Grapjes maken over israelisch kolonisme waarbij van honderden mensen illegaal hun huis wordt vernietigd en ze dakloos worden gemaakt. Vaak ook nog in combinatie met mishandeling. Je moet het maar kunnen, esims.
De lekkerste appeltaart maak je zelf!
Het meest eenvoudige appeltaart recept blijft het lekkerst. Dat gaat zeker op voor dit authentieke appeltaart recept van Koopmans. Met dit eenvoudige appeltaart recept maak je gemakkelijk deze Oudhollandse traktatie. Daar hoef je geen keukenprins of keukenprinses voor te zijn (maar dat mag natuurlijk wel). Volg het appeltaart recept op de achterkant van de appeltaart bakmix en binnen twee uur heb je een heerlijke appeltaart op tafel staan. Ideaal als traktatie tijdens een verjaardagsfeestje voor jezelf of één van je kinderen, of gewoon zomaar bij de koffie. Met dit makkelijke appeltaart recept van Koopmans maak je iedereen blij. Jong én oud!
Bereiding
Wel de rozijnen in lauwwarm water (circa 15 minuten) en dep ze droog.
Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven voor.
Vet de springvorm in met boter of gebruik een bakspray (bijv. Dr. Oetker).
Appeltaartdeeg maken
Roer de boter zacht in een beslagkom en voeg de mix en 2/3 van het losgeklopte ei toe.
Kneed het geheel met een mixer met deeghaken of met de hand tot een samenhangend deeg.
Bekleed met 2/3 van het deeg de bodem en de rand van de springvorm.
Appeltaart vulling maken
Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd de appels in blokjes.
Meng de appelblokjes met de suiker, kaneel en rozijnen.
Appeltaart maken
Vul de vorm met het appelmengsel en druk dit aan.
Bestuif het aanrecht met wat bloem. Vorm van het resterende deeg dunne rolletjes en druk deze op het aanrecht iets plat tot reepjes.
Leg de reepjes kruislings over het appelmengsel.
Bestrijk de reepjes en de rand van de taart met de rest van het losgeklopte ei.
Appeltaart bakken
Bak de appeltaart in 60-75 minuten gaar en goudbruin.
Laat de appeltaart circa 1 uur afkoelen voordat je de springvorm verwijdert.
Vandaag voor het eerst debat met schoofie. Had wel verwacht dat de teloorgang van dit kabinet snel zou gaan, maar zooo snel...Denk dat wild nog wat meer om zich heen gaat slaan, dat het masker van de nazi ministers definitief afgaat, en we vóór sunneklaas nog naar de stembus moeten.
Edit: wanneer is die appeltaart klaar? Zin an!
Carrotcake, worteltaart of wortelcake
Misschien wel het tweede cakerecept dat naast mijn ultieme bananencake heel vaak hier op tafel staat: een heerlijke carrotcake. Hoewel ik nu niet meteen een cake zou aanraden om meer groente naar binnen te krijgen zit er toch behoorlijk wat wortel in deze bijna gezond te noemen cake. Door al die wortel krijg je een heerlijke cake die niet zo snel droog wordt.
De rozijnen die in de cake gaan laat ik altijd even weken in sinaasappelsap. Dat geeft ze net wat extra.
De wortelreepjes laat ik even kort koken in sinaasappelsap met eventueel een schepje suiker of honing erbij voor een extra zoet accentje. Mijn ultieme worteltaart is niet mierzoet zoals sommige Amerikaanse recepten voor worteltaart, maar net zoet genoeg.
Bereidingswijze carrotcake recept
Het maken van deze worteltaart is heel eenvoudig al zitten er wel wat stappen aan. Ik vind het erg lekker met een topping van gekarameliseerde wortel en een frosting van roomkaas en kwark. Dat maakt het wat minder zwaar dan een volledige roomkaas frosting.
Dit is typisch zo’n gerecht wat nog lekkerder wordt als je het even bewaart. De smaken kunnen dan goed intrekken en de worteltaart wordt nog beter! Wil je hem bewaren doe dat dan zonder de frosting. In een afgesloten trommel kun je het dan vijf dagen goed houden. Met de frosting (in de koelkast bewaren!) kun je de worteltaart twee dagen goed houden.
Voor het gemak koop ik hier soms kant- en klaar geraspte wortel voor. Die snij ik dan wel iets kleiner en doe ze zo door het beslag. Natuurlijk is het goedkoper om zelf de wortel te raspen maar heb je daar echt een hekel aan dan is geraspt kopen ook een optie.
Het is ook hilarisch dat dat mestdebat op het laatst ie geannuleerd doordat die muts van de BBB niet durfde te debatteren. Natuurlijk gaat het vandaag opeens wel door, Wiersma heeft zelf ook wel door wat voor modderfiguur ze slaat nu.
Ja, Labour lijkt weer de grootste te gaan worden. Maar Labour is absoluut niet te vergelijken met links in Nederland, op veel vlakken is labour nog steeds vrij conservatief.
Wat is het overigens met engelsaksische landen en effectief maar kunnen kiezen tussen twee partijen?
Ook wel grappig dat als dit topic weer een beetje leeft en Esims en RV wat interessante dingen aanhalen, Raul er meteen 23534344 posts over onzin en andere dingen overheen plempt. Heb je aandachtstekort, of waar komt dat vandaag Raul?
Bruine bonen
INGREDIËNTEN
1 pot witte bonen 720 gram
1 pot bruine bonen 720 gram
500 gram rundergehakt
250 gram gerookte spekreepjes
1 prei
250 gram champignons
1 rode paprika
1 gele paprika
1 groene paprika
1 blik tomatenblokjes 400 gram
1 grote rode ui
1 bolletje Chinese knoflook
1 eetlepel paprikapoeder
1 eetlepel peterselie
peper en zout
olijfolie
HOE MAAK JE HET?
Giet de witte- en bruinebonen in een zeef en spoel af met koud water. Laat ze even uitlekken.
Snipper de ui en snijd de knoflook zo fijn mogelijk.
Snijd alle paprika's in blokjes en de champignons in plakjes.
Vervolgens snijd je de prei in ringetjes.
Verhit een scheutje olijfolie in de wok of hapjes pan en fruit hierin de rode ui en knoflook.
Voeg de gerookte spekreepjes erbij en bak deze rondom bruin.
Doe het gehakt in de pan en bestrooi met wat peper en zout. Bak het gehakt vervolgens rul.
Schep de paprika, prei en champignons bij het geheel en roerbak zo'n 5 minuten mee.
Giet de witte- en bruine bonen erbij en roer even om.
Als laatste voeg je de tomatenblokjes, paprikapoeder, peterselie en nog wat peper en zout naar smaak toe.
Laat het geheel nog zo'n 5 minuten doorsudderen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.