Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 13 ... 104 105
encanto
KV
#296
1, 2, 3, 5, 7, 14, 17, 18 en 21. Wat mij betreft dus 9 mogelijke cap-opties voor Wout. 

Dit waren ook de etappes die ik op het oog had! 

Daarom is het voor mij niet eens denkbaar om zonder hem te gaan.

kuss begint zich ook langzaam in mijn team te fietsen. ...:) 

kevinraar

heb team gemaakt is nog niet definitief

yates

martinez

tibiri

arensman

mas

landa

carapaz

skjelmose

ciconne

fortunato

de plus

paret-paintre

van aert

groves

strong

aberasturi

albanese

thijssen

van gils

kruiswijk

 

6 sprinter is wel genoeg met maar 4 sprinter waavan 2 heuvel finale?

 

heb nog 500k over team kan nog veranderen als teams compleet zijn

Gordon Bleu
Ferumbras
#298
Maar zijn die het dan waard om mee te nemen? Groves voor 3mln voelt al als te duur. Je kunt in alle...

Is het nodig dan dat Groves 300 punten of meer haalt? In dit sprintersveld rijdt Groves elke sprint zonder pech of val minimaal top 3. Kan je van andere sprinters niet echt zeggen. Je weet dus dat ie zo goed als zeker wel minimaal 200 punten op gaat leveren. 

Volpino

Van Gils vandaag toegevoegd aan de startlijst van de Renewi Tour op 28/8. Dan zal ie bij de Vuelta afhaken vrees ik

ProScoritoManager
KV
#282
Ik weet 1 ding: het wordt echt een ongelooflijke loterij. Ik kan echt van bijna geen enkele AK man d...

Enigszins blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee zit. Ben ook heel benieuwd hoe anderen tot gefundeerde beslissingen komen in dit zeer gestoffeerde AK veld. Welke 'vaste' wielerwijsheden zijn hier toe te passen? Is het lastiger om goed te zijn in de Giro én de Vuelta? Of is het juist onwaarschijnlijker om een goede Tour door te trekken naar een goede Vuelta? Goede Tour, wat zeg ik, Almeida en Yates zijn al in bloedvorm vanaf Zwitserland, is dat wel vol te houden? Zijn renners zonder grote ronde in de benen in het voordeel? Zijn jongere renners in het voordeel of kunnen juist de meer ervaren renners hun vormpieken beter timen?

Ik had voor mezelf een lijstje gemaakt van kleppers die om verschillende redenen interessant zijn, en eigenlijk de enige conclusie die ik kan trekken is dat dit er zoveel zijn dat het nog afgezien van budget geen eens zin heeft om ze allemaal mee te nemen omdat je er toch maar 9 kan opstellen. Hier zullen dus flinke knopen doorgehakt moeten worden.

Goed in de Giro: DFM, O'Connor, Cian, Tiberi, Arensman, Rubio. 6 renners voor in totaal 18,5 miljoen.

Goed in de Tour: Almeida, Yates, Landa, Carapaz, Ciccone, Vlasov. 6 renners voor 19,5 miljoen.

Om het af te maken kan ik dan nog noemen Kuss, Mas, Soler, McNulty & Skjelmose. Nog eens 5 renners voor 12,5 miljoen.

Dit is een lijstje waarbij ik alleen renners die duurder zijn dan 1 miljoen heb meegenomen en bovendien Roglic en Ayuso niet heb meegerekend. Zelfs dan nog kom ik dus tot een rijtje van 17 klimmers die allemaal in meer of mindere mate interessant zijn, voor een totaalprijs die boven het totale budget uitkomt. In andere rondes kan ik voor mezelf vrij goed een selectie maken welke klimmers ik wel en niet mee wil en kan ik de door te hakken knopen vaak snel beperken tot een stuk of 2. Nu heb ik daar echt een stuk meer moeite mee.

lochem

Rodriquez ?

Coureurs du Courage
ProScoritoManager
#305
Enigszins blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee zit. Ben ook heel benieuwd hoe ander...

