Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 92 ... 399 400
esims2.0

En dan heb jij gewonnen Romans? Want maar weer doorgaan met asielzoekers rondtoeren en proppen in hotels?

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Die Yesilgöz is me toch een trut met een hele dikke boterberg op haar hoofd. 

Romāns Vainšteins

Iedereen wint wanneer dit kabinet ter ziele stort, die hele Wilders is nu al volkomen gek geworden met zijn premier en coalitiegenoten uitfoeteren. Die is het padje volkomen af: dat kanaleneilandbetoog van gisteren gaf het haarfijn weer, het is een persoonlijk trauma waarop hij zijn politieke carriere stoelt en daardoor, in volkomen isolatie, is hij doorgedraaid.

SprintMaster

Het artikel uit de krant dat Agema tweette lag voor de neus van Wilders. Hier het bewijs:

"Wilders noemt Yesilgöz een leugenaar. De tweet zou niet vanuit Wilders komen. Maar wat ligt daar op zijn bureau? Precies het artikel wat Agema heeft getweet. 

De PVV wil zsm een einde maken aan dit kabinet." 

(1) Wilders - Search / X

Via M_Wolthers.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Het staat je vrij: doe het dan!

Ah nee joh. We hebben slechts een andere interpretatie over hoe een Donald Duck pak eruit ziet. 

Maar het gaat nu dus over een tweet van Halalsema die meent op te moeten komen voor Lala van de PvdA, omdat ze een hoofddoekje draagt. En nu wenst Frans - ik spreek ook boeren, Franse wijnboeren, met brie - Timmermans een hoofdelijke stemming om la Fleur weg te bonjouren? Tis wel een ballenbak hoor, iedereen vol op het orgel en op de Twitter tour. Snap ik niets van en valt me tegen van Wilders. Kan na afloop wel. Ook hoe hij richting Schoof uitviel. Nergens voor nodig.

En de focus van links ligt niet geheel onverwacht op discriminatie, vrouwen met hoofddoekjes en omvolking. Na de kapotte platen van Schoof als antwoord hierop de kapotte platen van de ministers.

Zo hebben ze allemaal nu onderhand al een krasje.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Volgens RTL Nieuws liepen de emoties hoog op tijdens de half uur schorsing vanmiddag n.a.v. de tweet van vice premier Agema. 

"De emoties bij vicepremier Fleur Agema (PVV) zijn vanmiddag hoog opgelopen tijdens het ingelaste overleg tussen premier Dick Schoof en de andere vicepremiers. Dat zeggen ingewijden tegen de politieke redactie van RTL Nieuws. "Huilen en stemverheffing."
Het debat over de regeringsverklaring werd vanmiddag stilgelegd omdat Agema een X-bericht had geplaatst met wat lijkt op kritiek richting de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema en het dragen van een hoofddoek. Dat X-bericht leek in strijd met eerder uitlatingen van premier Schoof en dus de eenheid van kabinetsbeleid."

Hoogoplopende emoties in overleg Schoof en vicepremiers: 'Huilen en stemverheffing' | RTL Nieuws | RTL.nl

Il Leopardo della Primavera

Maar Dick wenst ons wel allemaal een mooie sportzomer jongens!!!

esims2.0

Zouden die groene wegen nu ook door de stikstof komen?

Romāns Vainšteins

Die Agema is duidelijk ook niet het helderste licht op aarde.

overigens het niet zij maar BFF's Faber & Klever die hoofdelijk op de guillotine moeten van Timmerman, Raul. Nuances tellen.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Dat mestdebat was overigens ook hilarisch. Adema heeft gewoon een prima plan neergelegd waar zelfs de VVD en CDA zich achter hebben geschaard, simpelweg omdat er geen andere oplossing is. Natuurlijk denkt de BBB dat het wel anders kan omdat de LTO - die boeren heeft opgeroepen de regels vanuit Brussel te negeren - denkt dat het anders kan. De LTO heeft zich al vaak zat bewezen als een niet al te betrouwbare organisatie, en in dit geval is het ook simpelweg een 'wij van WC-eend' verhaal waar elke politicus zo doorheen zou moeten prikken. 

