Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 89 ... 104 105
Scoritop
Dekkerony
#2194
Van Eettent de laatste dagen al niet goed maar één na laatste is wel extreem. Iemand h...

Was gister ook erg slecht. Zal wel iets meer aan de hand zijn dan slechte benen 

Edd1e
Arne Riis
#2200
Wat vind je dan van het idee om 9 kleppers mee te nemen voor het AK en de laatste plekjes op te vull...

Nee, die laatste plek gebruik je voor renners zoals Naberman zodat je die nooit hoeft op te stellen..

Edd1e
Scoritop
#2201
Was gister ook erg slecht. Zal wel iets meer aan de hand zijn dan slechte benen 

Hij zei juist dat hij goede benen had, lijkt meer een geval covid..

 

Dekkerony

Lees in het verslag Sánchez in de kopgroep op 10km van de finish en eindigt op 14m. Foutje van scorito, hongerklop of laten lopen voor morgen..

Iemand meer info?

ProScoritoManager

Vandaag met Poole op de bank en een nulpuntende kopman alsnog gestegen richting zilver. Scorito volgt de Vuelta qua knotsgek verloop (wat ook logisch is natuurlijk). 

Morgen ben ik er wel redelijk uit, enige vraagteken is of Hermans hier misschien ook uit de voeten kan, iemand inzichten?

Aanklampen
Dekkerony
#2204
Lees in het verslag Sánchez in de kopgroep op 10km van de finish en eindigt op 14m. Foutje va...

Sanchez lost op 45km van de streep op de klim met paar anderen. Niet meer vooraan gezien. Gisteren al laatste. Lijkt ziek of zo.

Lo Zar
Dekkerony
#2204
Lees in het verslag Sánchez in de kopgroep op 10km van de finish en eindigt op 14m. Foutje va...

Canal en Sanchez hebben zich terug laten zakken om te helpen het gat naar de kopgroep (ivm Bennett) kleiner te maken. (Net als de boratjes)

Laatst gewijzigd
Zitvlees

Morgen lijkt me te makkelijk voor de gc mannen en veel op en af. Maar wel een korte etappe dus als het lang duurt voor de vlucht weg is, gaan ze het niet halen. Dus kiezen jullie voor de gc mannen of voor de vluchters?

Dan nog de kans dat een gc man die iets verder staat meespringt in de vlucht..maar ja wie dat gaat zijn is ook een gok.

Ik kies voor de vluchters narvaez,Poole, woods (c) en crod2. Dan mijn meeste explosieve gc mannen rogla, mas, pats, skjelmose en crod1

Twijfels bij: van Aert en Kuss

 

nasibal
Arne Riis
#2200
Wat vind je dan van het idee om 9 kleppers mee te nemen voor het AK en de laatste plekjes op te vull...

In principe is de uitgangspositie van scorito bij de pricing dat meer miljoenen = meer puntenpotentie. Of misschien kan ik beter zeggen 'verwacht gemiddeld aantal punten'. Je hebt natuurlijk ook relatief goedkope renners die een enorm plafond, maar ook een lage bodem hebben. Scorito is hier natuurlijk niet helemaal foutloos in en tijdens een ronde kunnen dingen gebeuren die het resultaat beinvloeden (denk aan Almeida, Tiberi, Arensman en Cian bijvoorbeeld), maar in de regel geldt ook achteraf dat de top 20 puntenpakkers grotendeels bevolkt wordt door het midden en top segment. 

Gerekend vanuit die gedachte wil je zo eigenlijk zoveel mogelijk miljoenen 'op het bord' hebben gedurende de ronde. Ik refereer wel eens naar de tijd dat je nog zelf je totaal aantal renners kon kiezen, mits dat er minimaal 16 waren en maximaal 20. Zelden won een team van 20 renners en je zag zelfs regelmatig teams van 16 renners hoog eindigen. Met een beperking van 9 renners per etappe kregen teams met minder renners méér miljoenen op het bord. Alles staat of valt nog steeds met de juiste namen kiezen, maar er gaan altijd teams zijn die dat doen. In een wereld waar de pricing grotendeels correct is gaat het team dat méér miljoenen in de juiste namen heeft kunnen stoppen het beter doen dan een team wat daar minder miljoenen in heeft kunnen stoppen. Anecdotal evidence daar gelaten. 

