Verbeterpunten Reageerders

1 2 3 4 ... 7 8
Ab Normaal

Lol!!!

Ik zie heel veel van mijn oude vrienden hier ineens weer verschijnen. 

Ook al is het niet ethisch, en mag het juridisch niet, ik heb er geen problemen mee als Maxim mij wil bellen. 
Mensen die mij kennnen weten dat ik sta voor mijn woorden. 

Ik wil Maxim ook graag te woord staan en vertellen wat de gemeenschap er hier van vind, alleen is dat al zo vaak hier neer geschreven dat ik me afvraag waarom dat nu wel zou beklijven. 

Beste Maxim, ik wil zelfs naar jullie hoofdkantoor komen om het uit te leggen. 

Jullie hebben potentieel goud in handen, maar hebben veel van jullie klanten, namelijk de gebruikers, van je weggejaagd. Ben het daarmee helemaal met Sammysosa eens. 

Natuurlijk kun je het nooit voor iedereen goed doen. Individuele kritiek zul je altijd houden en de kunst is om dat af en toe van je af te laten glijden. 

Alleen als de kritiek veel hetzelfde is, moeten jullie er van uit gaan dat er misschien een kern van waarheid in zit, i.p.v. te denken dat wij allemaal notoire klagers zijn. 

Dus als je er echt voor open staat ga ik graag met je in gesprek, laat alleen even weten wanneer je belt, als je mijn nummer hebt kun je ook eerst ff een appje sturen 

Veenbrand

Als je graag met mensen in gesprek wilt kan je daar, zoals professionele organisaties dat doen, ook gebruikersgroepen voor in het leven roepen, waar je periodiek live mee klankbordt. Een deel van de ontwikkelagenda kan je reserveren voor suggestie uit de klanbordgroep om zo de community betrokken te houden. Ik vermoed dat je uit zulk een professionele aanpak meer haalt dan uit random mensen online opzoeken en s avonds opbellen of dit soort topics vol verwijten te starten.

De Condor van Echt

Net als Sammy en Ab op dit topic gewezen. Los van mijn inhoudelijke mening, lijkt me dit een datalek van jewelste. 

Edit: veiligheidshalve heb ik het emailadres dat bij mijn profiel hoort, veranderd. Maar waarschijnlijk zal WF het oude gelogd hebben. Bij deze het uitdrukkelijke verzoek om het oude te verwijderen uit de logs. 

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Overigens: om het forum nieuw leven in te blazen is dit een gouden topic. Met een boel oudgedienden. Ik ben verder waanzinnig benieuwd wat er nu om gaat in het hoofd van Maxim... deze had ie denk ik niet zien aankomen toen hij vanochtend dit topic startte. Benieuwd naar zijn reflectie als ie er een nachtje over heeft geslapen, en misschien wat ruggespraak gehouden heeft met zijn collega's op de redactie, een jurist of gewoon met zijn partner of wat vrienden.

John Bidon
De Condor van Echt
Net als Sammy en Ab op dit topic gewezen. Los van mijn inhoudelijke mening, lijkt me dit een datalek...

Emailadres ook veranderd naar onzin naam. Jammer dat het zover heeft moeten komen.

Poeksel
De Condor van Echt
Net als Sammy en Ab op dit topic gewezen. Los van mijn inhoudelijke mening, lijkt me dit een datalek...

Het is geen datalek. Tenzij je daaronder verstaat dat je met behulp van een gebruikersnaam en openbare gegevens (ook voor jou en mij beschikbaar) een telefoonnummer opzoekt.

Veenbrand

Geen reactie van de heer Horssels, misschien moet iemand hem bellen?

Puddingbenen
Veenbrand
Geen reactie van de heer Horssels, misschien moet iemand hem bellen?

Hier moest ik smakelijk om lachen, Veenbrand!!!

De Condor van Echt
Poeksel
Het is geen datalek. Tenzij je daaronder verstaat dat je met behulp van een gebruikersnaam en openba...

Ik twijfelde inderdaad eerst toen ik het schreef. Maar ik heb het laten staan om exact de reden/uitwerking die je benoemt.

