Wielermaster CQ-Spel 2025

Silent Hill

Super blij dat ik erbij ben ! Het CQ-Snake Draft spel was erg leuk om te spelen, en ik denk dat deze vergelijkbaar is ? Vandaar. Mijn excuses moest ik iemand zijn plekje 'ingepikt' hebben, maar de motivatie was te groot. 

Dat wordt inlezen, er eens goed over nadenken en dan hopen dat ik mijn mannetje sta tussen de harde kern CQ'ers hier.

Maillot à Pois
Silent Hill
Super blij dat ik erbij ben ! Het CQ-Snake Draft spel was erg leuk om te spelen, en ik denk dat deze...

Het is toch wel significant anders dan de snake draft. Daar kies je elk om beurt een renner, aan zijn CQ waarde. Hier moet je bieden op renners, de CQ waarde of meer. De hoogste bieder haalt de renner binnen. Het is dus niet alleen inschatten welke renners veel punten gaan opbrengen, maar ook op welke renners je tegenstanders gaan bieden en wat ze ervoor over hebben. Geeft elk jaar interessante dynamieken, die niet noodzakelijk gelijklopen in de 2 divisies.

Limal

@Arry, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Joachim zich in het andere topic inderdaad al had aangemeld en dus eigenlijk bij de 24 hoort te staan. Langs de andere kant zou ik het wel een beetje zuur vinden om nét af te vallen, ondanks dat ik mij (volgens de oude regels) als 2e van Divisie 2 eigenlijk wel geplaatst had. Daarom stel ik volledig neutraal voor dat, als er zich niet genoeg spelers aanmelden om een 2e Divisie op poten te zetten, we voor één keer eens met 25 man spelen ;-)

Rawolf

als er voor 6 november 40 man zijn kunnen we ook 2x 20 spelen. Zou opzich wel leuk zijn div 1 en div2 in ere te houden. 

Maar moet niet te ingewikkelt worden is op vrijwillige basis van arry natuurlijk. 

Arry1338
Rawolf
als er voor 6 november 40 man zijn kunnen we ook 2x 20 spelen. Zou opzich wel leuk zijn div 1 en div...

Ik sluit mij hierbij aan. Misschien kunnen we de spelers van divisie 1 en 2 even mailen (zij die het spel organiseerden, Elrio?) om ze erop te wijzen dat ze mee kunnen doen. Vanaf 40 spelen we dan 20 en 20, 42 word 21 en 21 etc, tot aan 24 en 24. 

Arry1338
Limal
@Arry, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Joachim zich in het andere topic inderdaad al had aan...

Bastaix en Homme waren met die redenatie ook eerder. Ik ga het bij de huidige volgorde houden, dat was niet het topic van de aankondiging van het spel. Ik gaf enkel aan dat ik het op me zou nemen. Ik snap jouw redenatie volledig, maar met de oplossing van Rawolf heb ik er vertrouwen in dat we 2 divisies gaan halen.

De knoop wordt doorgehakt op 7 november 22:00 afhankelijk van het aantal aanmeldingen.

jappe666

3. Talenten Cup
Terugkerend dit jaar is dat je na de reguliere biedingen (vrijblijvend !) nog eens op 3 renners kan bieden voor samen 50 CQ-punten, met als achtergrondgedachte talent op te sporen. Enige beperking is dat de renner geboren moet zijn op of na 01/01/2002. De punten van die 3 renners tellen gewoon mee met de andere renners, al wordt er tevens een apart klassement voor aangemaakt. Bij een gelijk bod, kan er niet meer opgeboden worden, en gaat de renner naar de eerste mailer.

Dit jaar komt de talenten cup te vervallen. Extra werk met minimale impact. Toekomstige organisatoren zijn vrij dit weer te herintroduceren!

Nu wil het toeval natuurlijk net dat ik dit seizoen maar met amper 42 punten voorsprong heb gewonnen, en mijn talenten zorgden voor een bonus van... 61 😅 Zonder de talenten cup was Joske de overwinnaar geweest dit seizoen 😱 Zal elke keuze dus nog beter moeten afwegen dit seizoen!

ivo001

Ik doe graag weer mee!

BrackenRidgeCycling

Ik doe graag mee 

ditisdavid

@Arry, de tweede alinea van de openingspost doet het nog lijken alsof er geen tweede divisie is en we dus al vol zitten. Als we aan de 40 spelers willen komen, dan zou het geen slechte zet zijn om die aan te passen.

Arry1338

Het bericht op de 1e pagina is aangepast. We zoeken nu nog minimaal 11 tot 19 deelnemers voor 7 november 22:00 uur.

De Meesterknecht

Ik doe ook graag weer mee, hopelijk lukt dat nog? Is er al een discord chatkanaal voor dit spel? 

De Meesterknecht

shiraz

Ik doe ook graag weer mee

kartje

Ik doe graag terug mee na een jaartje ertussen uit zijn geweest.

Arry1338
De Meesterknecht
Ik doe ook graag weer mee, hopelijk lukt dat nog? Is er al een discord chatkanaal voor dit spel?&nbs...

Die kunnen we prima aanmaken. Heb je interesse om dat te doen en een link in een reactie te delen? Dan is dat vrijblijvend voor mensen om te joinen. Ik zal het dan ook in de 1e post verwerken.

Arry1338

Nog 8 tot 16 deelnemers, zo'n 72 uur om ze te vinden ;)

De Meesterknecht
Arry1338
Die kunnen we prima aanmaken. Heb je interesse om dat te doen en een link in een reactie te delen? D...

Uhm weet niet hoe je dat doet eerlijk gezegd..... Iemand ervaring?

VincentK

Ik doe graag mee.

VincentK

Dat alleen de hoogste bieding (en niet de hoogste twee biedingen) een renner krijgt, maakt het een stuk pittiger. Met 20 deelnemers moeten er ook al 240 verschillende renners gekozen worden..

Arry1338
VincentK
Dat alleen de hoogste bieding (en niet de hoogste twee biedingen) een renner krijgt, maakt het een s...

Het verschil met de grote rondes is wel dat er daar maar een veel beperktere groep renners beschikbaar is. Over een heel jaar zijn er meer mogelijkheden om punten te pakken. 

Rabbiej

Ik heb aan dit spel nog niet eerder meegedaan maar gezien een 2e divisie nog wat spelers nodig heeft meld ik me bij deze graag aan.

Javier

Leuk, ik doe ook graag weer mee. Veel dank aan de organisatie!

Noordbiker

Bedankt voor de mail, was even iets minder scherp, maar doe graag weer mee.

Jo0dj3

Ik doe graag weer mee dit jaar! Thanks voor de reminder per mail :)

kartje

Mijn bod is binnen!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.