Ik snap je issue. Wel goed dat je alvast een shortlist gemaakt hebt van interessante namen.  Ik denk dat het nog wachten is totdat er duidelijkheid komt over de intenties van de ploeg, individuele renners (interviews) en, niet geheel onbelangrijk, welk rugnummer de renners opgespeld krijgen. Tot slot is vorm van de dag ook wel een indicatie.

Overigens denk ik dat je van de renners uit de Giro er in je achterhoofd bij moet blijven denken dat het een zwak deelnemersveld was. Dat was in de Tour wel anders.

Momenteel kom ik zelf tot de volgende analyse:

BORA: Roglic meenemen als ie start, want heeft nog wel wat goed te maken dit jaar. Rest van die ploeg wordt pas interessant bij niet starten Roglic, waarbij ik dan DFM (giro) + Lipowitz (potentie) overweeg.

UAE: prijskaartje van deze mannen is heftig, terwijl er minder garantie is op dominantie zonder Pogacar. Almeida heb ik er graag bij, omdat hij altijd aanklampt en goed kan tijdrijden, dus zou hem boven Yates kiezen. Ayuso is een soap, soaps eindigen altijd in drama en huilen.

VLAB: WvA is een must. Hierdoor zijn Kuss en Uijtdebroeks makkelijker te picken ivm teampunten groene trui. Kuss heeft goede vorm laten zien en vind een parcours op maat. Uijtdebroeks neem ik mee als hij aangewezen wordt als mede kopman omdat ie ook voor wit strijd.

Lidl trek: Skjelmose is een autopick: een van de weinige die zijn seizoen heeft afgestemd op deze ronde en wil zich gaan testen met t oog op TdF '25. Ciccone is een vraagteken. Vacek interessant, net als Kirsch, ivm sprinten.

Mas en Landa goeie opties omdat ze nu eenmaal een thuisronde rijden en het klimwerk ze moet liggen.

Carapaz vrees ik voor dat ie zijn doelen al gehaald heeft en de gretigheid mist om hier echt voor de prijzen mee te doen.

Arensman is inmiddels al van de deelnemerslijst gehaald. Tiberi is qua vorm nog niet in orde en heeft dus ook een vraagteken achter zijn naam. O'Connor heeft zijn doel al gehaald en transfer al binnen, die gaat hier rustig zijn seizoen uitrijden. En als ie wel mee gaat doen zie ik hem slechts strijden voor plek 7/8/9/10 en dan vind ik andere mannen interessanter.

Tot slot: Max Poole en L. Van Eetvelt zijn 2 talentvolle gasten die bieden al leuke dingen hebben laten zien. Potentie is hoog en ze zijn waarschijnlijk kopman bij hun ploeg. Voor de prijs klik ik deze jongens er voorlopig al in en ze zullen er dus niet snel meer uitgaan.

DennisdeMenniss

Zal ook weer eens wat posten, druk bezig geweest met werk, subleauge oprichten en de andere spellen die online kwamen in Scorito. Blijft jammer dat het altijd zolang duurt voordat je een goed beeld hebt van de renners die starten. Dit jaar gaat het een enorme puzzel worden met daarbij wat gokjes voor klimmende aanvallers, maar wie o wie.. dat is de vraag. Van Aert is een no brainer en gaat zeker mee evenals een extra VLAB renner. Verder nog niets concreet vaststaan. Verder heb ik zelf zitten denken aan verschillende strategieën aan het begin; Ineos trein voor etappe 1 tm 3 ervan uitgaande dat Tarling de TT wint, VLAB trein idemdito mocht van Aert winnen of gewoon je kansen spreiden door GC rijders mee te nemen die een goede tijdrit hebben. Lastig lastig lastig. Sprinters.. drama, volgens mij nog steeds niet zeker dat Groves start, mocht dat zo zijn dan zal hij meteen erin geklikt worden, verder moeten we het doen met gasten zoals Strong, Aberasturi, Ewan, Vendrama, Thijssen, Walscheid... De helft van die gasten komt echt maar max 2-3 aan sprinten toe en voor de rest geldt de vraag of ze überhaupt gaan sprinten. Wie weet zien we straks types als Lafay, Teuns, DFM nog mee sprinten.. in ieder geval moet je 9 man opstellen in de sprintetappes wat wel een uitdaging is op dit moment. Verder vind ik het een uitdagend parcours en zul je vrij snel kunnen zien welke GC rijders voor etappes gaan. Hopelijk lezen we in de komende dagen nog over de ambities van de ploegen. Je zou haast overwegen om 12-13 GC rijders mee te nemen zodat je zeker weet dat je de juiste hebt.. conclusie, lastig maar leuk 😁

