Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 96 ... 287 288
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2373
@Leopardo: de recente discussie met jou begon hiermee: "Dat jij een hoofddeuk niet neutraal kan zie...

Ik heb het woord capituleren ook nooit gebruikt, stop met woorden in m'n mond te leggen, waarom doe je dat telkens? Beetje flexibel mogen we daarentegen best zijn met z'n allen. Verder geen inhoudelijke reactie op mijn betoog zie ik? Duidelijk, fijn weekend!

Laatst gewijzigd
esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#2376
Ik heb het woord capituleren ook nooit gebruikt, stop met woorden in m'n mond te leggen, waarom doe...

Jouw boodschap is duidelijk dat Nederlanders de hoofddoek moeten accepteren, anders zijn ze achterlijk.

Ik weet trouwens niet met welke bedoeling Raul die foto deelde, maar dat ziet er al meer uit als een muts. En mutsen associeer ik geenszins met een religieuze uiting.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2377
Jouw boodschap is duidelijk dat Nederlanders de hoofddoek moeten accepteren, anders zijn ze achterli...

Nee, ook dat heb ik niet gezegd, zowel accepteren als achterlijk heb ik nooit gezegd. Waarom blijf je dit doen esims? Waarom verzin je telkens dingen die ik zou hebben gezegd of wat mijn boodschap zou zijn?

 

Ik vind het overigens helemaal prima als jij hoofddoekjes niet neutraal kan zien hoor, van mij mag je. Maar ik kan ze daarentegen wel neutraal zien, en ik vraag me af waarom sommigen zoveel moeite hebben met een stukje stof om iemands hoofd. Wat vind je van keppeltjes of kettinkjes met een kruis, kan je die neutraal zien of niet?

 

Enneh, ga je mij nog eens uitleggen hoe jij nou bijhoudt hoeveel vlees je eet? ;)

Raul Alcala
esims2.0
#2377
Jouw boodschap is duidelijk dat Nederlanders de hoofddoek moeten accepteren, anders zijn ze achterli...

Dat is mw Lahlah van de PvdA, waar het allemaal om ging mbt hoofddoek debat. Een hijab noemt ze het zelf. Ze is zeker geen muts, want een lief mens die als bestuurder erg werd gewaardeerd in Tilburg. Maar haar optreden tijdens de regeringsverklaring was pathetisch en eenzijdig wmb. En die foto vond ik daar mooi van getuigen. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ze is trouwens van Groen Links, niet de PvdA. Gek genoeg haal ik die de laatste tijd steeds door elkaar. Volgens mij kan ze het ook goed met Bosma vinden.

'Aan een pied-à-terre in de Hofstad moet Lahlah niet denken. ‘Als ik in Den Haag moet zijn, ga ik gewoon met de trein op en neer.’ Hoe geliefd ze onder Tilburgers is, blijkt als ze in korte tijd een paar keer aangesproken en bedankt wordt. Ze reageert op iedereen even vriendelijk. ‘Als je een beetje open in het leven staat, krijg je daar vaak bijzondere gesprekken voor terug,’ concludeert ze.'

Als ze nou ook openstaat voor het feit dat het dragen van een hoofddoek lang niet voor iedere (jonge) moslima vrijwillig is, dan krijg je daar vaak bijzondere gesprekken voor terug.

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#2378
Nee, ook dat heb ik niet gezegd, zowel accepteren als achterlijk heb ik nooit gezegd. Waarom blijf j...

Je bent toch ook wel een enorme draaikont. Wat je wel hebt gezegd is nog een keer:

"Dat jij een hoofddeuk niet neutraal kan zien is jouw probleem, niet die van de drager."

