Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 59 ... 285 286
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1443
Je vergeet voor het gemak de lange arm en het ze verzinnen het suggestie argument. Natascha van W...

Nogmaals: beide zaken zijn waar en dat kan prima naast elkaar. 

-ja, antisemitisme is helaas meer geworden.

-ja, de Israëlische regering framed demonstraties tegen de Israëlische regering en hun oorlog als antisemitisch. 

(en ja, Israël heeft een lange arm, zie bv Gidi)

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik ben het met Raul eens dat het wel erg over de PVV en over de poppetjes gaat. Volgens mij hebben heel veel kiezers PVV gestemd ondanks het imago van de partij en Wilders. En daar wordt hier een beetje omheen gepraat, met xenofobie en dergelijke. In Duitsland zie je ook de opkomst van een partij als AfD, die volgens mij nog een stukje erger is. Een weldenkende Duitser is denk ik sterk geremd in het uiten van zijn mening, vanwege het oorlogsverleden. Dus het ongenoegen is misschien nog niet eens goed zichtbaar. Het is als een bal die je onder water probeert te drukken. Ontkennen van het gevoel bij veel kiezers heeft op de lange termijn kwalijkere gevolgen dan het nu serieus nemen.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1452
Ik ben het met Raul eens dat het wel erg over de PVV en over de poppetjes gaat. Volgens mij hebben h...

Welk gevoel bedoel je?

esims2.0

Het gevoel over de instroom van asielzoekers.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1454
Het gevoel over de instroom van asielzoekers.

En wat is dat gevoel precies?

Raul Alcala

Tijd voor wat ontspanning nu de gemoederen weer wat lijken op te lopen. 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1456
Tijd voor wat ontspanning nu de gemoederen weer wat lijken op te lopen. 

Ah, de eeuwige inhoudelijke reaguurder raul!

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1450
Jij reageert op mij ook regelmatig niet-inhoudelijk en begint regelmatig over andere zaken. Sowieso...

Dit had ik nog niet gezien. Is dit je weerwoord? Het artikel heeft het over een algemene misvatting en legt die ook uit. Maar het is blijkbaar lastig om je eigen ongelijk toe te geven, en daarom kloppen volgens jou de cijfers dus niet.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1455
En wat is dat gevoel precies?

Ik voel me er in ieder niet prettig bij

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1458
Dit had ik nog niet gezien. Is dit je weerwoord? Het artikel heeft het over een algemene misvatting...

Zo lang jij niet inhoudelijk op mijn reactie in gaat, ga ik dat bij jou ook niet doen. ;)

 

misschien nog even dat kaartje wat ik poste goed bekijken. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1457
Ah, de eeuwige inhoudelijke reaguurder raul!

Leo houdt blijkbaar niet van wat afwisseling en ontspanning tussen de inhoudelijke gesprekken hier door.

Over inhoudelijk gesproken. Het verbaasd me trouwens niet dat je afhaakt mbt het Collignon verhaal. Je bent redelijk obsessief als het gaat over reageren op het woord antisemitisme/jodenhaat in een discussie. Wat me ergens ook niet verbaast icm je walgelijke zionisten opmerkingen en redenering.

Laatst gewijzigd
esims2.0

@Leopardo: jouw kaartje is niet eens in tegenspraak met mijn artikel. Jeez.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

😁

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1462
@Leopardo: jouw kaartje is niet eens in tegenspraak met mijn artikel. Jeez.

Leg maar uit dan.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1461
Leo houdt blijkbaar niet van wat afwisseling en ontspanning tussen de inhoudelijke gesprekken hier d...

Ik vind het vooral vervelend als mensen antisemitisme en kritiek op de staat israel door elkaar halen, zoals je wellicht hebt gemerkt. Dat is een behoorlijk vals frame.

Romāns Vainšteins

Het is de discussie niet waard eigenlijk: in Nederland vreten we te veel naar vlees zowel als dat we te veel naar vlees exporteren om ook andere homo sapiens te veel naar vlees te kunnen laten vreten. En dat hele proces maakt een hele hoop voorgoed kapot. Hoog tijd voor torenhoge accijns op naar vlees zodat ze uit pure ellende ermee stoppen en iedereen minder naar vlees of lieber helemaal geen naar vleest meer vreet.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1465
Ik vind het vooral vervelend als mensen antisemitisme en kritiek op de staat israel door elkaar hale...

Je haalt zeker van alles door elkaar. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1466
Het is de discussie niet waard eigenlijk: in Nederland vreten we te veel naar vlees zowel als dat we...

Stem Jimmy! ❤️

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1464
Leg maar uit dan.

Ik denk dat Romans jouw denkfout wel begrijpt. Ik heb ook al eens gedacht dat de overheid eens met een norm voor vleesconsumptie in reclamespotjes zou moeten komen, net als ze deden met de thermostaat op 19 graden zetten. "Ga weg" dacht ik eerst, maar later begon het toch te knagen en bleek dat het best kon.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1469
Ik denk dat Romans jouw denkfout wel begrijpt. Ik heb ook al eens gedacht dat de overheid eens met e...

Wel fijn dat je het niet kan uitleggen. 👍🏼

 

en als je doelt op veeteelt VS landbouw: jij had het over 'voedselvoorziening', dus alles bij elkaar. 

