Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 90 ... 104 105
John Bon

Mijn aanvallers zaten gisteren allemaal in de aanval en met dit parcours ga ik ditmaal vol voor klassementrenners. 

Dit roept Roglic imo. Temporijden tot laatste km en dan 1 van zijn typische sprintjes

Laatst gewijzigd
McMulenga
martijncr
#2198
Guilty. Ik probeer dit jaar voor het eerst met eigenhandige Excel-sheets meer grip te krijgen op mij...

Nee ik vul eigenlijk nooit al die etappes in maar ik kijk natuurlijk wel naar de balans. Maar alsnog heb  je ook met renners waarbij je vooraf denkt: waar ga ik deze gast opstellen? Dat je hem uiteindelijk toch wel gebruikt omdat er andere "zekerheidjes" toch door het ijs zakken. Als je 3x pech hebt met uitvallers, dan is je gebalanceerde team ineens ongebalanceerd. En andersom kan ook. Anyways, er wordt hier soms gedaan alsof Scorito echt een skill is en veel mensen laten zich gek maken door 1 comment. Veteranen als Nasibal bezorgen menig forumganger slapeloze piekernachten. Maar verder dan een kansrijke basis kom je niet met skills. Bekertjes win je met geluk!

Hay
McMulenga
#2227
Nee ik vul eigenlijk nooit al die etappes in maar ik kijk natuurlijk wel naar de balans. Maar alsnog...

Grotendeels mee eens. Je kan enkel een goede basis maken en om dan heel hoog te eindigen heb je ook wat geluk nodig. Ik vul de etappes ook nooit van tevoren in. Uiteraard wel een verdeling over het soort etappes: zoiets als vlakke sprint, sterke sprint, vlakke etappe/aanval, heuveletappe, bergetappe/aanval (kan ook AK worden), tijdrit (als het een klimtijdrit is wordt dit gewoon AK), AK. Dan schat ik in hoeveel ik van een bepaald type renners nodig heb met name sprinters en AK mannen, mogelijk kan er ook worden gecombineerd zoals b.v. Vacek, Narvaez en natuurlijk van Aert. Even kijken of er per type rit voldoende goede renners zijn. En natuurlijk een inschatting van teampunten, daarom heb ik nu b.v. ook twee Visma's extra genomen, Affini (ook interessant voor de tijdritten) en Kuss. Een renner kiezen voor enkel een rit (of eventueel twee ritten) doe ik eigenlijk nooit, daarom bewust ook geen Tarling genomen. Als je de nummer twee of drie hebt verlies je nauwelijks punten. Wel drie keer Ineos voor de teampunten (hoewel dat wat tegenviel). Verder bewust gekozen voor een relatief groot en duur sprintteam, dat zijn vrijwel zekere punten (het ingeschatte aantal sprintetappes wordt gemakkelijker benaderd dan het aantal AK) die effectief kunnen worden ingezet. Hier hoef je dan ook niet altijd 100 punten per miljoen te halen. Aan klimmende aanvallers besteed ik niet veel geld, beter een of twee AK renners meer, die kunnen ook nog aanvaller worden, van de AK renners kunnen er ook nog uitvallen en AK renners kunnen ook goed scoren in (voorspelde) aanvaletappes. Verder probeer ik de waardes vs. verwachting een beetje te vergelijken. Voor Yates en 500 K had je b.v. ook Mas én Landa. Dan komen er voor mij al snel een aantal no brainers, aangevuld met een shortlist (max 40 renners). Die zet ik even in Excel, vergelijk een paar teams globaal op verdeling over de etappes en schuif daar dan nog wat mee. Soms komt er qua budget dan nog een renner bij. Ik begin hiermee altijd pas als de teams (nagenoeg) geheel bekend zijn, door toevoegen/weglaten van een renner kan er een heel andere situatie binnen een team ontstaan. Denk dat het verder belangrijk is het wielrennen in het algemeen te volgen, ik luister ook wel een paar podcasts maar vind de info daarvan vaak tegenvallen (ze vinden zich vaak vooral zelf leuk). Wellicht zit er ook nog wel wat info in mijn achterhoofd :-) en gezond verstand kan ook handig zijn. Lees ook wel wat op dit forum, maar lang niet alles. Denk wel dat er deelnemers zijn die gemiddeld aanmerkelijk beter scoren dan andere deelnemers die ook aan elke editie meedoen en daar net zo veel tijd in steken.

