Ik vond die aflevering van Radio Scorito weinig toevoegen. Laat ze liever tijd investeren in een waarde geven aan de ontbrekende Vuelta deelnemers ;). Ik ben wel benieuwd wat een Adria zou gaan kosten, lijkt me een type dat zomaar aantal keer gaat meesprinten in dit veld.
Vandaag artikel van Indeleiderstrui over de favorieten, maar die komen met 10 namen op de proppen. Zouden we daar een top 3 van kunnen maken? Wie zien jullie als 3 grootste kanshebbers op de eindzege? (Dus niet op een hoge notering, maar echt eindwinst)
Ik zou gaan voor Roglic, Almeida en Kuss.
Ja ik ook, klikken is mooi omdat spelhongerige zeloten als wij daar de behoeften mee kunnen stillen, maar het spel begint pas wanneer alle ploegen bekend zijn. Zelfs de 500k opvullers doen daar toe.
Voor mij zijn Almeida en Yates de twee grootste favorieten. Ik verwacht ook bij afwezigheid van Pogacar gewoon weer een heel dominant UAE.
Wat betreft het lijstje van IDL is het misschien nog wel interessanter om te zien wie hun top 10 niet hebben gehaald: Arensman, Tiberi, Uijtdebroeks, O'connor...
Was voor mij sowieso al een nogo. Wie zouden jullie wel meenemen van UAE?
Ik neig momenteel zelf naar Yates, Almeida én McNulty. Sivakov en Soler zie ik toch het werk bergop verzetten. Del Toro vind ik een groot vraagteken.
Almeida en Yates zijn ook al vanaf Zwitserland goed, Roglic natuurlijk gevallen en gaat ie dat weer doen ?
DFM reed in de giro 2/3 minuten sneller dan mannen als Oconner Tibiri en Arensman.
Almeida is voor mij onomstreden. Yates wil ik er ook heel graag bij, maar met Roglic erbij wordt dat dan een afweging tussen een top-heavy AK team of een breder AK team met meer mannen uit het 2,5-3,5M segment. Die knoop heb ik nog niet doorgehakt voor mezelf. Sowieso hangt dat af van het meedoen van Roglic of niet. Als die niet meedoet heb ik én Yates én een brede selectie uit het middensegment.
Verder heb ik al heel lang McNulty in mijn team staan. Al voordat hij het lekker deed in San Sebastian. Voordeel is ook dat je vrij goed weet wanneer je hem opstelt (behalve de dag dat hij misschien eens mee sluipt in de vlucht). Maar de afgelopen dagen is er wat Del Toro fomo ingeslopen bij me. Ik denk dat die een enorm hoog plafond heeft, maar tegelijkertijd ken ik hem als renner nog niet goed genoeg om echt te weten wanneer ik hem nou opstel. Overigens geldt ook hier weer dat wel/niet meedoen Roglic invloed heeft. Zonder Roglic is UAE wmb grote favoriet voor de eindzege en zou je zelfs kunnen gaan kijken naar een team met 4 UAE's. Hoewel ik ze niet zodanig dominant verwacht dat teampunten voor de bergtrui een gegeven zijn, daardoor kun je je nog afvragen of 4 wellicht wat veel van het goede is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.