Echt niet zoals deze met een renner die nooit gewonnen heeft en amper gekozen is als cap.
Wie zouden jullie er in zetten van deze 3 voor het laatste plaatsje? McNulty (nog niks laten zien in de bergen, 1 keer in de "heuvels", maar blijft knecht), Poole (2x keer erbij was al sterk, maar vandaag weer op een stuk zwaarder parcours?) of Del Toro (nog niks laten zien, maar bij herstel zou dit zijn etappe kunnen zijn).
Iemand?
Geen van 3, maar als je niks beters hebt dan del Toro voor eventueel herstel en ws nog trui punten van Yates(of Soler,Vine in de vlucht vandaag voor ook bergtrui)
Moet het wel een sprintje worden...
Cap nr 1 of 2 maakt niet zo heel veel uit. En de kans dat Roglic kraakt (vanwege zijn rug) is voor mij reden genoeg om Mas captain te maken. Die is zo stabiel als maar kan (tot dusverre).
Ik ben het hier eerlijk gezegd niet mee eens, bekertjes winnen is niet per se een kwestie van geluk (in sommige gevallen wel natuurlijk). Een uitgebalanceerd team kiezen brengt je vaak al op 90% of hoger, en in dit uitgebalanceerde team ook de juiste renners met goeie vorm en een duidelijk kopmanrol/vrije rol te kiezen is hierbij key. De juiste renners met vorm kiezen daar is waar de meeste mensen nat gaan. Wel kun je door pech i.v.m. uitvallen van renners in vorm flink zakken.
Toch even leuk om te delen:
Deze Vuelta geen O'Conner en Yates, wel Almeida, DFM en Van Eetvelt. Ook de mispeer gemaakt om Tarling te kiezen. Narvaez ook 2x niet opgesteld toen hij 5e en 6e werd, en Hermans niet opgesteld toen hij 2e werd. Sta evengoed op 99,6%. Geluk is dus niet eens echt aanwezig, toch mogelijk om nu zo hoog te staan.
Indrukwekkende cijfers. Wat betreft het klassiekerspel, dit is een echt kopmannen spel. Je hebt immers drie kopmannen per koers die in totaal 7,5 keer zoveel punten halen als de overige renners. Hier kijk ik wel of ik elke koers voldoende geschikte kopmannen heb. Dat is ook echt nodig. Bij de grote rondes volgens mij niet persé, als je maar een goede verdeling over het verschillende type etappes hebt met voor elke type een of twee goede kopmannen (waarbij je ook nog vaak kunt combineren b.v. van Aert dan hoef je geen extra tijdrijder te nemen). Als jouw kopman een plaats lager eindigt verlies je max. 6 punten. Dat is een fout die volgens mij regelmatig wordt gemaakt. Dan wordt het aantal verwachte punten voor de kopman bepaalt en als die specifiek daarvoor wordt gekozen is het dan nog maar de vraag of dit de beste keuze was. Daarom had ik vooraf bewust ook geen Tarling genomen, van Aert zou vrijwel zeker tweede of derde worden als Tarling zou winnen, dan is het verschil max. 10 punten.
Een beetje geluk is altijd nodig maar een goede basis en keuzes helpen veel meer. Ik luister wel eens naar de podcast van Scorito en daar zitten subleagues die structureel gigantisch hoog eindigen.
Mijn team blijkt uiteindelijk niet helemaal de juiste balans te hebben. Toch sta ik tot mijn verrassing nog boven de 90%. Nu er een reeks bergetappes aankomt ga ik langzaam doch gestaag wegzakken uit die regionen. Een groot voordeel is dat ik weinig hoef na te denken over dagopstellingen, met Riccitello als 7e en Wout en Kaden als 8e en 9e man, respectievelijk.
Ceteris paribus kan ik vanmiddag wat eerder stoppen op werk, om thuis met een koud pilsje de finale van deze etappe te gaan kijken.
Ah een lotgenoot! Hier ook Groves op moeten stellen door het uitvallen van Arensman, Eettent en Almeida. Expres gekozen om een niet te grote poule klimmers mee te nemen waardoor de bankpunten me behoorlijk bespaard zijn gebleven. Daarnaast vol ingezet op Ineos maar toch nog op 94%. Ben ook benieuwd hoe dat zich de aankomende dagen gaat ontwikkelen. Proost alvast!
Zelfde ervaring hier, ik heb alleen Roglic, Skjelmo, Kuss en Carapaz nog voor klassement, maar ben laatste dagen gestegen naar 97%, juist omdat ik noodgedwongen al mijn aanvallers moet opstellen. Maar de vrije val kan toch niet uitblijven...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.