Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 15 ... 104 105
Ferumbras
Poule d'Or
#349
Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien, dus van mij is het scorebordjournalistiek. Alles vanaf...

Martinez heeft dat minnetje al vanaf dag 1 in de tour. Beetje Ayuso 2.0 lijkt het wel qua gedrag en motivatie. De rest, tja... benieuwd hoeveel % zonder de winnaar van vorig jaar durven te starten. Zeker als Roglic niet mee doet.

Poule d'Or
Ferumbras
#351
Martinez heeft dat minnetje al vanaf dag 1 in de tour. Beetje Ayuso 2.0 lijkt het wel qua gedrag en...

Ik bedoelde ook DFM. Lenny vind ik een te groot risico om mee te nemen.

Sjasfriet
Coureurs du Courage
#347
Ik bemerk bij mezelf een lichte irritatie dat hier in vaagheden wordt gesproken over de uitslag van...

Hoe vaag wordt er dan gesproken?

De gekende namen waren niet op de afspraak: Lipowitz kon na 200m al niet meer mee met Alain Filip al zette hij zelf de aanval in, del Toro kon niet volgen toen de eerste groep ontstond. Verder zie ik van Eetveld als 3de en McNulty (die nog kopwerk deed voor teamgenoten) als 10de binnenbollen, waarvan deze wel ok waren. O'Connor kan je ook nog bij zetten op plek 11. Vingegaard zijn wonderpillen van de laatste dagen tour zijn uitgewerkt, maar die doet niet mee aan de Vuelta, dus maakt niet uit. Verder waren Kuss, Landa, Ciccone, Kelderman, Rubio, Riccitello van de finishers gewoon niet goed genoeg en zelfs bijna onzichtbaar. Martinez 1 en 2 geven op, maar kwamen niet in t stuk voor. Dus als je bevestiging zoekt voor de Vuelta: je zou ze er bijna allemaal uit klikken. Wat me opviel is dat Jumbo (Visma dus) weer kopwerk deed, maar toen Lipo en Flip aanzetten was er niemand meer te zien van de geelhemden).

Ik heb op de persoon geantwoord dat t om de 17de ging in de daguitslag en z'n teamgenoot. Voorgekauwd: Castrillo (die op t einde bergop mss te lang aanklampen, maar eigenlijk dik ok was) en Miquel. Dat die persoon een "pareltje" voor zichzelf wil houden is toch z'n goed recht? Al was deze bijna getelefoneerd, want quantumfysica was t nu niet bepaald he als je 2 minuten de deelnemerslijsten vergelijkt ;) 

Dit gezegd zijnde gaan we binnenkort ook alle lapnamen bannen van renners en gaan we allemaal voor de deadline onze pareltjes weggeven. Bij vriendelijke vragen stel ik me zelfs kandidaat om je team samen te stellen. (Mopje he dat laatste, maar ik denk dat je wel snapt dat het niet altijd met de paplepel moet ingegeven worden en dat een beetje zoekwerk ook wonderen kan verrichten). 

Laatst gewijzigd
Ferumbras

Tijdens de tour enkel lopen lurken in dit topic. En het elkaar beetje pesten, op verkeerde been zetten en pareltjes geheim houden, hoort er ook wel bij. Vergeet niet dat de absolute top van scorito hier ook meeschrijft. Tja dan kun je niet al je kaarten op tafel leggen.

ik als beginner vind het juist leuk om wel meer neer te zetten, om te zien wie er op reageert (bevestigend dan wel ontkrachtend). Daar leer ik het meeste van.

Dekkerony
John Bon
#343
Naar Classica kijken is toch ook twijfelen tussen "ik hoop dat my secret pick niet goed rijd vandaag...

Gaat zo'n Castrillo 17e in Classica of Berthet 14e echt de dark horse worden deze Vuelta?

Denk het niet. Misschien Berthet maar dan moet de aanval het redden en we weten allemaal hoe dat de afgelopen rondes is vergaan. Vuelta wel meer kans maar zie deze jongens niet top 20 AK rijden en opstellen in de juiste vlucht..tsja...

