Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 90 ... 285 286
esims2.0

Het Amerikaanse volk kreeg van Pilatus de keuze: Trump of Biden als president. Opgehitst door de hogepriesters koos de verzamelde menigte massaal voor Trump.

Raul Alcala
esims2.0
#2225
Deze video's met random meningen, zonder dat duidelijk gemaakt wordt waarom je er überhaupt naa...

Niemand verplicht je te klikken hoor. Al was de entourage niet je van het deze keer.

Als je zoals Newsom over gevaarlijke microcults babbelt waar je je kinderen verre van moet houden in relatie tot Peterson en Rogan, (Tate uiteraard accoord) kruipt bij mij het bloed waar het niet gaan kan

En ja hoor.

"During Jennifer Newsom's tenure as the partner of the governor, the role of first lady was retitled "first partner" to be gender inclusive."

Geen republikein zo woke die op Newsom gaat stemmen. Nog sterker, ik verwacht wel dat Trump hierover zal beginnen mocht het zover komen met z'n kandidatuur. 

Il Leopardo della Primavera

Maar weet dan niemand dat je niet aan de kontbuddy van Raul mag zitten?

Il Leopardo della Primavera

PS: als republikein kan je ook gewoon níet stemmen of op een van de andere partijen stemmen. Hoewel het in de media een 1vs1 strijd lijkt zijn er gewoon nog andere (welliswaar vrij marginale) partijen waar je op kan stemmen.

Raul Alcala

Ja, die jongen van Kennedy, jochie. Of had je hem gemist 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera



Life imitates art.

Raul Alcala

Newsom heeft wel iets weg van de Amerikaans neef van Hugo de Jonge.

ff inzoomend op z'n gouverneurschap.

Zijn bewind stond vooral in het teken van het bestrijden van dakloosheid. Daarnaast heeft hij  goedgekeurd dat daklozen (en daklozen die al een verblijfplaats hebben) geld én alcohol krijgen per maand, én was hij medeverantwoordelijk voor het zgn GIFT programma. 

GIFT: Guaranteed Income For Trans People. Om het te duiden, $1200 per maand voor 18 maanden, voor "economically marginalized transgender people". Zonder daarvoor verantwoording af te hoeven leggen.

Je gaat nu al naar Biden terug verlangen.

Sunneklaas
Laatst gewijzigd
kraamhol
esims2.0
#2225
Deze video's met random meningen, zonder dat duidelijk gemaakt wordt waarom je er überhaupt naa...

Ik heb wel een lijstje met dingen die ook wat vervelend zijn in dit topic. Interesse?

esims2.0
kraamhol
#2235
Ik heb wel een lijstje met dingen die ook wat vervelend zijn in dit topic. Interesse?

Nee dank je. Raul lijkt de Evangelische Omroep wel bedacht ik, die ook voortdurend met onbeduidende leaders of worship uit de VS komt aankakken.

Raul Alcala

Heb jij dan zo'n Polygoonjournaal stemmetje, terwijl je de aandelenkoersen op pagina 501 en verder, via Teletekst bespreekt met mij, met op de achtergrond Depeche Mode? Ik geandrieskneveld aan je centrale verwarming.

Ik zie er naar uit.

Il Leopardo della Primavera

Israelische leger doet aan Hamas-praktijken, vrij sneu dit. Hoop dat die militairen per direct oneervol ontslag krijgen, maar Bibi kennende krijgen ze vast een speldje.

Marik

En ik hoopte zo dat dit topic in een soort zomerslaap zou belanden.

esims2.0

Timmermans weer in de bocht. Als je het over valse hoop hebt, dan erken je toch dat er veel mensen op zoek naar hoop zijn? Waar is dan jouw boodschap aan die mensen? Alleen maar tegen de PVV trappen, wat een armoede.

AWestie

De armoede bij Van der Plas was nog erger die van stropop naar stropop huppelde 

kraamhol
esims2.0
#2240
Timmermans weer in de bocht. Als je het over valse hoop hebt, dan erken je toch dat er veel mensen o...

Goed nieuws, de teloorgang van schoof1 is begonnen. En snel weg met die twee nazi-ministers!

esims2.0

Alleen maar voordelen.

Raul Alcala

😂

esims2.0

Wat kunnen we hier eens als toepasselijke muziek bij verzinnen.

You Get What You Give - New Radicals
It Will Make Me Crazy - Felix
I Want It All - Queen

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2245
Wat kunnen we hier eens als toepasselijke muziek bij verzinnen. You Get What You Give - New Radical...

Grapjes maken over israelisch kolonisme waarbij van honderden mensen illegaal hun huis wordt vernietigd en ze dakloos worden gemaakt. Vaak ook nog in combinatie met mishandeling. Je moet het maar kunnen, esims. 

