Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 91 ... 285 286
Raul Alcala
kraamhol
#2249
Vandaag voor het eerst debat met schoofie. Had wel verwacht dat de teloorgang van dit kabinet snel z...

Half uurtje

kraamhol
Raul Alcala
#2251
Half uurtje

thanks!

Raul Alcala

Jij krijgt de eerste dikke punt. Warm, met een dikke foef slagroom en een bakkie pleur. Daarna ik, en zo om en om. 

De rest kan droog brood vrete

Il Leopardo della Primavera

Ah, Raul is weer in een recalcitrante bui vandaag, gezellig!

kraamhol
Raul Alcala
#2253
Jij krijgt de eerste dikke punt. Warm, met een dikke foef slagroom en een bakkie pleur. Daarna ik, e...

mooi, m'n pake is jarig vandaag!

Raul Alcala

Van harte kerel!! Fijne dag 

Raul Alcala

kraamhol
Raul Alcala
#2257

Thanks. Appeltaart, bakkie pleur, stevie, wat kan een mens nog meer vragen?

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#2247
Gisteren wel wat mooie open kaarten tijdens het debat. Nederland heeft dus dit kabinet te danken aan...

Het is ook hilarisch dat dat mestdebat op het laatst ie geannuleerd doordat die muts van de BBB niet durfde te debatteren. Natuurlijk gaat het vandaag opeens wel door, Wiersma heeft zelf ook wel door wat voor modderfiguur ze slaat nu.

Raul Alcala

Raul Alcala

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2260

Ja, Labour lijkt weer de grootste te gaan worden. Maar Labour is absoluut niet te vergelijken met links in Nederland, op veel vlakken is labour nog steeds vrij conservatief.

Wat is het overigens met engelsaksische landen en effectief maar kunnen kiezen tussen twee partijen?

Il Leopardo della Primavera
Il Leopardo della Primavera
#2254
Ah, Raul is weer in een recalcitrante bui vandaag, gezellig!

Ook wel grappig dat als dit topic weer een beetje leeft en Esims en RV wat interessante dingen aanhalen, Raul er meteen 23534344 posts over onzin en andere dingen overheen plempt. Heb je aandachtstekort, of waar komt dat vandaag Raul?

Raul Alcala

Bruine bonen 

INGREDIËNTEN

1 pot witte bonen 720 gram

1 pot bruine bonen 720 gram

500 gram rundergehakt

250 gram gerookte spekreepjes

1 prei

250 gram champignons

1 rode paprika

1 gele paprika

1 groene paprika

1 blik tomatenblokjes 400 gram

1 grote rode ui

1 bolletje Chinese knoflook

1 eetlepel paprikapoeder

1 eetlepel peterselie

peper en zout

olijfolie

HOE MAAK JE HET?

Giet de witte- en bruinebonen in een zeef en spoel af met koud water. Laat ze even uitlekken.

Snipper de ui en snijd de knoflook zo fijn mogelijk.

Snijd alle paprika's in blokjes en de champignons in plakjes.

Vervolgens snijd je de prei in ringetjes.

Verhit een scheutje olijfolie in de wok of hapjes pan en fruit hierin de rode ui en knoflook.

Voeg de gerookte spekreepjes erbij en bak deze rondom bruin.

Doe het gehakt in de pan en bestrooi met wat peper en zout. Bak het gehakt vervolgens rul.

Schep de paprika, prei en champignons bij het geheel en roerbak zo'n 5 minuten mee.

Giet de witte- en bruine bonen erbij en roer even om.

Als laatste voeg je de tomatenblokjes, paprikapoeder, peterselie en nog wat peper en zout naar smaak toe.

Laat het geheel nog zo'n 5 minuten doorsudderen.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2264
Bruine bonen  INGREDIËNTEN 1 pot witte bonen 720 gram 1 pot bruine bonen 720 gram 500...

Speciaal voor jou een nieuw topic Raul!

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
#2262
Ja, Labour lijkt weer de grootste te gaan worden. Maar Labour is absoluut niet te vergelijken met li...

En grappig hoe het thema brexit wordt vermeden. Het beloofde goud bleek Katzengold, de weg een doodlopende.

Labour is natuurlijk ook zo conservatief als maar zijn kan, Engeland leeft nog in het vóór industriele tijdperk. 

Raul Alcala

Rot zelf op 😙

SprintMaster
Il Leopardo della Primavera
#2259
Het is ook hilarisch dat dat mestdebat op het laatst ie geannuleerd doordat die muts van de BBB niet...

