Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 58 ... 285 286
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1415
Romans jij deed het voorkomen alsof iedere wereldburger het recht heeft om zich in Nederland te vest...

zo lang ruim 50% van de grond door de boeren wordt gebruikt is Nederland bij lange na niet volgebouwd. Huil niet zo daarover man.

Thurau
Raul Alcala
#1423
Ik bezig genoeg inhoud. Het gaat niet om Mona. Je continue aanvallen, terecht of onterecht, op de po...

Beetje pot verwijt ketel vind je niet? Je eigen aanvallen op anderen laat je voor het gemak even buiten beschouwing. Iedereen buiten je PVV bubbel is een onbenul. Dan anderen de maat nemen is nogal lachwekkend. 

Raul Alcala

Nee hoor,  ik vind jou politiek gezien geen onbenul.  Romans vind ik wel een veel leuker persoon dan jij, en dat telt veel meer voor mij.

Je continue persoonlijke aanvallen naar poppetjes in het nieuwe kabinet vind ik fascinerend. Daarnaast hang je wel regelmatig de fantast uit.

Raul Alcala

Wat stem jij eigenlijk Thurau? De D66 van de weergaloze bijna ex Minister van Defensie Ollongren?

Het privé kwestie argument wordt wel vaker gebezigd in De Haag.

 

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1426
zo lang ruim 50% van de grond door de boeren wordt gebruikt is Nederland bij lange na niet volgebouw...

Haha het zit je wel dwars he, van die boomerang.

We hebben 3,5 miljoen hectare nodig om alle Nederlanders te voeden Leopardo, dus vanavond maar een halve gehaktbal denk ik zo.

Raul Alcala

Wonen met Mona

'Mona Keijzer gaat heilige huisjes omver schoppen.

Het moet voor Mona Keijzer (55) als een overwinning voelen dat ze Hugo de Jonge (CDA) opvolgt als woonminister.

Keijzer stapte over van het CDA naar BBB en wordt namens die partij minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening en zelfs vicepremier.

Afgaande op wat ze eerder zei over de bouwplannen van De Jonge gaat er wel wat veranderen. Belangrijkste punt is dat Keijzer af wil van het dogma, dat een derde van de nieuwbouw sociale woningbouw moet zijn. Dat zorgt er immers voor dat bouwers en ontwikkelaars zich terugtrekken uit projecten.

Door alle gestegen kosten zijn die niet renderend te krijgen.

Keijzer is ook een fel tegenstander van de regulering van de middenhuur, een zaak die haar voorganger zo belangrijk vindt. Ze is bang dat particuliere beleggers hun huurhuizen gaan verkopen (vindt nu al plaats), doordat het rendement op verhuur onder druk komt te staan.

Dat zal tot nog minder woningen voor de middenhuur leiden. Keijzer zei recent in de Tweede Kamer: ‘De fractie van de BBB is vóór betaalbare huren en ook vóór het reguleren van het middensegment, maar niet op de manier die Hugo de Jonge voor ogen heeft.’

De wet die de middenhuur moet regelen (op 18 juni wordt die door de Eerste Kamer behandeld) schendt volgens haar bovendien het eigendomsrecht. Volgens Keijzer ‘is dat eigenlijk de moeder van de grondrechten’.

Toen haar aanstaande benoeming bekend werd, ging er dan ook een voorzichtig gejuich op in de vastgoed- en bouwwereld. Daar verheugen ze zich op het mogelijk loslaten van de bijna heilig verklaarde verdeling bij nieuwbouw, waarbij 30 procent van de huizen voor sociale huur bestemd moet zijn.

Die praktijk lijkt ook van de zotte soms. Bijvoorbeeld bij kleinere bouwprojecten in de binnensteden. Bouwen in de stad is duur en komt nooit van de grond als er ook nog goedkope huizen moeten komen die te weinig opleveren.

SNELLER BOUWEN

Keijzer is wel een voorstander van de komende regiewet. Die moet nog worden behandeld door de Tweede Kamer. De wet moet ervoor zorgen dat er sneller kan worden gebouwd en dat de minister makkelijker gebieden kan aanwijzen waar dat gebeurt.

Het Hoofdlijnenakkoord rept in elk geval van maatregelen die investeringen in private huur, middenhuur en vrije huur aantrekkelijker moeten maken. Keijzer wil daarmee aan de slag.

Ze wil ook dat er een nationaal noodplan voor de woningbouw komt en dat er regels worden geschrapt. Als dochter van een bouwvakker en commissaris bij het Volendamse bouwbedrijf HSB is Keijzer vertrouwd met de sector.

Maar ze heeft ook wat hobbels te nemen.

