Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 100 101 102 103
Rawolf
S. Morgenstern
Waar heb je het over? Die ritten in het weekend waren bergritten met meer dan 4000hm. Daarvoor nog d...

Benoot zat die Col de la Loze rit in de kopgroep en deed nog werk voor Vingegaard veel verder op de klim waar van Baarle al lang en breed de bus aan het opzoeken was.

Ik zie daarin totaal geen signaal dat Benoot het werk van van Baarle die dag niet had gekund. En andersom twijfel ik eraan of van Baarle wel in staat was geweest zo lang te overleven in de vroege vlucht. 

Maargoed, de afgelopen Grote rondes hebben natuurlijk vooral WvA en Kuss sleutelrollen gehad, en niet van Baarle danwel Benoot. Benoot is altijd een zeer betrouwbare pion geweest die meer dan genoeg heeft bijgedragen om jaar achter jaar zn naam zonder enige twijfel in de Tourselectie te zetten. Bij van Baarle is een inconsistentie opgetreden na een aantal jaren en nu is hij gepasseerd voor de tour. Ik twijfel er niet aan dat een van Baarle met de reputatie en vorm van 2023 de plek van Campenaerts dit jaar had ingenomen. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik noem inderdaad alleen de rit met de Loze..

Ik noemde die in een opsomming van ritten met hoogtemeters, waarin Van Baarle voorbereidend sloopwerk verrichtte. In reactie op de opmerking dat Van Baarle vooral op het vlakke kopwerk had gedaan. Wat dus pertinente onzin was. De hele opsomming (dus niet enkel de rit over de Loze), zie ik Benoot hem niet nadoen. Temeer omdat in twee van de vier ritten Benoot niet in staat was over te nemen, zelfs een keer omdat hij zelf al gelost was door het sloopwerk van Van Baarle. Terwijl hij de hele rit uit de wind had gezeten. Ondenkbaar dat hij dan hetzelfde had gekund.

Even terug naar de Loze is wat dat betreft ook interessant: daar was uiteindelijk zelfs Kuss nauwelijks in staat het stokje over te nemen in het peloton. Nadat Van Baarle dik 25 kilometer van die klim voor zijn rekening had genomen en er nog vijftien man over was (was lang zoeken naar de bus denk).

Het belang van Kuss en Van Aert in vergelijking met Van Baarle in 2023 vind ik wat dat betreft veel interessanter. Ik zou de interne analyses daarover heel graag zien. Dat hij hier met Benoot wordt vergeleken toont in ieder geval hoe hard die Van Baarle ondertussen wordt onderschat.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Ik noem inderdaad alleen de rit met de Loze.. Ik noemde die in een opsomming van ritten met hoogteme...

In 2023 was de hele ploeg dik in orde; maar na dat wonderjaar ging 't alleen maar bergaf met jouw idool en dat in tegenstelling met Benoot, die nog steeds dik in orde is. 

Rawolf
S. Morgenstern
Ik noem inderdaad alleen de rit met de Loze.. Ik noemde die in een opsomming van ritten met hoogteme...

Ik zei over t vlakke rijden omdat jij refereerde naar 'vBaarle en vHooydonck'. Die dat samen opknapten. vBaarle op een goede dag draagt wat verder, blijkbaar doelde je daar op. Ik zie dat lang doorstomen meer in de marge omdat bergop je toch minder uit de wind hoeft te zitten. Als Kelderman een wat langer beurtje moet doen zal dat niet heel veel uitmaken. Je hebt bergop een stuk minder voordeel van in het wiel zitten. Gasten als van Baarle worden pas echt waardevol als ze over een berg komen en in een opvolgende vallei ff flink het gas kunnen opendraaien met hun extra body/power.

Tour 2023 zit niet zo vers in mn geheugen dat ik daar zon gedetailleerde discussie over kan voeren. Daar komen we ook niet uit denk ik. 

Kuss en Woutje kunnen elk op hun terrein kopmannen (Vingegaard Pogacar) echt pijnigen. Die hebben een directe meetbare impact op het eindresultaat van een grote ronde. Dan kan de Col de la Loze 300km lang zijn, als van Baarle op kop rijd gaat inprincipe Pogacar niet over zn toeren (of hij moet al in moeilijke papieren zitten). 

