Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 88 ... 104 105
nasibal
ivo001
#2173
De grootste vraag is hoe Jan voordeel haalt uit zijn investering van 1,5 miljoen elders. Ook Jan hee...

Het hele spelletje hangt af van of je de juiste namen kiest of niet. Sterker nog, het uiteindelijke verschil tussen jan en piet zal veel meer bepaald worden door de overige renners die ze hebben dan door de renners die direct betrekking hebben op de geschetste situatie. 

Met 'hangt er van af aan wie je het uitgeeft' sla je m.i. dus elke algemeen theoretische discussie dood. Uiteraard moet Jan die anderhalf miljoen niet ook al vooraf banken. 

nasibal
Ferumbras
#2175
Met een tour waarbij, zonder ziekte / valpartij, de top 5 redelijk te voorspellen valt qua grote nam...

Volgens mij laat mijn casus juist heel mooi zien hoe exact de gedachte die je in je eerste alinea ventileert eigenlijk bait is en per saldo helemaal neit zoveel voordeel oplevert. Ook niet in de eindafrekening. Je reserverenner zal per definitie geen toprenner zijn, of het moet toevallig net de Lipowitz van dienst zijn. 

Scratzz

Wie er ook gelijk heeft, ik heb in ieder geval genoeg breinbrekers gehad en behoorlijk veel bankpunten gehad. 

Nu ook weer Hermans, Vansevenant, Crod, Bennett, Van Eetvelt, Poole .Vacek en Miquel thuis. Eens zien hoe dat uitpakt...

Laatst gewijzigd
Pom titcock
Scratzz
#2178
Wie er ook gelijk heeft, ik heb in ieder geval genoeg breinbrekers gehad en behoorlijk veel bankpunt...

Hoezo Hermans thuis in de etappe van vandaag? Wanneer stel je hem dan op..

Wim Peters
Pom titcock
#2179
Hoezo Hermans thuis in de etappe van vandaag? Wanneer stel je hem dan op..

Precies!!

McMulenga

Jongens, jullie overdenken de boel te erg. Het aller aller belangrijkste is: geluk. Ik heb inmiddels 7 gouden wieler bekertjes en die zijn allemaal binnen gehaald met het kiezen van de juiste namen. En die juiste namen zijn niet gekozen op basis van excel sheets of eindeloze breakdowns maar gewoon op basis van gut feeling en geluk. Iedereen heeft hier basis kennis (of leent die kennis van anderen op dit forum) en zit dezelfde renners te overwegen. Vooraf had je nu ook echt niet kunnen "berekenen" dat Arensman het zo slecht zou doen en corona zou krijgen of dat O'Conner 5 minuten cadeau zou krijgen. De enige zekerheid is Mas die na een slechte tour een goede vuelta rijdt!

Edd1e

Als reserverenner had je prima een Bennett of Rodríguez kunnen hebben voor 500k. Die had ik er nu liever bij gehad als 11e klimmer dan een Rivera. 

Wim Peters

Vandaag Van Aert (C), roglic, carapats, Sjkelmose, Lipo, Vacek , Nulty, Hermans en Narvaez. Benieuwd hoe dit mis kan gaan...

Ferumbras
nasibal
#2177
Volgens mij laat mijn casus juist heel mooi zien hoe exact de gedachte die je in je eerste alinea ve...

Snap goed wat je tracht uiteen te zetten. Vind het wel lastig deze Vuelta met zo'n breed deelnemersveld waarbij je onmogelijk hard onderscheid kon maken tussen de grote groep subtop (2 - 3.5m mannen). Maar gezien het budget harde keuzes in moest maken (bij een relatief sterk sprint/tijdrit-team). Dit zal ongetwijfeld vaak zo zijn bij Scorito, begrijp me niet verkeerd. Dat is ook juist de charme.

In de tour was de top 5 relatief goed te voorspellen, waar toch het gros van de punten te halen viel. Wie er deze Vuelta hoog staat of etappes wint? Het lijkt een groot mysterie te zijn, wat het als tvkijker echt super leuk maakt overigens.

Waarschijnlijkaanhetwerk

Leeft Teuns nog? Wat een ongelooflijke miskoop van 1 miljoen haha..

ditisdavid

Poole vanochtend op het bankje zetten lijkt niet mijn allerbeste zet te zijn geweest. Met captain Narvaez en Hermans nog wel twee andere ijzers in het vuur.

rodelantaarn1

Let's go Narvaez, mcnulty en poole 😄

John Bon

eerste keer dat ik Poole niet opstel... zucht :D 
Wel Narvaez, Valter en Sanchez mee (al hebben die laatste 2 al moeten laten rijden daarnet)

Jommelb
ditisdavid
#2186
Poole vanochtend op het bankje zetten lijkt niet mijn allerbeste zet te zijn geweest. Met captain Na...

