Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 87 ... 285 286
Romāns Vainšteins

Hij vraagt: Hoe zit het met je opinie over machtswellustige Netanyahu die een pact sluit met de zéér intolerante, fundamentalistische pijpenkrulkolonisten? Dat is namelijk intolerantie van A tot Z die combine. Of telt dat niet?

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#2151
Hij vraagt: Hoe zit het met je opinie over machtswellustige Netanyahu die een pact sluit met de z&ea...

ping ping ping, we have a winner!

Raul Alcala

Nee dat vroeg hij niet.

"Hoeveel van Israel is fundamentalistisch en is er ook sprake van zo'n burgeroorlog tussen fundies en niet-fundies? Met een fundieregering zou je zeggen dat ze daar ook voor een groot deel fundies zijn."

Je reacties en analyses worden met de dag idioter Romans

Ik heb een hekel aan de pijpenkrullen en Netanyahu,  maar dat wisten jullie wel

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik heb absoluut een hekel aan welke fundamentalisten die zich achter baardapen verschuillen, ongeacht de baardaap van dienst. Ik discrimineer niet op dat vlak. Een nóg grotere hekel heb ik aan Sithlords die zich vasthechten aan deze religieuze groepen ten bate van het échte objectief: dictator zijn. Ook daar discrimineer ik niet en verfoei ik Khomeini en Erdogan net zozeer als Netanyahu en Putin.

De combinatie religie-machtswellust is wat mij betreft het grootst mogelijke kwaad, ook omdat vanuit die hoek al het aardse verwaarloosd wordt. Ze zullen vast het midden houden tussen 'na mij de zonsvloed' en 'misschien fixt mijn baardaap het wel'.

Raul Alcala

En Hamas, verfoei je die ook?

De enige goede mantra, is een Opel

Romāns Vainšteins

Hamas is van het type schimmel dat op verwaarloosde plekken ontstaat en onuitroeibaar is. Getuige ook de grenzeloze radeloosheid waarmee Netanyahu en zijn havikken dit aanpakken. Stijl: antibiotica. Wat Israël doet is pure symptoombestrijding want na Hamas komt er een nieuwe variant opdoemen. In Hamas zelf huist geen dictator, door Gaza weg te laten rotten zitten ze nu aan de leiband van grotere machten.

Raul Alcala

Vraag eens aan de gazanen wat voor bewind Hamas heeft gevoerd

Netanyahu is geen dictator

En Erdolf is een autocraat

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Vanavond Jeugdjournaal om 19 uur waarin kiddos Mark Rutte interviewen. 😊

Romāns Vainšteins

Hamas is van dezelfde orde als IS, dat type 'bewind' duikt alleen op in aan het lot overgelaten, achtergelaten gebieden. Er is geen sprake van beredeneerde politiek maar je hebt eerder te maken met een hybride tussen guerilla's, partizanen en terrorristen. Op zoiets kan je bommen kusjes geven en vervolgens neerdroppen wat je wil maar je bereikt er het tegenovergestelde mee.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hoezo? In 2006 trok Israël zich terug uit Gaza. Het was niet meer aan hun. Verkiezingen volgden, Hamas kwam daar aan de macht, en er volgde nog een bloedig gevecht met Fatah waarna ze het Palestijnse volk onderdrukten. 

Op zich zijn we het wel eens over Netanyahu, Romans. Maar wie heeft wat nu aan het lot overgelaten en verwaarloosd in Gaza, wat het Singapore van het Midden Oosten had kunnen worden?

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Weet je wat Fatah heeft verklaard enkele maanden geleden, bij monde van Mahmoud Abbas?

"Zij die de herbezetting van Gaza door Israël hebben veroorzaakt en de catastrofe die de Palestijnse bevolking nu beleeft, hebben niet het recht nationale prioriteiten te dicteren. Dit bevestigt dat de hamasleiding het contact met de werkelijkheid en het Palestijnse volk kwijt is.”

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hoe om te gaan met die vrouwe

Raul Alcala

Zullen we zijn uitleg vanaf nu ook hier hanteren? Goed naar elkaar luisteren en wanneer nodig gewoon  vragen stellen, zonder moreel superieur over te komen? You can count me in.

Geldt wmb voor zijn eerder door mij hier geplaatste citaat vandaag

"You should always look for information that contradicts your current viewpoint"

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2162
Hoe om te gaan met die vrouwe

stukje zelftherapie hier aan het toepassen roel?

Raul Alcala

Was vooral een verzoekplaatje. 

Maar reken maar van yes, Leo. En nog gratis ook. Geduld is niet mijn sterkste kant, laat staan naar verhalen van vrouwen luisteren. Ik praat wel graag over vrouwen. Al heeft dat weinig om het lijf, met de Playboy in de hand.

Il Leopardo della Primavera

Luister je wel graag naar verhalen van mannen?

Raul Alcala

Ja, tenzij het verhalen op internet fora zijn, waarvan je denkt. Nou nou, je lijkt wel een wijf.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2167
Ja, tenzij het verhalen op internet fora zijn, waarvan je denkt. Nou nou, je lijkt wel een wijf.

Wat maakt het dat je wel graag naar verhalen van mannen luistert, en niet graag naar verhalen van vrouwen? Het is een safe space hier he, als je (ook) op mannen valt mag je dat gewoon zeggen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

De laatste keer dat ik op een man viel, was met judo. Een vliegensvlugge O Ouchi Gari,  en dan meevallen zodat ie vol Ippon op z'n rug lag.

Ik zet nu eenmaal graag mensen op het verkeerde been.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik heb niet aan al het links een hekel. Terstall praat en denkt vrij zinnig.

"Filmmaker Eddy Terstall en schrijver Asis Aynan zijn twee van de vier auteurs van het Vrij Links manifest , waarin ze pleiten voor een vrij en onbelemmerd debat, een levensbeschouwelijk-neutrale staat, seculier onderwijs voor alle kinderen en een herwaardering van individuele vrijheid. In een briefwisseling  geven ze een inkijkje in de oorsprong van hun ideeën.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Kent u die uitdrukking?

 

Romāns Vainšteins

Ondertussen in de EU: 

uiterst rechts wordt buitenspel gezet minus Meloni die ze waarschijnlijk gaan pogen in te dammen, wat terug te geven en het kamp van de conservatieven intrekken. De last minute wisseltruc die er ook aankomt lijkt: opvang in de regio stimuleren en daarin investeren op migratie, aan de andere kant de green deal flink doorpushen op klimaat.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#2172
Ondertussen in de EU:  uiterst rechts wordt buitenspel gezet minus Meloni die ze waarschijnlij...

Normaal rechts heeft gelukkig ook wel door dat die green deal gewoon een goed iets is, helemaal als je het over de lange termijn hebt. Dat langetermijndenken snappen ze in Brussel gelukkig nog enigszins. Opvang in de regio ook geen probleem mee, mits goed geregeld.

Raul Alcala

Ga je op dezelfde voet verder als de laatste weken, Romans?

kraamhol

Als we de ecologische voetafdruk van rechts zo gaan handhaven, is het snel klaar met ons allen. Maar beter ook!

1 2 ... 87 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.