Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 89 ... 285 286
Marik
Raul Alcala
#2197
Verheugd dat je het met de rest eens bent, over je eigen idiote obsessieve gedrag. 

Haal adem, maak jezelf wat minder belangrijk en werk hard aan je eigen stabiliteit. Dan komt het best nog goed 🙌

Marik
Klootje Kriekeljon
#2200
Democrats in alle lagen in paniek. Gerucht: Gavin Newsom als vervanger. 

Waar lees je dat Klootje? Ik kan er nog nergens iets over vinden.

Raul Alcala
Marik
#2201
Haal adem, maak jezelf wat minder belangrijk en werk hard aan je eigen stabiliteit. Dan komt het bes...

Ik heb vroeger toch niet je knikkers van je afgepakt? Help me out

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
#2199
Dat zou ik ook niet zomaar zeggen, Trump heeft vrij letterlijk alleen maar onzin en leugens staan te...

Er wonen daar gewoon teveel dummies, net als overal. Biden had gewoon een stapje terug moeten doen, en vol koers op Harris. Nu hebben we mogelijk weer de poppen aan het dansen.

Marik
Raul Alcala
#2203
Ik heb vroeger toch niet je knikkers van je afgepakt? Help me out

Nogmaals, jezelf iets minder belangrijk maken, dan komt het allemaal wel goed. Geen paniek hoor.

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#2198
blijf je nou hangen in dat nep-hypocrisieverwijt? lastig als je het inhoudelijk niet kan winnen zo t...

Ik eet ongeveer 25 kg vlees per jaar. Dat kan best nog wat minder maar aangezien dat ver onder het gemiddelde zit, vind ik niet dat ik aan de beurt ben om het braafste jongetje van de klas te zijn.

En wat de BBB betreft: ik kan ook Wikipedia lezen. De partij is ontstaan bij Caroline van der Plas, die chefredacteur bij Agrio Uitgeverij was. "Doel was de burger meer kennis te geven over de herkomst van ons voedsel en om meer maatschappelijk draagvlak te creëren voor de Nederlandse land- en tuinbouw." Dat jij dat vertaalt als dat het allereerste initiatief vanuit Big Agro kwam is net zoiets als de "bewuste strategie van de elite" bij de omvolking. Beweringen die moeilijk te controleren zijn als feiten verkondigen. Daarom vroeg ik ook om harde feiten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Er verschijnt misschien nog wel een Kennedy op het toneel

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2206
Ik eet ongeveer 25 kg vlees per jaar. Dat kan best nog wat minder maar aangezien dat ver onder het g...

Ik zou de linkjes in mijn reactie even aanklikken en vanuit daar nog een beetje verder googlen. Succes!

Sunneklaas

SprintMaster

Nog even terugkomen op de discussie op pagina 77 m.b.t. grote agri bedrijven en boeren:

Het probleem zit hem vooral in de vaak te lage melkprijs die de boeren krijgen. Ze hebben een bepaald bedrag per liter nodig om uit de kosten te komen, ik las 47 cent, maar dat was zelden het geval zoals je Historie melkprijs ziet. Ze zijn daarom mede afhankelijk van inkomenssteun vanuit de EU, 720 miljoen in 2018 voor de totale sector, zie Een derde EU begroting naar landbouw

Laatst gewijzigd
esims2.0

esims2.0

Nu zijn de renners dan toch echt genummerd:

https://www.letour.fr/en/riders

Raul Alcala
SprintMaster
#2210
Nog even terugkomen op de discussie op pagina 77 m.b.t. grote agri bedrijven en boeren: Het problee...

En de Big Agro? Op welke manier zijn zij funest voor de boeren?

Uit een artikel van 2021

"Sinds 1975 krijgen melkveehouders namelijk nog altijd min of meer dezelfde prijs voor melk: rond de €0,30 per kilogram. Terwijl consumenten sinds datzelfde jaar meer dan drie keer zoveel zijn gaan betalen voor hun boodschappen."