Want wat wil BBB precies met de woningbouw? Volgens de partij moet er vooral in de stad worden gebouwd, niet op het platteland. Weilanden zijn verboden bouwgrond. Bouwers moeten meer vrijheid krijgen, maar boeren mogen daar geen last van hebben, vindt de BBB. De partij levert niet alleen de bouwminister, maar ook de minister van Landbouw. Extra huizen en groen (weiland) behouden, gaan niet echt samen, menen bouwers en projectontwikkelaars.

SCHUREN MOETEN HUIZEN WORDEN

Woningbouw moet anders en simpeler, zegt Keijzer daarover. Zo vindt ze dat er ruimte moet komen om leegstaande schuren om te bouwen tot woningen.

En dan zijn daar nog alle duurzaamheidseisen. Daar heeft Keijzer ook niet veel mee. Die maken bouwen te duur, vindt ze. Veel axioma’s van de vertrekkende bouwminister De Jonge staan zo op losse schroeven.

Enerzijds maakt dat de betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van de overheid niet groter. Maar aan de andere kant was het beleid soms zo rigide, dat de bouw van nieuwe huizen sterk terugviel. En dat kan echt niet bij de huidige woningnood.'

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1387
Wederom verwar je hier kritiek op de staat israel met jodenhaat. Doe nou eens niet.

"Als mijn krant, de Volkskrant, op de dag van de herdenking van de Kristallnacht een spotprent plaatst met de boodschap dat de Joden het antisemitisme zelf verzinnen als onderdeel van de zogenaamde 'lange arm' van Israël, dan is een grens bereikt", schrijft hij.

Romāns Vainšteins

Bereiken van grenzen... hmmmm, zet Frau Faber er op anders.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1430
Haha het zit je wel dwars he, van die boomerang. We hebben 3,5 miljoen hectare nodig om alle Nederl...

Nee hoor, zoveel hebben we helemaal niet nodig. De boeren beheren ruim de helft van de Nederlandse grond en we produceren véél meer dan we eten (zie plaatje). Daarnaast, als de boeren zich meer zouden richten op landbouw ipv veeteelt hebben ze ook minder ruimte nodig voor dezelfde voedselproductie. Dus geen idee hoe je bij 3,5 miljoen hectare komt, wel een mooi verzinsel zonder onderbouwing overigens. 

We kunnen prima met een paar procentjes minder landbouwgrond waar dan huizen op komen. Op een paar procent van het Nederlands oppervlak kan je immers al tienduizenden, zo niet honderdduizenden huizen kwijt.

Il Leopardo della Primavera

Kwam ook nog een mooi diepte-interview met Faber tegen trouwens.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1432
"Als mijn krant, de Volkskrant, op de dag van de herdenking van de Kristallnacht een spotprent plaat...

Nee, de spotprent levert slechts kritiek op dat Israel de protesten tegen het vermoorden van tienduizenden mensen in Gaza en de oorlog die ze daar voeren framed als antisemitisme. Protesteren tegen het vermoorden van mensen in Gaza =/= antisemitsme. Kritiek op de Israelische regering ook niet. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ze is zo ongelofelijk dom en onsportief die Faber, kidnapt het hele bordes nieuws nu en gaat straks bij elk interview geweldig voor lul staan

Raul Alcala

Het citaat van Asscher die ik hier plaatste doet veel meer recht aan de spotprent, dan jouw 'analyse' er van. En wel meer verstandige mensen vinden dat.

Jos is een rare jongen.

 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1438
Het citaat van Asscher die ik hier plaatste doet veel meer recht aan de spotprent, dan jouw 'analyse...

Hij bagateliseert antisemitisme niet, hij zegt slechts dat Israel de protesten tegen de oorlog onterecht framed als antisemitisme. 

 

Beide dingen kunnen namelijk naast elkaar bestaan: zowel het antisemitisme kan toenemen terwijl daarnaast de staat Israel het ook nog eens gebruikt om de protesten te framen. Beide zijn waar overigens, jammer genoeg.

Laatst gewijzigd
esims2.0

"In de discussie over de Nederlandse exportpositie van landbouwproducten wordt er vaak gewezen naar dat onze boeren zoveel voedsel produceren, waardoor we na de Verenigde Staten de tweede landbouwexporteur ter wereld zijn. Met een dergelijk hoge positionering is de algemene veronderstelling dat we de eigen landbouwvoedselkraan wel een beetje dicht kunnen draaien en minder hoeven te produceren. Die veronderstelling is onjuist. De huidige Nederlandse consumptiebehoefte is namelijk groter dan ons landbouwareaal aan voedsel opbrengt. Dat blijkt uit cijfers en onderzoek van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL), Centrum Landbouw Onderzoek (CLO) en Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Voor de totale consumptie had Nederland in 2017 volgens CLO een landgebruikvoetafdruk van 10,44 miljoen hectare ofwel 0,61 hectare per persoon.