Ach ik heb Strong, Canal, Sanchez en Poole op de bank dus het kan erger. Wel dezelfde ijzers als jij nog in het vuur.

Durfde toch niet volledig te gokken op een vlucht.

ditisdavid

Dat had dus een 2-3-4 met teampunten voor de ritzege kunnen zijn, maar wel nog steeds een prima dag die mij boven de 99% zet.

Laatst gewijzigd
Scratzz
Pom titcock
#2179
Hoezo Hermans thuis in de etappe van vandaag? Wanneer stel je hem dan op..

Heb hem in de laatste seconden er nog ingezet ipv Bennett. Een keer heel lucky met de wissel. 

En Narvaez erbij als captain. Dus nu gestegen naar zilver. 

ivo001

Ik ga wel goed in het bankpunten klassement denk ik:

  • E1 Schmid 7e
  • E2 Eetvelt 5e Kung 17e
  • E5 Kung 5e
  • E6 Toro 9e Kuss 14e Carpaz 17e
  • E7 Poole 9e Carapaz 13e
  • E8 Landa 3e Carapaz 14e yates 20e
  • E9 Vine 12e
  • E10 Kung 8e
  • E11 Poole 3e Riccitello 15e

John Bon
ivo001
#2192
Ik ga wel goed in het bankpunten klassement denk ik: E1 Schmid 7e E2 Eetvelt 5e Kung 17e E5 Kun...

je zou er van schrikken. Iedereen heeft dergelijke bankpunten. 

Dekkerony

Van Eettent de laatste dagen al niet goed maar één na laatste is wel extreem. Iemand het gezien, gevallen? Of ook gewoon Covid wat de ploeg stil houd..

kevinraar

Alleen narvaez in de punten was wel me kopman toch nog 121 punten gehaald

Sjasfriet

Hij doet t weer: Narvaezzzz ;)

Voor de rest een dikke 0 in de etappe-uitslag en carapaz was niet perse de juiste kopman :p

Morgen lijkt me geen super lastige etappe. De laatste klim is wel lang, maar gaat precies heel gestaag aan zo'n 5% omhoog, dus daar zullen mi niet zo'n grote verschillen gemaakt worden ... Toch voor de zekerheid klassement opstellen met wva en lafay voor teampunten.

Van eetvelt kan wel gerust op de bank denk ik, want die heeft ademhalingsproblemen las ik :( 

Die narvaez bezorgt me nu wel dilemma's om hem morgen toch op te stellen ...

Wat denken de experts voor morgen?

BigMig
kevinraar
#2195
Alleen narvaez in de punten was wel me kopman toch nog 121 punten gehaald

Sterke kopman-keuze Kevin!

martijncr
McMulenga
#2181
Jongens, jullie overdenken de boel te erg. Het aller aller belangrijkste is: geluk. Ik heb inmiddels...

Guilty. Ik probeer dit jaar voor het eerst met eigenhandige Excel-sheets meer grip te krijgen op mijn keuzes. Maar tot nu toe pakt het slecht uit. Wat ik me wel afvraag, gezien je staat van dienst, stel je jouw 'gut feeling' team wel voor het spel begint op per etappe om te zien of je team goed in balans is? Of ga je puur op feeling en zie je later wel hoe je eruit komt met de opstelling?

NOAD1912
John Bon
#2193
je zou er van schrikken. Iedereen heeft dergelijke bankpunten. 

Idd ik ga hier makkelijk overheen

Arne Riis
nasibal
#2176
Het hele spelletje hangt af van of je de juiste namen kiest of niet. Sterker nog, het uiteindelijke...

Wat vind je dan van het idee om 9 kleppers mee te nemen voor het AK en de laatste plekjes op te vullen met 500k-gokjes die je kunt opstellen als iemand tegenvalt? Ik heb goed geïnvesteerd in 5 goede sprinters, goede AK-toppers, twee extra tijdrijders (helaas geen Kung, maar gelukkig ook geen Tarling) en een paar aanvallers. Ik hield nog twee 500k-plekjes over, waar ik oa C-Rod2 heb neergezet. Tot nu toe blij mee. Of zie je dit ook als verspilling? If so: hoe zou jij zo'n plek dan besteden?

1 2 ... 88 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.