Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 91 ... 104 105
Ragnar Lolbroek

Voor vandaag: de klad zit erin ondertussen onder de 89% gezakt

Roglic(c)

Yates

Mas

Carapaz 

Kuss

Skjelmose 

Guillaume Martin 

Van Aert: truipunten

Lafay: teampunten O Connor 

Op de bank: Narvaez, Poole, Schmid, Affini en wat sprinters.

 

 

Tim

Pfoe al paar keer Castrillo opgesteld en nota bene als hij wint net niet. Mooi balen. Maar goed wel Poole, Narvaez en Tejada (c) opgesteld, dus had met Castrillo in top 10 van de dag kunnen komen. 

Laatst gewijzigd
rash

Rog could win today and go into KOM Jersey....nice team points :-)

NOAD1912
Ecko
#2248
Ik heb zomaar het vermoeden dat elke dagwinnaar een 'bizar' scorend team heeft opgesteld. #wetvandeg...

Echt niet zoals deze met een renner die nooit gewonnen heeft en amper gekozen is als cap.

Wie zouden jullie er in zetten van deze 3 voor het laatste plaatsje? McNulty (nog niks laten zien in de bergen, 1 keer in de "heuvels", maar blijft knecht), Poole (2x keer erbij was al sterk, maar vandaag weer op een stuk zwaarder parcours?) of Del Toro (nog niks laten zien, maar bij herstel zou dit zijn etappe kunnen zijn).

Iemand?

Laatst gewijzigd
Dekkerony
NOAD1912
#2254
Echt niet zoals deze met een renner die nooit gewonnen heeft en amper gekozen is als cap. Wie zoude...

Geen van 3, maar als je niks beters hebt dan del Toro voor eventueel herstel en ws nog trui punten van Yates(of Soler,Vine in de vlucht vandaag voor ook bergtrui)

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Laatste plekje vandaag voor Uijtdebroeks (waarvan ik enkel de 6 teampunten verwacht) of Poole. Ben er nog niet helemaal over uit, maar verwacht niet dat het een keuze met heel veel impact zal zijn.

Sambonhof

Mas heeft op dit moment lagere odds voor de winst dan Roglic dat vind ik verrassend. Wie maken jullie cap? Ik ga zelf denk ik nog steeds voor Roglic, want hij verslaat Mas altijd in een sprint

Ferumbras
Sambonhof
#2257
Mas heeft op dit moment lagere odds voor de winst dan Roglic dat vind ik verrassend. Wie maken julli...

Moet het wel een sprintje worden...

Cap nr 1 of 2 maakt niet zo heel veel uit. En de kans dat Roglic kraakt (vanwege zijn rug) is voor mij reden genoeg om Mas captain te maken. Die is zo stabiel als maar kan (tot dusverre).

Laatst gewijzigd
VincentK
Sambonhof
#2257
Mas heeft op dit moment lagere odds voor de winst dan Roglic dat vind ik verrassend. Wie maken julli...

Wel erg close. 

RappeEddy

Dit is toch wel een ideale klim voor Kuss? Lang en steil... Maar hoe goed is hij?

Ferumbras
RappeEddy
#2260
Dit is toch wel een ideale klim voor Kuss? Lang en steil... Maar hoe goed is hij?

Goed genoeg om op te stellen. Te risicovol om captain te maken?

RJezus

Onder het motto: gerommel in de marge:

- Poole. Narvaez, Del Toro, McNulty, Riccitello: welke twee zou je dan meenemen vandaag?

Bertsu
dr klaas
#2233
De Navarez aan je doodskist, Maxwel gepooled gelukkig.  Strijd op 2 fronten vandaag.

Haha, mooie. IK had ze beide dit keer, itt eerder

RappeEddy
RJezus
#2262
Onder het motto: gerommel in de marge: - Poole. Narvaez, Del Toro, McNulty, Riccitello: welke twee...

Sowieso Riccitello, miss een UAE voor team/truipunten Yates

RappeEddy
Ferumbras
#2261
Goed genoeg om op te stellen. Te risicovol om captain te maken?

Tenzij hij probeert en ruimte krijgt voor de slotklim met vlucht..?

Sean Chiappucci

Poole + eentje tussen McNulpunty en Riccitello

ajvs
McMulenga
#2227
Nee ik vul eigenlijk nooit al die etappes in maar ik kijk natuurlijk wel naar de balans. Maar alsnog...

Ik ben het hier eerlijk gezegd niet mee eens, bekertjes winnen is niet per se een kwestie van geluk (in sommige gevallen wel natuurlijk). Een uitgebalanceerd team kiezen brengt je vaak al op 90% of hoger, en in dit uitgebalanceerde team ook de juiste renners met goeie vorm en een duidelijk kopmanrol/vrije rol te kiezen is hierbij key. De juiste renners met vorm kiezen daar is waar de meeste mensen nat gaan. Wel kun je door pech i.v.m. uitvallen van renners in vorm flink zakken.

