De 13e editie van het Wielermaster CQ-Spel gaat dan tóch van start. Samen met Maillot a Pois en/of BlingSagan (alvast bedankt mannen) gaan we weer een volgend seizoen mogelijk maken. Elrio, nogmaals ontzettend bedankt voor het organiseren de afgelopen jaren!
Afgelopen editie werd gewonnen door Jappe666, kan hij dit jaar nogmaals zegevieren?
Ik doe mijn best om wederom 2 divisies te organiseren. Hiervoor zullen we minimaal 40 deelnemers moeten vinden. In dat geval spelen we met 2 keer 20 man per divisie. Het maximum is dan 48 deelnemers waarbij we gewoon 24 om 24 spelen. Dan zijn daarnaast reserves altijd gewenst in het geval er mensen geen bod sturen voor de eerste deadline.
Wij (organiserende partij) claimen (logischerwijs?) een plekje in het spel. Ook vind ik dat Jappe666 en Rawolf als titelverdedigers van het afgelopen seizoen hun winst moeten kunnen verdedigen, én Elrio als bedankje voor het organiseren van de afgelopen edities.
Het concept wordt enigszins veranderd dit jaar, dus lees de regels even goed door!:
Dit jaar komt de talenten cup te vervallen. Dit is voor mij namelijk erg veel extra werk met minimale impact op het spel.
1. 12 renners voor 7000 CQ punten
A.d.h.v. de CQ-ranking van 2024 (https://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp - let op dat je 2024 selecteerd!) kan je een team van 12 renners samenstellen ter waarde van 7000 CQ-punten, waarbij elke renner slechts door 1 deelnemer kan gekozen worden. Dat wordt dus bieden, waarbij de persoon met het hoogste bod op die bepaalde renner het haalt.
Let wel: onderbieden wordt niet toegestaan, dezelfde waarde bieden als hun CQ-waarde is prima.
Het restbudget vervalt volledig, en wordt bv. niet meegerekend in het klassement.
2. De biedrondes
Bij de eerste biedronde kan enkel geboden worden op de Top 200. Zodra het resultaat hiervan bekend gemaakt is, kan de 2de biedronde beginnen. Deze is wel volledig vrij om gelijk welke renner te kiezen, incl. de overgebleven renners uit de Top 200, zolang je je overgebleven budget, en je aantal renners niet overschrijdt. Bij een gelijk bod wordt er gekeken wie het eerst het bod heeft uitgebracht. Je hoeft niet direct op een volledig team te bieden; dat wil zeggen dat je in de eerste ronde ook slechts op bijvoorbeeld 7 renners kan bieden.
Het bieden kan naar: [email protected]
Zorg ervoor dat je:
– je WF nickname in de titel van de mail vermeldt.
– je de namen van de renners met voor én achternaam vermeldt. Bij twijfel kies ik wat ik denk dat je bedoelt, hier is geen discussie over mogelijk - had je maar duidelijk moeten zijn!
– je budget niet overschrijdt.
– zeker bent van je biedingen! Veranderingen binnen dezelfde biedronde worden niet toegestaan, het is al genoeg werk zonder!
Boden onder de CQ-waarde van 2024 of op renners die reeds opgenomen zijn in een ander team worden genegeerd en het budget dat hiermee geboeid is kan pas in de daaropvolgende ronde gebruikt worden.
Indien de totale waarde van de boden het overgebleven budget overstijgt, worden de boden van onderaf genegeerd totdat de waarde van de boden onder het overgebleven budget ligt.
Blijkt een renner zijn seizoen toch niet te beginnen door bijvoorbeeld het opzeggen van het contract of een dopingschorsing, dan mag je na het afronden van alle teams voor het gespendeerde budget een nieuwe renner kiezen.
3. Weergave resultaten
Met dank aan BlingSagan en Maillot a Pois zullen we (regelmatig) een update van de stand kunnen verwachten. Alvast bedankt mannen!
4. Aanmelden
Dit jaar zal er met 20-24 óf 40-48 spelers gespeeld gaan worden.
Aanmelden kan tot 7 november 21:59. Daarna zal bekeken worden met hoeveel spelers het spel gespeeld wordt.
- Als de deadline van eerste ronde wordt gemist zal je worden vervangen door de eerste op de reservelijst. Wanneer iemand van divisie 1 niets stuurt, wordt het bod van de eerste speler op de lijst van divisie 2 doorgeschoven naar divisie 1, en komt er een reserve in divisie 2.
5. Begin biedrondes
De deadline van de eerste biedronde is op 9 november om 22:00 uur.
Vervolgens zal de volgende deadline telkens precies 3 dagen (72 uur) later zijn. Ik zorg ervoor dat de resultaten zo mogelijk op de avond van de deadline al verwerkt worden, en anders minimaal de dag erna voor 22:00 uur.
In tegenstelling tot een eerder bericht dat ik plaatste;
DE DEADLINE VOOR BEIDE DIVISIES IS 9 NOVEMBER OM 22:00 uur!!