Daarom noem ik Kuss en van Aert met een sleutelrol. En dat ziet de ploeg ook wel zo denk ik. Dat zijn mannen waar je een ploeg mee bouwt. Oneerbiedig gezegt, maar er zijn meer van Baarles. Misschien niet precies evengoed maar 90% van zijn bijdrage kan een Campenaerts of Lemmen ook. En Benoot zet ik inderdaad naast DvB. 

S. Morgenstern

Ja, je zei dat omdat je een verkeerd beeld hebt van het sloopwerk dat ze in die Tour de France hebben toegepast en niet wist dat de ritten waarin ze Pogacar dat weekend op de grill legden meer dan 4000hm hadden. En nog steeds niet helemaal lijkt te beseffen dat dat 'wat verder dragen' regelmatig was tot er nog een man of twintig over was in het peloton. Wat dus betekent dat iedereen in zijn wiel niets meer had aan uit de wind zitten en langzaam aan gesloopt werd (zoals ook Gesink dat zo goed kon). Uiteindelijk dus ook de Pogacar van 2023.

Daarmee telde hij die ronde voor drie, op enkele dagen letterlijk aangezien Benoot en zelfs Kelderman er vervolgens niet meer aan te pas kwamen (die eerste meerdere keren gelost zonder te werken) en het stokje direct over ging naar Kuss.

Het grappige is dat je de Van Baarle van Ineos wel kwaliteiten toe dicht die je bij Benoot niet ziet en dat Van Baarle zelf aangeeft dat zijn Tour van 2023 zijn beste ooit is geweest. Iets wat iedereen die hem nog wel vers in zijn geheugen heeft volmondig zal beamen. 

AWestie

Wat een saaie ploeg voor Zwitserland voorlopig, ik hoef in ieder geval niet die ronde aan te zetten voor de geelhemden.

Jandepandaman

Lijkt me een kwestie van perspectief. Denk niet dat ze vooraan mee gaan doen, als dat is wat je bedoelt.

Het zal vooral interessant zijn wat een Gloag hier laat zien. Heeft de potentie om goed te rijden, maar moet zich weer bewijzen en heeft hier daar een uitgelezen kans voor. Ook benieuwd hoe Lemmen uit de Giro is gekomen. Begin 2024 vond ik hem in het (hoog)gebergte bijvoorbeeld sterker dan 2025 tot nu, los van een prima Giro qua werk. Dus vanuit dat perspectief kan het best interessant zijn.

S. Morgenstern

Kruijswijk en Lemmen die ook daar iedere bergrit in de kopgroep proberen te zitten en zonder kopman geen satelliet functie hoeven te vervullen. Benieuwd of ze hun goede rijden in de Giro door kunnen trekken. Daarnaast kijken of Graat met vrijheid kan laten zien dat hij een stapje vooruit heeft gezet. Heeft tot nu toe vooral veel in dienst van de ploeg gereden. Dat zijn wel dingen waar ik naar uit kijk.

Benieuwd waarom ze de keuze maken om Benoot daar op te stellen en hij niet de voorbereiding van de andere renners uit de Tour selectie doet. Daar zal goed over nagedacht zijn, wellicht denken ze dat hij hiermee beter voor de dag kan komen in Frankrijk. Het afwijken van de gebruikelijke aanloop pakte in de Giro met Kelderman echter niet geweldig uit.

AWestie

Het ging mij inderdaad om voorin meedoen ja. Genoeg potentie in principe, maar alleen de Girorenners hebben een beetje gestraald de afgelopen maanden. Is niet erg hè, maar ik hou er gewoon van als er een Kopman (in spe) aan de start staat.

Rawolf
S. Morgenstern
Kruijswijk en Lemmen die ook daar iedere bergrit in de kopgroep proberen te zitten en zonder kopman...

Als je het parcours bekijkt zie je dat het best een lekker rondje is voor Benoot

S. Morgenstern

De aanwezigheid van Benoot lijkt mij de vrijheid van de anderen niet in te perken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bij de dames wordt de Tour de Suisse aangepakt met 4 rensters. Dat wordt een dure boete.

Bunel, Geurts, Reijnhout en De Vries mogen samen uitmaken wie in de vlucht van de dag zit.

kelderfan
S. Morgenstern
De aanwezigheid van Benoot lijkt mij de vrijheid van de anderen niet in te perken.

Benoot moet inrijden. Dus de andere mogen kijken hoever zij komen. Kijken of Thomas Gloag zijn talent kan laten zien. Want er zijn een paar aankomsten bergop. 