Of 9 kleppers het juiste aantal is zijn hele theorieen op los te laten en dat heb ik eerdere rondjes ook wel uitgebreid gedaan. Volgens mij in afgelopen Giro zelfs nog. Het korte antwoord is nee, ik zou het zelfs tot onder die 9 brengen. Als je vraag is of je de enkele plekjes van je 20-tal weg kan geven aan random 500k'ers dan zou ik het volgende stellen: 

Ik denk dat je team per saldo minder kwaliteit verliest door 2 plekjes 'weg te geven' dan dat je kan winnen door dat geld in je 'basis' selectie te stoppen.

Uiteindelijk wordt dit effect in praktijk verbloemd door het feit dat de impact van een verkeerde naam in je basisselectie veel groter is dan 500k-1 miljoen 'teveel' in je 'overbodige' plekjes investeren. Je kan vooraf minitieus uittekenen dat je 21 etappes lang zoveel mogelijk miljoenen actief hebt, als vervolgens Tiberi en Almeida uitvallen ben je gewoon de lul. Dan maakt het echt niet uit of je 1 miljoen aan plekje 19 en 20 hebt gestopt, of dat je daar 4 miljoen in hebt gestopt. 

Dit is volgens mij ook wat mensen er toe drijft om wel veel geld in plekken te stoppen die je in praktijk nauwelijks opstelt. Maar juist omdát dat niet uitmaakt zou ik het dus juist zoveel mogelijk laten om daar veel geld in te stoppen. Vooraf je winstpotentie maximaliseren en dan fingers crossed dat je de goede keuzes hebt gemaakt. Dus nee, je "andere rod" keuze zie ik absoluut niet als een verspilling, die zie ik als een investering. 

Kleine nuance die ik wil aanbrengen. Als je voor een kleine extra investering een groot talent kan neerzetten op die plekjes dan moet je dat zeker niet laten. Die kan je er dan maar beter bij hebben voor het geval dat. Maar als het ten koste gaat van een klepper die je graag wil, dan wordt het in mijn ogen al snel een ander verhaal. Ook dat talent gaat pas punten rapen als je hem op kan stellen. 

 

snoek1974

Die mening deel ik zeker , voor het eerst sinds tijden maar rond de 66 procent , maar bij de uitvallers al Almeida , Tiberi , de Plus , Tarling ( 4 renners voor de tijdrit) en aanvaller Ciccone .

A Yates's Kuss vallen  tegen en had niet verwacht dat Roglic alweer zo zou presteren .

Geen Roglic , Mas , Landa en Connor , dan heb ik niet voor de juiste renners gekozen .

meestal prijzen ze wel goed , maar heb ook weleens Hart , Kelderman en Hindley in giro selectie gehad voor 2,5 miljoen , dus je kan soms ook wel de juiste opvullers kiezen 

In mijn top 6 van mijn team zitten met Van Eetveld , Miguel en Vacek ook 3 renners voor maar 2,5 miljoen en dan ook nog Narvaez voor 1,5 .

mijn toppers in de bergen presteren niet goed genoeg vandaar dat ik op 66 procent sta

 

Dekkerony
nasibal
#2209
In principe is de uitgangspositie van scorito bij de pricing dat meer miljoenen = meer puntenpotenti...

Duidelijk verhaal Nasibal en dit jaar heb ik geïnvesteerd in 8 kleppers(Rogli, Almeida, Yates etc. Aangevuld met 2 talent/klimmers van 750/1m. Een relatief magere sprint equipe(door de ak investering) maar alles hangt en staat van de juiste keuzes maken idd. Het is vooral in de eerste etappes wie Vacek en in mindere mate Pau hadden, McNulty en toch voor Groves gekozen hebben hoog stonden. Het geluk hebben dat je dure renner niet ziek wordt of als een natte krant rondrijd. Daarna is het pompen of verzuipen met de vluchters etappes. Ik vindt het knap deze ronde wie op 95% plus staat. Goede keuzes gemaakt in zowel renners kiezen als opstellen..

Dekkerony
snoek1974
#2210
Die mening deel ik zeker , voor het eerst sinds tijden maar rond de 66 procent , maar bij de uitvall...

De uitvallers zijn altijd pure pech(al was Tarling wel te verwachten)

Mas doet het altijd goed in de Vuelta maar kan ook de eerste etappe uitvallen en heeft geen goede tijdrit. Landa ondanks zijn goede vorm van de Tour blijf ik al jaren vanaf, als ik die had gekozen hadden diegene die m nu hebben pech want dan had ie al op n uur gestaan 😂

Laatst gewijzigd
floda

Omdat miljoenen inderdaad vaak spreken heb ik deze ronde alles ingezet op 9 goede klassementsmannen (rog, almeida, yates, landa, carapaz, mas Crod1,skjelmose en kuss), 1 sprinter (wout) met opvullers (vacek, canal, aberas, marit) en 1 dure aanvaller (narvaez). Verder alleen maar 500k mannen (hermans, mauri, rivera, crod2,) en poole van 750 die ik tot nu toe alleen maar verkeerd opstel (vandaag op de bank net als rivera). Heel lang op 55-60% gestaan maar de laatste dagen door de breedte van aantal toppers opgeschoven naar 86%. Met laatste zware week en eindklassement voor de boeg nog de hoop om richting de bekers door te schuiven. 

