Verbeterpunten Reageerders

« 1 2 3 4 ... 7 8
Avatar of
Maxim Horssels
admin

N.a.v. alle kritiek in onderstaand topic, heb ik de moeite genomen wat kritische leden te benaderen. 
Deal Mike Teunissen en Visma | Lease a Bike geklapt, Astana nieuwe ploeg

Oprecht benieuwd naar de achtergronden van jullie kritiek en wat jullie drijft om zó fel te reageren.

Aan de telefoon was de toon opvallend mild en was de feedback opbouwend.

Hier een van de appjes die ik na een gesprek ontving:

Hoi Maxim, bedankt voor je telefoontje. Ik zat nog even over je opmerkingen na te denken. Natuurlijk heb je een punt. Mijn reacties waren impulsief en kwamen na een pittige dag. Niet fair. Ik heb ze verwijderd en zal een volgende keer tot 10 tellen. Ik had natuurlijk ook wel een punt, maar dat doet er nu even niet toe. Groet!


Riep bij mij de vraag op: wat kan jij als lid verbeteren?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Jezus, is dit echt, biechten bij Maxim?

esims4.0

Don't ask what the flitsers can do for you.

Ik heb er ook wel wat op te zeggen maar die boodschap is allang duidelijk.

Romāns Vainšteins

Wat mij betreft: vrij weinig. Ik ben niet vies van prikkelen, een beetje pushen hier en daar wat lol trappen maar heb eveneens een visie en mening. Net zoals ik met die van een ander heb je het daarmee maar te doen, dat is de essentie van een discussieforum.

Dat staat echter los van het feit dat dit mijn site niet is en ik dus niet bepaal, als jullie Volkswagen-ads tussen wielerberichten willen stoppen en allerlei onnodige bike-gadgets willen sluiten alsmede 'MvdP rijdt 33 k op hometrainer terwijl hij pizza ananas vreet' of 'Evenepoel keek raar inclusief maf gebaartje naar Vingegaard' neerpennen? Of letterlijk 25 artikelen over Tiberi knalt kat neer? Totale vrijheid natuurlijk, maar dan heb je het maar te doen met commentaar daarop.

 

 

Sunneklaas

Ik zou wel wat actiever kunnen zijn in het 'Wat heb jij erop?'-topic.

Il Leopardo della Primavera

Dit roept bij mij de vraag op: wat verwachten jullie van jullie reaguurders?

Plank

Mag ik vragen wat de werkwijze is voor het opzoeken van het telefoonnummer van een anoniem forumlid? Hoort daar een inbreuk op de GDPR-wetgeving bij? 

 

Laatst gewijzigd
kraamhol

Omdat veel leden waarschijnlijk geen flauw idee hebben waar het over gaat, en artikelen snel verdwijnen, hier even een screenshot, ik moest meerdere keren in m'n ogen wrijven (zijn rood nu):

 

Raul Alcala

Mijn dag is alweer geslaagd kraam 

Mo belooft beterschap mbt z'n groffe taal, Maxim. Maar net gemeten, nog steeds rond de 38.5 graden. Ik houd het voor je in de gaten!

Avatar of
Maxim Horssels
admin
Plank
Mag ik vragen wat de werkwijze is voor het opzoeken van het telefoonnummer van een anoniem forumlid?...

(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06.

Zie hier bijvoorbeeld: https://www.xistnc.nl/ 

Mag ik jou vragen op de vraag uit mijn openingspost te reageren.

Il Leopardo della Primavera
Maxim Horssels
(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06...

Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling.

Robertje

Ik zou dit even prive afhandelen met Plank, hier zijn contactgegevens: http://www.plank.be/

kraamhol
Maxim Horssels
(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06...

Maxim heb je voor mij het woonadres en telefoonnummer van esi4.0?

Marik

Wauw.......ik weet niet wat ik hier lees..... Ga je reageerders bellen Maxim? Zijn jullie bedreigd? In dat geval snap ik je volledig en zou ik het ook doen. Gaat het enkel om kritiek die in jouw/jullie ogen onterecht is?
In dat geval vind ik het absoluut niet kunnen. Het heeft ook een zweem van een stampende peuter om zich heen, die iets oneerlijk vindt. Wellicht volgende keer even tot 20 tellen?