Dus ik en al die mensen die een hoofddoek niet neutraal kunnen zien, zijn het probleem, niet de dragers. En als we onze mening niet willen aanpassen (impliciet zeg je ook op dit punt), dan zaten we nu nog op het kar met paard niveau. Nu probeer je op alle mogelijke manieren hier onderuit te praten.

esims2.0

@Raul: ik gebruikte muts in letterlijke zin, niet figuurlijk. En ik kijk zeer weinig tv en heb die debatten ook nauwelijks gevolgd. Vandaar dat ik niet wist om wie dit ging.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

I know. Zelf noemt ze het een hijab 

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2381
Je bent toch ook wel een enorme draaikont. Wat je wel hebt gezegd is nog een keer: "Dat jij een hoo...

En daar sta ik ook achter. Ik vind niet dat het het probleem van de drager moet zijn dat sommige mensen het niet als niet-neutraal zien. Dat maakt jullie niet 'het probleem'; ook dat heb ik nergens gezegd. Doe alsjeblieft een cursus begrijpend lezen. Wat ik heb gezegd is dat ik vind dat het JOUW probleem is (niet HET probleem) dat jij het niet neutraal kan zien. En dat is ook nog eens slechts mijn mening gezien er wel degelijk bepaalde wetten zijn die het mogelijk maken om uitingen van geloof te verbieden in bepaalde situaties.

Waarom geef je overigens geen antwoord op mijn vragen? 

-Waarom verdraai je mijn woorden continu en leg je mij woorden in de mond?

-Waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn betoog van de vorige pagina?

-Hoe bereken je nou hoeveel vlees je per jaar eet? 

esims2.0

"Ik vind niet dat het het probleem van de drager moet zijn dat sommige mensen het niet als niet-neutraal zien."

Daar denkt het Europees hof dus duidelijk anders over. En doe niet zo enorm kinderachtig, jij probeert degenen die een hoofddoek niet neutraal kunnen zien, weg te zetten als achterlijk. Met je kar met paard vergelijking.

Ik ken een meisje met migratieachtergrond dat rond haar 17e volkomen westers was. Maar op haar 24e kreeg ze een relatie, droeg ze ineens zo'n hijab en moest ze een paar keer per dag in een afgezonderde ruimte in gebed.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2385
"Ik vind niet dat het het probleem van de drager moet zijn dat sommige mensen het niet als niet-neut...

Klopt, daar denkt het Europees hof anders over. En nee, ik zet ze niet neer als achterlijk. Dat jij de Amish als achterlijk ziet zelf weten, ik zie het vooral als ouderwets. Groot verschil natuurlijk.

En ja, helaas gebeurd dat. Ik had vroeger ook een vriend, ging ik altijd mee skaten. Super aardige gast. Kwam in aanraking met een strenge Christelijke stroming en mocht niet meer skateboarden, niet meer mee naar concerten etc etc. Wat is je punt?

 

Ik mis nog steeds antwoorden op mijn vragen trouwens. Ik herhaal ze even (en blijf dat doen tot ik antwoord heb): 

-Waarom verdraai je mijn woorden continu en leg je mij woorden in de mond?

-Waarom reageer je niet inhoudelijk op deze reactie van de vorige pagina?

-Hoe bereken je nou hoeveel vlees je per jaar eet? 

-Wat vind je van keppeltjes of kettinkjes met een kruis, kan je die neutraal zien of niet?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, die Christenen ook

esims2.0

"Groot verschil natuurlijk."

Nee, je probeert jouw mening als verheven neer te zetten, en een andere zienswijze als ouderwets. En dat in aanraking komen met een christelijke stroming is natuurlijk ook schering en inslag. Onderschat christelijk fundamentalisme niet 🙄

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2388
"Groot verschil natuurlijk." Nee, je probeert jouw mening als verheven neer te zetten, en een ander...


Ik mis nog steeds antwoorden op mijn vragen trouwens. Ik herhaal ze even (en blijf dat doen tot ik antwoord heb): 

-Waarom verdraai je mijn woorden continu en leg je mij woorden in de mond?

-Waarom reageer je niet inhoudelijk op deze reactie van de vorige pagina?

-Hoe bereken je nou hoeveel vlees je per jaar eet? 

-Wat vind je van keppeltjes of kettinkjes met een kruis, kan je die neutraal zien of niet?