De landoppervlakte van Nederland is slechts 3,37 miljoen hectare groot. We gebruiken dus drie keer zoveel ruimte."

https://www.vork.org/artikel/698309-nederland-heeft-te-weinig-landbouwgrond-om-eigen-bevolking-te-voeden/

Thurau
esims2.0
#1440
"In de discussie over de Nederlandse exportpositie van landbouwproducten wordt er vaak gewezen naar...

Wiens brood met eet, wiens woord men spreekt. Door wie werd vork ook al weer uitgegeven?

Thurau

https://dekanttekening.nl/columns/de-idealen-van-nsc-kunnen-op-de-schroothoop/

Deze man heeft een feilloze analyse in huis over NSC. Echt een aanrader.

Raul Alcala

Je vergeet voor het gemak de lange arm en het ze verzinnen het suggestie argument.

Natascha van Weezel ken je toch wel? Voor de duvel niet bang.

"Als deze man ook maar twee dagen mijn huidige leven zou leiden, zou hij misschien zijn mond houden over ‘zogenaamd antisemitisme’. Want ja, dat is er. Overal. De hele dag. En ik heb helemaal niets met de Israëlische regering te maken. Ik ben een NEDERLANDSE JOOD!"

Joske reageert op Natas 

Over de pro palestina protesten ga ik het hier niet met je over hebben.  Dat gaat gierend uit de klauwen lopen. 

Hoe is het trouwens op Ratboud?

Laatst gewijzigd
esims2.0
Thurau
#1441
Wiens brood met eet, wiens woord men spreekt. Door wie werd vork ook al weer uitgegeven?

Dit bevestigde bij mij een ander beeld. Ik wilde er toen niet flauw over doen, maar dit was niet de eerste keer. Een d/t spellingsfout kan iedereen overkomen met een haastig getypt bericht, maar niet in een zin als deze.

Maar het was een bevestiging dat je voortdurend reageert met niet-inhoudelijke argumenten. Dat deed je bij Maaike van Charante (toen het stikstofinhoudelijk lastig werd, begon je over de koningin van de omvolkingstheorie), vandaag haalde je op een volkomen onbegrijpelijke manier de invloed van de Joodse lobby op de politiek van de VS erbij in de immigratiediscussie, en daarna het priveleven van Pim Fortuyn. En nu begin je meteen bij dat artikel over agrarisch landgebruik over dat de uitgevende instantie wel bevooroordeeld zal zijn en die cijfers dus niet kloppen.

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
#1444
Dit bevestigde bij mij een ander beeld. Ik wilde er toen niet flauw over doen, maar dit was niet d...

Je doet wel flauw, je noemt anderen flapdrol als ze het niet met je eens zijn. Reageert nogal neurotisch op spelfouten, mijn God wat een drama, en je voortdurende anecdotes over bv jouw blik op de Joodse gemeenschap en haar vermeende almacht in de wereld duidden op een vooringenomenheid die je mij verwijt. Dan ga je dus artikelen plaatsen die in je straatje passen maar die net als de meeste argumenten hier van de deelnemers (dus ook mijzelf) vooral hun weerklank vinden in je eigen bubbel. Ik ben mij bewust van mijn tekortkomingen (inclusief spelling). Jij ook van de jouwe?

esims2.0

Normaal gesproken zou ik 'flapdrol' ook niet in een discussie gebruiken, want je argumenten worden er niet sterker door. Maar het was een reactie op dat SprintMaster wetenschapsjournalist Arnout Jaspers een "charlatan" noemde zonder enige reden. En later noemde je dat ook nog eens "inhoudelijk weerwoord".

Klootje Kriekeljon

Thurau: hoop paniek en overtrokken gedoe voor iemand die rust aan de zijlijn predikt. 

RV: Spreekt in zijn al weken durende marathontirade over de PVV wat je krijgt als je mensen in een hoek blijft drukken.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

en daar houden ze bij de pvv niet van nee, mensen in een hoekje drijven.

Trouwens beoordeel ik ze ook met name op wat ze nu doen: luchtkastelen verkopen (immigratie) , hun electoraat uitverkopen (bestaanszekerheid, hallo bedrijven) en, met name, besmette clowns afleveren als bewindspersonen. Met als klapper geen extra 15 min krijgen van hun stemmers afgelopen EU verkiezingen kan je wel stellen dat ze harder falen dan hazen met faalangst.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik geef hier gewoon mijn politieke mening en die luidt: pvv kan niks en dat zal blijken ook. Die stemmen horen bij Jimmy thuis en ik ga er van uit dat dat ook gebeuren gaat, op termijn. Uiteindelijk duurt eerlijkheid toch het langst.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1444
Dit bevestigde bij mij een ander beeld. Ik wilde er toen niet flauw over doen, maar dit was niet d...

Jij reageert op mij ook regelmatig niet-inhoudelijk en begint regelmatig over andere zaken. Sowieso is Vork geen valide bron op dit gebied natuurlijk. Iets van wij van wc-eend..

1 2 ... 58 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.