Laatst gewijzigd
John Bon
Coureurs du Courage
#347
Ik bemerk bij mezelf een lichte irritatie dat hier in vaagheden wordt gesproken over de uitslag van...

je neemt het allemaal wat te serieus denk ik. 
Als je het op mij hebt (wat ik vermoed) moet je vooral eens terugkijken naar andere topics waar ik altijd open en bloot mijn mening geef (soms te veel zelfs en vaak verkeerd) over bepaalde renners. En zelfs in dit topic ga ik open gesprek aan over aantal sprinters en waarom en welke. Dusja... 

Wat betreft renners voor mij houden. Ja klopt als ik iemand op het oog heb die wat tussen de lijnen doorzit waarvan ik denk dat hij een koopje is voor zijn prijs hou ik dat liever voor mezelf. Trouwens koopje betekent niet dat het gaat over een renner van 500K dat kan evengoed een renner zijn van 2 miljoen of 1.5. 

Bon als je het echt wil weten nee het gaat niet over Castrillo of Miquel. 

Persoonlijk vind ik zelf die bijnaampjes irritant en onnozel maar laat gewoon iedereen spelen zoals ze willen. 

Laatst gewijzigd
John Bon
Dekkerony
#355
Gaat zo'n Castrillo 17e in Classica of Berthet 14e echt de dark horse worden deze Vuelta? Denk het...

Los van dat ik het niet over die 2 had. Castrillo werd 7de in Burgos,7de in National kampioenschap en 8ste in de nationale tt. 
Is met andere woorden in vorm dus is zo geen gekke 500k renner als je een 500K renner zoekt 

Laatst gewijzigd
John Bon
Sjasfriet
#353
Hoe vaag wordt er dan gesproken? De gekende namen waren niet op de afspraak: Lipowitz kon na 200m a...

Hey je onderschat mijn quantumfysica kennis... en voor de duidlijkheid nee het ging niet over die 2. 
En voor iemand lastig doet ik heb geen naam in mijn hoofd het was gewoon een algemene statement over hoe je anders naar zo'n wedstrijd kijkt nu... 

Swat kunnen we nu trg naar de "zijn dit echt de enige sprinters" discussie :D

Lo Zar
John Bon
#358
Hey je onderschat mijn quantumfysica kennis... en voor de duidlijkheid nee het ging niet over die 2....

Tja de sprinters. Garcia Cortina kunnen we nu ook afschrijven. Pavel Bittner misschien, hoewel hij al veel koersdagen heeft gehad dit jaar. 

Verder heb ik er eigenlijk weinig zicht op. Iemand verwachtingen? (maandag is me nog wat ver weg ;-)

 

Ragnar Lolbroek
Lo Zar
#359
Tja de sprinters. Garcia Cortina kunnen we nu ook afschrijven. Pavel Bittner misschien, hoewel hij a...

Samuel Watson mss.

Sjasfriet
John Bon
#358
Hey je onderschat mijn quantumfysica kennis... en voor de duidlijkheid nee het ging niet over die 2....

Damn, dus toch quantumfysica. Leek me wel aannemelijk dat t over die ging. Zoals je aangaf is die ook wel in vorm voor een 500k'tje ;) Die gaat uiteraard geen potten breken, maar kan wel een leuke zijn om af en toe eens op te stellen in overgangsetappes.

John Bon
Sjasfriet
#361
Damn, dus toch quantumfysica. Leek me wel aannemelijk dat t over die ging. Zoals je aangaf is die oo...

ja ik hou altijd plaats voor 1 Wildcard voor een renner die ik erbij wil maar niet goed weet voor welke ritten. Als ik bv nog 500k over heb kan het zomaar die worden al denk ik momenteel vooral aan, zoals hier al eerder gezegd, Kwia waarbij je grote kans hebt op ploegpunten met Tarling. 


Laatst gewijzigd
Lo Zar
Ragnar Lolbroek
#360
Samuel Watson mss.

Voor 500k misschien een leuke optie inderdaad. Paar keer plekje 10-15 misschien. Penhoet gaat in ieder geval niet.

NOAD1912
John Bon
#356
je neemt het allemaal wat te serieus denk ik. Als je het op mij hebt (wat ik vermoed) moet je v...

"Persoonlijk vind ik zelf die bijnaampjes irritant en onnozel maar laat gewoon iedereen spelen zoals ze willen."