Sean Chiappucci
Gordon Bleu
#303
Is het nodig dan dat Groves 300 punten of meer haalt? In dit sprintersveld rijdt Groves elke sprint...

Dat ben het me je eens.

Hoe minder sprinters, des te meer klassementsrijders, en daar krijg je er dan ws zo veel van dat de punten per miljoen richtlijn vlieger niet meer opgaat.

En aanvallers (captains) selecteren is sowiese een loterij.

Een Groves van 3 mln die 200 punt haalt? Ik denk dat ik er voor zou tekenen.

Plus met zo'n klein sprintersveld zouden dat goedkope sprinters wel eens de nodige puntjes kunnen gaan meepakken, ergens met plaats 10-20.

Wicked Wout
Coureurs du Courage
#307
Ik snap je issue. Wel goed dat je alvast een shortlist gemaakt hebt van interessante namen.  Ik...

Mooi overzicht. Wat ik grotendeels precies zo zie. Alleen Roglic is bij mij een groter twijfelgeval dan bij jou. Niet vanwege zijn motivatie, die jij als belangrijkste reden noemt, maar wel door zijn moeite om op de fiets te blijven zitten. Dat heeft me nu al zo vaak punten gekost...

@proscoritomanager: of een goede tour of giro een voorspeller is voor de vuelta verschilt heel erg per renner. De ene lijkt een 2e ronde altijd beter, terwijl bij de ander halverwege de energie op is. 

Waar ik wel altijd nog naar kijk is het type klim dat een renner goed ligt. Voor mijn gevoel zijn er in de Vuelta weinig 'lopers'. Je hebt dus renners nodig die van onregelmatige klimmen houden.

Ferumbras

Lees nog weinig over het aanvalspotentieel van UAE in de reacties. Soler zal zich als een kind in de snoepwinkel voelen hier. McNulty is gretig en heeft een goede TT. Del Toro het toekomstige wonderkind. Zijn dit geen mannen die overwogen worden in deze vuelta vanwege de hoge kosten?

Almeida lijkt dit jaar onverwoestbaar. Yates was op momenten kwetsbaarder in de tour. Met Yates zijn winst in de ronde van Zwitserland waar almeida duidelijk een knechten rol had, lijkt almeida de aangewezen kopman.

Ciccone ging in de tour voor klassement en leek aan het einde echt leeg te zijn. Vind het risicovol hem nu mee te nemen, maar ja misschien voelt ie zich in de vuelta juist in zijn element.

Mas werd enkel beter in de tour. Dat is een instant pick voor mij. Samen met mannen als Kuss, skjelmose, uijtdebroeks, landa, tiberi. O'Connor was ook een instant pick, maar nu ik lees over zijn transfer en dergelijke, twijfel ik toch. Mee eens dat dan de focus van renner en team toch weg kan zijn.

Bedankt voor de feedback over groves. Zal toch budget moeten vrijmaken als ik het zo lees.

Ferumbras
lochem
#306
Rodriquez ?

https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2024/startlist/changes

scorito loopt hopeloos achter. Rodriguez toegevoegd door Ineos aan de startlijst.

Ben Nihilisty
Ferumbras
#312
https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2024/startlist/changes scorito loopt hopeloos...

