Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 62 ... 284 285
esims2.0

Koren op de molen van Wilders.

Thurau
esims2.0
#1526
Koren op de molen van Wilders.

Tsja! Er was de spreidingswet maar nee, voor VVD, NSC, PVV en BBB mocht Ter Apel lekker in de stront zakken. Wanneer jezelf de oplossing niet wil en stiekem hoopt dat het daar alleen maar erger wordt mag ik dat cynisch as hell vinden. Ondertussen is Geert vooral bezig met enge AI tafereeltjes op twitter te plaatsen. Witte mensen met missende vingers, vervormde gezichten en monsterlijke vlinders die de zon weer laten schijnen in Nederland. Dat is dus de prioriteit.

Il Leopardo della Primavera

De spreidingswet staat in principe nog steeds, alleen door de PVV zijn er nu al een aantal gemeentes die niet meer meewerken. Hoop echt dat ze de spreidingswet niet eruit krijgen, spreiding is namelijk belangrijk om zo de knelpunten te verlichten.

Verder wat Thureau zegt.

esims2.0

Het zou bij deze discussie ook wel verhelderend zijn als je weet of mensen een migratie achtergrond hebben. Dat klinkt onsympathiek, maar ik neem aan dat iedereen het wel met me eens is dat een mening van de Volkskrant of De Telegraaf verschil maakt.

Romāns Vainšteins

Leg eens uit wat je precies bedoelt? Ik snap er namelijk geen reet van.

Thurau
esims2.0
#1529
Het zou bij deze discussie ook wel verhelderend zijn als je weet of mensen een migratie achtergrond...

Waarom is dat in hemelsnaam relevant? Ik ben een Fries met Joodse roots met oog voor de medemens, ook al heeft hij een kleurtje en vlucht hij hier naar toe. Maar zelfs als ik een Nederlander van Marokkaanse afkomst zou zijn, maakt dat mijn mening minder waard dan de jouwe? Of denk je dat iedereen die hier anders over denkt dan pak hem beet jezelf, wel van niet-nederlandse afkomst zal zijn. Je kan het goed bedoelen maar ik vind het maar een rare vraag.

Thurau
Romāns Vainšteins
#1530
Leg eens uit wat je precies bedoelt? Ik snap er namelijk geen reet van.

Ik zie het als het rangschikken van reacties en de waardering ervan, echte nederlanders (whatever that is) wegen qua mening hierover zwaarder kennelijk. Anders kun je dit niet uitleggen lijkt me maar misschien zie ik het wat te zwart-wit.

SprintMaster

Ik vind het verbijsterend dat Bosma (kritiek slavernij excuses en racisme), Faber (omvolkingstheorie en  racisme) en Klever (afschaffen ontwikkelingshulp en racisme) denken dat ze hun verleden wel even in de ijskast kunnen zetten nu ze een verantwoordelijke positie innemen. 

Romāns Vainšteins

Zowel qua werk als prive opereer ik in internationale (migratie-)kringen wat mijn mening wel kleurt maar die tegelijkertijd ook sterker maakt. 

het hele karakterspectrum tussen Ghandi en Hitler is NIET gebonden aan nationaliteit. Sommige culturen zijn wat lastiger dan anderen maar het komt altijd neer op persoonlijke ervaringen en sociolisatie dat je een (beter) mens maakt.

Wel kan ik stellen dat de niet-migratiehoek henzelf flink wat domme vragen, blikken en vooroordelen bespaard die de overzijde wel ontvangt. Aan de andere kant zitten er daar ook weer tussen die uiteindelijk je beste vrienden worden.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Mensen houden zich echt van de domme. Natuurlijk heeft het invloed op je mening in het migratiedebat wanneer jouw ouders of grootouders van elders kwamen of niet. Of willen sommigen beweren dat dat niets uitmaakt?

Laatst gewijzigd
Thurau
SprintMaster
#1533
Ik vind het verbijsterend dat Bosma (kritiek slavernij excuses en racisme), Faber (omvolkingstheorie...

Verbijsterend en hypocriet, hoeveel mensen zijn inmiddels al aan de schandpaal genageld door Wilders zelf en diens minions om uitspraken in het verleden die zouden bewijzen dat ze wolven in schaapskleren waren. Om dan nu voor jezelf te claimen dat je eigen boosaardige uitspraken gewoon uit hoofde van je vorige functie werden gedaan. Laten we zeggen: Akwasi voor eeuwig de verdoemenis in wensen maar de haatheks moet opeens een 2e kans krijgen. Neem alsjeblieft een ander in de maling. Nee, dan is het gelijke monniken, gelijke kappen wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
#1535
Mensen houden zich echt van de domme. Natuurlijk heeft het invloed op je mening in het migratiedebat...

Nou de domheid zit toch echt aan jouw kant hier.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1535
Mensen houden zich echt van de domme. Natuurlijk heeft het invloed op je mening in het migratiedebat...

Je maakt wederom een denkfout hier.

SprintMaster

@Esims: misschien helpt het als je zelf wat kritischer bent ten aanzien van gekleurde sites. Vraag je af of bepaalde zaken ook echt zo zijn op basis van je bredere kennis. Opiniesites willen je een bepaalde kant op sturen. Doe zelf onderzoek en kijk wat neutrale sites zeggen. 