100% eens 

 

Coureurs du Courage

Mijn vorige reactie heeft nogal wat los gemaakt lees ik :-). Hij was ook nogal salty. Niet per se mijn bedoeling. Ik respecteer absoluut wat een ieder hier deelt of juist niet. Het is meer dat ik persoonlijk altijd van de openheid ben. Maar laten we het weer hebben over renners:

  • O Connor begin ik nu toch wel weer te overwegen voor 2,5miljoen. Zouden jullie hem meenemen of eerder Landa voor dat geld? Of allebei?
  • McNulty vandaag eens goed bekeken - heeft echt mooie uitslagen gereden dit jaar en vooral een ijzersterke tijdrit maar ook bergop goed. Is hij straks echt knecht of krijgt een grotere/vrijere rol? Overwegen julllie hem?
  • De Martinezjes hebben bij mij wel serieuze minpunten gescoord door prestatie in Clasica.
  • Van Eetvelt is voor mij nu wel bevestigd.
  • Wat vinden jullie van Lipowitz? Juist positief dat ie iets probeert en deksel op neus krijgt maar er wel bijzit of juist negatief omdat ie faalt als het er op aankomt?
  • Ik vind dat Kuss goed heeft gereden met Burgos in de benen tegen allemaal frisse mannen. Ploeg reed voor Vingegaard; die viel tegen. Niet zijn schuld denk ik.
  • Hirschi als winnaar en nog 2 man UAE in top 10 bevestigd mij wederom dat zij in de breedte ook echt sterk zijn dit jaar, niet alleen Pogacar. Denk ook aan overmacht in Ronde van Zwitserland. Dus ga toch wel wat meer UAE mannen opstellen dan de 1 die ik nu heb (Almeida).

ProScoritoManager

In het goedkopere segment viel Riccitello mij heel erg tegen in San Sebastian. Als laatste finisher op bijna een kwartier. Die dacht ik na zijn indrukwekkende Ronde van Zwitserland even goedkoop op te pikken, maar na gister ga ik daar nog eens goed over nadenken. Verder ook Martinez (de dure) die op de wipstoel is komen te zitten.

Snelletim

Ik vind het iig fijn dat lipo "gefaald" heeft voor zijn prijs is hij toch wel een mooie, maar zkr niet een 100% klik. Een van eetvelt zat denk nog een beetje onder de radar of hij het wel kon maar laat zich nu te goed zien voor zijn prijs. Had hem altijd genomen ivm UAE tour en strade daar liet hij genoeg potentie zien.

Had hem in de Giro ook niet en was toen blij dat hij de eerste rit zich opblies waardoor ik dacht goede keuze geweest. Bleek hij juist sterker te worden na een foute beslissing, zie hem dat nu ook doen

Dit is natuurlijk logisch met jongere renners, die hebben vaak een groter verschil in piek en dal. 

Daarom bijvoorbeeld altijd een Almeida meenemen aangezien die altijd constant is en dus nu zelfs top 3 miss kan 

Maar dit zijn maar mijn hersenspinsels, sommige zullen het volledige eens zijn en andere juist tegenovergesteld.

Lo Zar
Coureurs du Courage
#365
Mijn vorige reactie heeft nogal wat los gemaakt lees ik :-). Hij was ook nogal salty. Niet per se mi...

Klasse reactie. 

Ik begrijp je wel maar het blijft een forum. En daarom is iedereen vrij om te posten wat hij/zij/het wil. En af en toe betje bijsturen is ook prima.

Wat betreft Lipowitz; Persoonlijk ga ik twee extra Bora's meenemen indien Roglic start, dus grote kans dat hij meegaat. Dan ook 3 Visma's en twee en waarschijnlijk drie Oe-a-Ed-de-Goeiers. Dan kom ik uit op 5 of 6 500k'ers. Wat in deze aanvallers-Vuelta misschien juist niet de goede tactiek is. 

 

 

Laatst gewijzigd
KV

Ook geen Ewan. Startlijst krimpt hier elke dag meer in dan hij wordt opgebouwd. 

John Bon
Coureurs du Courage
#365
Mijn vorige reactie heeft nogal wat los gemaakt lees ik :-). Hij was ook nogal salty. Niet per se mi...

In de stijl van "zand erover" :D : 

  • O Connor is niet echt een 1-daagse renner dus imo is dit teken dat er een hele mooie Ronde van spanje zit aan te komen voor hem

  • McNulty: In de TT zal hij msch wel punten nemen maar heeft momenteel minstens Yates Almeida msch Ayuso en msch zelf Soler voor hem in de ranking. Dus ik niet dat hij zomaar zijn ding mag doen.