Scorito loopt eigenlijk na hun eerste selectie altijd enorm achter. Ik denk dat dat is omdat ze bij wisselingen, zeker van de wat grotere namen, 100% zekerheid willen hebben wat het voor het totaal betekent. Ik denk dat ze eerst meer zekerheid willen hebben over het al dan niet starten van Roglic en zeker Ayuso vooraleer ze Rodriguez toevoegen - omdat dit invloed gaat hebben op wat je met je budget kan. Stel Roglic en Ayuso zouden gewoon fit aan de start staan, dan zou 5 miljoen voor Rodriguez absurd duur worden, maar stel ze starten allebei niet, dan klikt het meerendeel hem er voor 3 miljoen juist in. Het budget verruimen zoals uiteindelijk in de Tour met Van Aert willen ze liever voorkomen lijkt me. Dat gezegd hebbende is het voor de puzzel altijd wel frustrerend inderdaad.

Even geheel terzijde: ervan uitgaande dat er niet veel gaat bij komen, is dit toch wel het dunste sprintersveld dat ik me kan heugen, zelfs voor Vuelta begrippen. Van Aert en Groves komen ondanks hun prijskaartje echt met alle zekerheid het team wel in, en daar achter is het bijna al gokken: enerzijds mannen die komen om te sprinten, maar ongetwijfeld een aantal aan zich voorbij moet laten gaan (hallo Ewan), en anderzijds juist weer mannen die de heuvelsprints normaliter zullen bijwonen, maar of ze zich ook in de reguliere sprints mengen? En dan heb ik het verdulleme nog niet eens gehad over het ontbreken van een duidelijke topfavoriet deze ronde; Almeida? Mas verwacht ik trouwens wel echt op de afspraak (einde van de Tour liet 'ie al het één en ander zien), maar vind ik voor 3 miljoen ook toch wel mwah-mwah geprijsd. 

ProScoritoManager
Coureurs du Courage
#307
Ik snap je issue. Wel goed dat je alvast een shortlist gemaakt hebt van interessante namen.  Ik...

Kan me voor een heel groot deel vinden in jouw analyse.

Roglic lijkt me idd de enige met topfavoriet status als hij start. Altijd meenemen dus. Ik vind in dat geval juist vooral DFM (lijkt me schaduwkopman) meer potentie krijgen vanwege de teampunten. En hoewel je gelijk hebt dat de Giro een stuk minder sterk bezet was dan de Tour, was juist DFM een wel erg constante factor daar. Volgens mij is hij letterlijk geen een keer gekraakt bergop, behalve door Pogi dan uiteraard. Lipowitz (die idd nog ontbrak in mijn lijstje!) z'n berg potentie is niet te ontkennen, maar niemand weet precies hoe goed hij nou echt is en dan is 1,5 miljoen in dit sterke klimmersveld in de breedte en een sprintveld dat uitnodigt tot top-heavy investeren in je klimmers best veel geld. Daarbij lijkt hij me achter DFM en Vlasov pas de vierde man bij Bora.

UAE: 100% eens. Almeida boven Yates vanwege Tour prestaties en TT. Zou hem zelfs aanwijzen als topfavoriet, mocht Roglic niet starten. Ayuso vind ik te duur voor wat hij dit jaar heeft laten zien. Staat wel tegenover dat mocht hij in goede doen aantreden, hij dé topfavoriet is voor wit en grote kanshebber voor AK. De soap om hem heen helpt echter niet natuurlijk. Ergens hoop ik dat hij gewoon niet start, zodat ik me ook geen buil kan vallen aan hem.

VLAB: Ook compleet eens. Kuss laat op tijd vorm zien, is kopman en titelverdediger. Cian rijdt al een hele tijd indrukwekkend constant en top3 kandidaat wit. Tenzij er bij hem expliciet vermeld wordt dat hij niet voor een klassement zal rijden neem ik hem sowieso mee. Tel daar nog eens 80+ punten per persoon bij op als Wout uitrijdt, want die rijdt normaal gesproken vanaf etappe 2-3 in het groen.

