Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 14 ... 104 105
Poule d'Or
Lexhaak
#325
Wat denken jullie van Wilco Kelderman? Voor 1 miljoen in te zetten als opvuller voor de teampunten v...

50% kans dat hij van zijn fiets valt. Bij de punches heeft van Aert meer kans, maar mogelijk komen ze allebei in de punten.

Poule d'Or
Coureurs du Courage
#307
Ik snap je issue. Wel goed dat je alvast een shortlist gemaakt hebt van interessante namen.  Ik...

Welke site is Arensman van de deelnemerslijst gehaald? PCS heeft hij nooit opgestaan. Cyclingstartlist staat hij er gewoon nog bij. Zou me verbazen als hij niet meegaat. Heeft misschien wel wat tijd nodig om in vorm te komen.

Coureurs du Courage

Dank voor alle reacties vandaag, heel veel nuttige feedback en info. @proscoritomanager in bijzonder dank voor de discussie so far. Ook de input dat Ciccone total loss was na de Tour wist ik ff niet, dat maakt voor mij de keuze nog makkelijker om hem links te laten liggen.

Heb mijn menig over Carapaz wel wat bijgesteld inmiddels; is wel het type dat bijna altijd overal wel levert, zeker in grote rondes. In dit onzekere veld met veel ruimte voor aanvallen en veel klimwerk, is hij echt een leuke naam. Maar zie hem dan wel als hele dure aanvaller.

L. Martinez heeft gewoon een anonieme Tour gereden omdat hij daar niet wilde rijden en nog niet in vorm was. Heeft het als verkapte training gereden lijkt het wel, want in de afsluitende tijdrit laat ie opeens nog zien dat hij in orde is. Ik vind hem erg interessant voor deze Vuelta, zeker voor die prijs.

Mijn team heb ik inmiddels voor 60-70% wel compleet denk ik, maar ben nog in afwachting van de definitieve selecties. Mis, door alvast op te stellen, minimaal 1-2 sprinters (heb nu Aberasturi als 1 van de sprinters, maar die komt er niet definitief in) in mijn team. Ben daar vooral nog benieuwd naar en wellicht daar een Lafay spelen als sprinter?

Scratzz

Hoe kun je nu al je team klaarhebben terwijl 70% van de renners nog niet bekend is?

Coureurs du Courage
Scratzz
#329
Hoe kun je nu al je team klaarhebben terwijl 70% van de renners nog niet bekend is?

Het gros van de renners die nu nog toegevoegd gaat worden zullen opvullers zijn; het type Lawson Craddock, Victor Juul-Jensen of Jonathan Lastra. Renners die 500k kosten en je nooit of te nimmer overweegt. De belangrijkste namen zijn wel bekend. Dus met die grote namen kun je al gaan puzzelen wie je wel wilt/niet wilt. Uiteraard wacht ik ook tot de definitieve selecties bekend zijn (aantal sprinters extra zou lekker zijn) alsmede de Scorito waardes en rugnummering. Maar heb inmiddels al wel zo'n 12 tot 14 namen die ik elke keer weer aanklik als ik mijn team weer ff leegmaak om met een frisse blik naar het veld te kijken, wat betekent dat ik veel vertrouwen heb in deze gasten.

Om dan gelijk volledig te zijn en aan te geven wie ik niet meer ga wisselen (ziekte of afwezigheid daargelaten):

  1. Wout van Aert
  2. Sepp Kuss
  3. Mattias Skjelmose
  4. Max Poole
  5. Joao Almeida
  6. Lennert van Eetvelt
  7. Mathias Vacek
  8. Enric Mas
  9. Corbin Strong
  10. Nelson Oliveira
  11. Lenny Martinez
  12. Caleb Ewan (ivm subleague die ik organiseer, de Caleb Ewan Award)

Dan heb ik daarnaast nog Roglic op zeker erin staan maar die is nog twijfelachtig qua vertrek.

tot slot en off topic: erg benieuwd naar de Clásica San Sebastian vandaag, zal veel zeggen over de vorm van sommigen.

Jommelb
Coureurs du Courage
#330
Het gros van de renners die nu nog toegevoegd gaat worden zullen opvullers zijn; het type Lawson Cra...

