Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 56 ... 391 392
esims2.0

@Romans jij bagatelliseert alles waar je het niet mee eens bent tot randzaken. Ook al werd Paul Scheffer later in de discussie aangehaald dan de tegenvoorbeelden die jij kende; die voorbeelden zijn net zo goed randzaken, of eigenlijk niet representatief voor de situatie.

Romāns Vainšteins

Dus waarom komt men dan steeds met van die onnozele 'voorbeelden' die er vaak nog finaal naast zitten ook? Maak het wat breder en denk eens in oplossingen.

Hoe voorkom je toekomstige Ali B's?

Hoe gaan we, ondanks de opmars van kattige penisvrouwen, in 2035 nog gezellig allemaal naar de WC?

esims2.0

Het voorbeeld van Ali B was ook niet erg serieus bedoeld. Maar hij gold wel heel lang als een troetelallochtoon en er zijn natuurlijk meer voorbeelden. Zoals Aboutaleb, hoewel ik dat verhaal van zijn dochters niet kende. Wel een tegenvaller.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar waarom noem je hem dan als voorbeeld? Dan ga je gewoon voor de bijl.

'troetelallochtoon' vind ik trouwens best wel een lastige term, sowieso betuttelend en ook nog eens wat hypocriet.

moesten ze nou integreren of niet? Wat is het nou?

Laatst gewijzigd
esims2.0

Omdat ik de voorbeelden als argument waarmee jij het ongelijk van Jeroen Pauw wilde aantonen, ook al niet erg serieus nam.

esims2.0

Aboutaleb noemde lang geleden boerka's carnavalskleding :)

Raul Alcala
esims2.0
@Romans jij bagatelliseert alles waar je het niet mee eens bent tot randzaken. Ook al werd Paul Sche...

Daarnaast produceert romans vooral herenscheten om z'n PVV onderbuik te ledigen, denkende dat ambtenaren het regeer accoord niet hoeven uit te voeren. Want, zo werkt dat in Nederland 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
De nada. Jos Collignon, die normaliseert jodenhaat. Ok. 'woke-revolutie eet zijn eigen kinderen op&...

Wederom verwar je hier kritiek op de staat israel met jodenhaat. Doe nou eens niet.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
De nada. Jos Collignon, die normaliseert jodenhaat. Ok. 'woke-revolutie eet zijn eigen kinderen op&...

Wederom verwar je hier kritiek op de staat israel met jodenhaat. Doe nou eens niet.

EDIT: geen idee waarom dit dubbel is gepost.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Als de coalitie uberhaupt al dat vage 'we bedelen alles wel voor elkaar in Brussel' flutakkoord, na afwijzing, weet om te zetten richting beleid? Dan gaan met name Faber en Klever enorme weerstand vanuit hun eigen apparaat ervaren. Daar werken namelijk heel erg weinig mensen die ook maar iets op hebben met waarvoor de PVV staat. 

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
Als de coalitie uberhaupt al dat vage 'we bedelen alles wel voor elkaar in Brussel' flutakkoord, na...

Inderdaad: mensen die bezig zijn met asiel en migratie doen dat doorgaans niet omdat ze migranten het land uit willen schoppen. En ik kan me ook voorstellen dat het heel frustrerend is als je moet werken voor een minister van een partij die jouw cijfers en rapportages niet serieus neemt, en niet verder komt dan "tsunami" en "we worden overspoeld met gelukszoekers"...

Ik denk dat de oppositie gewoon lekker stil moet blijven zitten, en deze treinramp zichzelf moet laten voltrekken. Zodat ze niet links de schuld kunnen geven van het ontsporen van deze trein op een doodlopend stuk rails.

esims2.0

"Op Schiphol aan die slurf. Geen paspoort meteen weer terug het vliegtuig in. Hier komen geen echte asielzoekers."

Zei Pim Fortuyn. Ben jij trouwens ook iemand met een allochtone achtergrond Wijsgeer? Want het vorige gekleurde verhaaltje doet dat vermoeden. Nul inhoudelijk.

Laatst gewijzigd
Thurau

Oppositie moet inderdaad strategisch opereren en niet de kastanjes uit het vuur gaan halen voor VVD en NSC. Een voorbeeld is Oekraine, de PVV stemt nu tegen elke motie die steun uitspreekt voor dat land in haar strijd tegen Rusland. Dat doen ze omdat bv PVDAGL er voor zorgt dat die steun er toch komt. Timmermans liet naar mijn mening terecht weten dat dit in de toekomst geen automatisme meer zal zijn, en dan krijg je de strijd in de coalitie zelf. Zoals het ook hoort. Laat ze maar eens met de billen bloot gaan. Overigens rommelt het al gigantisch bij de VVD, nu pas realiseren ze zich wat het daadwerkelijk inhoudt en misschien nog belangrijker dan het principe, dat telt nooit voor VVD'ers, is er het besef dat electoraal er alleen maar verlies valt te noteren.

Thurau
esims2.0
"Op Schiphol aan die slurf. Geen paspoort meteen weer terug het vliegtuig in. Hier komen geen echte...

Van de man die vond dat Joden alles in de VS controleerden omdat hij dat van zijn leraar op de middelbare school gehoord had is die kritiek op anderen mbt inhoud nogal potsierlijk. En vanwaar ineens die obsessie met Pim, die overigens zo een hekel had aan Marokkanen dat hij graag met minderjarige jongens uit datzelfde Marokko aan de gang ging in de diverse dark rooms. Niet echt een lichtend voorbeeld zoals zijn volgers dat zagen.

esims2.0

Wat heeft de invloed van de Joodse lobby op de politiek van de VS (wat gewoon een feit is) hiermee te maken? Ook nogal kinderachtig om het priveleven van Fortuyn erbij te halen om hem zwart te maken. Overigens is dat voorbeeld te kinderachtig voor woorden, maar ik heb geen zin om daar woorden aan te besteden.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
esims2.0
"Op Schiphol aan die slurf. Geen paspoort meteen weer terug het vliegtuig in. Hier komen geen echte...