"Alles bij elkaar opgeteld verdient de melkveehouder in 2021 per kilogram melk min of meer hetzelfde als in 1975, terwijl zijn kosten zijn verdriedubbeld. Al die jaren was de enige manier om te blijven doen waarvoor hij zich voor geroepen voelde: meer koeien houden."

"Het boerenbestaan is met geen enkel beroep te vergelijken, behalve met dat van een dominee. Beiden werken vanuit roeping. Het verklaart mede waarom boeren bereid zijn te werken voor zo’n laag uurloon. Als je het inkomen van een boer deelt door het aantal uur dat hij in zijn boerderij steekt, houdt je een pijnlijk laag bedrag over.”

:Kunnen blijven boeren door meer koeien te houden werkt als volgt. Als je dit jaar meer melk verkoopt dan vorig jaar – bijvoorbeeld 950.000 kilogram melk in plaats van 900.000 kilogram – maak je meerkosten voor iedere extra verkochte kilogram. Je koopt een paar extra koeien, meer voer, betaalt meer elektriciteit en moet meer mest afvoeren. Maar je vaste kosten – zoals je stal en eigen arbeid – blijven gelijk. Zo houd je toch een beter inkomen over. Je totale opbrengsten zijn groter terwijl je vaste kosten gelijk blijven."

De vicieuze cirkel is rond.

 

Romāns Vainšteins

Ze gaan Biden sowieso vervangen, de druk is te groot 

esims2.0
Romāns Vainšteins
#2214
Ze gaan Biden sowieso vervangen, de druk is te groot 

Ik ben ook voor. Of ik ben eigenlijk tegen Trump.

Raul Alcala

Raul Alcala

Ja, schuif Harris maar naar haha voren

Romāns Vainšteins

Ik denk dat ze met een nieuwe gaan komen, dus niet Hairy Camelis

Raul Alcala

Harris was de laatste jaren ook compleet onzichtbaar. Het zal die klootje noemde wel worden. En dan de VP kandidaten 

Voor trump 

Laat de democraten maar voor die Kennedy gaan, is wel grappig en fit.

Romāns Vainšteins

Als ze Biden wisselen ligt de hele republikeinse campagne op zijn reet, dan is Trump de bejaarde oetlul 

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#2220
Als ze Biden wisselen ligt de hele republikeinse campagne op zijn reet, dan is Trump de bejaarde oet...

Alsof ze een energieker persoon vinden dan Trump. Daarbij weten de Amerikanen dat ook de vervanger niets gaat doen aan de grens, alleen daar op al pakt Trump gigantisch veel stemmen. En als ze Kamela overslaan en vervangen door een niet-bruin vrouwke zijn de rapen ook gaar. Maar Biden behouden is altijd verliezen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Trump oogt scherp in het gezicht, alsof hij de Tour de Trump gaat rijden. Alcala doet ook weer mee. Een paar kilo afgevallen. Los daarvan, USA lijkt vaak de president te krijgen die hoort bij de tijd. Net als met al die Romeinse keizers en waar het imperium doorheen ging, zeg maar.

Trump lijkt me nu huizenhoog favoriet, al moet je in de politiek nooit te vroeg pieken. Vraag dat maar aan Wouter Bos.

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Trump lijkt me nu huizenhoog favoriet"

Te bizar voor woorden met zijn Capitool bestorming verleden.

Raul Alcala

Het zijn roerige tijden, Esims. En als daarnaaat het 'alternatief' Biden is voor een republikein....zeg ik als feitelijke constatering. Ook ik zie liever een top democraat als tegenstander. Die beoogde gozer ken ik nog niet.

 

Maar hij wil de kids van de USA beschermen tegen micro cults (wat dat ook moge betekenen) zoals Jordan Peterson. Trump zal dan wel torenhoog favoriet blijven.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Deze video's met random meningen, zonder dat duidelijk gemaakt wordt waarom je er überhaupt naar zou moeten kijken, zijn wel niet zo vervelend in dit topic.

1 2 ... 89 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.