floda

Ondertussen drie man in kopgroep die allemaal op de bank zitten... poole natvaez (dacht die zijn nog moe van gisteren) en mauri. Heb volledig klassementskaart gespeeld

Rob94

Gelukkig last minute Poole er nog ingezet om V Eetvelt uitviel. Narvaez dit keer niet, die kan de bankpuntjes weer naar recordhoogte schieten

John Bon
floda
#2229
Ondertussen drie man in kopgroep die allemaal op de bank zitten... poole natvaez (dacht die zijn nog...

Ook Poole en Narvaez op de bank. Gelukkig geen te grote groep dus 10-20 zal hopelijk punten opleveren

ditisdavid

Twee ochtenden op rij dat ik Poole toch nog op de bank zet... maar met Narvaez en Schmid is het desondanks ook twee middagen op rij een prima groep.

dr klaas

De Navarez aan je doodskist, Maxwel gepooled gelukkig.  Strijd op 2 fronten vandaag.

Sjasfriet

Weer prachtig zo: schmid en narvaez op de bank. Na 2 dagen juichen voor narvaez doet hij het weer. :p

 

floda

Vanochtend nog twijfel tussen poole en narvaez versus kuss en yates.... ik dacht echt die 2 waren er gisteren al bij en deze hebben samen al 14 teampunten... mauri niet echt overwogen. Maar goed nu straks zo'n dikke 100 bankpunten... aaah was de sprong naar brons geweest... en nu zakken omdat veel mensen die 2 wel hebben opgesteld. Soms is het zo'n k..spel

mvdk

Gister poole op de bank en narvaez basis, vandaag andersom. Maar ik mag niet klagen, gaat lekker. Iedereen heeft veel bankpunten deze vuelta.

floda

Nr 2,5 en 6 op de bank... als het op eind geen beker is dan met veel spijt naar deze etappe kijken... maar goed, morgen weer een dag

Daan Brakenhoff
floda
#2237
Nr 2,5 en 6 op de bank... als het op eind geen beker is dan met veel spijt naar deze etappe kijken.....

Floda, ik denk dat iedereen na 3 berichten wel begrijpt dat je vandaag veel bankpunten hebt verzameld. Je bent niet de enige, en als het je goed doet heb ik er meer (met 2,4 en 5). Avondje balen en morgen weer herpakken!

yoeri

Godver, gisteren te vluchtig de selectie gemaakt en niet goed naar de klim gekeken. Dacht dat die lastiger was en ging ervan uit dat er niet snel een groep weg zou komen en het klassement zou worden. Zeer snelle etappe, niet dus. Narvaez en Vansevenant daardoor vervangen voor klassementsrenners. Anders 5e algemeen scorito geweest. Gemiste kans en uitvaller nummer 4 al binnen met Almeida, Tarling, Aberasturi en Van Eetvelt en halve uitvaller Del Toro.

kevinraar

poole gelukkig opgesteld narvaez niet zat gisteren mee had hem vandaag niet verwacht 156 punten gerhaald gestegen van 68.1 naar 70.5

floda

@ daan, je hebt helemaal gelijk, zat mijn eigen frustraties van me af te typoen en dat hoeft niet op forum. Maar goed dus op naar morgen.