Romāns Vainšteins

Redelijk bizar dit toch, als ik zo vrij mag zijn. Je gaat toch niet leden béllen met als (kennelijk) doel de toon van hun bijdrages aan te passen. Dat heeft toch vrij weinig meer met de essentie van een discussieforum te maken?

Klootje Kriekeljon

Eenrichtingsfeedback krijg je ook als je een restaurant runt. Dat lijkt me voor iedereen een lastig gegeven om mee om te gaan. Ondankbaar vaak. Vooral als je voor  jouw gevoel een mooi gerechtje verzorgd hebt. 
Bij Gordon Ramsay zie je ook restaurateurs die voor zichzelf besloten hebben dat het aan de klanten ligt. En je ziet hoe onhandig die insteek is. 

Eigenlijk altijd als er ergens veel kritiek is zie je het verwijt van Youri of Maxim voorbij komen dat het om die anonieme profielen gaat. Ook hier lijkt dat de insteek te zijn. Je ging wat leden opsporen en de toon was al meteen wat minder heftig. En Xistnc zal dat ook wel doen als hij met zijn kop gelinkt wordt hier. 

Ik schrik hier van en ik snap het niet zo goed. Volgens mij weten jullie precies wie jullie leden zijn toch? Mag een mens enigszins anoniem op internet in deze tijden? Daar valt namelijk meer voor te zeggen dan deze schandpaal van een eindredacteur. 

kleomantre
Maxim Horssels
(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06...

Heel professioneel allemaal.

Als je probleem hebt met een aantal leden, stuur je ze een PM (of zorgt desnoods voor een popup bij inloggen) waarin je eventueel een verzoek doet om het e.e.a. eens telefonisch door te nemen. Dat lijkt me een civiele manier van dit benaderen. Kom je er dan niet uit dan zij het zo en wordt het een onredelijk gesprek dan kun je alsnog het lid bannen.  

Om dan in de emotie meteen iemand te screenen van wie zou dit toch in godsnaam zijn, we moeten die gast eens aanspreken of het e.e.a. uitleggen is niet een modus waar je meteen in moet vallen. Dat kan ook initimiderend overkomen. Ik mag hopen dat de anderen die je benadert hebt wel gewoon bekend waren bij de redactie en niet ongevraagd ineens een userpanel moeten vormen.

Echt treurig wordt het als je daarna in de reacties bij het nieuwsitem net wil doen of het de persoon in kwestie enkel jullie wil afzeiken en de telefoon niet op wilde nemen. Dat is toch een totaal verkeerde manier van omgaan met je users en de kwestie zelf, waarbij je al blootlegt op verkeerde manier het 'probleem' te zijn aangevlogen. Vervolgens doe je hier nog eens een overtreffende trap door ook nog eens de website met adresgegevens van die persoon neer te gooien. Het zal juridisch misschien nog net wel mogen daar het gewoon een zoekbare website betreft maar dit is echt van niveau zwaar ondermaats. 

Laatst gewijzigd
FDJ

Ik heb mij gisteren bewust niet gemengd in de discussie. Dit omdat kritiek vorig jaar op het fusie gebeuren op een korte ban kwam te staan. Dit geopende topic is voor mij toch reden om te reageren.

Dat kritiek soms ongenuanceerd is onder artikelen en niet leuk is om te lezen, is prima. Echter dit topic openen geeft ook aan dat je denk ik het contact met een deel van je community aan het verliezen bent. Wat ik daarmee bedoel, en dit bedoel ik oprecht goed, is dat jullie de laatste tijd een schrijfstijl en manier van nieuws brengen hebben die niet past bij de harde en trouwe kern Wielerflits reageerders. 

Anonieme bronnen, dit en dit weet Wielerflits. Dat is een Telegraaf stijl (niets mis mee want heeft ook al jaren een podium en een groot podium ook). Ik denk echter dat het grootste deel van de trouwe reageerders hier niet zo op zit te wachten. Die zit te wachten op goede interviews die de diepte in gaan en op andere artikelen die verdiepen, de historie van de koersen en ontwikkelingen vanuit de UCI nader toelichten. 