Het grotere probleem is dat boeren nu nog niet weten waar ze aan toe zijn, en dat elk nieuw plan vanuit de BBB naast minder effectief ook nog maanden gaat duren voordat het uitgevoerd kan worden. De partij die het zo goed voor heeft met de boeren laat ze op dit moment lekker stikken in hun eigen mest door expres de boel onduidelijk te houden.

Overigens ook grappig: Wiersma beweert dat ze er te kort zit om concrete antwoorden te hebben, maar kan natuurlijk wél het plan van Adema afschieten. De bigagrolobbypartij in full effect.

Klootje Kriekeljon

Eergisteren van begin tot lunchpauze gekeken, gisteren niets gezien. 

Bosma is een geweldige kamervoorzitter.
Openingpraatje Schoof was prima, wat links er ook in mist. Openingspraatje Timmermans was prima, wat rechts er ook van vindt. Achterbannen zullen zich gehoord en vertegenwoordigd hebben gevoeld.
Eigenlijk alles wat daarna kwam was een grote kleuterschool. Wilders, Timmermans, Van der Plas, Jetten, Dijk, van Baarle, Dassen, Baudet. Het is echt om te janken, over heel de breedte. Een paar uitzonderingen: Eerdmans, bleef neutraal. Bikker, Bontenbal en Ouwehand waren prima.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Die Agema is duidelijk ook niet het helderste licht op aarde. overigens het niet zij maar BFF's Fab...

Goh, echt? Ik typte eea voordat de moties bekend waren van Frenske 

Marik

Om te beginnen moet Wilders zijn eigen onderbuik in toom gaan houden. Je kunt niet zomaar vanuit de kamer je eigen irritatie voorrang geven en je coalitiepartners van alles toe gaan bijten. Dan hebben we een premier die mede uit zijn koker kwam en die gaat hij dan ook meteen openbaar affakkelen. Dat is je eigen gebouwde kasteel persoonlijk afbreken. Hij heeft jarenlang in de oppositie gezeten en heeft zichzelf daar bepaald gedrag aangemeten wat nu gewoon niet meer kan. Dat roeptoeteren is zo primitief. Maar ik vrees dat hij niet anders kan en mede daarom is dit kabinet gebouwd op een heel dun laagje ijs.
En dan dat twitteren......zucht...kap er eens mee.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wie goed is en niet is allemaal subjectief: persoonlijk vind ik namelijk die Bosma dikke bagger, met zijn zalvende stemmetje doordrenkt van oprispende partijdigheid. Ook de chaos tegenhouden lukt hem niet echt heel super. Geen twijfel dat hij ergens binnenkort buiten het boekje glijdt.

Romāns Vainšteins

'Ik typte eea voordat de moties bekend waren van Frenske'

Toch niet, die moties waren éérgisteren al aangekondigd tov Faber en Klever. Dat Agema er op korte termijn iets uitblaft dat ook haar een motie oplevert twijfel ik verder niet aan hoor, dat talent zit er zeker in.

Klootje Kriekeljon

Altijd. Maar je kunt wel zo objectief mogelijk proberen te kijken als je het aan iets toetst. Bij mij was dat: proberen ze op een fatsoenlijke wijze het debat aan te gaan over iets uit het  regeerakkoord.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Ik typte eea voordat de moties bekend waren van Frenske' Toch niet, die moties waren é&eacu...

Ok, je hebt gelijk, prima. Romans, voor al uw bij en randzaken 

Romāns Vainšteins

Klopt Klootje: bij mij was het meer 'Kunnen PVV'ers naast grof uitdelen ook tegen zelf eens de maat genomen worden?' Antwoord : neen, die zijn uiterst uit-de-tent-lokbaar en hebben een bijzonder slecht incasseringsvermogen. En dat de oppositie Schoof dik anderhalf uur over hoofddoekjes kan laten stamelen heeft natuurlijk te maken met de uitspraken die PVV'ers 'heel tof en grappig' daarover menen te moeten maken.

