Vind het alleen een groot nadeel dat Aston Villa het makkelijkste programma dalijk al gehad heeft. Bovendien is de kans aanwezig dat hij aankomend weekend ook niet speelt in wederom een makkelijke matchup. Dan is Villa de ploeg die het makkelijkste programma gehad heeft van alle premier league clubs.
Hieronder even wat afwegingen waar ik de afgelopen week over na heb gedacht.
Palmer of Haaland?
Palmer of Salah?
Salah of Haaland?
Haalaand of Isak?
Trent of van Dijk?
Van Dijk of Gabriel?
Watkins of Isak?
Sels of Pickford?
Gabriel of Saliba?
Kerkez of Robinson?
Kluivert of Iwobi?
Kluivert of Watkins?
Maddison of Fernandes?
Szoboslai of Mac Allister?
Eze of Mitoma?
Wat zou jullie keuze zijn?
Tot april is toch irritant? Dan weet je nu al dat je zo'n speler de laatste 6 wedstrijden ofzo mist. Juist in de fase dat de blessures en schorsingen gaan doorwegen. Voor 0.25 meer heb je de hier al veel genoemde Mateta die gewoon speelt en altijd basis is. Ik zie de grote winst niet.
Niet te vergelijken zo toch? De spelers zijn soms heel verschillend geprijsd.
Haaland of Isak. Bedoel je dan wie ik erin puzzel? Of wie ik liever heb. Ik heb liever Haaland, maar daarom is hij ook een miljoen duurder.
Ouattara? Hij staat nu in de spits maar met Ünal en met name Evanilson zal hij daar waarschijnlijk niet blijven staan. Voor 500k meer heb je Mateta (die 100% meer punten gaat halen) en voor hetzelfde geld heb je Evan Ferguson, die bij West Ham zeker gaat zijn van zijn basisplaats daar.
Unal ligt er tot het einde van het seizoen uit volgens Fotmob en Evanilson komt pas begin april terug en zal dan ook nog moeten opbouwen. Het is een klein risico maar met hoe hij nu presteert en hoe Bournemouth draait denk ik niet dat hij zomaar zijn plek kwijt is.
Maar laat Ouattara nu net ook vanaf april een risico op de bank zijn. Dan draait het leuk tot april en zit je dan met een nulpunter op je bank. Hoeft salah maar iets te gebeuren of rust te krijgen als ze kampioen zijn (die iedereen heeft) en opeens vliegen de nulpunters je om de oren.
Ünal ligt er voor de rest voor het seizoen uit dus is irrelevant. Ferguson staat er dit weekend waarschijnlijk niet in en moet eerst maar eens een basissplek veroveren en blessurevrij blijven, vooral dit laatste lukt hem niet. Mateta is inderdaad een goede optie, maar zolang mijn 5e spits ook speelt durf ik het risico wellicht aan om Ouattara te pakken om wat geld te besparen. Dit ligt dan echter aan de rest van mijn team.
Evan Ferguson laat ik zelf links liggen, ben fan van de speler maar hij heeft ook bewezen erg blesurre gevoelig te zijn. Hoop dat het meevalt, dan kan het een leuke speler zijn.
Ouattara ga ik zelf misschien wel als 5e spits proberen mee te nemen. Bournemouth heeft op papier een makkelijk schema komende rondes. Echter snap ik wel dat er een risico achter zit mocht Evanilson terugkomen. Ik heb nog niet gekeken hoe ik uitkom qua budget, maar Huijsen is 1,5 mil. Zou hij blijven staan als Senesi straks terug fit is? Ik weet niet of dat überhaupt nog lang gaat duren, kan er zelf zo even niks over vinden.
In de Premier League liggen blessures wel echt gigantisch op de loer met al die overvolle speelschema's. Als ik toch een algemene tip mag geven zou het zijn om echt te selecteren op zekerheid op speelminuten. En ook blessurehistorie van spelers te checken. Ouatarra vind ik echt gokken, is sowieso geen spits en kan er zomaar weer naast komen te staan. Ga dan voor Delap.
Denk dat Delap het schoolvoorbeeld is van een overperfomer. Zijn xG is dan ook een beetje opgeblazen en voor 1.5 miljoen vind ik het erg veel. 1.5 miljoen voor Ouatara overiges ook, maar die stond dan ook niet in mijn overpeinzings lijstje;)
Voor 500k meer veel betere opties zoals Mateta of Semenyo of anders Harrison voor 750k die de geblesseerde Ndiaye verving gister als je kijkt naar een 5e aanvaller.
Ja heb je zeker gelijk in. Nu voelt het voor mij toch minder om een Delap te nemen, ook al is het verschil maar 50 punten. Heb liever een spits van een goed draaiende ploeg dan van Ipswich, maar toch neemt hij zeker zijn puntjes mee en je hebt "zekerheid" aangezien hij normaal gezien altijd wel speelt, dus zeker waar wat dat betreft! Voor mijn subleague zijn ronde prijzen ook een ding, dus vandaar dat ik Ouattara extra overweeg en erg veel met Bournemouth in mijn hoofd zit, gezien de vorm en de komende wedstrijden.
Als je puur naar data kijkt is Kluivert ook een overperformer toch? En Semenyo heeft als ik het goed is een erg lage xG per schot? Ik vind het zelf ook interessant om de data van spelers te bekijken, echter vind ik het nog lastig om daaruit conclusies te nemen. Ik geloof dat bijvoorbeeld een Wood ook flink aan het overperformen is, maar weet niet of ik die zomaar durf te skippen om die reden
Tja, een kerel zoals Wood kan misschien erg goed afronden, een speler zoals Brobbey kan gewoon niet afronden en zal daarom altijd 'underperformen'. Vind het ook moeilijk om hieruit conclusies te trekken.
Kluivert zeker, maar als penaltynemer blijft hij interessant zeker gezien het feit dat Bournemouth de meeste penalty's krijgt. Semenyo is in dit voorbeeld in ieder geval een Bournemouth speler met een basis plek.
Wood vind ik ook echt een overperformer. In vergelijking met de staat van dienst van Watkins die maar 500k meer is overweeg ik Wood dan ook totaal niet, daar ik ook wel verwacht dat Nottingham nog een paar plekjes gaat zakken.
Dan bespaar ik liever op mijn keepers of middenveld om 500k extra vrij te spelen. In tegenstelling tot de Eredivise Topcoach wordt Topcoach UK beslist door de aanvallers en ga ik daar dan ook voor 3 kanonnen kiezen. Op het middenveld over het algemeen te weinig waarde voor 'gegarandeerde' punten.
Ja zeker, ik ga hier ook zoveel mogelijk geld in mijn aanval pompen waar ik dat in de Eredivisie in het middenveld heb gedaan idd. En wat je zegt over Kluivert klopt ja, het is niet dat hij helemaal niet interessant is omdat hij nu aan het overperformen is. Wood vind ik toch tricky, ik dacht laatst ook al dat het opgegeven moment zou stoppen, scoort hij ineens een hattrick tegen Brighton was het volgens mij... Beetje zo'n gevalletje fomo speler voor mij momenteel haha.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.