Raul Alcala

 4 december 2023

Maaltijd met vlees bevordert meer spiereiwitaanmaak dan veganistische maaltijd bij ouderen

Een maaltijd met vlees zorgt voor een snellere aanmaak van spiereiwitten dan een vegan maaltijd met dezelfde hoeveelheid eiwitten. Dat blijkt uit het onderzoek van Philippe Pinckaers van onderzoeksinstituut NUTRIM van het Maastricht UMC+. Pinckaers vergeleek als eerste de aanmaak van spiereiwitten na het eten van een complete maaltijd met dierlijke of plantaardige eiwitten met elkaar. De bevindingen zijn onlangs gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift The Journal of Nutrition

Onze spieren zijn continu bezig met afbreken en opbouwen: elke twee tot drie maanden vernieuwen ze zichzelf. Voor die spieropbouw hebben we eiwitten uit voeding nodig, bijvoorbeeld uit dierlijke bronnen zoals vlees, kaas en yoghurt, of uit plantaardige producten, zoals bonen, noten en sojamelk. Eerder onderzoek naar eiwitpoeders toonde aan dat dierlijke eiwitten betere spieropbouwende eigenschappen hebben dan plantaardige eiwitten. ‘Maar in werkelijkheid krijgen we onze eiwitten niet in poedervorm binnen, maar via volledige maaltijden,’ zegt promovendus Philippe Pinckaers. ‘Die maaltijden bevatten verschillende eiwitsoorten en andere voedingsstoffen zoals vezels, vetten en koolhydraten. Deze voedingsstoffen beïnvloeden hoe eiwitten vanuit de voeding vrijkomen en opbouw van spiereiwitten beïnvloeden’. Om te onderzoeken hoe spieren reageren na het eten van een complete maaltijd, vroeg Pinckaers zestien deelnemers van boven de 65 jaar om twee keer naar het laboratorium te komen voor een diner.

 Dineren in het lab

Tijdens een van de testdagen stond er quinoa met kikkererwten, tuinbonen, sojabonen en sojasaus op het menu, terwijl op de andere testdag deelnemers een rundvleestartaartje, aardappelen, sperziebonen, appelmoes en kruidenboter geserveerd kregen. Beide maaltijden hadden een vergelijkbare hoeveelheid eiwitten, vet, koolhydraten en calorieën. Voorafgaand aan de maaltijden kregen de deelnemers een infuus met speciale aminozuren toegediend. Aminozuren vormen de bouwstenen van eiwitten, die op hun beurt weer essentieel zijn voor spieropbouw. ‘De aminozuren die via het infuus werden toegediend, waren gemarkeerd, als het ware met een vlaggetje’, vertelt Pinckaers. ‘We namen kleine stukjes spierweefsel af bij de deelnemers en konden daarin de hoeveelheid 'vlaggetjes' meten. Als er meer vlaggetjes worden gemeten, betekend dit dat de spiereiwitten sneller worden opgebouwd, wat gunstig is voor de spieren. Op die manier ontdekten we dat na het eten van een maaltijd met dierlijke eiwitten de spiereiwitten sneller werden opgebouwd dan na het eten van een vegan maaltijd. Dat betekent dat een veganistische maaltijd niet dezelfde capaciteit heeft de aanmaak van spiereiwitten te stimuleren als een maaltijd waarin ook dierlijke eiwitten zijn opgenomen.’ Dit verschil ontstaat onder andere doordat plantaardige voedingsproducten moeilijker te verteren zijn, en omdat ze van nature minder essentiële aminozuren bevatten.

 Compenseren 

De resultaten betekenen niet dat iedereen vlees of andere dierlijke producten moet eten, verduidelijkt hoogleraar bewegingswetenschappen en hoofonderzoeker Luc van Loon. ‘Gezonde mensen kunnen heel goed compenseren voor de mindere kwaliteit van plantaardige eiwitten door er meer van te eten.’ Voor ouderen of kwetsbare patiënten ligt het wat ingewikkelder. ‘Ouderen hebben eigenlijk meer eiwitten nodig om dezelfde stimulering te krijgen van hun spiereiwitaanmaak, maar zij eten juist vaak minder. Ook patiënten met verminderde eetlust of die weinig bewegen, bijvoorbeeld tijdens een ziekenhuisopname, kunnen moeite hebben om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Voor hen is het dus belangrijk om eiwitbronnen te kiezen die de aanmaak van spiereiwiten zo goed mogelijk stimuleren. Dan kom je wel vaak uit op eiwitten uit dierlijke producten'.

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Wel fijn dat je het niet kan uitleggen."

Ik stond op het punt dat te doen, maar toen zag ik dat Romans het wel doorhad.

Raul Alcala

Met andere woorden. Campenaerts zal z'n dieet moeten aanpassen 

Thurau

Overigens, wat is er aan de hand met Raul zijn beste vriend hier? Heeft Kraam het eindelijk te bont gemaakt bij Youri en Maxim? Oprechte vraag hoor, want anders hadden we al 12 pagina's extra aan filmpjes gehad.

Raul Alcala

Ook voor jonge kinderen en zwangere kinderen (ijzer) is vleesconsumptie van belang.

Wat is er trouwens lekkerder dan een frikandelletje speciaal naar binnen werken. 

1 2 ... 59 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.