En ik had die focus omdat er eigenlijk niets te zeggen valt over het concept-akkoord omdat het niet meer is dan wat ideetjes met een nietje erdoor. Dit debat kán nu helemaal niet en pas na prinsjesdag gevoerd worden.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Romāns Vainšteins
Klopt Klootje: bij mij was het meer 'Kunnen PVV'ers naast grof uitdelen ook tegen zelf eens de maat...

Jij laat dan weer de linkse karikatuur van jezelf zien door het ook maar altijd en eeuwig met die linkse houding eens te zijn. Ik vind hoofddoekjes het symbool van het zich afzetten tegen de westerse samenleving; waar je als immigrant wel de vruchten van wilt plukken, maar geen respect voor wilt tonen. En zoals ik al eerder aanhaalde: in de Arabische wereld is het een symbool voor onderdrukking, daar strijden vrouwen juist voor het recht om hem niet te hoeven dragen. De mevrouw rechts hieronder is trouwens One'sy Muller, die dj was bij NPO Radio 2 en haar hele Top 2000 lijstje vol zette met zwarte artiesten. En later zei dat ze ieder jaar een thema had, en dat toen 'Black lives matter' was. Maar het volgende jaar deed ze weer precies hetzelfde. Overigens wel een aardig persoon. Ik heb nog gezegd dat ik het jammer vond dat ze wegging.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

4 the record : ik bén helemaal niet pro-hoofdoekje. Ik heb helemaal niets met overtrokken religieuïsme. Maar het is gewoon eenieders vrijheid om er lekker wél een rond je knar te snoeren als dat je beter zint. Ik ben het dus wel redelijk eens met Halsema's 'sling them off!' van pakweg 15 jaar terug maar zie dit niet als iets forceerbaars. Sterker nog zal er op hameren en betuttelen van de doelgroep enkel tot meer weerstand leiden, veel pragmatischer dus om je poten er van af te trekken als kabinet.

Romāns Vainšteins

'Ik vind hoofddoekjes het symbool van het zich afzetten tegen de westerse samenleving; waar je als immigrant wel de vruchten van wilt plukken, maar geen respect voor wilt tonen'

En wat vind je van die oorbellen die zo'n gat steeds groter maken?

esims2.0

"Maar het is gewoon eenieders vrijheid om er lekker wél een rond je knar te snoeren als dat je beter zint."

SprintMaster had het over een tandartsassistente, ikzelf zie het ook bij bijvoorbeeld een medewerker in de supermarkt (overigens wel wat hipper dan bovenstaande foto), maar die niet achter de kassa zit. Ik weet het niet zeker maar achter de kassa gelden denk ik toch andere normen bij de bedrijfsleiding dan voor vakkenvullers. En gesteld dat dat zo is, waarom zou dat zijn?

esims2.0

"En wat vind je van die oorbellen die zo'n gat steeds groter maken?"

Is dat iets typisch westers dan? Nu begin je over iets waar ik totaal geen verstand van heb.

SprintMaster

Het dragen van hoofddoeken door moslima's wordt vaak gezien als symbool van onderdrukking. Wat dan te zeggen van behoudende christelijke vrouwen die een rok moeten dragen? 

Laatst gewijzigd
esims2.0
SprintMaster
Het dragen van hoofddoeken door moslima's wordt vaak gezien als symbool van onderdrukking. Wat dan t...

Er wordt nu weer een krampachtige vergelijking gemaakt. Die hoofddoekjesdiscussie is van een heel andere orde en speelt ook bij beroepen waar neutraliteit gewenst is. Zoals bij boa's. Als AH kledingvoorschriften heeft die zeggen dat je niet met een rok achter de kassa mag, dan is er volgens mij niemand die daar moeilijk over gaat doen.

Net zo'n reflex als wanneer je zegt dat de islam er slecht op staat vanwege extremisme en terreur, en dan gaan verwijzen naar een paar radicale dominees op de Veluwe. Wat ik serieus al eens heb meegemaakt.

1 2 ... 92 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.