Datzelfde publiek zit niet te wachten op sappige anonieme bronnen (Anonieme bronnen neem ik nooit serieus. Je bent dan m.i. te laf om achter je punt te staan). Dat er dan nu een transfer klapt en er een artikel komt die meer vraagtekens dan antwoorden heeft, zal bij meerdere mensen ergernis opwekken. Was er een schriftelijk ondertekende overeenkomst, was er slechts een mondelinge overeenkomst. Hoe ziet Visma dit. Het was te onduidelijk. 

Ik denk dat het handig zou zijn weer eens een groot lezersonderzoek te doen. Want ik denk dat het grootste deel van de reageerders, en dus ook de kritische, oprecht het beste met jullie voor heeft. 

Raul Alcala

En ik maar denken dat de criticasters op het hoofdkantoor zouden worden ontvangen met een plakbidon. Voor een constructief gesprek.

Nog steeds niet van de grond gekomen begrijp ik.

Marik

Even los van alle verontwaardiging hier. Ik vraag me af wat er gebeurt als een ander nieuwsmedium hier lucht van krijgt en dit nieuws wordt. Dit kan heel lelijk worden. En dan heb ik het nog niet over de juridische houdbaarheid van zo'n belletje.

Na wat onderzoek:

Het ongevraagd opzoeken van iemands persoonlijke gegevens, zoals een telefoonnummer, en het contacteren van die persoon zonder hun expliciete toestemming lijkt niet juridisch houdbaar onder de huidige Europese privacywetgeving (AVG). De hoofdredacteur loopt het risico de wet te overtreden en kan geconfronteerd worden met juridische gevolgen als de persoon zich beklaagt over een inbreuk op zijn privacy.

kraamhol
Marik
Even los van alle verontwaardiging hier. Ik vraag me af wat er gebeurt als een ander nieuwsmedium hi...

Dank dat je het even opzocht, want dit idee had ik al, dat het gewoon strafbaar is, even buiten het morele aspect.

Marik
kraamhol
Dank dat je het even opzocht, want dit idee had ik al, dat het gewoon strafbaar is, even buiten het...

Daar komt nog bij:

4. Schending van de persoonlijke levenssfeer

Het ongevraagd opzoeken van iemands persoonlijke gegevens en hen bellen kan in bepaalde omstandigheden worden gezien als een inbreuk op hun persoonlijke levenssfeer. Dit zou kunnen leiden tot een civiele claim, bijvoorbeeld op basis van artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), dat het recht op respect voor privéleven beschermt.

Mogelijke Gevolgen voor de Hoofdredacteur

Indien de gebruiker van wie de gegevens zijn opgezocht en gebruikt, hier bezwaar tegen heeft, kan hij of zij een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in Nederland. De AP kan een onderzoek instellen naar de manier waarop de persoonsgegevens zijn verwerkt en indien er een overtreding is geconstateerd, kan er een boete worden opgelegd.

Raul Alcala

Lijkt me vooral verboden icm een commerciële inslag, maar ik kan me vergissen

Marik
Raul Alcala
Lijkt me vooral verboden icm een commerciële inslag, maar ik kan me vergissen

Komt ie:

3. Telecommunicatiewetgeving

In Nederland geldt ook de Telecommunicatiewet, waarin regels staan over het gebruik van telefoonnummers. Het is niet toegestaan om iemand ongevraagd te bellen voor commerciële doeleinden, maar ook voor andere doeleinden kan dit problematisch zijn als de persoon in kwestie geen toestemming heeft gegeven.

xistnc

De parallellen met zowel de stampende peuter als de restauranthouder kwamen inderdaad ook bij mij op. 

Ik heb overigens op zich niet zo'n moeite met dat bellen of vermelden van mijn (slecht bijgehouden) website, al is dat natuurlijk behoorlijk toxisch en wellicht inderdaad zelfs strafbaar. Iedereen kan mijn nickname in Google intypen. Heb er zelfs al leuke opdrachten aan over gehouden, elk nadeel hep se voordeel. Had ik maar een andere nick moeten kiezen. Anyway, de suggestie dat ik een anonieme toetsenbordridder ben, vind ik best lachwekkend. 

En mijn mening herzien of zelf mijn posts aanpassen/verwijderen? Dacht het niet. Sowieso staan er dan nog tig andere reacties met soortgelijke kritiek.

« 1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.