Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 60 ... 285 286
Raul Alcala
Thurau
#1474
Overigens, wat is er aan de hand met Raul zijn beste vriend hier? Heeft Kraam het eindelijk te bont...

Thurau. Vraag je dat nu aan mij, nu je mij er expliciet in betrekt?

Raul Alcala

Voor Kraam

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Vast dat er een paar (uitzonderingen) zijn die af en toe beter wel wat meer vlees dan gemiddeld eten. Maar dat is natuurlijk afleidend van de (niet op te vreten) olifant in de kamer. 

Zal hem even mooi verpakken:

Goor mishandeld dumpvlees veel ka ching ka chingNL. stoppen ermee huilie huilie economie. Allemaal bullshit verzinnen toch goor mishandeld dumpvlees moet maken ka ching ka ching.

er komt een tijd dat men zich hiervoor diep schamen gaat.

Raul Alcala

Zolang die olifant m'n laatste rolo maar niet opvreet. Al krijgt links een harde plasser van een suikertaks. 

Schaam je. How dare you!

 

Mart de Kruif is trouwens ook liefhebber van Gijs Tuinman. Hup Gijs!

esims2.0

Voor alle duidelijkheid toch nog even een uitleg: Leopardo gaat ervan uit dat de productie in zijn kaartje is gerealiseerd met Nederlandse landbouwgrond, en dat is niet zo. Mijn artikel heeft het over 10 miljoen hectare. En voor alleen de Nederlandse consumptie is 3,34 miljoen hectare nodig.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Om het nog even voor Mona op te nemen, en dan ga ik maffen.

Ik zou ook niet tegenover een tehuis voor demente bejaarden willen wonen. Geweld, prostitutie, etc. Je doet geen oog meer dicht als brave burger. En je kunt ze van grote afstand ruiken!

Laatst gewijzigd
Thurau
Raul Alcala
#1476
Thurau. Vraag je dat nu aan mij, nu je mij er expliciet in betrekt?

Natuurlijk niet! Dan zou ik die vraag toch rechtstreeks aan jou richten? Die obsessie moet je echt eens laten varen hoor. Gewoon een vraag aan alle deelnemers hier.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1480
Voor alle duidelijkheid toch nog even een uitleg: Leopardo gaat ervan uit dat de productie in zijn k...

Jouw artikel betrekt ook oa hout, papier en katoen erbij (zie afbeelding). Dat heeft dan weer niks met voedselvoorziening te maken terwijl die wel met elkaar het grootste deel uitmaken van het 'verbruik' van de Nederlander (wat overigens inclusief bedrijven is). Knap staaltje framing van Vork. 

ps: probeer eens een andere bron te vinden dan Vork die hetzelfde beweert: gaat je niet lukken. ;)

 

De kaart die ik deelde gaat overigens gewoon over Nederlandse boeren, en die produceren - je raadt het al - in Nederland. Staat er gewoon bij. We produceren bijvoorbeeld 7x zoveel kalfsvlees als er wordt gegeten, en bijna 4x zo veel varkensvlees. We zouden simpelweg veeteeltgrond moeten inruilen voor landbouwgrond (gezien we bv niet genoeg graan produceren), landbouwgrond is efficiënter als het gaat om kg voeding/ha dus we kunnen dezelfde hoeveelheid voedsel (in gezondere verhouding) groeien op een kleiner stuk land. Win-win!

 

Overigens ga ik even terugkomen op dat beide zaken elkaar niet tegenspreken; daar heb je namelijk toch gelijk in. Maar dat komt simpelweg omdat niet 100% van de nederlandse voedselconsumptie (het hele jaar door) in nederland te verbouwen is. Denk maar aan bananen, koffie, en dat soort zaken. Daarom zou het wellicht reeler zijn om te kijken naar de productie van dingen die we hier daadwerkelijk kunnen verbouwen, maar ik weet dan weer niet of dat in kaart is gebracht. ;)

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat er in NL sprake is van een overweldigende overproductie en dat daar, zeker met de leefbaarheid en EU-regels in acht genomen, eens flink het mes ingezet moet worden. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom dat alleen met uitkopen/onteigenen moet gebeuren en zie de piste accijns (die vanzelf effect gaat sorteren) een stuk heilzamer in als ook het door Leopardo geponeerde overschakelen op landbouw.

esims2.0

"De kaart die ik deelde gaat overigens gewoon over Nederlandse boeren, en die produceren - je raadt het al - in Nederland. "

Wel eens gedacht aan waar het veevoer vandaan komt om dat vlees, zuivel en eieren te produceren? Natuurlijk moet je ook de oppervlakte van die grond erbij tellen, want zonder lukt niet.