 (Leuk trouwens om alle oudgedienden hier weer te zien.)

kraamhol

Inzake de privacy: is het geen verplichting van websites (met accountoptie) om ergens een knop te hebben om het account te verwijderen, inclusief alle gegevens? Weet iemand daar meer over te vertellen? Want ik maak me behoorlijk zorgen inmiddels, gezien hoe wf omgaat met gegevens van leden, hoe weten we dat diezelfde gegevens bijvoorbeeld niet worden doorverkocht?

Edit: ik heb wf ook al een paar keer gevraagd naar informatie hierover (de verwijderoptie), maar nooit iets vernomen.

Edit2: welke garantie hebben we, dat wf ook niet in de pb's kijkt? Op dit moment heb ik geen inzage in eigen verzonden pb's (op laptop op firefox), iemand hetzelfde?

Edit3: als ik het goed heb begrepen is Martin van den Bosch de eigenaar van wf? @Martin: misschien kun je zelf even verschijnen in dit topic, en wat opheldering verschaffen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Hoewel ik denk dat het hele veiligheidsvraagstuk (stalken, doorverkopen etc) hier behoorlijk op de spits gedreven wordt is het wél een ideale aanleiding voor WF om op dit gebied even de puntje op de ï te zetten. En dan het liefst adequater dan hoe deze op een dragende motivering geplaatst worden.

 

kraamhol
Romāns Vainšteins
Hoewel ik denk dat het hele veiligheidsvraagstuk (stalken, doorverkopen etc) hier behoorlijk op de s...

Het zou niet nodig hoeven zijn het op de spits te drijven, een website hoort zich gewoon te houden aan de privacy wetgeving. Dat lijken ze bij wf gewoon niet op orde te hebben. Ja, velen gebruiken een spammailadres en een rare accountnaam, maar velen gebruiken gewoon hun gegevens die ze ook voor andere sites gebruiken. Dit zou geen verschil moeten maken, privacy is privacy.

Romāns Vainšteins

Zekers, maar het hier een beetje opgewerpte beeld van Maxim die kwaad schaterlachend onze emails in bosjes aan adverteerders verkoopt vind ik flink aangezet. Het gaat hier meer waarschijnlijk om 'gewoon' een domme actie.

Punchen of verzuipen

In principe moet aan een verzoek om jouw gegevens te verwijderen worden voldaan, tenzij er een zwaarwegend belang is om dat niet te doen. Van zo'n zwaarwegend belang is in dit geval geen sprake.

https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/dealing-citizens/do-we-always-have-delete-personal-data-if-person-asks_en

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679&from=EN#d1e2606-1-1

kraamhol
Punchen of verzuipen
In principe moet aan een verzoek om jouw gegevens te verwijderen worden voldaan, tenzij er een zwaar...

Ja, maar dan moet ik dus actief gaan mailen/bellen om gegevens te laten verwijderen? Hoort er niet gewoon ergens een knop verplicht te zijn, met account delete (inclusief alle gegevens)?

Edit: je kunt een wf-account aanmaken door een gebruikersnaam en mailadres in te vullen, en daarna in je email te bevestigen, daar komt geen mens aan te pas bij wf. Dus verwacht ik eigenlijk dat omgekeerd hetzelfde zou werken. Of denk ik nu te simpel?

Laatst gewijzigd
Tim
kraamhol
Ja, maar dan moet ik dus actief gaan mailen/bellen om gegevens te laten verwijderen? Hoort er niet g...

Nee, dat is niet verplicht. De optie dit per email te laten doen volstaat.

Zie hier.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Tim
Nee, dat is niet verplicht. De optie dit per email te laten doen volstaat. Zie hier.

Ah oké, maar dan zou ik het toch minimaal ergens op de website willen lezen, hoe je je account kan verwijderen. Nu is het maar gissen.

Edit: ik heb dit al vaker gevraagd aan wf (via het verbeterpunten), maar dan blijft het verdacht stil. Waarom is er geen openheid? En, kan een hoofdredacteur bij alle gegevens van de leden? Waar ligt die grens? Ook inzage in pb's?

