaal zelf voor staan en voor alles naar de overheid wijzen."

Jammer dat Ali B nu zo in opspraak is want anders had je die ook nog kunnen opvoeren als schoolvoorbeeld van perfect geslaagde integratie. Als reactie op het multiculturele drama van Paul Scheffer.

Raul Alcala

De nada. Jos Collignon, die normaliseert jodenhaat. Ok.

'woke-revolutie eet zijn eigen kinderen op’, schrijf je. Als hoopgevende boodschap: er komt een eind aan?

"Ik heb contact gezocht met een Noorse feministe. Zij botste met een transvrouw met een penis, die vond zij niet in een vrouwenkleedkamer toegelaten zou mogen worden. Ze is voor die opmerking aangeklaagd, opgepakt, drie uur verhoord. Ze riskeerde drie jaar gevangenisstraf voor transfobie en haat zaaien. Na zo’n acht maanden onderzoek heeft de Noorse justitie de zaak geseponeerd. Er is dus nog hoop.”

Dam ben ik soms liever conservatief dan progressief.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 55 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.