Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 85 ... 285 286
Raul Alcala

Heb je malle Pietje ook weer

Romāns Vainšteins

@Marik: alleen maar passeren met de vriendelijk ingepakte oneliner 'alles is kut hiero' vind ik nogal makkelijk.

kom eens even met wat meer: wat denk je over het akkoord en de uitvoerbaarheid, dan ga ik daarover met je in discussie.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2099
Thurau die gaat klagen over de huisregels van wielerflits, die hij zelf dagelijks overtreedt. Wat zo...

Je vergeet bijna roel: die altijd beweert alleen maar inhoudelijk te reageren maar dit in de praktijk nooit doet. 

Raul Alcala

Vraag je nu weer om een lesje 'welke versoberingsmaatregelen wil jij?'

Pas echt op met die poppers gozer. Die vlekken krijg je moeilijk uit je onderbroekje 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2104
Vraag je nu weer om een lesje 'welke versoberingsmaatregelen wil jij?' Pas echt op met die poppers...

Laten we eens beginnen met Poppers paradox, waar jij continu puberale grapjes over maakt. Wat vind jij van Poppers paradox? 

Raul Alcala

Het doet me denken aan Nederland en haar islamitische inwoners

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2106
Het doet me denken aan Nederland en haar islamitische inwoners

Verklaar je nader. Mag best met meer dan tien woorden.

Raul Alcala

Dat was het.

Raul Alcala

Karl Popper was wel een zionist trouwens

Maar Jordan wil wel wat inbrengen hoor laiverd.

Zo treffend voor dit forum ook 

Il Leopardo della Primavera

Ik vroeg wat jij ervan vindt, niet wat pauperpeterson ervan vindt. Dat terzijde:

Wat Peterson beschrijft is de Hegeliaanse Dialectiek waar Popper tegen was. Popper kwam in plaats daarvan uit bij het Kritisch Rationalisme. In de (meest bekende en invloedrijke) Nederlandse universiteit van Leiden wordt de wetenschapstheorie van Popper gebruikt om de discussie over "waarheden" te vergemakkelijken:  Als zodanig zie ik hier een vrij grote blinde vlek in het intellect van Peterson.

 

Heb nog wel een mooi plaatje overigens:

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik ken zijn stemgeluid nog steeds niet maar heb wel gelezen waar hij zich mee bezig houdt de Peterson: randzaken.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#2110
Ik vroeg wat jij ervan vindt, niet wat pauperpeterson ervan vindt. Dat terzijde: Wat Peterson besch...

Dat had ik je al verteld, knul

Het doet me denken aan Nederland en haar islamitische inwoners

Raul Alcala

"You should always look for information that contradicts your current viewpoint"

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2112
Dat had ik je al verteld, knul Het doet me denken aan Nederland en haar islamitische inwoners

Op welke manier? Dit is een behoorlijk multi-interpretabel antwoord natuurlijk. En als iemand die alleen maar inhoudelijk reageert ga ik ervan uit dat jij dat prima wat beter uit kan leggen in je eigen woorden ;)

Raul Alcala

Ervan uitgaande dat je doelt op

De paradox van tolerantie stelt dat een samenleving die onbegrensd tolerant is, uiteindelijk haar tolerante karakter zal kwijtraken onder invloed van de intoleranten.

De islamitische gemeenschap staat over het algemeen niet bekend om haar tolerantie. Integendeel.

Dus wees vooral intolerant tegen intoleranten. Stem Geert.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Uit de Tweede Kamer: Motie van de leden Grinwis (CU) en Vedder (CDA) over pas overgaan tot verhoging van de maximumsnelheid als alle PAS-melders gelegaliseerd zijn en de garnalenvissers een Wnb-vergunning hebben.

Deze is aangenomen met 93-57. Onder de tegenstanders bevonden zich PVV, FVD, JA21 (vrij logisch) maar ook BBB (!?!), SGP (vergissing blijkbaar), PVDD en Denk. Verder opmerkelijk dat er geen coalitie afspraak hierover gemaakt is. 

Bron: Natuurbeleid | Tweede Kamer der Staten-Generaal

Raul Alcala

Ik kijk uit naar je beloofde reactie van gisteravond over Big Agro, Sprintmaster

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2115
Ervan uitgaande dat je doelt op De paradox van tolerantie stelt dat een samenleving die onbegrensd...

Ja, dat is Poppers paradox dus natuurlijk doel ik daarop.