Mijn eigen bod stuur ik naar Maillot a Pois - wie ik vriendelijk zal vragen niet in dit bericht te kijken. Als hij me overbied dan verwijder ik hem uit het spel ;)
Winnaars:
2013 – 123poetertjes
2014 – Slayer772004
2015 – wilco kelderman
2016 – Tom_vb
2017 – Leukefans
2018 – joske47
2019 – ezra
2020 – rahimns
2021 – hartstikkebedankt
2022 – KimJungPoels (KJP)
2023 - BlingSagan
2024 - Jappe666 (+Rawolf in Div. 2)
Deelnemers 2025
1. Arry1338 - bod verwerkt
2. Maillot a Pois
3. BlingSagan
4. Elrio - bod verwerkt
5. Jappe666
6. Rawolf
7. Rahim - bod verwerkt
8. Erveedeeee
9. Wielervolger
10. Pier Tol
11. Joske47
12. Hofsje - bod verwerkt
13. Peter Post Forever - bod verwerkt
14. JNB
15. King Kelly
16. Bbflood1 - bod verwerkt
17. Flowtosti - bod verwerkt
18. KJP
19. Silent Hill
20. Mithrandir - bod verwerkt
21. SvenVDB
22. Ditisdavid - bod verwerkt
-------- (momenteel) de scheidslijn tussen divisie 1 & 2 ---------
23. Homme
24. Limal
25. Joachim
26. Bastaix - bod verwerkt
27. Leukefans
28. Ivo001
29. BrackenRidgeCycling - bod verwerkt
30. de Meesterknecht - bod verwerkt
31. Shiraz
32. Kartje - bod verwerkt
33. VincentK - bod verwerkt
34. Rabbiej
35. Javier
36. Noordbiker - bod verwerkt
37. Jo0dj3 - bod verwerkt
38. Zwartebroekengeletrui
39. Vernis
40. Gerrit Glomser - bod verwerkt
41. Verweggistan
42. Rensie Wolters - bod verwerkt
43. Ezequiel
44. Sies
45.
46.
47.
48.
------- maximum ------
Reserves:
1. Ab Normaal ?
2.
3.
4.
5.
6.
Kunnen we een plaatsje reserveren voor Leukefans aangezien hij de meest enthousiaste speler is en zowat de enige die het spel dit seizoen levendig heeft proberen te houden?
Anders sta ik mijn plaats als deelnemer wel af aan hem als hij niet op tijd is om zich aan te melden.
Er valt sowieso wel iets voor te zeggen om de mensen die in het 2024-topic al hadden aangegeven opnieuw mee te willen doen voorrang te verlenen. Zou voor mij persoonlijk wel minder welkom zijn natuurlijk...
We zijn zo goed als vol, en als ik de mensen die zich hadden aangemeld in het 2024 topic ook toe voeg dan zitten we er overheen.
Daarom heb ik besloten dat als we op 9 november aan de 20 tot 24 reserves komen, ik ook de biedingen van een 2e divisie op mij zal nemen. Deze 2e divisie zal dan de 1e deadline op 12 november om 22:00 uur hebben. Hier maak ik dan een nieuw topic voor waar ik ook een ander mailadres voor zal aanmaken zodat het niet door elkaar zal lopen.
Als dat het geval is zal Maillot a Pois de ene divisie van updates voorzien, en BlingSagan de andere.
Dus bij deze, roep je vriendjes op om zich in te schrijven en zorg ervoor dat ik de komende maand bijna geen vrije tijd heb :)
P.S. Ik ben zo stom geweest te vergeten dat wij op 9 november onze verjaardag vieren voor familie. Dat zal betekenen dat ik de uitslag waarschijnlijk pas op de 10e kan delen.
Bedankt Wielervolger, zeer attent.
Ik hoop wel dat er een D2 komt (en zou dan zelf het aanhouden van de verdeling prefereren, maar daarin moet organisator dan maar het laatste woord hebben).
In elk geval blij dat we verder gaan, het puzzelen kan dan deze week weer van start!
Ik zou ook het liefst de oude verdeling aanhouden, maar dit is praktisch bijna niet te doen. Aangezien ik nu al het spel soort van 'red' dan komt daar een hoop extra geschuif bij wanneer we die oude verdeling aanhouden. Wat ga ik doen als iemand die zich heel vroeg in dit topic heeft aangemeld uit divisie 2 komt, maar we niet op genoeg aanmeldingen komen voor een divisie 2? Op welk moment maak ik de switch tussen volgorde van aanmelding en de oude divisie verdeling. Daarnaast zijn er ook enkelen die hebben aangegeven niet meer te zullen spelen, dus dat geeft nog meer vraagtekens op korte termijn.
Sorry, maar om verwarring te voorkomen houd ik het bij deze 24 voor divisie 1. De volgende 24 aanmeldingen doen mee in divisie 2, tenzij we niet boven de 20 komen. Dan is het helaas voor hen zo dat ik het niet zal organiseren. Het is dan natuurlijk vrij aan iemand anders om het over te nemen. Maar ik vind dat er ergens een streep moet worden getrokken voor het minimum aan spelers om het relevant en in verhouding te houden.
P.S.
Overigens zou ik iedereen willen vragen om zo mogelijk niet tot het laatste moment te wachten met het versturen van je bod. In deze fase van het seizoen gaat het verschil niet meer gemaakt worden in de laatste minuten voor de deadline. Hoe vroeger ik het bod namelijk binnen heb, des te sneller ik na de deadline de uitslag bekend kan maken, en des te vaker ik op een moment dat het mij ook werkelijk uit komt de verwerking kan doen. Alvast bedankt!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.