Een paar interessante namen wel. Vanwaar ben je zo overtuigd van van Eetvelt en Oliveira? Die laatste vooral vanwege de tt's (waarvan de 1e in Portugal natuurlijk)?

hjtimmer

Wat verwachten jullie van de Vaceks, Walscheids en Oliviera in de ITT's? Gezien de vele goede tijdrijders lijkte top 10 me niet haalbaar?

Falonso

Oliviera is misschien nog wel interessant voor de tijdrit. Twijfel nu tussen hem en Kwiatkowski (teampunten) als opvulling voor de tijdritten.

Hassan de Mosselman

Mijn team staat in grote lijnen. Maar mocht Roglic meedoen ga ik hem toch overwegen.

ZK
hjtimmer
#332
Wat verwachten jullie van de Vaceks, Walscheids en Oliviera in de ITT's? Gezien de vele goede tijdri...

Kijk even naar de laatste ITT's van Oliviera. Absoluut geen zekerheid voor een goed resultaat. Dan zou ik voor 500k eerder kwiat opstellen.

Valvuillerdemoz
ZK
#335
Kijk even naar de laatste ITT's van Oliviera. Absoluut geen zekerheid voor een goed resultaat. Dan z...

Top 20 behoort voor Oliveira nog wel tot de mogelijkheden denk ik.  Kwiat heeft nog mindere resultaten in zijn laatste ITT's. Dan zou je hem vooral voor de teampunten van Tarling kiezen?

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
ZK
#335
Kijk even naar de laatste ITT's van Oliviera. Absoluut geen zekerheid voor een goed resultaat. Dan z...

Was Kwiat dan zoveel beter in zijn laatste ITT's? Ok... je kunt hem wel eens een keer opstellen als aanvaller, maar we kennen ook allemaal het algemene rendement van die sjarels.  Nelson deed het best nog ok op de Olympische spelen. 

John Maassen

Segaert (500K) is ook optie als "opvuller". Goede ITT (2e bij BK) en "klassiek" profiel (aanvaller voor overgangsritten).

ZK
Ragnar Lolbroek
#337
Was Kwiat dan zoveel beter in zijn laatste ITT's? Ok... je kunt hem wel eens een keer opstellen als...

Kwiat stel je natuurlijk op voor +/- 30 teampunten van Tarling. Dat aantal punten haalt Oliveira niet. Als het verschil tussen Tarling en wva groot genoeg is, dan is kwiat ook in etappe 2 en 3 een goede opvuller.

Laatst gewijzigd
NOAD1912
ZK
#339
Kwiat stel je natuurlijk op voor +/- 30 teampunten van Tarling. Dat aantal punten haalt Oliveira nie...

Pas sinds vandaag overweeg ik Tarling erin te gaan klikken.. de gok is natuurlijlk als hij niet wint in de openingstijdrit, dan gaat hij zijn geld sowieso niet opleveren. Maar als hij wel wint en ff in het Roja blijft + afsluitende tijdrit.. dan wel en kan hij een verschilmaker zijn. 

Na etappe 1 weet je al voor 90% zeker of het een schot in de roos was of de eerste onomkeerbare faalbeslissing. Dat laatste wil ik eigenlijk kosten wat kost voorkomen, omdat soortgelijke gevallen me een beker in het Klassiekerspel, de Giro en de Tour hebben gekost. Wil 2024 toch wel afsluiten met een beker. Dus neig naar niet.

Inzichten in Tarling? Hoe zeker schatten jullie in dat hij Van Aert klopt?

Falonso

Ik verwacht wel dat Tarling de 1ste etappe wint. Maar ik neem hem waarschijnlijk niet, omdat het niet zeker is dat hij er bij de 2de tijdrit nog bij is. Daarnaast heb ik met Wout van Aert al een goede kopman voor de 2 tijdritten...

Bozenik

Even los van de vraag of er nog meer kanshebbers zijn, lijkt me de vraag of Tarling 1e of 2e wordt niet zozeer relevant voor het kiezen van Tarling zelf. Het verschil in punten zal voor hem beperkt zijn. De vraag lijkt me vooral relevant voor het meenemen van ploeggenoten. Voor hen is het alles (1e) of niks (2e) qua teampunten. Niet alleen in etappe 1, maar waarschijnlijk ook in 2 en 3. En met 'niks' negeer ik voor het gemak even de 3 punten voor de witte trui.