Lidl: Skjelmose is idd één van de weinige klassementsrenners die ik echt 'te' laag geprijsd vind. Goede TT en punch maakt hem bovendien een fijne scorito renner. Of hij uiteindelijk ook binnen de top10 zal eindigen vraag ik me af, maar dat hij z'n puntjes gaat pakken geloof ik wel. Mbt Ciccone maakt @Ferumbras een interessante opmerking, neem ik zeker mee in m'n overwegingen!

Mas heb ik Scorito technisch een beetje haat/liefde verhouding mee. Doet het altijd goed als ik hem niet heb en zakt door het ijs dan wel het wegdek als ik hem wel heb. Leek zich in de Tour wel juist in vorm te trappen dus de kans is groot dat ik er ook weer in trap. Landa was natuurlijk bijzonder sterk in de Tour en heeft vorig jaar laten zien dat hij na een Tour nog een prima Vuelta kan rijden. Moet alleen wel bij gezegd worden dat die Tour van vorig jaar niet zo bijzonder was. Carapaz vind ik zelf juist typisch zo'n renner die linksom of rechtsom altijd zijn punten wel haalt. Is het nou via een klassement of aanvallend en jagend op de bergtrui. Als je zijn Scorito van de afgelopen 5 jaar er op na slaat dan is hij zonder uitvallen altijd goed voor minstens 250 punten (1 van de 7x) en vaak eigenlijk veel meer (3x 300+, 2x 500+ en 1x 850 hoewel we het dan wel over 2020 hebben, wat inmiddels voelt als een eeuwigheid geleden binnen het huidige wielrennen). En waar jij zegt dat hij zijn doelen al gehaald heeft en gretigheid mist, kun je ook stellen dat hij getergd en gemotiveerd is om zich te bewijzen na het mislopen van die Olympische selectie.

Interessante observatie mbt Arensman, dat was me nog niet eens opgevallen! Zijn wisselvalligheid deed me er wel al toe neigen om hem niet mee te nemen. En tegenover zijn wegvallen staat natuurlijk het toegevoegd zijn van Rodriguez, wellicht nog interessanter dan Arensman! Tiberi z'n vorm lijkt er idd nog niet echt te zijn. Was in de Giro erg sterk en op basis daarvan zou ik hem graag meenemen, maar heb het gevoel dat het seizoen een beetje te lang duurt voor hem. Niet selecteren blijft alsnog een enorme gok voor mijn gevoel. Snap wel wat je zegt mbt O'Connor, maar rijdt wel erg constant dit jaar en in de Giro TT's zelfs boven verwachting. Redelijk vriendelijk geprijs maar denk dat zijn plafond daar ook wel naar is.

Tot slot heb ik Poole er al vanaf de eerste versie van mijn team instaan. Vind het bijna jammer dat hij zich zo goed laat zien in Burgos ;) Ook Fortunato is voor een zacht prijsje op te pikken en laat zich daar goed zien. Heb bij hem bovendien het idee dat hij als aanvaller mee kan mocht het klassement niks worden. v Eetvelt bijzonder veel potentie idd, maar huidige vorm is een groot vraagteken. Benieuwd of San Sebastian wat duidelijkheid kan verschaffen.

 

Zo mijn eigen beschouwing teruglezend begin ik het idee te krijgen dat ik toch al wat meer renners van mijn shortlist kan halen ;)

dr klaas

Mooi draadje vandaag,  ik kan me niet voorstellen dat je als een wielerprof in dit geval  O conner je niet in vorm traint voor de Vuelta heeft in juni en juli niks gereden.  Maar dat heeft meer met mij zelf te maken.

Qua Carapaz, werd vorig jaar als slechte pick gezien in de tour, had hem en uiteraard valt hij gelijk uit.  

Al de 2,5 miljoeners wil ik wel in me team ei gelijk.

 

@ Wicket Wout Roglic niet nemen was alleen dit jaar een prima vooraf keuze omdat je genoeg   alternatieve  had  in  Vinegaard Remco en Pogi.  

Roglic's pickrate in alle jaren voorheen zal plus 90% geweest dus weinig punten gekost scoritowise., zit meer in je hoofd denk ik.  Als Roglic fit is neem ik hem 100% mee, was gewoon best of the rest in de tour.