Ze heeft het per brief inderdaad bevestigd. Zal gisteren laat geweest zijn. 

Raul Alcala

 Love Your Chick, Perzik, pilaf, rijst Porties: 4 

Ingrediënten

250 gr zilvervliesrijst

400 gr kippendijfilet

scheutje olijfolie

1 el Love Your Chick van Green Gypsy

2 uien

3 tenen knoflook

1 tl sambal

1 groot blik perziken op sap

1 klein blikje tomatenpuree 70 gram

1 el ketjap manis

1/2 boullionblokje

1 aubergine

handje rozijnen

400 gr kikkererwten

Evt.

garneren met koriander

Instructies

Breng ruim water aan de kook in een kookpan. Voeg de rijst toe en breng opnieuw aan de kook. Halverwege gooi je de rozijnen erbij en roer je het door de rijst. Als de rijst klaar is, giet je de pan af. Laat het nog even staan met de deksel op de pan.

Snij de kippendijfilet, aubergine, ui en knoflook in stukjes. Verwarm de pan en doe er een scheut olijfolie in.

Bak eerst even de ui en knoflook totdat deze glazig zijn. Voeg daarna dan de kippendijfilet eraan toen.

Kruid royaal met een eetlepel Love Your Chick. Voor een lekkere pittige smaak gebruiken we een theelepel sambal.

Laat het even garen. Hierna komt de aubergine erbij en laat dit ook even zacht worden.

Als alles gegaard is doen we er een bouillonblokje bij en het sap van de perziken. Laat dit even sudderen. Daarna nog even wat tomatenpuree en ketjap er door heen.

Als laatste gooi je de kikkererwten in de pan en roer het goed door elkaar.

Serveer de saus met de rijst en de perziken. Nu heb je een heerlijke pilaf met tomaat, rijst en perzik. Eetsmakelijk!

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
#2266
En grappig hoe het thema brexit wordt vermeden. Het beloofde goud bleek Katzengold, de weg een doodl...

Haha ja, maar elke keer als ze het woord Brexit zeggen verliezen ze weer een zetel natuurlijk. Heb ook gehoord dat als je 5 keer 'brexit' voor de spiegel roept om 5:00 's ochtends terwijl je worst en bonen eet, Boris Johnson verschijnt.

esims2.0

Het kabinet Schoof zit 2 dagen en ik zag dat negerzoen trending was op Twitter.

Romāns Vainšteins

Esims zit weer vol op de randzaken

Romāns Vainšteins

Wat gisteren ook koddig was was het niet elkaar bevragen vanuit de coalitie: een cordon sanitaire waar ze zo'n grote muil over hadden dat het níet zou gebeuren. Oa Dassen stipte dat nog even fijntjes aan.

Romāns Vainšteins

En het geklaag overal vanuit #jesuiswilders dat de oppositie 'zuur' is geeft wat mij betreft aan dat ze er best lekker in zitten, de rollen zijn ook redelijk goed opgepakt:

PvdA/GL : de grote opponent/andere kant

PvdD/Denk : de hardliners

D66 : pragmatisch vanuit het midden opererend

CDA/CU : op basis van ethiek vanuit het midden opererend (het is eigenlijk bijna zo dicht da een fusie daar me niet zou verbazen op termijn)

SP : wow, dat is zó moeilijk in te schatten. Jimmy gaat er een enorme klus aan hebben om de ethiek terug bij de arbeiders te krijgen. Ik vind hem uiterst heldhaftig maar hij gaat misschien wat te hard van stapel. Een kapotte kerncentrale repareer je niet zomaar..

Ik zie met name Bontenbal en Jetten wel veel terugwinnen vanuit deze positie, vooral op basis van te verdelen volume want ik zie veel incidentele kiezers van november bij een volgende keer níet meer opdagen. 

 

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#2274
En het geklaag overal vanuit #jesuiswilders dat de oppositie 'zuur' is geeft wat mij betreft aan dat...

Ja, valt me op dat CDA echt een totaal andere koers heeft gekozen dan een paar jaar terug. Goede zet, al die megastalknuffelaars zitten toch bij BBB en PVV, en een ander deel van de conservatievere stemmers is naar NSC gegaan, alhoewel die makkelijk terug te halen zijn. Bontebal kan mijn ook wel bekoren. Op deze manier zie ik CDA ook eerder samenwerken met PvdA/GL en andere linkse/progressieve partijen in de toekomst.

1 2 ... 91 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.