De Tourminator

Hier ook Poole en Narvaez op de bank en de Eettent in de basis. Niet meer op tijd meegekregen dat hij niet startte. Nu weer gezakt. Het blijft zo op en neer gaan tussen de 90%-95%. En dat ligt toch echt aan mezelf. Dan had ik me misschien iets meer moeten verdiepen in de ritten vooraf, maar daar was dus geen tijd voor. Morgen maar weer voor het klassement...

NOAD1912

Groot respect voor de dagwinnaar trouwens.. niet alleen Castrillo selecteren, hem ook in de juiste etappe opstellen en nog durven cappen ook. Een renner die nog nooit een etappe gewonnen heeft. Das knap bizar. Behalve dit uniek staaltje cappen ook de nummer 2, 4 en 5 in de ploeg en 0 bankpunten. Perfect strike.

Dekkerony
NOAD1912
#2243
Groot respect voor de dagwinnaar trouwens.. niet alleen Castrillo selecteren, hem ook in de juiste e...

Ja maar heb je zijn volledige team gezien? Hij kon ook niet anders dan op de aanval. Daaraantegen wel knap om Castrillo te cappen al had hij met Poole niet veel minder gehad..

Zie in de top van het klassement sowieso veel teams die door het vele uitvallen een Poole hebben moeten opstellen omdat ze niet veel beters hadden en daar nu dus geluk mee hadden. 

Maarja zoals er al vaker is gezegd naast het logisch/juist/lef opstellen is geluk een hele grote factor.

Ik de laatste 2 etappes Poole niet opgesteld🙈 zoals zo velen maarja shit happens..

Laatst gewijzigd
Sean Chiappucci
John Bon
#2226
Mijn aanvallers zaten gisteren allemaal in de aanval en met dit parcours ga ik ditmaal vol voor klas...

Zeg vriend,   bedankt. Had Poole captain gemaakt, ik dacht, ik lees nog even wat last minute meningen , je weet maar nooit,    zie ik jouw bericht en denk,  verrek,  hij kon wel eens gelijk hebben,   snel Roglic captain gemaakt. Ga jouw advies nooit meer opvolgen 🤣😉.

Desondanks 202 punten en bijna 5% gestegen.   Maar what if.. 

Neem je uiteraard niets kwalijk, maar zo zie je maar eens weer hoe emotioneel opstellen meestal tot niets goeds leidt.

Dekkerony

Voor morgen 7 AK kleppers (Roglic cap) + wva voor punten en Woods voor de ontsnapping en hopen dat ie ergens op plek 4, 5 eindigt..

 

Jelmer van der Zee

Serieus, 7 uitvallers, waarvan 4 klassementrenners. Misschien niet de beste keuzes gemaakt door, door meer te focussen op jongeren, maar wat een drama. 

Tiberi, Arensman, Almeida, van Eetvelt.

ooh maar ik had ook nog Tarling Coquard en Abu. 

Houd stevig stand op 75%, maar jeetje wat een drama, ik kan eigenlijk niet eens meer keuzes maken; die zijn er gewoon niet.

Laatst gewijzigd
Ecko
NOAD1912
#2243
Groot respect voor de dagwinnaar trouwens.. niet alleen Castrillo selecteren, hem ook in de juiste e...

Ik heb zomaar het vermoeden dat elke dagwinnaar een 'bizar' scorend team heeft opgesteld. #wetvandegroteaantallen

Sambonhof

Wat denken jullie, morgen gaan voor Del Toro (zat vandaag weer 5 minuten achter de favorieten) of voor de truipunten van WvA?

Ferumbras
Sambonhof
#2249
Wat denken jullie, morgen gaan voor Del Toro (zat vandaag weer 5 minuten achter de favorieten) of vo...

Del Toro blijft hier op de bank totdat hij vormherstel toont. Worden wel erg veel 0-punters anders. Zonde, grote verwachtingen vooraf, maar corona is nog steeds niet iets om aan de kant te schuiven. En ja dan zul je zien dat vandaag "de dag" is dat hij hersteld is... dat is dan maar zo.

1 2 ... 90 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.