Romāns Vainšteins

Gisteren wel wat mooie open kaarten tijdens het debat. Nederland heeft dus dit kabinet te danken aan een persoonlijk opgelopen trauma van dhr Wilders te kanaleneiland. 

Raul Alcala

De lekkerste appeltaart maak je zelf!

Het meest eenvoudige appeltaart recept blijft het lekkerst. Dat gaat zeker op voor dit authentieke appeltaart recept van Koopmans. Met dit eenvoudige appeltaart recept maak je gemakkelijk deze Oudhollandse traktatie. Daar hoef je geen keukenprins of keukenprinses voor te zijn (maar dat mag natuurlijk wel). Volg het appeltaart recept op de achterkant van de appeltaart bakmix en binnen twee uur heb je een heerlijke appeltaart op tafel staan. Ideaal als traktatie tijdens een verjaardagsfeestje voor jezelf of één van je kinderen, of gewoon zomaar bij de koffie. Met dit makkelijke appeltaart recept van Koopmans maak je iedereen blij. Jong én oud!

Bereiding

Wel de rozijnen in lauwwarm water (circa 15 minuten) en dep ze droog.

 

Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven voor. 

 

Vet de springvorm in met boter of gebruik een bakspray (bijv. Dr. Oetker). 

 

Appeltaartdeeg maken

Roer de boter zacht in een beslagkom en voeg de mix en 2/3 van het losgeklopte ei toe.

 

Kneed het geheel met een mixer met deeghaken of met de hand tot een samenhangend deeg.

 

Bekleed met 2/3 van het deeg de bodem en de rand van de springvorm.

 

Appeltaart vulling maken

Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd de appels in blokjes.

 

Meng de appelblokjes met de suiker, kaneel en rozijnen.

 

Appeltaart maken

Vul de vorm met het appelmengsel en druk dit aan.

 

Bestuif het aanrecht met wat bloem. Vorm van het resterende deeg dunne rolletjes en druk deze op het aanrecht iets plat tot reepjes.

 

Leg de reepjes kruislings over het appelmengsel.

 

Bestrijk de reepjes en de rand van de taart met de rest van het losgeklopte ei.

 

Appeltaart bakken

Bak de appeltaart in 60-75 minuten gaar en goudbruin.

 

Laat de appeltaart circa 1 uur afkoelen voordat je de springvorm verwijdert.

kraamhol

Vandaag voor het eerst debat met schoofie. Had wel verwacht dat de teloorgang van dit kabinet snel zou gaan, maar zooo snel...Denk dat wild nog wat meer om zich heen gaat slaan, dat het masker van de nazi ministers definitief afgaat, en we vóór sunneklaas nog naar de stembus moeten.

Edit: wanneer is die appeltaart klaar? Zin an!

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Carrotcake, worteltaart of wortelcake

Misschien wel het tweede cakerecept dat naast mijn ultieme bananencake heel vaak hier op tafel staat: een heerlijke carrotcake. Hoewel ik nu niet meteen een cake zou aanraden om meer groente naar binnen te krijgen zit er toch behoorlijk wat wortel in deze bijna gezond te noemen cake. Door al die wortel krijg je een heerlijke cake die niet zo snel droog wordt.

De rozijnen die in de cake gaan laat ik altijd even weken in sinaasappelsap. Dat geeft ze net wat extra.

 

De wortelreepjes laat ik even kort koken in sinaasappelsap met eventueel een schepje suiker of honing erbij voor een extra zoet accentje. Mijn ultieme worteltaart is niet mierzoet zoals sommige Amerikaanse recepten voor worteltaart, maar net zoet genoeg.

Bereidingswijze carrotcake recept

Het maken van deze worteltaart is heel eenvoudig al zitten er wel wat stappen aan. Ik vind het erg lekker met een topping van gekarameliseerde wortel en een frosting van roomkaas en kwark. Dat maakt het wat minder zwaar dan een volledige roomkaas frosting.

Dit is typisch zo’n gerecht wat nog lekkerder wordt als je het even bewaart. De smaken kunnen dan goed intrekken en de worteltaart wordt nog beter! Wil je hem bewaren doe dat dan zonder de frosting. In een afgesloten trommel kun je het dan vijf dagen goed houden. Met de frosting (in de koelkast bewaren!) kun je de worteltaart twee dagen goed houden.

Voor het gemak koop ik hier soms kant- en klaar geraspte wortel voor. Die snij ik dan wel iets kleiner en doe ze zo door het beslag. Natuurlijk is het goedkoper om zelf de wortel te raspen maar heb je daar echt een hekel aan dan is geraspt kopen ook een optie.

 

 

1 2 ... 90 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.