AWestie

Daniel Benson: 🚨 Jonas Geens (Team Flanders - Baloise) is drawing a lot of attention from WT teams, including Alpecin, Lotto, Quickstep, and Visma. He has a contract for 2026 but it doesn't sound like he'd be held back if a WT team came in for him.

Rawolf
S. Morgenstern

het was dan ook een reactie op "Benieuwd waarom ze de keuze maken om Benoot daar op te stellen en hij niet de voorbereiding van de andere renners uit de Tour selectie doet".

Benoot kan natuurlijk gewoon een klassement rijden in Zwitserland en met zijn kwaliteiten verdiend hij hier en daar ook wel wat vrijheid. 

S. Morgenstern

Ik vind best een leuk rondje voor Benoot echt totaal ondergeschikt aan de beste voorbereiding op de Tour.

Hetzelfde voor Kelderman die best een leuk rondje trof in het Baskenland. Zelfs als hij daar die slechte dag niet heeft en zesde was geworden, dan nog blijft de beste voorbereiding op de grootste koers in je programma het belangrijkste voor dit soort renners.

Deze ploeg rijdt voor overwinningen in de grootste koersen, niet voor punten in één of andere stand. Toptien uitslagen zijn op zichzelf niets waard. Benoot voor eigen kansen laten rijden kan altijd in het voorjaar en najaar (en anders pakt hij ze wel weer tijdens de Tour).

Rawolf
S. Morgenstern
Ik vind best een leuk rondje voor Benoot echt totaal ondergeschikt aan de beste voorbereiding op de...

We moeten niet vergeten dat het hoofd ook wat wil. Puur fysiek is het mogelijk minder. Maar als Benoot in een positieve flow en spirit komt weegt dat op. Daar heb ik lang voor gepleit en de ploeg begint dat ook steeds meer terug door te krijgen. Zie bijvoorbeeld het rijden van Kuurne en Dwars door Vlaanderen in het voorjaar door WvA.

ComebackWout

Development Team heeft voor 2 jaar Fabio Segatta gecontracteerd. 17 jarige Italiaan, die explosiviteit en klimvermogen als combinatie heeft. Zie Wielerflits en Website Team Visma/Lab (Robbert de Groot).

S. Morgenstern
Rawolf
We moeten niet vergeten dat het hoofd ook wat wil. Puur fysiek is het mogelijk minder. Maar als Beno...

Ik denk niet dat in een positieve flow komen en de beste voorbereiding elkaar hoeven te bijten. Ik kan mij niet indenken dat een renner daar werkelijk vrijheid in Zwitserland voor nodig heeft.

AWestie

Vrijheid in Zwitserland, zou ik persoonlijk nu echt heerlijk vinden

Rawolf
S. Morgenstern
Ik denk niet dat in een positieve flow komen en de beste voorbereiding elkaar hoeven te bijten. Ik k...

Enerzijds heb je het sportieve, daar kan je vast over discussieren. Anderzijds is er ook nog de mens. Dauphine betekent volgensmij in bijna alle gevallen een extra hoogtestage. Tussen Dauphine en Tour in, waar je dat na Zwitserland niet perse nodig hebt. Nog 2 weken op een hele kale berg ver weg van zijn dochtertje van 2 maanden oud. Ik denk dat Benoot mentaal een stuk frisser is na lekker vrij koersen in zwitserland en iets meer tijd met zn gezin. 

S. Morgenstern

Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een dochtertje of zoontje van twee maanden oud gehad. Geweldig hoor, maar voor je mentale en fysieke paraatheid geen aanrader. 

Renners die Zwitserland doen sluiten over het algemeen ook gewoon aan in Tignes. Waar overigens ook de gezinnen regelmatig te vinden zijn.

Laatst gewijzigd
Rawolf
S. Morgenstern
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een dochtertje of zoontje van twee maanden oud gehad. Geweldig hoo...

Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een dochtertje of zoontje van een paar jaar oud gehad. Geweldig hoor, maar die nemen alle ziektes van opvang en school mee. Kan je ook weer weg blijven als topsporter :). Je houd weinig jeugdjaren die je wel mee kan maken. Met jou logica zit je eigenlijk het liefst in een isoleercel op een berg maargoed dat is niet hoe het menselijk brein werkt. Voor het intact houden van Benoots nachtrust valt vast wel wat te verzinnen. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij kun je de perfecte voorbereiding uitstekend combineren met ruimte voor die menselijke kant van de sporter. Doen ze al jaren. Ik zie daar geen argument in voor Zwitserland. 

1 2 ... 100 101 102 103

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.