  • De Martinezjes: Felipe is (behalve 1 jaar) de laaste jaren niet echt veel klaar gemaakt in 1 daagse + hij heeft tour gereden dus zou me niet verbazen dat hij hier was om wat koersritme op te doen maar ook niet meer. 
    Lenny: tjah als hij al in de tour vermoeid is dan verwacht ik niet dat hij top zal zijn in de volgende ronde. 

  • Van Eetvelt: zelfde gevoel

  •  Lipowitz: is voor mij afhankelijk of Roglic start. Als Roglic start dan heeft hij Vlasov en MArtinez voor hem in de ranking dus is hij pas 4de man. (al is hij ook wel goedkoop voor wat hij heeft bewezen. Die zit in mijn "meenemen als wildcar indien budget het toelaat"

  • Kuss: lijkt voor mij een no-brainer voor zijjn prijs. Reed ook een degelijke tijdrit in Burgos

  • UAE: Akkoord ik neem ook minsten 2 msch 3 mee.

    Voila zijn we nu trg vriendjes ;) 😄 😘

Ook belangrijk ik zie veel mensen hier die renners zoals een Landa afrekenen op een 1-daagsekoers terwijl dat renners zijn die het moet hebben van rondes. Imo als punchers die het type koers als Classica aankunnen tegenvallen kun je daar iets van zeggen. 

Voor ronderenners is het imo meer als ze goedrijden top, als ze wat tegenvallen, geen grote conclussies uit trekken

Laatst gewijzigd
John Bon
Lo Zar
#368
Klasse reactie.  Ik begrijp je wel maar het blijft een forum. En daarom is iedereen vrij om te...

Ik heb het omgekeerde. Als Roglic start neem ik enkel Roglic mee. Als Roglic niet start kan er veel meer voor de type Lipowitz.
Maar dat is omdat ik zelden of nooit reken op teampunten. 

martijncr

Na aardig wat uurtjes in de wondere wereld van Excel en formules, heb ik goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik een kakelverse sheet heb gemaakt waarbij de voorspellingen nu automatisch doorrekenen wat betreft trui- én teampunten. Je kan dus nóg beter zien hoe coureurs en teams presteren als jouw voorspelling dicht bij de realiteit zit. 

Uiteraard moet ik absoluut en met klem vermelden: het is hobbywerk, en geen dichtgetimmerde commercieel werkende sheet. Er zullen (schoonheids)foutjes in zitten of dingen die ik over het hoofd heb gezien. Hoe dan ook hoop ik dat de sheet sommige van dit forum kan helpen in hun selectie van hun team, al is voorspellen met zo'n karige startlijst en ongeveer twee sprinters nagenoeg onmogelijk. 

Ja, het slechte nieuws. Ik werk op een Macbook (Numbers) en het exporteren zorgt ervoor dat de formules niet allemaal doorwerken naar een *.xlsx bestand. Dus de Excel variant in de download werkt helaas niet zoals ik 'm heb gemaakt met allerlei automatiseringen. Het *.numbers bestand werkt als het goed is wel als een zonnetje. 

Tips, adviezen, bugs, shout-outs hoor ik graag! Hij voelt verre van 'af', maar zie het als een beta-versie. Ik probeer 'm elke grote ronde steeds verder te ontwikkelen zodat ie steeds accurater en slimmer wordt. Hierbij de link

 

martijncr

En niet te vergeten, onze subleague! Heb 'm net aangemaakt en dit is de link

Laatst gewijzigd
Poule d'Or
KV
#369
Ook geen Ewan. Startlijst krimpt hier elke dag meer in dan hij wordt opgebouwd. 

Kelderman bij PCS er af. Watson bij cyclingstartlist er af.

Wordt tijd dat de selecties bekend gemaakt worden.

Laatst gewijzigd
Dekkerony
John Bon
#370
In de stijl van "zand erover" :D :  O Connor is niet echt een 1-daagse renner dus imo is dit...

Heb net radio scorito renners aantikken geluisterd best wel wat interessante feitjes zoals dat Kuss vader kan worden tijdens de ronde en ws zal afstappen dan. Was bij mij ook een no brainer maar nu denk ik dat hij toch niet de selectie bij mij gaat halen. 

1 2 ... 15 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.