Arne Riis
nasibal
#2209
In principe is de uitgangspositie van scorito bij de pricing dat meer miljoenen = meer puntenpotenti...

Duidelijk verhaal, dank. Ik ben van na de 16-20 keuze, maar zie mijn budget eigenlijk als 2 miljoen lager dan het daadwerkelijk was, voor 16 renners ipv 20. Die 16 moeten wel toppers zijn. Of renners met een heel specifiek doel (tijdrijders, teampunten etc).

De laatste 4 plekjes zijn 500k-renners. Als er dan wat fatsoenlijks voor te halen valt: supermooi, doe ik, mooie bonus. Zo niet: jammer dan.

Ditmaal zijn het CRod 2 (leuk, wel) als klassementsbackup (nog noet echt nodig gehad gelukkig), Castrillo (aanvaller in de bergen, mag morgen misschien wel mee) en Heiduk, voor als Tarling zou winnen. Niks aan gehad, totnogtoe.

 O ja en dat goedkope sprintertje Pau Miquel (gouden keuze) heb ik ook, maar dat was geen opvuller, maar een bewuste keuze.

Alles wat die eerste drie opbrengen, is bonus. Brengen ze uiteindelijk geen punt op: ook prima. Het zijn eigenlijk als renner vermomde 'lege stoelen'.

Ecko
snoek1974
#2210
Die mening deel ik zeker , voor het eerst sinds tijden maar rond de 66 procent , maar bij de uitvall...

Wel lekker makkelijk om dat zo te stellen: 'mijn toppers in de bergen presteren niet goed genoeg vandaar dat ik op 66 procent sta'. Heb je al over je eigen prestaties nagedacht? 😉

Hay
Ecko
#2215
Wel lekker makkelijk om dat zo te stellen: 'mijn toppers in de bergen presteren niet goed genoeg van...

Lijkt wel de directie van Ajax :-)

dr klaas

Helaas weinig smaken vandaag, Narvaez Poole en Hermans hebben  een jas uitgedaan gister. 

Roglic Mas Kuss en Carapaz, de rest teampunten of bovenste 3 of Eettent maar man man man hier word ik niet vrolijk van.

Hay
dr klaas
#2217
Helaas weinig smaken vandaag, Narvaez Poole en Hermans hebben  een jas uitgedaan gister. ...

Denk dat het iets van 60-40 is voor een ontsnapping. Maar wellicht een niet al te grote groep. Ook ik heb niet al te veel smaken meer, maar wel gelukkig voldoende goede AK renners, dus daar ga ik dan maar voor. En niet eens ongerust erover, denk dat kansen van punten voor AK mannen vrijwel net zo groot zijn dan die van de vluchters, waarvan je ook niet altijd zeker weet wie je moet opstellen.

Berend

Nou, Van Eettent ook naar huis, zat er wel aan te komen maar toch. Vijf uitvallers hier nu.

Voor vandaag 10 man om op te stellen, enige keus is tussen Narvaéz, Del Toro en Lipowitz, wie van de 3 laat ik op de bank?

dr klaas

Lipo sowieso basis lijkt me dan ,  133km is toch makkelijk te controleren voor Bora ? zijn makkelijke extra 10 seconde bonis op te halen voor Primoz. 

Berend

Ja heb Lipo er nu maar wel in. Het lijkt me net te zwaar voor Narváez en de break zal misschien lang duren voor die wordt gevormd en in een korte etappe komen ze misschien niet ver en zal GC er toch voor strijden?

Del Toro blijft ook een vraagteken tho. Hij lijkt wat hersteld van zijn (lichte vorm van) Covid?

kwarc

Van Aert opstellen? In plaats van Kuss, Poole of Fortunato?

Willempie94

Eettent start niet meer vandaag

Ragnar Lolbroek
Willempie94
#2223
Eettent start niet meer vandaag

Eettent met Corona?

Willempie94
Ragnar Lolbroek
#2224
Eettent met Corona?

Ja of een voedselvergiftiging misschien? Kweetooknie

1 2 ... 89 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.