"ps: probeer eens een andere bron te vinden dan Vork die hetzelfde beweert: gaat je niet lukken. ;)"

En dan zo'n domme smiley erbij waarmee je alleen maar jezelf belachelijk maakt. Ook Romans begreep de denkfout niet merk ik nu. "We produceren veel te veel." Nee, met het huidige consumptiepatroon van vlees en ook droogte onstaat er juist een tekort aan landbouwgrond. Dat we moet kappen met tropisch regenwoud kappen om veevoer te verbouwen, daar ben ik onmiddellijk voor. Maar de verantwoordelijkheid ligt voor het grootste deel bij de consument, en die wil zijn gedrag niet veranderen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Thurau
#1482
Natuurlijk niet! Dan zou ik die vraag toch rechtstreeks aan jou richten? Die obsessie moet je echt e...

Je bent echt een sneue gast.

Thurau
Raul Alcala
#1486
Je bent echt een sneue gast.

Laat je niet door je spiegel iets wijsmaken. Zo sneu ben je niet.

 

Raul Alcala

Ondertussen micro agressie bij de UVA 

Uva

Romāns Vainšteins

'Maar de verantwoordelijkheid ligt voor het grootste deel bij de consument, en die wil zijn gedrag niet veranderen'

en daar zit het cruciale punt: je dient als overheid en EU hier dus op in te grijpen in plaats op de goodwill en verantwoordelijkheid van de consument te wachten. 

Romāns Vainšteins

En dat doe door torenhoge accijns invoeren op naar geproduceerd plofvlees. Net alsof die stappers verschil proeven tussen een frikandel of eierbal uit de automatiek, maar ik weet wel wat ze voortaan nemen als de eerste het dubbele kost. Binnen 1 maand is de wereld er aan gewend.

Marik
Raul Alcala
#1486
Je bent echt een sneue gast.

Jij hebt ook vaak ruzie in dit topic hè? Bijzonder, aangezien je zo'n aimabel karakter hebt.

Raul Alcala

Hoe kom je daar nu bij? Op oneven dagen ben ik een grote teringlijer.

Raul Alcala

Planten en insecten zal je eten, en je kinderen ook!

De gezondheid claims over vegetarisch veganistisch eten kloppen voor geen meter trouwens

Pure study, uit de Lancet

Raul Alcala

"Een hoge koolhydraatinname was geassocieerd met een hoger risico op totale sterfte, terwijl het totale vetgehalte en individuele soorten vet verband hielden met een lagere totale sterfte. Totaal vet en soorten vet waren niet geassocieerd met hart- en vaatziekten, hartinfarct of sterfte door hart- en vaatziekten, terwijl verzadigd vet een omgekeerd verband had met beroerte. In het licht van deze bevindingen moeten de mondiale voedingsrichtlijnen worden heroverwogen."

Tijd voor een Mexicano en een Berenlul.

Thurau

Daarom! Vreet je te pletter want de Lancet zegt dat obesitas heel gezond is. Kijk naar de VS en je weet dat we op een gigantische kostenpost zitten voor de toekomst. 

Raul Alcala

"Voor de eerste keer geeft ons onderzoek een globaal beeld van de realiteit van de voeding van mensen in veel landen en geeft het een duidelijker beeld van de vet- en koolhydraatinname van mensen", aldus Dehghan in een persbericht. “De huidige focus op het bevorderen van vetarme diëten negeert het feit dat de diëten van de meeste mensen in lage- en middeninkomenslanden zeer veel koolhydraten bevatten, wat verband lijkt te houden met slechtere gezondheidsresultaten. In lage- en middeninkomenslanden, waar diëten Omdat de energie soms voor meer dan 65% uit koolhydraten bestaat, zouden richtlijnen hun aandacht moeten verleggen naar het verminderen van de inname van koolhydraten, in plaats van zich te concentreren op het verminderen van vetten.

De beste diëten zullen een balans van koolhydraten en vetten bevatten – ongeveer 50-55% koolhydraten en ongeveer 35%. % totaal vet, inclusief zowel verzadigde als onverzadigde vetten.

Romāns Vainšteins

Wappiepraat is dat.

Raul Alcala

Wappies negeren juist de wetenschap. Ik schat je hoger in Romans

Raul Alcala

Zitten jullie trouwens in hetzelfde kamp als Tinkebel (de ex van Tiberi)? 👌

Romāns Vainšteins

Wappies misbruiken 'wetenschap' door zich er omgekeerd beredeneerd op te storten.

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 60 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.