Maar Wilders is dan weer intolerant tegenover (onder andere) moslims, dus als we ook intolerant tegen hem moeten zijn kunnen we niet op hem stemmen toch? 

Raul Alcala

Nee, je moet intolerant richting intoleranten zijn, dat zeg ik juist net. Intolerantie jegens ongelovigen, Joden vanuit islamitische hoek moet je met intolerantie op reageren. Nog sterker.

Als een democratische samenleving geconfronteerd wordt met intolerantie, dan heeft die democratische samenleving het recht, zelfs de plicht, om zich daar tegenover intolerant op te stellen. Doet ze dat niet, dan is ze tot de ondergang gedoemd.

 

Romāns Vainšteins

Wanneer je vrijheid van meningsuiting aanhaalt om maar 'alles te kunnen zeggen' is het einde zoek natuurlijk. Dan ga je aan weerszijden draaikolken krijgen waar je niet meer uitkomt en zet je de deur open voor alle vormen van discriminatie, racisme etc.

Wat me vooral opvalt is dat aan de rechterkant het nogal diffuus is waar de xeno-kaart heen moet. Er zitten er op de lijn genetisch, anderen op religie en combineerders van de 2. Per individu lijkt dit te verschillen, dat moet interne conflicten gaan geven.

Raul Alcala

Sinds wanneer is kritiek op de islam xenofoob? Ik dacht dat links dan altijd het woord islamafobie hanteert? Verwarrend hoor 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2119
Nee, je moet intolerant richting intoleranten zijn, dat zeg ik juist net. Intolerantie jegens ongelo...

Nee, je moet intolerant richting intoleranten zijn, dat zeg ik juist net. Intolerantie jegens ongelovigen, Moslims vanuit extreemrechtse hoek moet je met intolerantie op reageren. Nog sterker.

See what I did there? De grap is natuurlijk dat het een hoefijzer-spectrum is; radicale moslims zitten aan de ene kant van het hoefijzer, en radicaal-rechts aan de andere kant. Derhalve raken ze elkaar bijna en hebben ze simpelweg veel met elkaar gemeen. Poppers paradox betekent in de praktijk dat je de intoleranten jegens toleranten uit de samenleving moet vissen. En zo lang de PVV een heel geloof over 1 kam scheert zijn ze simpelweg intolerant jegens toleranten, net zoals radicale moslims overigens. 

Overigens zie je in Hongarije goed wat er gebeurd als je Poppers paradox laat varen: er komt iemand aan de macht die langzaam het land verandert in een semi-dictatuur waar persvrijheid keldert, rechten van oa LHBTQers worden ingeperkt, etc etc. Daar nemen de intoleranten het over.

 

 

 

Romāns Vainšteins

Persoonlijk walg ik van de genetische kaart en die is ook bewezen bullshit. Het land, de familie en (plaatselijke) cultuur waarin je opgroeit bepalen wie je wordt. Dat is volkomen buiten je afkomst, oogkleur, geslacht ga zo maar door.

Wat de religieuze kaart betreft vind ik wel dat er actie ondernomen moet worden op meerdere vlakken. Afkalven zo veel als mogelijk over de hele linie, druk het zo ver als mogelijk de hobbyhoek in waar ook yoga, postzegelsverzamelen en wielrennen kijken zitten. Maak er 1 grote bak vrij invulbare zingeving van en slijp er de scherpe kanten van af. Zonder enig onderscheid te maken. Misschien is Bontenbal die het CDA moderniseert wel een soort van frontrunner in, hoe verder jezus, allah, buddah en vergelijbard baardapen op de achtergrond verdwijnen des te heilzamer. Het is potdomme eens tijd om daar een voortrekkersrol te pakken en je hebt dan meteen munitie om hetzelfde te eisen van immigranten.

Raul Alcala

Och, ik wil Wilders best weglaten hoor. Daar gaan we niet uitkomen. Ik had liever links gestemd, maar zij blijven veelal tolerant richting de intolerante islamitische gemeenschap.

Om het constructief te houden. Dat we intolerant moeten zijn richting de intolerante islamitische aanhang, lijkt me een gezond uitgangspunt 

Neemt nog een snuif poppers

Romāns Vainšteins

Die achterlijke antihomowetten zijn dus exact hetzelfde als de bagger vanuit streng islamitische hoek. Reken maar dat zo'n PVV niet klaar is met de islam en moeiteloos overschakelt op de volgende minderheid, hij heeft er de anti's al voor op blauwe stoeltjes zitten.

1 2 ... 85 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.