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ben een autochtone Nederlander, maar heb inmiddels wel de nodige tijd in het buitenland gewoond. Waarbij ik zelf heb ervaren hoe het is om als buitenlander een plek te vinden in een nieuwe cultuur / samenleving. Dus in die zin zou je me allochtoon kunnen noemen.

En dan? Telt de mening van een allochtoon niet mee? Of waarom vertel ik onzin? Of denk je werkelijk dat mensen die in de asielketen werken, dit doen omdat ze een pleurishekel hebben aan asielzoekers? En dat ze PVV stemmen omdat ze van binnenuit zien dat juist dié partij met échte oplossingen komt? 

Ik heb inmiddels genoeg gezien om te weten dat je bepaalde migratiestromen niet kunt stoppen. Namelijk dié stroom van mensen die wanhopig zijn om welke reden dan ook, en op zoek naar een beter leven. Ze stappen niet voor niets in gammele bootjes: dat doe je niet voor je lol of het avontuur.

De stromen die je wel kunt reguleren zijn de studiemigratie en arbeidsmigratie. Simpelweg omdat daar de factor "wanhoop" niet of nauwelijks een rol speelt. Maar daar moet je wel bepaalde politieke keuzes voor durven maken...

Romāns Vainšteins

Maar op het gebied van studiemigratie, arbeidsmigratie en ook liefdesmigratie heb je als EU bewoner sowieso maar ook als international gewoon het recht en de mogelijkheden om je in de Nederlandse cultuur in te voegen, wettelijk. Hoe hard Henk, Ingrid en wie verder ook daar om gaan zitten huilen.

en de vlieger luidkeels mee kunnen zingen kan je niemand verplichten.

esims2.0

"en de vlieger luidkeels mee kunnen zingen kan je niemand verplichten."

Assimileren is iets anders dan integreren. Maar ik kreeg de indruk dat in dit topic het andersom is dan werd gezegd: de nieuwkomers zetten de autochtone Nederlanders in de hoek. Vandaar die eerdere vraag aan Wijsgeer.

Romāns Vainšteins

hoe zetten nieuwkomers 'de autochtone Nederlander in de hoek' dan?

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
Maar op het gebied van studiemigratie, arbeidsmigratie en ook liefdesmigratie heb je als EU bewoner...

Het wordt natuurlijk een stuk complexer als je een huisvestingsprobleem hebt. Want met genoeg betaalbare huizen haal je denk ik een heel belangrijk stuk brandstof weg in deze discussie. 

Als je iets wilt doen aan de beschikbaarheid van betaalbare woningen, maar bouwen is lastig, dan moet je kijken naar je instroom. En op dat moment is het gewoon heel vreemd om het tekort aan woningen toe te schrijven aan een groep die slechts 10% van de totale instroom beslaat. En waar je ook nog eens weinig aan kunt doen om de redenen die ik hierboven beschreef.

Terwijl, als je geen grote distributiecentra meer neerzet hier, dan komen hier ook geen Poolse heftruckchauffeurs naar toe. Maar ja, dan hebben we natuurlijk ook niet alles wat we vandaag bestellen morgen al in huis....

Romāns Vainšteins

Daar zit dus de crux, om daadwerkelijk wat aan arbeidsmigratie en daarmee de huisvesting te dien dien je simpelweg op economie in te gaan leveren.

Ik ben helemaal voor hoor, scherp het mes in de onnodige spulletjes, nutteloze bloemetjes en overbodige burgertjes.

Romāns Vainšteins

En dat met die huisvestingproblemen en Henk en Ingrid die Sebastiaan en Lotte tot op hun 30e op de lip wonen heeft. Allemaal heel lullig maar doet niets af aan het feit dat wettelijk gezien Bogdan en Anca hen de pas afsnijden mogen. De EU en het recht op vrij verkeer zijn er niet voor niets en wie precies de grootste maatschappelijke meerwaarde levert is subjectief.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Als het aan de huidige coalitie ligt, krijgen vluchtelingen met een verblijfsvergunning binnenkort geen voorrang meer op een sociale huurwoning. Dit plan baart gemeenten grote zorgen, blijkt uit onderzoek van Pointer.

Romāns Vainšteins

Tuurlijk baart dat enorme zorgen want je zit dan met burgers opgescheept die ondanks verkrijgen van status in een opvang blijven zitten. Die kunnen dan hun leven niet verder op poten zetten en maken zeer verhoogde kans om in de sociale onderlaag 'aan het infuus' terecht te gaan komen.

Raul Alcala

Dan moeten er meer sociale huurwoningen gebouwd worden. En niet achteraf klagen. En minder instroom natuurlijk 

Noordwijk – Voor elke sociale huurwoning die niet in het nieuwe appartementencomplex op het Gat van Palace komt, moet de projectontwikkelaar 50.000 euro vergoeden aan de gemeente Noordwijk. Dat heeft het college van B & W besloten.

Dus wat doet de projectontwikkelaar?

Waarom wordt den haag niet opdrachtgever voor alle projecten in het land en wordt de verhouding sociale huurwoningen en andere woningen niet strikt door hen bepaald?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 56 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.