Kijkend naar Tarling en Van Aert lijkt me Tarling wel duidelijk favoriet. Hij is super constant in tijdritten, wordt vrijwel alleen door Evenepoel of Ganna geklopt en een vlak parcours is voor hem gunstig. Op de OS hield alleen pech hem van een medaille. Bij Wout is het toch allemaal wat wisselvalliger en een tijdrit winnen doet hij überhaupt niet veel meer. Er is daarom toch wel een aardige kans dat ik Kwiatkowski mee ga nemen. Tarling zelf vermoedelijk niet.

John Bon

Naar Classica kijken is toch ook twijfelen tussen "ik hoop dat my secret pick niet goed rijd vandaag zodat niemand anders hem oppikt" en "ik hoop dat mijn secretpick goed rijd zodat hij bevestigd dat hij voor een prikje veel kan opleveren" 

😌😆

Sjasfriet
John Bon
#343
Naar Classica kijken is toch ook twijfelen tussen "ik hoop dat my secret pick niet goed rijd vandaag...

 

Haha herkenbaar.

Ik dacht hier wat wijzer van te worden, maar veel interessante gedachten heeft deze classica niet opgeleverd, behalve meer twijfels over sommige klassementsmannen voor komende Vuelta.

Was je Secret pick de 17de of z'n ploegmaat die voorlopig op de pc's startlijst staat? ;)

 

John Bon
Sjasfriet
#344
  Haha herkenbaar. Ik dacht hier wat wijzer van te worden, maar veel interessante gedachten h...

Ik zeg niet ja, ik zeg niet nee, integendeel. 

Ferumbras
Sjasfriet
#344
  Haha herkenbaar. Ik dacht hier wat wijzer van te worden, maar veel interessante gedachten h...

Toch een aantal man sterk die in mijn voorlopige lijst stonden. Altijd leuke bevestiging.

Coureurs du Courage

Ik bemerk bij mezelf een lichte irritatie dat hier in vaagheden wordt gesproken over de uitslag van de Clásica. Waarom niet gewoon de namen en rugnummers noemen en aangeven wat je vind van die uitslag?

Ben je bang dat jouw pareltje gejat wordt door de paar mensen die dit forum checken?

Wil niet negatief overkomen, maar dit stuit mij gewoon. Laat ik dan gewoon eens vragen: wat vinden we van de uitslag van deze Clásica? Wie vind je interessant geworden of juist niet meer en waarom?

Ferumbras
Coureurs du Courage
#347
Ik bemerk bij mezelf een lichte irritatie dat hier in vaagheden wordt gesproken over de uitslag van...

Van eetvelt trekt goede vorm door. McNulty sterk. En ook O'Connor lijkt bij de les, ondanks transfer perikelen.

 

Wat betreft de anderen. Denk dat ze Castrillo bedoelden (17de) als 500k pareltje als aanvaller.

Poule d'Or
Coureurs du Courage
#347
Ik bemerk bij mezelf een lichte irritatie dat hier in vaagheden wordt gesproken over de uitslag van...

Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien, dus van mij is het scorebordjournalistiek. Alles vanaf plek 20 vind ik toch wel matig voor de mogelijk picks voor de Vuelta. Je kan het natuurlijk niet altijd vergelijken, maar een Kuss, Landa, Ciccone, Martinez hebben hierdoor toch wel een klein minnetje achter hun naam. Del Toro mogelijk geknecht, dat moet ik nog even uitzoeken als ik hem zou overwegen voor de Vuelta.

Van Eetvelt neemt nu iedereen.

Lipowitz hiermee ook wel een vraagteken voor 1.5 mil, maar ook niet direct een diskwalificatie. 

Ferumbras

Vind de hele discussie wel/niet Tarling reuze interessant. Was zo overtuigd dit niet te doen, maar twijfel nu toch wel. Samen met kwiatkowski is dat potentieel veel punten de eerste 3 etappes voor 2.5mln. Zeker met beperkte hoeveelheid sprinters, heb je dan al 2 prachtige opvullers aangezien Tarling zowel algemeen als jongeren dan aanvoert.

Op dit moment heb ik er echt geen plaats voor omdat mijn huidige selectie geen 500k renners heeft. Maar als er straks toch nog een echte dure jongen in moet, kan dit een slimme omzetting zijn.

1 2 ... 14 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.