Laatst gewijzigd
kraamhol

Onder https://www.wielerflits.nl/privacy-policy-wielerflits/ staat het volgende, is dat normaal?:

Met wie delen wij jouw persoonlijke gegevens?

Verwerkers

Het komt voor dat andere partijen jouw gegevens van ons krijgen. Wij komen met deze partijen in een verwerkersovereenkomst overeen dat zij zorgvuldig met jouw gegevens omgaan en zij krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn om hun dienst te verlenen. Deze partijen gebruiken jouw gegevens alleen in overeenstemming met de instructies die wij geven en niet voor eigen doeleinden. Wij kunnen jouw gegevens bijvoorbeeld doorgeven aan online opslagservices en technische ondersteuning. Zij zullen Zij zullen zorg dragen voor de opslag van de gegevens en technische aanpassingen aan de site. Deze partijen zijn “verwerkers” in de zin van de Relevante Wetgeving.

Punchen of verzuipen

Dat is niet heel raar. Wielerflits zal ook gebruiken maken van andere diensten (hosting, opslag) om de site te runnen. Daarvoor is het soms nodig dat er data worden uitgewisseld.

kraamhol
Punchen of verzuipen
Dat is niet heel raar. Wielerflits zal ook gebruiken maken van andere diensten (hosting, opslag) om...

Ja oké, maar ik vraag me echt af waar die grenzen bij wf liggen, nu blijkt dat er zo openlijk met privacy gegevens wordt gespeeld.

Romāns Vainšteins

Nogmaals : dat blijkt helemaal niet zozeer. Wat er blijkt is dat een overijverige, kennelijk gekrenkte medewerker op eigen houtje wat aan het googelen en bellen geslagen is. Niet in lijn met privacy maar eerder iets menselijks dan geraffineerde zwendel. 

Poeksel

Ik vermoed dat kraamhol dat best weet, maar hij gewoon bewust aan het sarren is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Talentloos stokertje noem ik dat dan maar.

Ik pas in ieder geval voor het hier Maxim wegzetten als een soort Sith Lord, dit was juist van een knulligheid dat het tegendeel aantoont.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Vraag is nu vooral ook of Maxim (of misschien zelfs wel Martin) nog het fatsoen hebben om op alle vragen, klachten en feedback te reageren. Benieuwd wat een nachtje slapen (of wakker liggen) daar heeft gedaan.

Uiteindenlijk gaat het mij (en ik denk veel anderen hier ook) erom dat we hier een medium hebben waar we met plezier naar toe komen. Maar waar ik in ieder geval het idee krijg dat dat de koersbepalers van WF het gevoel met wat de community wil zijn kwijtgeraakt. En dat adverteeders gezien worden als de klant, en niet de bezoekers van de site. Wij zijn slechts goed voor "de clicks" om zo advertenties binnen, althans zo voelt het vaak als je kijkt naar de reacties vanuit WF in het verbeteringentopic.

Misschien wel gewoon eens een keer een live chat sessie organiseren over verbeterpunten ipv tijd steken in een podcast, een keer niet zenden maar ook de "ontvanger" eens inschakelen....

kraamhol
Romāns Vainšteins
Nogmaals : dat blijkt helemaal niet zozeer. Wat er blijkt is dat een overijverige, kennelijk gekrenk...

Dat is dus maar de vraag. We hebben het hier over de hoofdredacteur, die vrijelijk lijkt te beschikken over de gegevens van de leden. Ik heb privacy behoorlijk hoog in het vaandel, misschien is dat bij jou anders, en ik vraag me echt af in hoeverre wf hun privacy zaken op orde heeft. Gezien er nog geen wederhoor is, blijft alles open.

En nee, dit is absoluut geen sarren, misschien was ik gewoon behoorlijk naief, en heeft maxgate me ietwat de ogen geopend.

Edit: een live chatsessie, zoals door pudding voorgesteld, is een goed idee.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.