Toch even leuk om te delen:

Deze Vuelta geen O'Conner en Yates, wel Almeida, DFM en Van Eetvelt. Ook de mispeer gemaakt om Tarling te kiezen. Narvaez ook 2x niet opgesteld toen hij 5e en 6e werd, en Hermans niet opgesteld toen hij 2e werd. Sta evengoed op 99,6%. Geluk is dus niet eens echt aanwezig, toch mogelijk om nu zo hoog te staan.

Bozenik
ajvs
#2267
Ik ben het hier eerlijk gezegd niet mee eens, bekertjes winnen is niet per se een kwestie van geluk...

Mag ik hieruit opmaken dat je heel slecht bent in het Klassiekerspel?

ajvs

Erg flauw 😅

Maar nee, klassiekerspel hou ik nooit bij

Hay
ajvs
#2267
Ik ben het hier eerlijk gezegd niet mee eens, bekertjes winnen is niet per se een kwestie van geluk...

Indrukwekkende cijfers. Wat betreft het klassiekerspel, dit is een echt kopmannen spel. Je hebt immers drie kopmannen per koers die in totaal 7,5 keer zoveel punten halen als de overige renners. Hier kijk ik wel of ik elke koers voldoende geschikte kopmannen heb. Dat is ook echt nodig. Bij de grote rondes volgens mij niet persé, als je maar een goede verdeling over het verschillende type etappes hebt met voor elke type een of twee goede kopmannen (waarbij je ook nog vaak kunt combineren b.v. van Aert dan hoef je geen extra tijdrijder te nemen). Als jouw kopman een plaats lager eindigt verlies je max. 6 punten. Dat is een fout die volgens mij regelmatig wordt gemaakt. Dan wordt het aantal verwachte punten voor de kopman bepaalt en als die specifiek daarvoor wordt gekozen is het dan nog maar de vraag of dit de beste keuze was. Daarom had ik vooraf bewust ook geen Tarling genomen, van Aert zou vrijwel zeker tweede of derde worden als Tarling zou winnen, dan is het verschil max. 10 punten.

Een beetje geluk is altijd nodig maar een goede basis en keuzes helpen veel meer. Ik luister wel eens naar de podcast van Scorito en daar zitten subleagues die structureel gigantisch hoog eindigen.

LucaCoppi

Woods of Riccitello? Woods echt nog niets laten zien, maar zul je zien als ik hem bank dat ie punten pakt.. 

BigMig

Mijn team blijkt uiteindelijk niet helemaal de juiste balans te hebben. Toch sta ik tot mijn verrassing nog boven de 90%. Nu er een reeks bergetappes aankomt ga ik langzaam doch gestaag wegzakken uit die regionen. Een groot voordeel is dat ik weinig hoef na te denken over dagopstellingen, met Riccitello als 7e en Wout en Kaden als 8e en 9e man, respectievelijk.

Ceteris paribus kan ik vanmiddag wat eerder stoppen op werk, om thuis met een koud pilsje de finale van deze etappe te gaan kijken.

Ton Pelo
BigMig
#2272
Mijn team blijkt uiteindelijk niet helemaal de juiste balans te hebben. Toch sta ik tot mijn verrass...

Ah een lotgenoot! Hier ook Groves op moeten stellen door het uitvallen van Arensman, Eettent en Almeida. Expres gekozen om een niet te grote poule klimmers mee te nemen waardoor de bankpunten me behoorlijk bespaard zijn gebleven. Daarnaast vol ingezet op Ineos maar toch nog op 94%. Ben ook benieuwd hoe dat zich de aankomende dagen gaat ontwikkelen. Proost alvast!

Aanklampen

Lijkt op controle van Movistar en Bora? Verschil constant gehouden op 1;30. Wout voor de bergtrui, scheelt weer teampunten voor McNulpunty, DelToro en extra punten voor Kuss

 

EDIT: ze laten ineens snel lopen.. 4m

Laatst gewijzigd
Frank Visser
BigMig
#2272
Mijn team blijkt uiteindelijk niet helemaal de juiste balans te hebben. Toch sta ik tot mijn verrass...

Zelfde ervaring hier, ik heb alleen Roglic, Skjelmo, Kuss en Carapaz nog voor klassement, maar ben laatste dagen gestegen naar 97%, juist omdat ik noodgedwongen al mijn aanvallers moet opstellen. Maar de vrije val kan toch niet uitblijven...

1 2 ... 91 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.