Ik ben trouwens een doodgewone Nederlander. 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Nu ben ik zo wit als blanke vla. Net als mijn ouders. En hun ouders. En die van hun ook, voor zover ik uit de overleveringen heb meegekregen. Allemaal Nederlands, geen druppeltje vreemd bloed erin.

En ik vind dat we Ter Apel, en alles wat daar loopt, laten stikken. Zowel de bewoners daar, de medewerkers van het AZC, en de asielzoekers. Door willens en wetens de boel te laten vastlopen. Zodat we kunnen blijven roepen dat we een probleem hebben dat wordt veroorzaakt door de instroom.

@Esims, ik ben benieuwd of mijn mening nu mee telt. Krijg ik nu extra punten op mijn geloofwaardigheidsmeter, of juist niet? Of kom je tot de conclusie dat je met je "waar kom je vandaan..." de plank behoorlijk mis slaat?

Ik heb in ieder geval een stuk meer respect gekregen voor VdBurg als VVD-er. Hij is 1 van de weinige VVD-ers gebleken die zowel snapt wat er nodig is om dit vraagstuk onder controle te krijgen, alsook het gevaar ziet van het in de centrum van de macht brengen van de racisten van de PVV. Jammer dat die partij nu geleid wordt door een allochtone heks. Dat zou haar mening over dit vraagstuk toch moeten beinvloeden, of niet Esims?

esims2.0

Eerder noemde je jezelf nog een allochtoon Wijsgeer. Het kan snel gaan. En ik had het over "migratie achtergrond" en "van elders", niet of iemand wit of zwart is. Jouw achtergrond (ook al kom je oorspronkelijk uit Nederland) heeft jouw mening ook gekleurd, leg je impliciet uit.

esims2.0

"Ik ben trouwens een doodgewone Nederlander."

Die conclusie had ik al getrokken op basis van gedeelde muziek.

Wijsgeer
esims2.0
#1541
Eerder noemde je jezelf nog een allochtoon Wijsgeer. Het kan snel gaan. En ik had het over "migratie...

Maar dat was vroeger, in mijn andere baan. Daar ga ik geen vragen over beantwoorden. Nu kijk ik alleen maar vooruit...

Romāns Vainšteins

'Die conclusie had ik al getrokken op basis van gedeelde muziek'

Dat is dus het type vragensteller waar ik het eerder over had. Nu, met al dat moeten veel mensen rondom mij heen op dagelijks niveau dealen.

Romāns Vainšteins

Blijkt dat die Ram ook nog ns uut Grunn komt, eigenlijk mooi passend bij de discussie en toonaangevend dat imbecielen werkelijk overal vandaan kunnen komen. 

esims2.0

"Opiniesites willen je een bepaalde kant op sturen. Doe zelf onderzoek en kijk wat neutrale sites zeggen."

Doel je nu op de discussie die ontstond naar aanleiding van het artikel van Vork? De gedachtengang die daar gevolgd werd, daar is geen speld tussen te krijgen. Hooguit kun je die 10 miljoen hectare als totaal betwisten (waar ik geen aanleiding toe zie), maar dat je de grond in het buitenland moet meetellen die we hier gebruiken voor agrarische productie, daar kan volgens mij geen discussie over mogelijk zijn.

En je serveerde zelf wetenschapper Arnout Jaspers af op basis van Twitter, terwijl Ronald Plasterk hem steunt. Dat artikel van Maaike van Charante was een risico omdat ik haar verder niet ken. Maar ik vond het goed geschreven, ook vanwege de diverse betrouwbare bronnen die zij citeerde. Het staat voor mij nog helemaal overeind.

Het is best mogelijk dat ik ergens een keer met een bron de plank missla, maar ik vind jou bepaald geen autoriteit op het gebied van een verhaal onderbouwen.

Romāns Vainšteins

'terwijl Ronald Plasterk hem steunt'

nou wauw, onderhand kennen we zijn buigbaarheid wel, als er iets in het vat zit is ie het al gauw met je eens en hij had zijn moeder nog opgegraven en verkocht om premier te kunnen worden.

Romāns Vainšteins

En onderzoeken die moeten aantonen dat de boeren gewoon voort kunnen gaan met zielige ondertoon dat er wel eens mensen honger zouden kunnen krijgen? Ronduit bespottelijk. Het aantal veestapelconcentratiekampen is om te kotsen zo hoog hier in NL. des te kortere metten ermee gemaakt wordt des te beter.

Raul Alcala

"Ben ik met je eens broer. Ik zal het je nog sterker vertellen. Ze zijn niet alleen imbecielen. Ram en Raul waren vroeger ook collega's bij @Home. Één zachte jongen, toen al hardop uitkomend voor de PVV. En die zweetlul van een Raul maar PvdA praatjes tegen hem aanhouden. Je ziet wat er van terecht gekomen is. True story."

esims2.0

Ik heb nergens gezegd dat de agrarische sector zo kan blijven doorgaan. Met de intensieve veehouderij is er net zo goed iets scheefgegroeid als in ons consumptiepatroon en -gedrag. Alsook het autorijden en vliegen. Steeds maar met de vinger wijzen naar de boeren vind ik daarom de pot verwijt de ketel en het ergert me mateloos.

1 2 ... 62 ... 284 285

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.