Wat vinden jullie van Cancelo? Portugal lijkt makkelijk door te gaan, staan achterin ook erg stabiel en is aanvallend natuurlijk ook erg leuk. Maar zou hij die €4,5 miljoen echt waard zijn? Of zou je beter iets goedkopere opties kunnen bekijken zoals een Grimaldo of Ruben Dias als je even puur verdedigend kijken voor de bonus 0 tegen goals. Ergens kan je het misschien beter gebruiken in je middenveld of aanval, lastige keuze.
Het enige verschil met andere verdedigers is dat hij toch zo nu en dan een keertje scoort. Doet hij dat nu weer, misschien, misschien niet. Met hun loting zou het zomaar kunnen dat ze veel gaan scoren. Als je budget ergens anders nodig hebt zou ik heb niet nemen. Zelf heb ik hem wel, maar ik heb dan weer geen Mbape of Kane..
Een en ander aangepast, toch erg lastig met de twijfelgevallen achterin bij Engeland, Portugal en Frankrijk..
Donnarumma en Lunin
Grimaldo, Mittelstadt, Di Marco, Aké en Elvedi
De Bruyne, B Silva, Kroos, Kovacic en Shaqiri
Mbappé, Lukaku, Foden en Sesko
Wat zeggen jullie ervan?
Mijn twijfels gaan vooral om Mittelstadt en Foden.
Ik denk dat velen vergeten dat je na de poule fase je team opnieuw mag samenstellen. Het zou het spel ook zo kut maken als je ineens een aantal spelers hebt die je dan niet meer kan gebruiken/punten voor krijgt.
Bij je selectie kies je dus nu teams die een 'relatief' makkelijke poule hebben: POR & BEL bijvoorbeeld. Meer kans op goals, meer kans op 0 achterin. Enige nadeel is dat sommige spelers die normaliter in de basis beginnen, dan juist reserve zijn.
Teams met een sterke poule, daar hebben de usual suspects meer kans op een basisplek, maar moeten harder werken voor een goal en hebben een kleinere kans op een 0 achterin.
Om een paar verdedigende 'parels' eruit te lichten;
Mulder voor €1M lijkt de linksback voor Turkije te gaan worden.
Coufal speelt rechtshalf/wingback voor Tsjechië en is €1.25M.
Kakabadze is de rwb/rm voor Georgië en met €500K erg goedkoop.
Zabarnyi voor €1.25M met Oekraine een makkelijke poule.
Nog aanvullingen en andere potentiële goedkope verdedigers?
(De Vrij/ A.Silva staan ook op de korrel maar gaan zij 3x spelen)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.