 

 

esims2.0

Ik ga die vragen over vleesconsumptie niet beantwoorden, omdat je ze gebruikt als een afleidingsmanoeuvre. Mijn mening over keppeltjes en kettinkjes met kruisjes heb je impliciet al gehad via die uitspraak van het Europees hof. Overigens vind ik kettinkjes met kruisjes niet te vergelijken met een hijab, omdat ze nauwelijks opvallen. Maar als er toch een punt van gemaakt wordt ergens, bijvoorbeeld beroepshalve, dan moet de drager niet moeilijk doen vind ik. Keppeltjes is iets anders, maar kettinkjes met kruisjes is een krampachtig verzonnen probleem.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
#2388
"Groot verschil natuurlijk." Nee, je probeert jouw mening als verheven neer te zetten, en een ander...

Nou, bomaanslagen, met bijlen tekeer gaan. Het is schering en inslag in Staphorst en omstreken 

esims2.0

Il Leopardo della Primavera
Laatst gewijzigd
esims2.0
Thurau
Il Leopardo della Primavera
#2393
Good news, everyone!

Gewoon uitstekend gedaan door het Linkse blok in Frankrijk. Melenchon is een communist en op leeftijd maar Glucksmann is iemand met toekomst en strategisch inzicht. Frankrijk krijgt dus een centrum linkse Premier, de 2e in een week binnen Europa. En Marine en Bardella hebben weer huiswerk. Opkomst hoog dus een teken dat Frankrijk het Front niet aan de knoppen wil.

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
#2394
Een gekunstelde overwinning als je het mij vraagt. https://nos.nl/artikel/2527170-franse-partijen-t...

Niks gekunstelds aan, het Front maakte ook deals met een deel van Les Republicains om de kansen te vergroten. Districtenstelsel biedt die mogelijkheid. En als de Fransen echt FN hadden gewild was dat gewoon in het stemhokje te merken geweest.

Thurau

Macron is hoe dan ook de verliezer hier en dat vind ik prima. Zijn optreden is in veel opzichten afgrijselijk arrogant en in zijn regeren was hij nooit een principiële figuur. Hij had geen partij meer dus maakte hij zijn eigen club. Pieter heeft dat goed van hem afgekeken, maar er zit geen lijn in anders dan fanclub zijn van de leider. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is niet gekunsteld sowieso en het toont ook aan dat het te behalen mandaat van schreeuwers die drijven op angstzaaierij eindig is. Alleen waar deze succesvol het component religie erin verweven kunnen lukt het af en toe.

ennuh, de presidentsverkiezingen werken ook in FR zo, dus kan je nu al inzien dat le Pen straks opnieuw nat gaat. In een ja-nee situatie overleven de lege populisten niet, ook Wilders zou significant verliezen in zo'n situatie.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#2398
Het is niet gekunsteld sowieso en het toont ook aan dat het te behalen mandaat van schreeuwers die d...

Ook weer een weinig verrassende analyse van jou: rechts is een stelletje schreeuwers die paniekzaaien. Ik denk dat de winst van bijvoorbeeld de PVV toch iets anders in elkaar steekt, want Wilders is niet opeens harder gaan schreeuwen. Als het op migratie aankomt is wat jou betreft iedere wereldburger vrij om te gaan waar hij wil, maar als je dan vraagt ook in jouw huis, dan blijft het stil.

Thurau
Romāns Vainšteins
#2398
Het is niet gekunsteld sowieso en het toont ook aan dat het te behalen mandaat van schreeuwers die d...

De crux zit vooral in hoe de andere partijen op rechts, laten we ze centrum rechts noemen omgaan met extreem rechts. Ga je ze  ondersteunen zoals Dilan en Pieter dan teken je je eigen ondergang. Kies je voor een duidelijke grens zoals De Wever en nu Macron dan blijk je ze te kunnen verslaan doordat je laat zien een eigen smoel maar vooral principes te hebben. Politiek is niet voor bange mensen maar helaas hebben we die in Nederland in overvloed.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 96 ... 287 288

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.