 Wisselvalligheid Arensman ? Zijn scores sinds 2022  zijn achtereenvolgend 266, 300, 328, 366. 

John Bon

Hoeveel kansen ziet de ploeg voor Van Aert in de Vuelta?

"We zien heel wat kansen voor Wout om te scoren. In het ideale geval zelfs meer dan 5."

De openingstijdrit in Portugal is al in rood omcirkeld. "Al staat ook een zekere Joshua Tarling op de voorlopige startlijst. Hij is voor die tijdrit misschien nog een grotere favoriet dan Wout."

"Daarnaast zullen we Wout ook uitspelen in massasprints en sprints van een selectere groep. Hij zal daarvoor enkele sterke mannen mee in steun krijgen."

Niermann sluit ook niet uit dat Van Aert in overgangsetappes op schattenjacht zal gaan. "Wout kan vanuit de vlucht ook ritten winnen. Dat heeft hij al bewezen in de Tour."


Zijn er mensen die Wva niet meenemen? :)

https://sporza.be/nl/2024/08/08/de-vuelta-plannen-van-zegehongerige-wout-van-aert-meer-dan-5-kansen-op-ritwinst~1723143808252/

John Bon

Ook leuk om te zien hoe mensen gewoon worden aan zekerheden alsn Pogi en Vingegaard. 
Zodra die er nt bij is zijn er veel twijfels :D

Zitvlees

Ik mis in de discussie nog de categorie 'goedkope' AK mannen. Of zien jullie die sowieso niet zitten?

Ik zie zelf wel potentie in Rubio (meesterknecht van Mas?) en L. Martinez. Gaudu eigenlijk niet, G. Martin doet het vaak goed in Spanje.

MC Nulty en Del Toro vind ik erg duur als knecht (net als Soler), maar wie weet krijgen ze zelf kansen.

Wicked Wout
dr klaas
#315
Mooi draadje vandaag,  ik kan me niet voorstellen dat je als een wielerprof in dit geval ...

Ja terecht punt hoor. Ratio en emotie scheiden lukt toch nooit helemaal bij zo'n spelletje he 😉

RappeEddy

Toch een grote puzzel, maar dat maakt het leuk.
Nu aardig aan het inzetten op een breed pakket AK mannen met een paar die evt. doorschuiven naar punchers als het AK uit zicht is. 
Enkel even kijken hoe we CRod erin krijgen zodra hij toegevoegd is

RappeEddy
Zitvlees
#318
Ik mis in de discussie nog de categorie 'goedkope' AK mannen. Of zien jullie die sowieso niet zitten...

Ik zie Rubio niet veel speciaals doen deze Vuelta als knecht. In dit brede AK veld zie ik hem ook niet voorin finishen in echt AK etappes. 

Sjasfriet
Zitvlees
#318
Ik mis in de discussie nog de categorie 'goedkope' AK mannen. Of zien jullie die sowieso niet zitten...

Martin z'n fiets is te zwaar, dus die zie ik niet ver komen met al die hoogtemeters ;)

Ferumbras
Zitvlees
#318
Ik mis in de discussie nog de categorie 'goedkope' AK mannen. Of zien jullie die sowieso niet zitten...

L. Martinez is zo'n lastig geval. Die was zwaar oververmoeid tijdens de tour, plus boos dat ie daaraan mee moest doen. Nu ook nog de vuelta? Zou mij niks verbazen als die uiteindelijk niet gaat starten.

Ferumbras

Jonas doet de ronde van Polen. Dus daar hoeven we geen verrassing meer van te verwachten, vanuit VLAB.

Lexhaak

Wat denken jullie van Wilco Kelderman? Voor 1 miljoen in te zetten als opvuller voor de teampunten van Wout en uijtdebroeks en tegelijkertijd aanvalpotentieel als hij zijn vorm doortrekt van de tour en wat ruimte gaat krijgen in de aanval.

1 2 ... 13 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.